Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dziesięć najbardziej powszechnych błędów...

Artykuły serwisu


Dziesięć najbardziej powszechnych błędów hotelowego marketingu


Dodano: 2014-08-20

Drukuj


Środki przeznaczane na hotelowy marketing są dobrem cennym, choć niewystarczającym. Nikt nie chce podkradać dochodów hotelowych na realizację programów, które nie zapewnią solidnej stopy zwrotu z inwestycji. Jako dyrektor naczelny, powinieneś mieć na uwadze 10 przemyśleń, o których warto pamiętać, kiedy twój zespół hotelowego marketingu przygotowywać się będzie do budowy kolejnego planu marketingowego.

1. Nie możesz wszystkiego zmierzyć! Jako konsultant, po przedstawieniu koncepcji, dyrektor marketingu często pyta: "Tak, ale czy możemy jakoś zmierzyć rezultaty takiego działania?" Odpowiedź jest prosta: nie został jeszcze wymyślony żaden system, który dokładnie rejestruje wszystkie i każde z osobna wyniki określonego działania. W grę wchodzi tak wiele zmiennych, że zdolność do zmierzenia wszystkich cech charakterystycznych danego elementu jest, w najlepszym razie, anomalią naukową. Pamiętaj, że w miarę rozwoju technologii cyfrowych jesteśmy w stanie przechwytywać coraz więcej szczegółowych danych. Ale więcej danych, to jednocześnie większy ból głowy. Zamiast koncentrować się na detalach, ucz swój zespół, aby skupiał się na analizie zjawisk w szerszej perspektywie - miesiąc do miesiąca, kwartał do kwartału, rok do roku.



2. Programy retargetingowe (działanie mające na celu dotarcie z przekazem reklamowym do użytkowników, którzy już wcześniej wykazali zaangażowanie) są błędem. Na pozór takie działanie wydaje się genialne. Użytkownicy logują się na stronie internetowej, którą są zainteresowani, są namierzani, a następnym razem kiedy wchodzą na stronę z reklamami, to tylko popatrzcie, oto pojawia się reklama z produktami, których poszukiwali. Świetna sztuczka technologiczna, która jest podobno najnowszym osiągnięciem technologii kosztu zyskania jednego kliknięcia w banner reklamowy (cost-per-click). To ma sens, prawda? Pozornie tak, ale w czasie kiedy pojawia się retargetowanie i remarketing, jest już z reguły za późno. Przetestowaliśmy wydawanie dzięki tej metodzie w porównaniu do tradycyjnego CPC (cost-per-click). Konkluzja: jestem sceptykiem.

3. Flash sales (sprzedaż produktów po okazyjnych cenach w określonym krótkim okresie czasu) nie uratuje twojego biznesu. Programy flash sales są kuszącym rozwiązaniem: obietnicą wpuszczenia "świeżej krwi" do obiektu, choć w bardzo niskich cenach testowych. Pomyśl przez chwilę, zanim się na tę metodę zdecydujesz. Klient chce 50-procentowej zniżki, a pośrednik chce zarobić 10-20% prowizji. Więc, gdzie tu jest miejsce na dochód? Odpowiedź: nie ma miejsca! Co więcej, ci klienci wcale cię nie doceniają, oni patrzą jedynie na zniżki. Kilka lat temu, powiedziałbym, że flash sales jest jak pieprz cayenne - wystarczy szczypta dla aromatu, ale odrobina za dużo zepsuje całą potrawę. Obecnie, w roku 2014, taka metoda sprzedaży nie jest nic warta, w żadnych okolicznościach.

4. Myślenie, że klientów z OTA (stowarzyszenia organizacji turystycznych) można namówić na rezerwacje bezpośrednie. Jest to rzeczywiście typowe myślenie życzeniowe. Spójrzmy prawdzie w oczy. Każdy, kto dokonuje rezerwacji obiektu poprzez OTA cechuje się inną charakterystyką, a większość przejawia ograniczone zainteresowanie w wyborze hotelu, z wyjątkiem lokalizacji i ceny. Nie oznacza to, że można traktować takiego klienta inaczej. Ale istnieje naprawdę niewielka szansa, aby uczynić z niego klienta lojalnego. Na rynku jest po prostu tak duży wybór, że jeśli nie zachwycisz go plasterkiem niebiańskiego tortu, to powróci do swego zwyczaju wyszukiwania ofert wśród całego światowego zestawu propozycji hotelarskich.

5. Wycofywanie się przez kolejny rok ze swojej starej strony internetowej. Wiem, że wydaliście fortunę na budowę istniejącej strony internetowej cztery czy pięć lat temu. Ale świat się zmienia, a twoja strona za tymi zmianami nie nadąża. Pełną użyteczność strony internetowej ocenia się obecnie na około 36 do 48 miesięcy, maksymalnie. Technologia obecnej infrastruktury cyfrowej jest taka, że twoja strona po tym okresie będzie wyglądać staromodnie, a jeśli tak, to tak samo będzie wyglądał twój hotel. Twoja strona główna musi oddawać tę samą dynamikę, jaką charakteryzuje się sam hotel, ale musi również pasować do współczesnych oczekiwań klientów i być kompatybilna z telefonami komórkowymi i tabletami, wyposażona w urządzenia rezerwacyjne w czasie rzeczywistym, zintegrowana z mediami społecznościowymi i prezentująca aktualne informacje.

6. Zwlekanie z przystosowaniem strony do smartfonów. Nie odkładaj tego na przyszły rok, zrób to teraz! Faktem jest, że prawdopodobieństwo oglądania twojej strony na smartfonie wynosi obecnie już jak jeden do trzech i ciągle rośnie. Jeśli jesteś gotów, by zrezygnować z jednej trzeciej swojego biznesu, to czekaj dalej. Jeśli jednak poczujesz, że trzeba byłoby to wykorzystać, nie zastanawiaj się dłużej, skorzystaj z okazji. Budowa mobilnych stron internetowych jest efektywna kosztowo i bez problemu się zwraca.

7. Zwlekanie z wyposażeniem zespołów marketingowych w iPady. iPad lub jakikolwiek inny komputer typu tablet, nie jest już żadną nowością. Są to niezbędne narzędzia pracy, wykorzystywane często przez bezpośrednich prezentacjach na spotkaniach z klientami. Kiedy już jesteśmy przy tym, to przemyśl funkcjonowanie recepcji, sprzedaży, zarządu, marketingu, kierowników zespołów i szkoleniowców. Zacznij zastępować drukowaną dokumentację przy pomocy tabletów. Rozwiązania programowe, eliminujące papierowe dokumenty mogą być również pomocne w spotkaniach planistycznych, szybkiej komunikacji, danych abstrakcyjnych i w zespołowej odpowiedzialności.

8. Lekceważenie przyjęć weselnych. Przyjęcia weselne to dobry biznes. Wesela są fantastycznym biznesem, ponieważ przynoszą zyski i są odporne na recesję. Zdumiewa mnie fakt, że wiele obiektów nie wspiera aktywnie swoich zdolności bankietowych – budowania mikro stron o tej tematyce, stosowania ukierunkowanej reklamy, organizowania targów i dni otwartych. Wszystkie te programy marketingowe się sprawdzają. Stwórz kombinację, która najlepiej odpowiada potrzebom lokalnego rynku.

9. Nadzieja, że jakiś guru stworzy optymalizację pod potrzeby wyszukiwarek internetowych (SEO), która wyniesie twoją stronę na czoło wyników wyszukiwania w Google’u. SEO to ciężka praca. Nie ma żadnych magicznych sztuczek. Fundamentem udanej SEO są: treść i autorstwo. Oznacza to ciągłe aktualizacje informacji zamieszczanych na blogach, w mediach społecznościowych budujących grupy zainteresowań i systemu linków wchodzących. Czasy szybkich poprawek w znacznikach wyszukiwania już dawno minęły. Skup się na dostarczaniu treści, a Google zajmie się resztą. Powiedz guru, aby zapolował na kogoś innego.

10. Obarczanie odpowiedzialnością za marketing obiektu, zespołu revenue management. Revenue managerowie stanowią istotną część twojego zarządu. Zapewniają równowagę pomiędzy wydajnością i obłożeniem. Monitorują raporty STR (Smith Travel Research) porównując je do zestawu twoich konkurentów. Ale nie są oni wyszkoleni w zakresie typowego marketingu. Marketing nie polega na interwencyjnych działaniach dotyczących chwili obecnej lub przyszłego tygodnia, bowiem jest to rola revenue managerów. Marketing zajmuje się przyszłością firmy, marki i strategicznymi wizjami długoterminowego rozwoju. Istnieje pewien stopień kreatywności i wartości niematerialnych, które charakteryzują dobry marketing i jest to jego ekscytująca część! Revenue managerowie mają wystarczająco dużo pracy przy utrzymywaniu rentowności obiektu. Nie zmieniaj im celu, dzięki któremu powinni zdobywać swoje laury.

Larry Mogelonsky


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji