Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Promocja obsługi poprzez pracę ze sprawdzonym...

Artykuły serwisu


Promocja obsługi poprzez pracę ze sprawdzonym systemem „praktycznego doświadczenia”


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Jeden krok do przodu Hotelowego Housekeepera.

Ponownie, ta kwestia jest szczególnie adresowana do Agencji Obsługi Hotelowej, ale także daje ci wgląd we własne pomysły twojego Menedżera od Housekeepiengu na to, jak najlepiej troszczyć się o twój hotel.

Dbanie o hotel jest trudniejsze niż się rzeczywiście wydaje: im większy hotel, tym bardziej może być to skomplikowane – i nie chodzi o rozmiar powierzchni, ale raczej o jego „zawartość” – ilość różnego rodzaju umeblowania, tkanin, rodzaju drewna, powierzchni kamienia, typów szkła i tworzyw sztucznych – wiecie co mam na myśli.

Co ciekawe, zarówno osoby zajmujące się housekeepingiem i menedżerowie hoteli nie zawsze znają „wnętrze produktu, jaki próbują utrzymać w odpowiednim stanie (czyste, dobrze utrzymane)”- co prowadzi do pytania: Jak ktoś może dbać o coś, jeżeli nawet nie wie, z czego się składa? Agencje Obsługi Hotelu i Hotele, które zaczynają działać w obiekcie (nowy hotel, hotel odnowiony) powinny poświęcić trochę czas, aby dowiedzieć się tak dużo jak tylko mogą o tym, „co one oferują swoim gościom w kategorii sprzętu” – zarówno w miejscach ogólnodostępnych jak i w pokojach.

Agencje Obsługi Hotelowej powinny poświecić tyle czasu, ile zabiera przejście się po hotelu, „rozebranie go na części” z zewnątrz i wewnątrz, sprawdzenie każdego najdrobniejszego szczegółu umeblowania odnośnie materiału, z którego zostało zrobione, bieżących uszkodzeń, czy uszkodzeń jakie mogą pojawić się w przyszłości w wyniku niewłaściwego czyszczenia itd.

Nasza najważniejsza uwaga: zbyt wielu ludzi pracujących w obszarze „dbania o hotel” czy jak się powszechnie nazywa housekeepingu, jest „sprawdzającymi powierzchnię” – zamiast „doświadczonymi specjalistami”.

Typowy „sprawdzający powierzchnię” będzie chodził po pokoju, patrzył na stół z pionowej pozycji – i decydował, że „ten stół jest zrobiony z drewna”. Może, jeżeli ma ochotę, popuka w drewnianą powierzchnię, aby określić czy jest to sklejka czy „prawdziwe drewno” – ale nie klęknie na kolana, aby obejrzeć stół od spodu i odkryć metalowy płaskownik, który biegnie od spodu blatu, niewidzialny dla „sprawdzającego powierzchnię” – ale nie dla „doświadczonego specjalisty”.

Jak wskazuje nazwa: doświadczeni specjaliści to rodzaj ludzi, którzy nie chodzą zwyczajnie po hotelu, odkrywając drewniane krzesło w Barze Bistro i jego skórzane obicie. Zamiast tego uklękną na kolana i zauważą, że w rzeczywistości jest mała szczelina pomiędzy obiciem siedzenia a drewnianą ramą krzesła, która wynika z małych metalowych kostek, które zostały umieszczone na górze drewnianej ramy – szczelina, nawiasem mówiąc, która nie może być zauważona w pozycji wyprostowanej, ale wszystko jednakowo pokryje kurzem.

Agencje Obsługi Hoteli powinny próbować zatrudnić doświadczonych specjalistów, aby wykonali „ten pierwszy decydujący spacer” po hotelu: osoby w czarnych garniturach, które na czworaka sprawdzą, jak mebel powinien być najlepiej czyszczony, są bardziej imponujący niż załoga chodząca w kółko w czarnych garniturach, stwarzająca wrażenie, że w rzeczywistości nie planuje mieć bezpośredniego kontaktu z „brudnymi faktami” takimi jak muszla klozetowa, czy odpływ w łazience… i dlatego ciężko dostosowuje się do tego typu biznesu.

Tak „fantazyjnie” jak termin „Agencja Obsługi Hotelu” może brzmieć – kiedy dochodzi do Housekeepingu, sprzątanie i utrzymywanie wnętrz hotelu jest najważniejszym zadaniem twoich pracowników – i nie ma potrzeby obawiać się o mniej stylowe szczegóły czyjejś pracy…

Hotele, także powinny zatrudniać „osoby z doświadczeniem” do działu housekeepingu, chyba, że oczywiście stać ich, aby zatrudnić Housekeepera przy biurku, który jest wspaniały w zadaniach administracyjnych, ale nie ma pojęcia, co rzeczywiście zawiera produkt, o jaki dba jego załoga.

Ze smutkiem – ale dobrze dla firm obsługujących hotele – mówi się o takim housekeeperze - „idący do przodu”. Nie jest o takiego trudno w dzisiejszych czasach: im większe hotele, tym większa szansa, że housekeeper nie będzie znał szczegółów wnętrza hotelu. Nie chodzi o to, że obwiniamy housekeepera: obecnie dużą część jego zadań w pracy biurowej zajmuje wieczne poszukiwanie dobrej załogi, dobrych produktów do pracy itd. Ale ostatecznie wszystko sprowadza się do jednego pytania: Skąd wiesz kogo zatrudnić i jakie produktu brać, jeżeli nie wiesz skąd bierze się kurz na marynarkach klientów w Barze Bistro… (Pamiętaj o małej szczelinie pomiędzy ramą krzesła a górą krzesła?...)

Brigitte Verba


© Copyright Brigitte Verba, Etage Exclusive
Tytuł artykułu w oryginale "Promoting services by working with a proven 'HANDS-ON'-System: One step ahead of the Hotel Housekeeper."
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Brigitte Verba – Austriaczka, była Kierownik Obsługi Pięter ze stopniem w Maritime Hotel Management, dyrektor Etage Exclusive – zdobywczyni World's First Awards in Hotel Housekeeping.
Specjalizuje się w zarządzaniu housekeepingiem. Jako Executive Housekeeper pracowała zarówno w hotelach Anglii, Francji i Włoch, jak i na luksusowych statkach wycieczkowych. Jej firma Etage Exclusive zajmuje się specjalistycznymi szkoleniami dla personelu obsługi pięter prowadząc pierwszą mobilną szkołę housekeepingu.

Kontakt:
Brigitte Verba
Etage Exclusive
email:
Concept@etageexclusive.com
www.etageexclusive.com


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji