Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Partnerzy przemysłu hotelowego mogą także odnosić...

Artykuły serwisu


Partnerzy przemysłu hotelowego mogą także odnosić korzyści z podstawowego szkolenia ze sprzedaży


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Ponieważ firmy hotelarskie nadal dużo inwestują w organizowanie szkoleń ze sprzedaży dla swoich zewnętrznych wspólników, naszym partnerom przemysłu od sprzedaży zrobiłoby dobrze, gdyby zapewniono również ich sprzedawcom podstawowe szkolenie ze sprzedaży, szczególnie jeżeli moje doznania są przejawem doznań innych.

Jako doradca-wolontariusz na niepełnym etacie dla międzynarodowego stowarzyszenia sprzedaży i marketingu hotelowego, moje nazwisko jest często publikowane w jego relacjach prasowych. W rezultacie, często dzwonią do mnie sprzedawcy z najlepszych firm od automatyzacji sprzedaży, zarządzania dochodem i technologii dystrybucji, mimo że jako jednoosobowa firma skoncentrowana na prelekcjach konferencyjnych i doradztwie, w żaden sposób nie jestem potencjalnym klientem sprzedaży bezpośredniej.

Pomimo faktu, że każdy e-mail, jaki wysłałem (i artykuł, jaki napisałem) posiadał link do mojej strony internetowej, wyjaśniającej, czym się zajmuję, ci naiwni sprzedawcy nie sprawdzają tego zanim zadzwonią, i zamiast tego bez zastanowienia rozpoczynają swoje zaprogramowane gadki reklamowe, jak ich systemy mogą pomóc mi zwiększyć mój RevPar (dochód na każdy dostępny pokój) i poprawić moje wyniki w przeciwieństwie do mojego oprogramowania. Jejku, jeżeli mogliby najpierw pomóc mi kupić hotel, który mógłbym poprowadzić, miałbym wówczas komputery i może byłbym nawet zainteresowany!

Smutne jest to, że chociaż nie jestem potencjalnym klientem sprzedaży bezpośredniej, mógłbym w rzeczywistości być świetnym partnerem sieciowym. Zawsze byłem „łącznikiem” między różnego rodzaju osobami i zawsze jestem skłonny pomóc każdemu, kto tylko pyta, jak najlepiej dotrzeć do członków naszego stowarzyszenia.

W rozmowach z przyjaciółmi mojego klienta, którzy obecnie prowadzą hotele, wielu dzieli się ze mną podobnymi opowieściami, jak są prześladowani i nękani przez niedoszkolonych sprzedawców i ich niezapowiedziane telefony z ofertami (cold calls). Może nasi partnerzy handlowi mogliby odnieść korzyści z ponownego odwiedzenia niektórych osób szkolących się na warsztatach z podstaw sprzedaży hotelowej:

• Praktykuj sprzedawanie związków. Pamiętaj, że relacje są wszystkim w każdym typie sprzedaży, więc zanim zaczniesz „sprzedawać”, najpierw upewnij się, że nawiązałeś kontakt z klientem. Na przykład kiedy sprzedawcy wykonując telefon ofertowy proszą o moje wsparcie w sieci zamiast próbować bezpośrednio sprzedać mi produkt, którego nie mogę użyć, zawsze jestem skłonny im pomóc.

• Zbadaj zanim wykręcisz numer. Zanim podniesiesz słuchawkę, aby wykonać telefon ofertowy poświęć kilka minut, aby dowiedzieć się więcej o hotelu czy firmie zarządzającej, do której dzwonisz. Kilka kliknięć na ich stronie internetowej pomoże ci rozeznać się w potrzebach firmy, które są oparte o ich typ obiektu, segmenty rynku, lokalizację geograficzną i czy działają na licencji, w sieci czy jako niezależne hotele.

• Przedstaw się na wstępie i szybko przejdź do rzeczy. Dzisiejsi potencjalni klienci żyją w takim samym pośpiechu jak ty. Zatem upewnij się, że wcześniej powiesz, o co chodzi, aby wiedzieli czy będą kontynuować rozmowę. Unikaj zbytniego zaangażowania w rozmowy towarzyskie zanim przedstawisz cel rozmowy. Po prostu przejdź do sedna - dlaczego dzwonisz i jak uważasz, że twój produkt czy usługa mogą przynieść korzyści dla potencjonalnego klienta. Pozostaw im inicjatywę lekkiej rozmowy na później.

„Dzień dobry Panie Kennedy, mówi Douglas z Acme Hotel Suppliers. Zapewniamy (produkt lub usługę) dla czołowych firm hotelarskich, takich jak … (nazwy klientów). Właśnie zauważyłem, że Pana hotel korzysta z … (konkurencja), więc celem mojego telefonu dzisiaj jest tylko przedstawienie naszej firmy jako alternatywy i sprawdzenie, czy przy następnym razie moglibyśmy nawiązać właściwe kontakty z władną osobą.”

• Poproś o zgodę na zadawanie pytań. Zamiast zadawać pytania zamknięte, niewątpliwie zaprojektowane, aby zastawić pułapkę na potencjalnego klienta, aby przyznał, że potrzebuje twojego produktu czy usługi (takie jak: „Czy uważasz, że twój RevPAR jest na tyle wysoki, że taki może pozostać?”), zapytaj o zgodę, aby zaangażować ich w proces odkrywania.

„Dziękuję, że jest Pan chętny do rozważenia naszej oferty. Gdybym tylko mógł zadać kilka krótkich pytań o Pana obecny RevPAR i oprogramowanie, mógłbym wówczas przesłać szczegółową ofertę przygotowaną specjalnie dla Pana hotelu.”

• Stawiaj kolejne kroki na swojej liście zadań. Czasami sprzedawcy mają wystarczające szczęście i dzwoniąc z ofertą znajdują potencjalnego klienta, który jest zainteresowany współpracą. Ale nawet wtedy niepraktyczne jest myślenie, że większość ludzi może wyczyścić swój rozkład zajęć dla niezaplanowanej 15-minutowej pogawędki. Zamiast tego bądź realistą odnośnie tego, jak daleko możesz posunąć się w sprzedaży podczas pierwszego telefonu z ofertą. Pokaż, że szanujesz ich ograniczenia czasowe stawiając kolejne kroki na swojej liście zadań:

„W porządku Panie Kennedy, dziękuję za te informacje. Jeżeli wszystko jest OK, wyślę Panu e-mail z kilkoma korzyściami, jakie możemy zaoferować Pana firmie. Potem skontaktuję się ponownie z Panem w następnym tygodniu, aby przedstawić naszą prezentację online, jeżeli tylko zachce Pan się z nią zapoznać.”

• Wyślij natychmiast dodatkowe szczegóły. Zacznij od pokazania jak twoja firma jest wiarygodna poprzez wysłanie tego samego lub następnego dnia wstępnej informacji/oferty. Osobiście, zawsze wskazuję termin, który jest o jeden dzień dłuższy niż w rzeczywistości potrzebuję, pozwalając sobie wyprzedzić obiecany termin i dostarczyć ofertę o jeden dzień wcześniej. Upewnij się, że korespondencja dotycząca sprzedaży ma osobisty/indywidualny charakter i jest skierowana na klienta, a nie jest tylko jakąś kopią formularza umowy czy szablonem oferty sprzedaży.

• Badaj nieustępliwie, ale delikatnie. Mając wysłane już wstępne szczegóły, pokaż firmę z najlepszej strony poprzez nieustępliwe badania, ale również delikatne i niedrażniące. Generalnie na pierwszym etapie najlepsza jest rozmowa telefoniczna, ale zazwyczaj nie uzyskasz połączenia w tym okresie i będziesz musiał zostawić treściwą, profesjonalną wiadomość na poczcie głosowej. Nie oczekuj automatycznie telefonu zwrotnego od zajętego kierownika hotelu. To twoim zadaniem jako sprzedawcy jest zainicjowanie tych delikatnych przypomnień. Jeżeli nie ma odpowiedzi na telefon w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych, użyj innej formy do sprawdzenia, takiej jak e-mail. Następnie, jeżeli nie ma odpowiedzi na e-mail, wypróbuj sprawdzonego sposobu uzyskania odpowiedzi – wyślij osobisty, ręcznie napisany list!

Praktykując niektóre z przykładowych podstaw sprzedaży, jakich codziennie używają ich odpowiednicy w biznesie hotelowym, partnerzy od sprzedaży przemysłu hotelarskiego i dostawcy otworzą o wiele więcej drzwi, kiedy będą do nich pukać. Otrzymają więcej odpowiedzi na telefony, przeprowadzą więcej wprowadzających spotkań i ostatecznie zakończą pomyślnie więcej spraw niż ich odpowiednicy, którzy próbują osiągnąć to samo staromodnymi metodami.

Douglas Kennedy


© Copyright Douglas Kennedy
Tytuł artykułu w oryginale "Hotel industry vendor-partners could also benefit from sales basics training"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Douglas Kennedy - były Prezes i współzałożyciel HSA International, twórca wielu programów szkoleniowych o specjalności sprzedaż i obsługa klienta, wybitny prelegent wielu konferencji branży hotelarskiej, w ciągu 16 lat przeprowadził w 7 krajach ponad 1000 różnego typu prezentacji, seminariów edukacyjnych oraz warsztatów szkoleniowych w hotelach, publikuje artykuły w kilkunastu międzynarodowych magazynach branżowych, obecnie właściciel The Douglas Kennedy Company

Kontakt:
Douglas Kennedy
The Douglas Kennedy Co.
email:
douglas@douglaskennedy.com
www.douglaskennedy.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji