Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Prowadzenie biznesu: Uroczyste otwarcia...

Artykuły serwisu


Prowadzenie biznesu: Uroczyste otwarcia restauracji


Dodano: 2012-10-19

Drukuj


Pełnienie roli gospodarza przy uroczystym otwieraniu restauracji jest najlepszym sposobem zaprezentowania się lokalnej społeczności – kiedy wszystko jest sprawnie zorganizowane. Przy opracowanym szczegółowym planie, starannym przygotowaniu i strategicznym wykonawstwie, uroczyste otwarcie twojej restauracji pozostawi trwałe wrażenie, które jest elementem zasadniczym sukcesu twojej placówki.

Dlaczego powinienem zadbać o uroczyste otwarcie restauracji?

Bycie gospodarzem na uroczystym otwarciu restauracji jest szansą na natychmiastowe wprowadzenie się jako prominentny restaurator w twojej społeczności. Zamiast zwykłego otwarcia drzwi i oczekiwania na przybycie gości, stwórz wydarzenie „którego nie można opuścić”, które spowoduje, że goście przychodzący do restauracji po raz pierwszy staną się regularnymi klientami. Uroczyste otwarcie stanowi znakomitą okazję do przedstawienia się sąsiedztwu i pozyskanie natychmiastowego rozgłosu.



Uroczyste otwarcie restauracji nie musi być kosztowne, ale musi być unikalne. Wydarzenie to musi wpisywać się w ogólny charakter twojej restauracji, ale jednocześnie w jakiś sposób odróżniać cię od konkurencji. Przecież w końcu, twoi goście powinni wyjść stąd z pozytywną opinią i chęcią powrotu.

Ponieważ 80 % twoich gości zamieszkuje obszar o promieniu 10 mil od twojej restauracji, ważnym jest byś się zapoznał z twoim sąsiedztwem. Zwróć uwagę na charakterystykę demograficzną okolicy, aby trafić z odpowiednimi pomysłami na przyciąganie największej ilości klientów. Konsumenci są zawsze chętni do wypróbowywania najnowszych i najlepszych innowacji, więc tak długo jak będziesz przygotowany na spełnianie ich oczekiwań, zachowają dłużej w pamięci uroczyste otwarcie i będzie to miało większy długoterminowy rezultat, niż jakakolwiek reklama.

Czego będę potrzebował do przygotowania uroczystego otwarcia mojej restauracji?

Impreza uroczystego otwarcia restauracji powinna być przygotowywana z wyprzedzeniem co najmniej 90 dniowym, a data powinna być tak ustalona by wydarzenie się odbyło, mimo iż otwarcie się opóźnia. Zapewniając sobie kilka tygodni spokoju przed publicznym otwarciem restauracji pozwoli na uniknięcie gwałtownych ruchów, w przypadku gdy nie jesteś jeszcze całkowicie gotowy. Zawsze jest lepiej być przygotowanym z wyprzedzeniem, niż przygotowywać wszystko na ostatnią chwilę.

Po pierwsze sporządź realistyczny harmonogram czynności, umieszczając w nim każdy możliwy nieprzekraczalny termin. Kiedy będzie zamówiony wystrój? Z jakim wyprzedzeniem powinny być potwierdzane zobowiązania? Wyznacz pracownika lub kierownika do monitorowania harmonogramu i przekazywania innym zadań do wykonania.

W miarę, jak zbliża się termin uroczystego otwarcia, opracuj terminarz imprezy ze szczegółowym czasem czynności. Kiedy dać ogłoszenia? Kiedy orkiestra lub DJ będą mieli przerwy? Kiedy zaprosić do restauracji przedstawicieli mediów?

Jaka jest rola Public Relations w uroczystym otwarciu restauracji?

Planowanie i zadania PR dla mediów są tak samo ważne jak samo wydarzenie. Zarówno harmonogram zadań jak i terminarz uroczystego otwarcia powinny zawierać określenie sposobów zgromadzenia na imprezie odpowiedniej wielkości publiczności i zajęcia się obecnymi przedstawicielami mediów. Umieszczenie ogłoszeń prasowych i przypomnień na co najmniej dwa tygodnie przed wydarzeniem, umożliwi umieszczenie naszej imprezy w działach „kalendarzowych” mediów i dostarczenie niezbędnych związanych z nim informacji. W trakcie wydarzenia, wyznaczony tzw. „łącznik medialny” powinien posiadać wszystkie niezbędne informacje w formie zestawów prasowych zawierających dane dotyczące restauracji, biografie właścicieli i kierownictwa, menu, artykuły promocyjne i najnowsze artykuły prasowe. Reporterzy mogą być także zainteresowani oprowadzeniem po restauracji oraz zdjęciami i wywiadami z właścicielami i menedżerami restauracji.

Istnieją również możliwości akcji medialnej już po wydarzeniu, zakładając że masz do przekazania jakieś ciekawe informacje. Często media nie są w stanie uczestniczyć w samym wydarzeniu, ale późniejsza informacja wraz z serwisem zdjęciowym powinna być przygotowana następnego dnia.

Jak mogę przyciągnąć na uroczyste otwarcie środowiska lokalne?

Związanie się z organizacjami lokalnymi jest jednym z najlepszych sposobów nagłośnienia i budowania wsparcia dla twojej restauracji i jej uroczystego otwarcia. Rozważ klientów grupowych uczestniczących w twoim wydarzeniu, przyczyniających się do odniesienia sukcesu.

Na przykład, przystępując do Izby Handlowej, wnosisz wkład do ważnej lokalnej organizacji, a twoja firma jest natychmiast przedstawiona kluczowym biznesmenom i osobom podejmującym decyzje. Te połączone z biznesem organizacje dadzą Ci okazję do zadzierzgnięcia więzów z sąsiadami, które mogą przekształcić się w źródło zasobów niezbędnych każdemu przedsiębiorcy. Wsparcie udzielone przez profesjonalistów zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu zawodowego i uznania ze strony przedstawicieli polityki, z to z kolei przyciąga uwagę mediów.

Związanie z lokalnymi organizacjami charytatywnymi czy non-profit to także bardzo dobry sposób promocji uroczystego otwarcia restauracji. Zwiększa to nie tylko obecność na imprezie i wsparcie wydarzenia, ale także umiejscawia twoją restaurację w gronie przedstawicieli „dobrej woli” wśród społeczności i może wykreować większe możliwości kontaktu z mediami.

Teraz kiedy masz za sobą reputację charytatywną, łatwo będzie znaleźć innych wspierających. Twoi partnerzy od zaopatrzenia mogą się zdecydować na pokrycie części stałych kosztów twojego wydarzenia, ponieważ jest ono zorganizowane w dobrej sprawie. Inne strony związane z przedsięwzięciem, jak przedsiębiorcy rozrywkowi, mogą zaoferować niższe stawki za usługę, jako wsparcie działań charytatywnych.

Co sprawi, że uroczyste otwarcie restauracji będzie przyjemne, godne zapamiętania i warte opublikowania?

Podczas planowania uroczystego otwarcia staraj się wymyślić coś nieszablonowego, co zrobi długotrwałe pozytywne wrażenie na twoich gościach. Pomyśl o czymś czego dotychczas nie było i nie obawiaj się spróbować czegoś, co niektórzy mogą uważać za śmieszne lub niemożliwe. Może to przynieść rezultaty w reakcji społeczności, a może również przyciągnąć media.

Na przykład, jeżeli twoją specjalnością są skrzydełka z kurcząt, zorganizuj wyścigi kurczaków i przeznacz na nagrodę dla zwycięzcy w postaci miesięcznych bezpłatnych skrzydełek w twojej restauracji. Innym pomysłem może być konkurs konsumpcji skrzydełek. Chociaż pomysły te mogą wydawać się proste, ale są widowiskowe i zapadają w pamięć. Koszt związany ze zorganizowaniem takiej imprezy będzie minimalny w porównaniu do zainteresowania gości i mediów.

Jakie błędy zdarzają się przy planowaniu zorganizowania uroczystego otwarcia restauracji?

Najważniejsze abyś był operacyjnie przygotowany do zorganizowania uroczystego otwarcia. Wielu restauratorów popełnia błąd przeszacowania własnych możliwości przy promocji restauracji, ponieważ nie są w stanie obsłużyć wszystkich ludzi, które taka impreza przyciąga. Upewnij się, że twój personel i kierownictwo jest więcej niż zdolne do obsługi restauracji na co dzień. W trakcie wydarzenia nie wahaj się przed zatrudnieniem dodatkowych osób do obsługi. Pierwsze wrażenie może być całkowicie nie zamierzone, jeżeli nie jesteś sprawny organizacyjnie i to niezależnie od tego jak pieczołowicie zaplanowałeś imprezę.

Drugim powszechnie spotykanym błędem jest niedostateczne zaplanowanie samego wydarzenia. Naturą biznesu restauracyjnego jest to, że czasami dzieje się coś zupełnie nieoczekiwanego, dlatego podstawową sprawą jest konieczność zaplanowania rzeczy nad którymi masz pełną kontrolę. Każdy szczegół musi być opracowany z wyprzedzeniem, tak byś miał możliwość zajęcia się innymi niespodziankami, które się mogą wydarzyć.

W końcu, musisz opracować szczegółową koordynację czasową wydarzenia. Zorientuj się czy w tym samym czasie w okolice nie są organizowane inne wydarzenia, które mogą zwiększyć lub zmniejszyć zainteresowanie twoją imprezą. Innym czynnikiem wartym rozważenia jest pogoda, szczególnie w przypadku imprez zewnętrznych. Porę dnia można zaplanować w zależności od spodziewanej struktury publiczności. Czy twoja restauracja ma przyciągać tzw. „wesołków” czy raczej osoby zorientowane na rodzinny styl życia?

Jak powiodło się innym przy organizacji takich wydarzeń?

Poniżej podaję dwa przykłady osób, które uzyskały olbrzymią reakcję na zorganizowane uroczyste publiczne otwarcie swoich restauracji:

ZaBella – Winter Park, Floryda

Orlando jest jedną z czołowych lokalizacji restauracji w Stanach Zjednoczonych, co stanowiło wyzwanie dla firmy ZaBella, kiedy rozpoczynała działalność w maju 2004 r. w zamożnej dzielnicy podmiejskiej Winter Park. Modne włoskie bistro oferujące pizzę dla koneserów, przygotowywaną przez włoskiego piekarza oraz różne dania główne, oddające charakter włoskiej restauracji z Nowego Jorku, ma wiele ciekawych historii do opowiedzenia. W pierwszych miesiącach kampanii reklamowo-informacyjnej, ZaBella pojawiła się na łamach prasy Restaurants & Intitutions, Today`s Restaurant News i Plate Magazine. Najważniejszym artykułem był sprzyjający restauracji przegląd z Orlando Sentinel, autorstwa krytyka restauracyjnego Scotta Josepha skutkującego solidnymi rezerwacjami przez więcej niż dwa tygodnie. Kolejne korzystne przeglądy, w innych lokalnych publikacjach podtrzymywały zainteresowanie, a przyszłe artykuły były zamieszczane w handlowych magazynach hotelarsko-restauracyjnych i magazynach zajmujących się stylem życia. W rezultacie publikacji prasowych, z szefem kuchni firmy ZaBella - Todd Holenderem przeprowadzono wywiad w stacji radiowej Orlando, a piekarz pizzy Francesco Gaudino występował w stacji telewizyjnej, również w Orlando.

Restauracja Leila – West Palm Beach, Floryda

Szykowna restauracja zlokalizowana w historycznej budowli, użytkowanej dawniej przez straż pożarną, otworzyła swe podwoje w środkowej części dzielnicy Clematis Street w centrum West Palm Beach. Właściciel Roy Assad, odnoszący sukcesy przedsiębiorca z Syrii, zaufał swej wizji modnego bistro serwującego dania kuchni bliskowschodniej. Kampania PR została pomyślana jako edukacja w zakresie tradycji i korzyści zdrowotnych kuchni Bliskiego Wschodu oraz intrygujących elementów kulturalnych prezentowanych w restauracji. W okresie dwóch miesięcy poprzedzających uroczyste otwarcie restauracji Leila, artykuły o restauracji zamieściły Palm Beach Illustrated, Palm Beach Post, VIVE Magazine, Today`s Restaurant News i kilkanaście innych gazet. Po otwarciu restauracji kampania prasowa była kontynuowana w Palm Beach Post i w South Florida Sun-Sentinel. Kolejne artykuły pojawiły się również w prominentnych magazynach regionalnych, włącznie z The Palm Beacher i Boca Life. Skutkiem kampanii było zapotrzebowanie na rezerwacje przewyższające możliwości restauracji.

Aaron Allen


 


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji