|
|
Produkty porcjowane kojarzą się przede wszystkim z najwyższym poziomem higieny i bezpieczeństwa serwowania. Ale to zaledwie początek listy korzyści z ich używania. Umożliwiają również ekonomiczne zarządzanie i łatwe szacowanie kosztów, wygodę wydawania i użytkowania, eliminację dodatkowego serwisu oraz zapewniają zachowanie estetyki w miejscu, gdzie są podawane. Branża HoReCa nie od dziś docenia wymienione zalety, ale i fakt, że wybrani dostawcy oferują również możliwość brandowania takich produktów własnym logo. Wszystko to sprawia, że producenci dzielą na porcje coraz więcej artykułów spożywczych i higienicznych, a lokale gastronomiczne, hotele i firmy cateringowe coraz chętniej poszerzają swój asortyment o kolejne produkty tego typu.
Ekonomiczne zarządzanie produktem Największą zaletą produktów porcjowanych jest to, że zawsze wiemy ile sztuk danego artykułu mamy. W branży HoReCa to wiedza w zasadzie bezcenna. Możliwość szybkiej inwentaryzacji znacznie ułatwia pracę i pozwala prosto oraz precyzyjnie kontrolować zaopatrzenie. Wiedząc, ile sztuk danego produktu mamy, możemy oszacować jakiej liczbie klientów jesteśmy w stanie go wydać. Tym samym używanie produktów porcjowanych umożliwia stałą kontrolę nad zbytem i realnym zapotrzebowaniem. Ekonomiczne zarządzanie produktem ma również ogromne przełożenie na czas pracy, co potwierdza Joanna Łuczyńska–Reczek – Menedżer Gastronomii w Qubus Hotel – Produkty porcjowane upraszczają pracę w wielu aspektach, gdyż są łatwo policzalne. To znacznie ułatwia inwentaryzację, ponieważ nie trzeba ich ważyć i przekładać.
Łatwe szacowanie kosztów i generowanie oszczędności Znając liczbę gości – maksymalne obłożenie hotelu czy restauracji, liczbę gości na bankiecie – z łatwością możemy oszacować, ile porcji danego artykułu potrzebujemy. I o ile przeniesienie potem takiej wiedzy na produkty w opakowaniach zbiorczych (wielokilogramowych czy wielolitrowych) jest sporym wyzwaniem, o tyle w przypadku produktów porcjowanych nie stanowi najmniejszego problemu. Szybko więc zyskujemy wiedzę o kosztach jakie ponieśliśmy lub jakie poniesiemy. Saszetki, sticki, słoiczki i inne opakowania podzielone dają także znacznie większą możliwość oszczędzania samego produktu. Wszystko to, co nie zostało wykorzystane przez gości, a nie zostało otwarte, może powrócić na stół kolejnego dnia. Używając produktów porcjowanych oszczędzamy, jak zostało to już powiedziane, również bezcenny w gastronomii czas. Z punktu widzenia kuchni najważniejsze jest to, że [produkty porcjowane] przez długi czas utrzymują dobrą jakość, nie wymagają obróbki, czyli na przykład dekorowania. Dzięki temu łatwo i wygodnie się je serwuje, a przy tym wyglądają bardzo zachęcająco, nie wysychają i nie sprawiają wrażenia produktu z dnia wczorajszego – kontynuuje Joanna Łuczyńska – Reczek. Brak dodatkowej obróbki oznacza, że produkty porcjowane mogą być bardzo szybko wydane, co jest niezmiernie istotne przy dużym ruchu w restauracji lub sporym obłożeniu hotelu. Takie usprawnienie w pracy, niezależnie od wielkości lokalu gastronomicznego czy obiektu noclegowego jest wprost nie do przecenienia.
Porcjowanie a wizerunek Warto dodać, że produkty porcjowane są synonimem estetycznego podawania, a estetyka mocno rzutuje na wizerunek firmy z branży HoReCa. Używając produktów porcjowanych sygnalizujemy gościom, że ważna jest dla nas nie tylko higiena i bezpieczeństwo, ale również praktyczność, która jest synonimem łatwego użytkowania. Südzucker Polska S.A. oferuje szeroki wybór produktów porcjowanych w atrakcyjnej szacie graficznej. Dodatkowo na życzenie klienta realizuje zamówienia z indywidualnym nadrukiem. Jest to doskonały sposób na promocję i budowanie lojalności klienta. Posiadanie w swoim asortymencie artykułów spożywczych z własnym logo, bez wątpienia świadczy o unikatowości lokalu, a co za tym idzie, podnosi jego prestiż – podsumowuje temat wizerunku Beatrycze Grela – Dyrektor ds. Marketingu w Südzucker Polska S.A.
|