Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dziesięć kluczowych zagadnień i wyzwań stojących...

Artykuły serwisu


Dziesięć kluczowych zagadnień i wyzwań stojących przed przemysłem hotelarskim w 2006 r.


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Na ostatniej dorocznej Konferencji ISHC (International Society of Hospitality Consultants ) w San Diego w Kalifornii, członkowie ISHC brali udział w dyskusjach panelowych mających na celu identyfikację Dziesięciu Kluczowych Zagadnień i Wyzwań ISHC dla Przemysłu Hotelarskiego w 2006 r. Po przedyskutowaniu wielu kwestii, w ostatecznym głosowaniu, członkowie zidentyfikowali dziesięć najważniejszych spraw, które potencjalnie mogą wywrzeć największy wpływ na przemysł w 2006 roku.

Najważniejsze Zagadnienia i Wyzwania na 2006 r. ustalone przez ISHC

1. Zmieniające się warunki pracy

Przemysł hotelarski staje między innymi przed wyzwaniami związanymi z pracą i zasobami ludzkimi, włącznie z kompresją czy kurczeniem się siły roboczej, sprawami związków zawodowych, nasilającej się opieki zdrowotnej, a wśród nich kosztami zasiłków.

„Ściskanie” siły roboczej – tradycyjne zasoby siły roboczej kurczą się - co jest rezultatem zmieniającej się niekorzystnie demografii. Obniżające się demograficzne stopy wzrostu populacji i mniej osób w wieku produkcyjnym, przyczyniły się do zmniejszonej podaży siły roboczej.

Zagadnienia związków zawodowych – rozrost zarówno związków zawodowych jak i udziału ogółu zatrudnionych w związkach stanowi znaczne wyzwania dla działalności związanych z hotelarstwem. Co więcej, porozumienia ze związkami zawodowymi w Nowym Jorku, Chicago i Bostonie i wielu innych wielkich miastach kończą się w 2006 r. czego rezultatem mogą być potencjalnie zakłócenia w działalności hotelarskiej.

Zwiększanie kosztów opieki zdrowotnej i innych przywilejów – znaczące zwiększanie kosztów zasiłkowych powoduje dla pracodawców podrażanie kosztów zatrudniania i utrzymywania pracowników, stąd firmy hotelarskie są zmuszone do stosowania bardziej selektywnego procesu zatrudniania.

Zagadnienia imigracyjne i tymczasowe wizy pracownicze – od wydarzeń z 11 września, polityka imigracyjna i wydawania wiz pracowniczych w Stanach Zjednoczonych jest bardziej rygorystyczna, co powoduje globalne zmniejszenie dostępnej siły roboczej. Ponieważ wiele przedsiębiorstw hotelarskich w Stanach Zjednoczonych jest poważnie uzależnionych od zagranicznych pracowników na stanowiskach podstawowych, firmy te muszą poszukiwać alternatywnych źródeł zatrudnienia.

2. Wzrost kosztów operacyjnych

Istnieje obawa, że wzrost wydatków operacyjnych będzie następował w tempie wyższym od przychodów, potencjalnie ograniczając, osłabiając efekt finalny. Operatorzy powinni monitorować:

Koszty energii – globalny wzrost popytu i katastrofy naturalne w Stanach Zatokowych wydłużyły terminy dostaw energii. Ceny wzrosły w 2005 r. a prognozy przewidują dalszy wzrost cen w 2006 r. Programy zarządzania i oszczędzania energii i świadomość pracowników stanowią podstawę łagodzenia narażania się na dramatycznie wzrastające koszty energii.

Wyższe koszty ubezpieczeń – koszty roszczeń w Stanach Zatokowych przełożą się na wyższe składki ubezpieczeniowe jak również możliwe zmiany w wysokości kwot zwolnień ubezpieczycieli od wymagalnych wypłat odszkodowań i/lub ograniczenia zwrotu kosztów dla użytkowników. Dla niektórych, mających możliwość uczestniczenia we wspólnym finansowaniu, jak na przykład działania łączone, zagrożenia wynikające z tego tytułu mogą być łagodniejsze.

Koszty pracy i niedobory pracy – Istnieje krajowy ruch na rzecz uchwalenia prawa w sprawie minimalnej płacy, a kilka czołowych związków zawodowych jest zdecydowanych ujednolicić i połączyć kontrakty i porozumienia związkowe większych amerykańskich miast, aby mieć większą siłę przebicia przy stole negocjacyjnym. Ten potencjalny wzrost kosztów zbiega się w czasie, gdy przemysł w ogóle ma trudności z pozyskiwaniem pracowników. Optymistyczne może być to, że wzrost wynagrodzeń spowoduje powstanie większych i bardziej konkurencyjnych zasobów wykwalifikowanych pracowników.

Standardy marek – wiele marek zmienia swoje standardy i „podnosi poprzeczkę” poprzez zwiększenie zakresu usług i udogodnień starając się osiągnąć konkurencyjną przewagę na rynku, co powoduje wzrost kosztów operacyjnych dla wielu hoteli.

3. Wpływ wzrostu kosztów energii na popyt w zakresie turystyki i hotelarstwa

Spadek wszelkiego rodzaju konsumenckiej turystyki będzie prawdopodobny w miarę, jak coraz wyższe koszty energii mają wpływ na osobiste i korporacyjne budżety, a wydatki na turystykę stanowią jeden z pierwszych kosztów, które się eliminuje bądź zmniejsza.

Patrząc na problem z pozytywnego punktu widzenia, ciągłe zagrożenie wyższymi kosztami energii dla przemysłu wpłynie na to, by ten stał się bardziej twórczy lub co najmniej bardziej oszczędny w zużyciu i konsumpcji. Użytkownicy na wszystkich stopniach przemysłu będą musieli być bardziej wydajni w konfrontacji z ograniczonymi / zmniejszonymi dostawami, i/lub znaleźć alternatywny sposób dostarczania niezmienionych usług dla swoich gości bez naruszania jakości pobytu. Działania „ochronno-środowiskowe” hotelu mogą stać się normą w odróżnieniu od dobrowolnych programów prowadzonych zarówno przez klientów jak i hotele, mających na celu oszczędzanie energii.

4. Wzrastające koszty budowlane i remontowe

Wzrost kosztów remontowo-budowlanych powoduje podwyższanie i zużytkowywanie kapitału reinwestycyjnego wielu hoteli i zwiększenie zapotrzebowania kapitałowego na nowe inwestycje budowlane.

Hotele istniejące: Wiele firm z branży zgłasza wzrastające potrzeby w zakresie ulepszeń i modernizacji fizycznego stanu hoteli i stosuje bardziej rygorystycznie standardy marki, aby stale być konkurencyjnymi, co powoduje wzrost kapitału reinwestycyjnego wielu hoteli.

Nowe inwestycje budowlane: Wraz z poprawą warunków rynkowych, developerzy poszukują nowych szans na budowę hoteli. Jednakże wyższe koszty w budownictwie stanowią czynnik hamujący w tym rozwoju. Istnieje kilka czynników mających wpływ na finansowe możliwości budowy nowych obiektów, przykładowo: 1) gwałtowny wzrost cen materiałów budowlanych 2) wyższe koszty energii i 3) wzrastające koszty oprocentowania. Większość ważniejszych marek hotelowych stawia twardo na zaostrzanie standardów marek i wymaga bardziej kosztochłonnych materiałów i wyposażenia hotelowego. Rezultatem powyższego jest fakt, że koszt budowy nowych hoteli będzie zwiększał się w tempie wyższym niż przewidywane dochody z działalności.

Dobra wiadomość to ograniczenie rozwoju nowej podaży hoteli z powodu wzrostu kosztów, na czym skorzystają istniejące hotele.

5. Zamęt z powodu ostatnich katastrof naturalnych

Czy to z powodu długoterminowego trendu globalnego ocieplania klimatu, czy z powodu długoterminowych zjawisk występujących cyklicznie, katastrofy naturalne zdarzają się w ostatnich latach coraz częściej. Implikacje są bardzo głębokie, gdyż obszary dotknięte kataklizmami są w poważnym ekonomicznie stopniu uzależnione od turystyki. Potencjalne zagrożenie ptasią grypą może mieć dużo bardziej głębokie konsekwencje niż miał SARS. Nowy wirus stanowi duże obciążenie, a przecież nowe choroby odporne na działanie antybiotyków mogą pojawić się na horyzoncie. Turyści w coraz większym stopniu wybierają cele podróży biorąc pod uwagę stopień ryzyka z tym związany. Niektóre lokalizacje na tym zyskają podczas gdy inne będą musiały zdywersyfikować działania ekonomiczne, aby zrównoważyć straty w turystyce.

Efektem wtórnym naturalnych katastrof są konsekwencje ex-post. Niektóre lokalizacje nie będą w stanie przystosować się do liczby turystów w przyszłych latach. Zasoby które są wydatkowane na przebudowę lokalnej infrastruktury wydrenują fundusze, które w innym przypadku mogłyby być zużyte na rozwój ekonomiczny. Nawet te tzw. ‘nie dotknięte’ katastrofami lokalizacje mogą nie być w stanie rozwijać się ponieważ zasoby budowlane skoncentrowane będą na obszarach potrzebujących pomocy. Wydaje się oczywistym, że ekonomiczne wyzwania przyszłości będą strukturalnie różne od tych z przeszłości.

6. Wzrost globalnej niepewności w zakresie bezpieczeństwa i środków zabezpieczeń

Wśród podróżnych istnieje duża troska w zakresie ochrony własnego bezpieczeństwa. Ten niepokój rozciąga się od bezpieczeństwa zdrowotnego wentylacji samolotowej do wrażliwości na terroryzm. Rządy w coraz większym stopniu starają się ograniczać ryzyko, nierzadko ingerując w krajową infrastrukturę turystyczną np. poprzez wprowadzanie w życie restryktywnej polityki inspekcyjnej. Ciągłe wrzenie w krajach Bliskiego Wschodu, skoordynowane zamachy bombowe w Londynie i różne inne wydarzenia na całym świecie powodują, że turyści dokonują zmian w tradycyjnie popularnych planach podróży wypoczynkowych. Niektóre zapomniane i nietradycyjne lokalizacje mogą niespodziewanie rozwijać się turystycznie jako miejsca z korzystną mieszanką atrybutów, pożądanych obecnie przez turystów.

7. Zmiany oczekiwań klientów

Zdolność do zaspokajania i antycypacji zmieniających się wymagań klientów jest stale doniosłym priorytetem. Szczególnie, klienci są coraz bardziej zaawansowani w używaniu technologii do przeglądania, selekcjonowania i zakupu usług hotelarskich. Co więcej klienci są odporni na „mentalność łańcuchową” i istnieje rzeczywista szansa na tworzenie unikalnych dostosowanych do wymagań doświadczeń, mając na uwadze „wynik finansowy”. W związku z tym podejście marketingowe będzie musiało być adaptowane i unowocześnione, aby efektywnie zdobywać klienta. Ponadto, prawdziwe zróżnicowanie jest coraz trudniejsze do osiągnięcia w warunkach luksusowego rynku ponieważ stało się ‘trendem dominującym’.

8. Szybki rozwój hoteli Condo

Gwałtowny wzrost zainteresowania hotelami condo i własnością alternatywną przyniósł nowy zestaw wyzwań i ryzyka dla developerów, pożyczkodawców, właścicieli obiektów i dyrekcji.

Alternatywna forma własności stworzyła nowe szanse dla developerów, w szczególności poprzez stopniową redukcję ryzyka finansowego w projektach budowlanych. Pojawiają się jednakże niepokojące sygnały – od reprezentacji developerskich, w związku ze sprzedażą jednostkowych obiektów dla gwarancji produktu/obiektu i/lub ukrytymi wadami – co stwarza potencjalną odpowiedzialność i ryzyko dla developerów. Z perspektywy klienta problem jest postrzegany w zakresie - czy oczekiwania indywidualnego właściciela obiektu zostaną zaspokojone w czasie.

Zarządzanie hotelami o statusie condominium stanowi tradycyjnie ekstremalne wyzwanie. Kierowanie obiektem przy zmieniającym się właścicielu, utrzymanie i modernizacja indywidualnych obiektów ‘condo’, dostosowanie się do polityki „właścicielskiego użytkowania” i innych procedur będą stanowiły bieżące wyzwania.

9. Przyspieszanie zmian i łączenie technologii

Systemy hotelarskie i ich wzajemne oddziaływanie szybko przekształcają się w technologie oparte o Internet, co pozwala na dramatycznie łatwiejszą i elastyczniejszą integrację i stąd powstawanie doskonalszych baz danych gości/operacyjnych. Wielu operatorów hotelowych stara się w pełnym zakresie wykorzystywać możliwości zwiększenia efektywności działań, chociaż przystosowanie do nowych warunków jest często utrudnione przez stare systemy i przestarzałą infrastrukturę. Inwestycje wymagane przy modernizacji są znaczące, ale pełne korzyści płynące z wprowadzanych zmian nie mogą być bez nich zrealizowane.

Powyższe podkreśla konieczność ciągłej edukacji w przemyśle, zarówno zarządów firm w zakresie rozpoznawania i kwalifikowania korzyści biznesowych z prawidłowo zintegrowanych technologii, jak również użytkowników końcowych w najbardziej wydajnym korzystaniu ze swoich systemów. Najnowsze systemy nie są w pełni wykorzystywane, czemu nie pomaga niechęć przemysłu do inwestowania w regularne szkolenia dla użytkowników. Pełna optymalizacja działań wymaga efektywnych systemów integracyjnych i przyswajania nowych technologii.

10. Wzrastająca konsolidacja marek hotelowych / firm

Wraz z postępującym procesem konsolidacji i przenikania marek w ich zasięgu rynkowym, właściciele z coraz większym trudem usiłują wyselekcjonować markę, która nie jest obecna na ich rynku lub jest pod wpływem przekroczenia zasięgu terytorialnego. W miarę jak ten trend rozwija się, właściciele i firmy zarządzające wyszukują zmiany w sile negocjacji idących w kierunku marek, które mają wpływ na strukturę biznesu. Wiodące firmy hotelarskie kontynuują wyodrębnianie segmentów klientów i wzmacnianie i/lub tworzenie specyficznych nisz branżowych adresowanych do mikro rynków, podczas gdy jednocześnie klientom coraz trudniej jest na rzeczywiste zrozumienie różnic pomiędzy markami. Co jest sensowne dla developera hotelowego lub marki, staje się skomplikowane dla klienta wpływając zarówno na ceny, jak i na produkty hotelarskie. Publiczne firmy hotelarskie w poszukiwaniu wartościowego akcjonariatu są przygotowane na stworzenie warunków na dodatkową konsolidację, nie tak jak w świecie internetu gdzie 90 % hotelowych zasobów w sieci jest zarządzane zaledwie przez garstkę firm.

© Copyright ISHC
Tytuł oryginału "Top Ten Global Issues and Challenges In the Hospitality Industry for 2006"


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji