Niedziela 17 Luty 2019

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Podstawowe niezbędne narzędzia pracy...

Artykuły serwisu


Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza


Dodano: 2019-02-07

Drukuj


Każdy hotelarz, na każdym szczeblu, powinien korzystać aktywnie z nowych technologii. Postępu technologicznego nie zatrzymamy i konieczna staje się znajomość kilka podstawowych nowoczesnych narzędzi.

 

 Poniżej wymienię tylko podstawowe narzędzia, które są podstawowymi niemalże w każdej branży.

 

1. PMS – czyli system do zarządzania hotelem

 

PMS to skrót od wyrażenia Property Management System, czyli systemu/oprogramowania do zarządzania nieruchomościami. W naszym przypadku chodzi oczywiście  o zarządzanie obiektem hotelowym. Na przestrzeni kilku lat, pojawiło się na rynku wiele systemów wspomagających tego typu oprogramowanie. Nie tylko do instalacji na komputerze, ale przede wszystkim aplikacje webowe.

 

Ich łatwość uruchomienia, prostota płatności, możliwości integracji powodują, że obecnie żaden profesjonalny obiekt hotelowy nie może nie korzystać z tego typu rozwiązań.

 

Hetras

 

Hetras to oparte na chmurze oprogramowanie do zarządzania hotelami (HMS), które jednoczy centralne rezerwacje, zarządzanie nieruchomościami (PMS) i usługi sieciowe (API) w jedną platformę. Oprogramowanie jest przydatne w małych, prywatnych hotelach i dużych sieciach hotelowych, a oprogramowanie poprawia wydajność i czas obsługi pracowników (np. Interakcje pracowników recepcji z gośćmi).

 

Hotelogix

 

Hotelogix to również oparte na chmurze oprogramowanie do zarządzania hotelami. Zadaniem systemu jest upraszczanie operacji hotelowych oraz zmniejszanie potrzebnej siły roboczej. System dostępny jest w ponad 100 krajach. Dzięki Hotelogix unikniemy błędów krytycznych, ponieważ wiele operacji odbywa się w sposób zautomatyzowany.

 

2. CMS – czyli system zarządzania treścią na stronie internetowej

 

Dla każdego z nas sprawa jest dość oczywista. Strona internetowa powinna być aktualizowana oraz uzupełniana. Czasy statycznych stron internetowych edytowanych w kodzie źródłowym już dawno odeszły w niepamięć. Obecnie każdy hotelarz powinien posiadać umiejętność edycji treści na stronie internetowej. Umożliwiają to właśnie systemy CMS.

 

Na wyróżnienie zasługują tutaj:

 

Wordpress

 

Wordpress jest darmowym i bardzo intuicyjnym systemem CMS. W dodatku darmowym. Obecnie CMS Wordpress jest najpopularniejszym systemem na świecie. System jest napisany w języku PHP i obsługuje system motywów graficznych, wielu wersji językowych oraz pluginów ,często bardzo rozbudowanych jak system rezerwacji czy sklep online.

 

Ponad 30% wszystkich stron na świecie korzysta z tego rozwiązania. A ok 60% wszystkich stron wyposażonych w system CMS.

 

Joomla

 

Podobnie jak Wordpress, Joomla jest systemem wyposażonym w motywy graficzne, rozbudowane moduły i komponenty, np. fora internetowe. Szacuje się, że 3% wszystkich stron internetowych na świecie jest zbudowana na CMS Joomla.

 

3. E-mail

 

Poczta e-mail zdaje się być naturalnym narzędziem pracy nie tylko każdego hotelarza, ale również każdego profesjonalnego przedsiębiorcy. Niemniej wciąż przywiązujemy mało wagi do wyboru narzędzia do obsługi poczty e-mail.

 

Polecamy 2 najbardziej znane narzędzia:

 

Thunderbird

 

Thunderbird pozwala na obsługę wielu kont pocztowych jednocześnie. Poza obsługą maili, możemy tworzyć zadania oraz wydarzenia, śledzić kanały RSS. Program jest całkowicie darmowy i został stworzony przez Mozilla Foundation.

 

Gmail

 

Każdy z nas zna popularnego „gmaila”. Jest to serwis pocztowy stworzony i rozwijany przez Google. Podstawowe funkcje gmaila są darmowe. W wersjach płatnych (G Suite) możemy jednak uzyskać znacznie więcej, np. obsługę poczty w swojej domenie internetowej, konferencje wideo i głosowe, miejsca na dane w chmurze oraz środowisko programistyczne.

 

4. Silnik rezerwacyjny

 

Niezależnie od tego jak dużym hotelem zarządzamy, każdy nowoczesny hotel powinien posiadać silnik rezerwacyjny. Inwestycja w dobry silnik rezerwacyjny, jest zawsze inwestycją, a nie kosztem. prawdopodobnie nie ma lepiej wydanych pieniędzy poprawiających organizację sprzedaży w pokoi hotelowych. Dobry silnik rezerwacyjny zazwyczaj wyposażonych jest w opcję  channel managera, ale nie jest to regułą.

 

Polecamy:

 

AvailPro

 

AvailPro to cały pakiet oprogramowania hotelowego. Począwszy od silnika rezerwacyjnego, przez Channel Manager, łączność z oprogramowaniem do zarządzania hotelami oraz monitorowanie reputacji online hotelu.

 

BookingSuite

 

BookingSuite obsługuje ponad 350 tysięcy nieruchomości z branży hotelarskiej na całym świecie. Oprogramowanie dostępne jest w 15 językach. Istnieje możliwość połączenia z oprogramowaniem hotelu, w tym również z channel managerem. Dodatkowe oprogramowanie WebDirect oferuje szybką w uruchomieniu, przyjazną dla urządzeń mobilnych witrynę internetową, która umożliwia dokonywanie bezpośrednich rezerwacji online.


Komentarze:

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Zawód: hotelarz ...więcej»

Materiał szkoleniowy dla gastronomii: Sztuka składania serwetek (VIDEO) ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Polacy najchętniej spożywają Finlandia Vodka ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Najwyższy standard wypoczynku – jak dbać o hotelowe materace? ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji