Każdy hotelarz, na każdym szczeblu, powinien korzystać
aktywnie z nowych technologii. Postępu technologicznego nie zatrzymamy i
konieczna staje się znajomość kilka podstawowych nowoczesnych narzędzi.
Poniżej wymienię
tylko podstawowe narzędzia, które są podstawowymi niemalże w każdej branży.
1. PMS – czyli system do zarządzania hotelem
PMS to skrót od wyrażenia Property Management System, czyli
systemu/oprogramowania do zarządzania nieruchomościami. W naszym przypadku
chodzi oczywiście o zarządzanie obiektem
hotelowym. Na przestrzeni kilku lat, pojawiło się na rynku wiele systemów
wspomagających tego typu oprogramowanie. Nie tylko do instalacji na komputerze,
ale przede wszystkim aplikacje webowe.
Ich łatwość uruchomienia, prostota płatności, możliwości
integracji powodują, że obecnie żaden profesjonalny obiekt hotelowy nie może
nie korzystać z tego typu rozwiązań.
Hetras
Hetras to oparte na chmurze oprogramowanie do zarządzania
hotelami (HMS), które jednoczy centralne rezerwacje, zarządzanie
nieruchomościami (PMS) i usługi sieciowe (API) w jedną platformę. Oprogramowanie
jest przydatne w małych, prywatnych hotelach i dużych sieciach hotelowych, a
oprogramowanie poprawia wydajność i czas obsługi pracowników (np. Interakcje
pracowników recepcji z gośćmi).
Hotelogix
Hotelogix to również oparte na chmurze oprogramowanie do
zarządzania hotelami. Zadaniem systemu jest upraszczanie operacji hotelowych
oraz zmniejszanie potrzebnej siły roboczej. System dostępny jest w ponad 100
krajach. Dzięki Hotelogix unikniemy błędów krytycznych, ponieważ wiele operacji
odbywa się w sposób zautomatyzowany.
2. CMS – czyli system zarządzania treścią na stronie internetowej
Dla każdego z nas sprawa jest dość oczywista. Strona
internetowa powinna być aktualizowana oraz uzupełniana. Czasy statycznych stron
internetowych edytowanych w kodzie źródłowym już dawno odeszły w niepamięć.
Obecnie każdy hotelarz powinien posiadać umiejętność edycji treści na stronie
internetowej. Umożliwiają to właśnie systemy CMS.
Na wyróżnienie zasługują tutaj:
Wordpress
Wordpress jest darmowym i bardzo intuicyjnym systemem CMS. W
dodatku darmowym. Obecnie CMS Wordpress jest najpopularniejszym systemem na
świecie. System jest napisany w języku PHP i obsługuje system motywów
graficznych, wielu wersji językowych oraz pluginów ,często bardzo rozbudowanych
jak system rezerwacji czy sklep online.
Ponad 30% wszystkich stron na świecie korzysta z tego
rozwiązania. A ok 60% wszystkich stron wyposażonych w system CMS.
Joomla
Podobnie jak Wordpress, Joomla jest systemem wyposażonym w
motywy graficzne, rozbudowane moduły i komponenty, np. fora internetowe. Szacuje
się, że 3% wszystkich stron internetowych na świecie jest zbudowana na CMS
Joomla.
3. E-mail
Poczta e-mail zdaje się być naturalnym narzędziem pracy nie
tylko każdego hotelarza, ale również każdego profesjonalnego przedsiębiorcy.
Niemniej wciąż przywiązujemy mało wagi do wyboru narzędzia do obsługi poczty
e-mail.
Polecamy 2 najbardziej znane narzędzia:
Thunderbird
Thunderbird pozwala na obsługę wielu kont pocztowych
jednocześnie. Poza obsługą maili, możemy tworzyć zadania oraz wydarzenia,
śledzić kanały RSS. Program jest całkowicie darmowy i został stworzony przez Mozilla
Foundation.
Gmail
Każdy z nas zna popularnego „gmaila”. Jest to serwis
pocztowy stworzony i rozwijany przez Google. Podstawowe funkcje gmaila są
darmowe. W wersjach płatnych (G Suite) możemy jednak uzyskać znacznie więcej,
np. obsługę poczty w swojej domenie internetowej, konferencje wideo i głosowe,
miejsca na dane w chmurze oraz środowisko programistyczne.
4. Silnik rezerwacyjny
Niezależnie od tego jak dużym hotelem zarządzamy, każdy
nowoczesny hotel powinien posiadać silnik rezerwacyjny. Inwestycja w dobry
silnik rezerwacyjny, jest zawsze inwestycją, a nie kosztem. prawdopodobnie nie
ma lepiej wydanych pieniędzy poprawiających organizację sprzedaży w pokoi
hotelowych. Dobry silnik rezerwacyjny zazwyczaj wyposażonych jest w opcję channel managera, ale nie jest to regułą.
Polecamy:
AvailPro
AvailPro to cały pakiet oprogramowania hotelowego. Począwszy
od silnika rezerwacyjnego, przez Channel Manager, łączność z oprogramowaniem do
zarządzania hotelami oraz monitorowanie reputacji online hotelu.
BookingSuite
BookingSuite obsługuje ponad 350 tysięcy nieruchomości z
branży hotelarskiej na całym świecie. Oprogramowanie dostępne jest w 15
językach. Istnieje możliwość połączenia z oprogramowaniem hotelu, w tym również
z channel managerem. Dodatkowe oprogramowanie WebDirect oferuje szybką w
uruchomieniu, przyjazną dla urządzeń mobilnych witrynę internetową, która
umożliwia dokonywanie bezpośrednich rezerwacji online.
|