Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Plan menedżera hotelu, aby nawiązywać relacje z...

Artykuły serwisu


Plan menedżera hotelu, aby nawiązywać relacje z gośćmi: „Ulokuj gościa”


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Znajdujemy się w Erze Doświadczeń, a dwuletni okres „Wojny o Udogodnienia” ustanowił nowe płaszczyzny porozumienia. Nie było innych ofiar poza złymi nawykami i produktami: materac kontra materac, pościel przeciwko poduszkom, specjalne mydełka a natryski biczowe. Nie wspominając o czekoladkach o zapachu mięty.

Jest to walka zmysłów i można w dalszym ciągu odróżniać waszą gościnność. Firma Starbucks nie zajmuje się kawą. Lexus i Harley Davidson nie interesują się swoimi “kółkami”. Red Lobster miał wspaniałą kampanię reklamową i nie mógł spełnić oczekiwań. Tajemnica tkwi w Las Vegas.

Angażowanie doznań gości jest w zasięgu każdego hotelarza. Chociaż będzie to wymagało innego podejścia do prowadzenia biznesu – obejmuj Nadzwyczajną Gościnność i podkreślaj „całościową” zmianę tam, gdzie promujesz i dostarczasz równowagę dla ciała, umysłu, ducha i emocji dla naszych gości. Pozwól mi wyjaśnić jak.

Głównym składnikiem doznań gości są wzajemne związki. Kierownictwo ma mały wpływ na wzajemne oddziaływanie w stosunku z gośćmi. Kierownicy mogą przechadzać się po obiekcie, witać się – być widocznymi, jednakże wzajemne oddziaływanie jest powierzchowne i nie buduje powiązań. Jak się mówi: Witaj w naszym świecie gościnności. Dbamy o Ciebie, cenimy twoje przywiązanie, zajmiemy się twoimi potrzebami i stworzymy niezapomniane doznanie!

To dotyczy wzajemnych związków, osobistego podejścia. Musimy lepiej eksponować nasze zaangażowanie, naszą misję, naszą markową doskonałość. To nie jest takie trudne, jeżeli osobiście „Ulokujesz Gościa”. Nazwijmy to FRONTEM.

TWOJE ROZWIĄZANIE

Odzyskaj te wzajemne relacje. Raz w tygodniu, za każdym razem innego dnia, Dyrektor Naczelny i każdy członek kierownictwa przychodzi na 2-godzinną zmianę roboczą do recepcji w czasie największego nasilenia zameldowań w hotelu (pomiędzy godziną 16.00 a 20.00). Po zameldowaniu, kiedy już znasz nazwisko gościa i numer jego pokoju, oferujesz odprowadzenie go do jego miejsca zakwaterowania. Masz wystarczająco dużo czasu, aby zaangażować się w rozmowę o wszystkich hotelowych udogodnieniach i organizowanych wydarzeniach. Ponadto zaprosisz ich do pokoju, włączysz światło, rozsuniesz zasłony, wyjaśnisz jak wszystko funkcjonuje, wręczysz im swoją wizytówkę, złożysz życzenia miłego i wygodnego pobytu i podziękujesz za ich zainteresowanie. To jest mocne ! Po powrocie do recepcji „ulokujesz” następnego gościa i tak dalej przez całą „zmianę.” Dalszą wskazówką odnośnie twojej gościnności, jest rada abyś przesłał ręcznie pisaną wiadomość do każdego nowo poznanego gościa, w momencie kiedy opuszcza hotel. W obiektach zatrudniających Portierów stanowiłoby to dynamiczne duo, pozwalające na osiągnięcie tego samego celu, ale nie kosztem napiwku.

Rozważ to co osiągnąłeś:

• Spójrz matematycznie. Przez dwie godziny, raz w tygodniu, Ty, Dyrektor Generalny, osobiście ustanowiłeś związki z (przyjmijmy dla tego przykładu) pięcioma gośćmi. Każdy z twoich kolegów na stanowiskach kierowniczych (powiedzmy czterech) postąpiło tak samo. To czyni dwudziestu pięciu gości w tygodniu, stu w miesiącu i tysiąc dwustu w roku. Są to goście, którzy zostali osobiście „dotknięci” charakterystycznym tylko dla ciebie rodzajem gościnności. Tego się po prostu nie robi w naszym biznesie, z wyjątkiem naszych kolegów pracujących w małych zajazdach, pensjonatach i być może w sektorze boutique.

• Jako załoga kierownictwa musisz spojrzeć na całą tą operację oczami gościa – to co oni widzą, czują, słyszą, dotykają, a nawet jakie mogą mieć wrażenia węchowe. Z tym nowym spojrzeniem i usprawnieniami dokonanymi w obiekcie, produkt i usługa wejdą w życie szybko i gruntownie.

• Masz unikalną okazję aby SPRZEDAWAĆ – odwiedź naszą świetną restaurację, podaruj sobie trochę luksusu w naszym SPA, skosztuj naszych specjalnych koktajli, nasza obsługa pokoi jest wysublimowana, a ponadto organizujemy szereg wydarzeń, imprez i innych atrakcji dla naszych gości. Informuj swoich gości, bądź entuzjastyczny, ponieważ jesteś perfekcyjnym Ambasadorem Gościnności w obiekcie i na całym obszarze docelowym gościa.

• To ty ustanawiasz Kulturę Doskonałości dla swojego personelu. Obserwują twoje osobiste zaangażowanie i nastawienie na najwyższą jakość obsługi klienta i twoje kierownictwo. Dodatkowo FRONT uzyskuje twoje wsparcie jako Wyższego Kierownictwa (Finansów, HR, Sprzedaży, Marketingu, Utrzymania Obiektu) w rzeczywistym funkcjonowaniu hotelu, obsłudze i koncentracji na gościu. Ty jesteś marką, wprowadź swój charakter. Poprzez takie działania gość nie pozostaje dłużej anonimowym lub sztucznym tworem.

• I na koniec jeszcze jedna rada, utrzymuj swoje wzajemne stosunki z pełną energią i trwałością. Twoja wiadomość dla gościa to nie koniec Twojej inwestycji – to dopiero jej początek. Staraj się aby byli zawsze dobrze poinformowani, czerp przyjemność z możliwości rozważania ich pomysłów i opinii, zapraszaj ich do korzystania ze specjalnych programów i pakietów świadczeń. Komunikuj twoją nieustającą dobrą wolę i troskę. Będą lojalni, powrócą i powiedzą o nas swoim znajomym.

Gościnność jest sprawą wyjątkową i szczególną. Krajobraz rynkowy zmienia się nieustannie i tworzy nowe wyzwania. Jakkolwiek tym, co liczy się szczególnie to wrażenia gości, a tym co czyni wrażenia niezapomnianymi są wzajemne stosunki. Twój wysiłek jest minimalny, a zapłata, jaką otrzymujesz nadzwyczajna. Wielu zechce wspierać cię w twoim nowym, świeżym podejściu do problemu. Zadzwoń i zakomunikuj nasze wezwanie – FRONT.

John R. Hendrie


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "The Hotel Manager's Scheme to Establishing Guest Relationships: "Room the Guest"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji