Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Chcesz zarabiać więcej? Przeczytaj!

Artykuły serwisu


Chcesz zarabiać więcej? Przeczytaj!


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Jak często słyszeliście swoich przyjaciół lub współpracowników skarżących się na swoją pracę, mówiących, że są znudzeni, że nigdy nie awansowali, że nie wystarczająco dużo zarabiają? Może jesteś jednym z tych skarżących się. Jeżeli nim jesteś, i nie czynisz nic, aby tej sytuacji zaradzić, to nigdy nic się nie zmieni. Właściwie, to są duże szanse na to aby sytuacja uległa pogorszeniu.

Jeżeli naprawdę poważnie myślisz o chęci poprawienia swojej sytuacji zawodowej, poprowadź swoją karierę i zarób więcej pieniędzy, rozwiązanie tego problemu zależy wyłącznie od ciebie. Jesteś szefem samego siebie. Gdy zdasz sobie sprawę, że możesz podjąć niezbędne kroki, aby pójść naprzód, poczuj się poddany wyzwaniom i bądź nagrodzony za podjęte wysiłki. Oto kilka sugestii pomocnych na starcie.

Kształć się. Najważniejszą rzeczą, której mógłbyś się podjąć to poddanie się dodatkowemu szkoleniu. Czytaj wszystko co może ci wpaść w ręce, z zamiarem nauczenia się możliwie wielu rzeczy o firmie, przemyśle oraz o sposobach zapewnienia klientom i współpracownikom najlepszego do zaoferowania poziomu usług. Zainwestuj 15 do 20 dolarów miesięcznie na książki dotyczące obsługi klienta lub programy audio, aby dowiedzieć się wszystkiego na temat sposobów załatwiania skarg klientów. Zacząłem studiować kiedy miałem 23 lata i do ukończenia 30 roku życia byłem warty 1 milion dolarów netto.

Mówiłem to już tysiące razy w ciągu tych wszystkich lat mojej pracy zawodowej, ale powiem to jeszcze raz, bo to takie prawdziwe: najlepszą inwestycją jakiej możesz się podjąć to inwestycja w swoją edukację. Wiele firm oferuje program zwrotu kosztów czesnego. Skorzystaj z tych programów aby poszerzyć swą wiedzę – i swoje horyzonty. Zapisuj się także na każde seminarium i warsztaty zajęciowe organizowane w twojej firmie lub na wyższym szczeblu organizacyjnym. Postępując w ten sposób, zapewnisz sobie nie tylko stały dopływ wartościowych informacji, zwrócisz również na siebie uwagę w firmie poważnym podejściem do wykonywanych obowiązków i zamierzeniami ‘rozruszania’ firmowego biznesu.

Skup się na obsłudze klientów. Chociaż wiedza techniczna i umiejętności specyficzne dla twojego przemysłu są decydujące, zbyt wielu ludzi ignoruje bardzo istotny element równania sukcesu: obsługi klientów. Obsługa klienta oznacza czynienie wszystkiego, co jest możliwe aby mu zapewnić opiekę. Oznacza to witanie się z klientem z uśmiechem na twarzy i zwracanie się do niego po nazwisku. Jest to również pełne zorientowanie w usługach i produktach firmowych w celu udzielania pomocy klientom w podejmowaniu racjonalnych decyzji. To również słuchanie – naprawdę wysłuchiwanie – co klient ma do powiedzenia, abyś mógł w pełni zaspokoić jego oczekiwania. Jest to w końcu działanie wykraczające poza twoje zwykłe obowiązki, aby zapewnić klientowi unikalność doznań w kontakcie z tobą i twoją firmą.

Ludzie często postrzegają obsługę klienta jako służebność, w negatywnym tego słowa znaczeniu, zamiast dostrzeżenia jej jako potężnego narzędzia zapewniającego wielokrotną powtarzalność odwiedzin klienta w naszym hotelu, a co za tym idzie zostawiania nam swoich pieniędzy. Im lepszą obsługę zapewnisz swoim klientom, tym więcej rzeczy zakupią i tym większą zyskasz renomę. Zapłata za twe starania będzie sowita.

Rozwijaj pozytywne nastawienie. Twoje nastawienie określa zarówno twoje dobre samopoczucie jak i odczucia innych wobec ciebie. Nikt nie lubi pracować z kimś kto prezentuje negatywne nastawienie, jest gderliwy i użala się nad sobą. Rozwijanie pozytywnego nastawienia wymaga poczucia własnej wartości. Pozwól sobie na takie zwykłe pogaduszki w drodze do pracy, zwykle podnoszące na duchu i „poklep się po plecach” w drodze do domu w podziękowaniu za tyle dobrych rzeczy, które dzisiejszego dnia załatwiłeś. Nie rozpamiętuj rzeczy, które nie poszły po twojej myśli. Nie przyrównuj siebie do innych. Jedyne rozsądne rozważanie to refleksja nad tym, kim jesteś dzisiaj, a kim możesz zostać jutro.

Ucz się załatwiania skarg. Wiele osób gwałtownie przyjmuje defensywną postawę w obliczu zdenerwowanego klienta. Zamiast tego, postaraj się posłuchać dokładnie, co klient ma do powiedzenia, postaw bardziej szczegółowe pytania, aby problem, z którym masz do czynienia był całkowicie jasny, przeproś za popełnione błędy, spytaj klienta co jego zdaniem należałoby zrobić aby rozwiązać problem, a następnie zrób wszystko by go naprawić – i zrób to tak szybko jak tylko potrafisz.

Usamodzielnij się. Zdaj sobie sprawę, że masz w sobie energię zdolną zmienić siebie – i swoje życie. Jeżeli zamierzasz być osobą twórczą i kreatywną, musisz być człowiekiem samodzielnym.

Samodzielność to umiejętność ponoszenia ryzyka. W pracy, może to oznaczać podejmowanie kroków w celu rozwiązania problemu, bez uprzedniego uzyskania pozwolenia na to, od twojego przełożonego. Podczas gdy takie działanie może doprowadzić do zadowolenia ze strony klienta, to niekoniecznie musi zadowalać kierownika. Ale pamiętaj: zawsze łatwiej jest o wybaczenie już po podjęciu działania, niż nie podejmowanie działania w ogóle, szczególnie wtedy gdy możesz wykazać, w jakim stopniu twoje decyzje wpłynęły na usatysfakcjonowanie klienta.

Pracuj inteligentnie. Planuj swoje działania i rozkładaj je w czasie. Bądź zorganizowany. Wykonuj zadania zgodnie z ich priorytetem. Kiedy tak postępujesz, to znaczy że myślisz z wyprzedzeniem. Dogłębnie rozwiązuj problemy. Pracuj nad sposobami zapobiegania powstawaniu problemów, więc mniej ich będziesz miał do rozwiązania. Nie zwlekaj z wykonywaniem zadań. W pierwszym rzędzie rób to, co jest najważniejsze lub najtrudniejsze. Mniej ważne decyzje podejmuj natychmiast. Usystematyzuj zadania podobne i związane z sobą i wykonuj je w tym samym czasie.

Twoje powodzenie jest zbyt ważne, by uzależniać je od decyzji podejmowanych przez innych. Kontroluj swoją karierę. Największe przeciwności, z którymi się zmagasz w swojej pracy, są narzucone przez ciebie samego. Wyobrażaj sobie, że jesteś człowiekiem sukcesu. Wykorzystaj szkolenia i rozwiń w sobie podejście do pracy gwarantujące powodzenie. Kiedy masz zły dzień i szukasz winnego, spójrz w lustro. Twarz w lustrze należy do człowieka odpowiedzialnego za twoje życie i karierę.

John Tschohl


© Copyright John Tschohl
Tytuł oryginału: "Want to make more money?
Read on!"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John Tschohl – międzynarodowy konsultant od zarządzania oraz wybitny mówca, określany przez magazyn „Time and Entrepreneur” jako guru obsługi klienta. Prezes Service Quality Institute, rozwinął ponad 26 programów szkoleniowych dotyczących obsługi klienta, przedstawianych na całym świecie, autor wielu książek np.
“The Customer is Boss” , “Cashing In” czy “Achieving Excellence Through Customer Service”.

Kontakt:
John Tschohl
Service Quality Institute
email:
quality@service.com
www.servicequality.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji