Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Ryzyko powtarzania się

Artykuły serwisu


Ryzyko powtarzania się


Dodano: 2013-09-11

Drukuj


W jednym z wcześniejszych artykułów mówiłam o wysokich kosztach strat. Cóż, kwestia ta stale wraca jako wielki problem dotyczący właścicieli i kierownictwa. Jak można wpoić naszym pracownikom poczucie odpowiedzialności i świadomości swoich działań? Wydaje się, że im wcale na tym nie zależy!

Na nieszczęście nie wszystkim. Zaczęłabym od procesu rekrutacji pracowników – ale o tym była już mowa w artykule, więc jest to jeszcze jedna powtórka! Od momentu zatrudnienia sumiennych pracowników, powinieneś okazywać im, jak ich cenisz. To już obecnie nie wystarcza, że zapewniasz komukolwiek pracę. Pracownicy chcą się czuć dowartościowani i być częścią większego przedsięwzięcia. A tym większym przedsięwzięciem jest dostarczanie ludziom twoich fantastycznych potraw! OK, to może być twój podstawowy cel. Przyjrzyjmy się temu bliżej.



Twoi goście przychodzą, aby wypróbować twoich propozycji kulinarnych, niezależnie od tego czy jesteś restauratorem z sieci fast-food oferującym szybkie śniadania i lunche, czy prowadzisz miłą, spokojną, tradycyjną restaurację. Prawdopodobnie wynająłeś kogoś odpowiedzialnego za wystrój i dekorację Sali, zatrudniłeś wspaniały personel kuchenny do przygotowywania smacznych posiłków. To czego nie zaplanowałeś to obrotowe drzwi, których lubią używać twoi pracownicy. Nie pamiętasz aby znajdowały się one w projekcie!

Pracownicy obsługi skorzystają z nich jak tylko zdecydują, że nie lubią już dłużej pracować dla ciebie i twojej klienteli. Inni używają ich do wejścia do twojego obiektu, tuż po wyjściu z takich samych drzwi, być może z budynku znajdującego się naprzeciw twojej restauracji.

W artykule ‘Wysokie Koszty Strat’ – mówiłam o potrzebie dzielenia się z personelem kosztem codziennych spraw w restauracji. Sporządź listę wszystkich rzeczy, które pracownicy przyjmują za oczywiste w codziennej pracy. Trzymając się tej idei, sporządź jeszcze jedną listę wyszczególniającą wszystkie koszty związane z prowadzeniem restauracji. Pokaż im wszystkie zyski powstające z zainwestowanego dolara i na co przeznaczana jest cała reszta. Większość personelu nie ma zielonego pojęcia jakie są koszty prowadzenia restauracji; oni uważają, że Ty, właściciel, kosisz ciężki szmal – nierzadko ich wykorzystując!

Włącz te informacje do najbliższego zebrania z personelem. Pozwól sobie na luksus przeprowadzenia długiego zebrania, na którym ty będziesz głównym mówcą! Pozwól również mówić twoim kierownikom i wyjaśnić charakter zmian, które nastąpią w zakresie osobistej odpowiedzialności pracownika za używane narzędzia. Przecież mówimy o ich narzędziach do prowadzenia ich własnych małych interesów w twojej restauracji. Sztućce, naczynia, produkty papiernicze i wszystkie inne rzeczy, które twoi pracownicy przyjmują jako coś oczywistego w codziennej pracy restauracji. Co by się stało gdyby musieli zapewnić sobie te narzędzia na własny koszt?

Większość niezależnych pracowników sprzedaży musi sama płacić za używane przez siebie narzędzia. A kiedy o tym pomyślisz, dojdziesz do wniosku, że twoi kelnerzy są również samodzielnymi sprzedawcami; prowadzą rozmowy i sprzedają produkty tym osobom, które zareagowały na reklamę twojej firmy. Nie możesz być obecny z pracownikami osobiście na każdym etapie pracy. Oni wykonują pracę i mówią o sprawach, które odzwierciedlają twój wizerunek firmy.

We wcześniejszym biuletynie proponowałam wprowadzenie systemu opłat za każdą rzecz zagubioną, a następnie znalezioną na śmietniku. System obejmował również osoby zatrudnione do zmywania naczyń, stanowiących jego integralną część. Wypłaty obejmowałyby określoną stawkę za znalezioną rzecz – przez personel obsługi. Zorganizuj „burzę mózgów” ze swoimi pracownikami i wprowadź w miarę obiektywny system finansowania tego zagadnienia. Nie proponuję wydatkowania na ten cel dużych kwot; mówię o centach, które przekształcają się systematycznie w dolary.

Możesz wymyślić sposób włączający zespoły pracownicze w tworzenie takiego systemu, tak by prawie każdy pracownik czuł, że wniósł w jego funkcjonowanie własny wkład. W ten sposób utworzysz wśród pracowników zręby osobistej sumienności i odpowiedzialności.

Inną stratą, o której się rzadko wspomina, to strat wykwalifikowanych pracowników obsługi. Jak ich zatrzymać przy sobie?

Niektórzy właściciele podejmują takie kroki jak: opcje zakupu akcji, atrakcyjne świadczenia pracownicze czy dofinansowywanie pracowniczych funduszy emerytalnych, w celu przyciągnięcia i utrzymania wykwalifikowanej kadry. Te dodatkowe premie stosuje się, gdy pracownicy obsługi osiągną wcześniej określony poziom stażu pracy, jest to zwykle około kilku lat pracy.

Organizuj zebrania pracownicze, na których rozważa się opinie i pomysły personelu, przed wprowadzeniem zmian. Traktuj pracowników jako część swojego zespołu, a nie jakiegoś ich zespołu odrębnego od kierownictwa. To w końcu oni będą wprowadzali te zmiany i ulepszenia w codziennej pracy na sali. Powinni oni również, mówiąc przysłowiowo, trzymać rękę na pulsie przyzwyczajeń gości, wiedzieć co lubią, a czego nie.

Nie zapominajmy też, dlaczego wielu ludzi uważa pracę w naszym przemyśle jako atrakcyjną – z powodu elastycznych harmonogramów pracy. Wynagradzaj tych, którzy się nie spóźniają i faktycznie dbaj o ich warunki pracy poprzez stosowanie elastycznych harmonogramów, w granicach rozsądku.

Jeszcze jedna rzecz na koniec – codziennie ‘dziękuj’ tym którzy dla ciebie pracują. Czasami poklepanie po plecach, uśmiech i zwyczajne „dzięki”, to wszystko czego trzeba pracownikowi do podejmowania dalszego wysiłku.

Susie Ross


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji