Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wyniki z obsługi gości napawają lękiem serca...

Artykuły serwisu


Wyniki z obsługi gości napawają lękiem serca wielu menedżerów hoteli


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Jest to jednak bułka z masłem w porównaniu z internetowymi stronami rankingowymi. Prawie każdy hotel sieciowy ma jakiegoś rodzaju system oceny obsługi gości do gromadzenia uwag i komentarzy klientów oraz mierzenia poziomu obsługi. Przez lata, hotele opierały się na lekturze uwag gości, aby poprawiać obsługę i monitorować jakość urządzeń w obiekcie i usług.

Załatwianie skarg odbywało się tradycyjnie poprzez bezpośrednią komunikację z gościem składającym skargę. Odpowiedź na skargę lub czasami na pochwałę, realizowana jest zazwyczaj telefonicznie, listownie lub za pomocą obu tych sposobów. Zręczni menedżerowie wypracowują sobie własne niezawodne systemy załatwiania kwestii obsługi gości. Mimo wszystko wielu menedżerów otrzymuje premie związane z dobrymi wynikami osiąganymi w tym zakresie.

Kompromisy i ugody są zawierane i negocjowane z gośćmi za cenę utrzymania ich jako potencjalnych klientów w przyszłości oraz aby powstrzymać ich przed dzieleniem się z rodziną i przyjaciółmi złymi doświadczeniami, jakich doznali w hotelu. Pewnie już o tym słyszeliście; niezadowoleni goście opowiadają o swym nieprzyjemnym doświadczeniu co najmniej siedmiu innym osobom. Załatwianie skarg w celu utrzymania klienteli to ważna część przemysłu usługowego.

A teraz – zła wiadomość. Internetowe strony rankingowe zyskują na popularności. Żegnamy się z prywatnością; skargi są teraz publikowane w Internecie, gdzie mogą przeczytać je wielokrotnie ludzie z całego świata. Kiedy są już umieszczone na stronie internetowej rzadko są stamtąd usuwane bądź zmieniane. Grzechy przeszłości stają się grzechami teraźniejszości - bez kompromisów, bez dialogu i bez wybaczania.

Na tychże stronach, niezadowoleni goście w sposób nieskrępowany mogą własnymi słowami opisywać horror, jaki przeżyli podczas pobytu w hotelu, absolutnie dowolnie mogą zmieniać fakty bez słowa komentarza czy wyjaśnienia drugiej strony, bądź też uzyskanego zadośćuczynienia. Postawmy sprawę jasno, nawet prawie perfekcyjnym hotelom zdarzają się incydentalne wpadki. Internetowe turystyczne strony rankingowe tworzą dystans pomiędzy hotelami a ich klientami.

Przez wiele lat robiliśmy wszystko, aby zachęcać gości do składania ewentualnych skarg bezpośrednio do hotelu, tak by kierownictwo hotelu mogło bezzwłocznie załatwić jakiekolwiek problemy wynikające z działania urządzeń lub obsługi, zanim nie załatwiona skarga mogła być kierowana dalej. Obecnie, kiedy coraz więcej ludzi odkrywa cudowną moc Internetu, będziemy potrzebować nowej strategii zajmującej się turystycznymi stronami rankingowymi.

Nie znam żadnych internetowych stron rankingowych oferujących hotelom możliwość złożenia wyjaśnień, przeprosin lub propozycji ugody w celu utrzymania skarżących się na tych stronach klientów. Jeżeli takie strony jednak są, proszę mnie o tym powiadomić, bo należy im się szczere uznanie.

Już teraz na niektórych tego typu stronach dochodzi do zwykłych nadużyć. Wiele hoteli odkryło, że strony te stanowią bardzo dobry sposób na przekazywanie pochwał w stosunku do nich, przez zadowolonych gości; no i hotele anonimowo piszą i wysyłają pochwały dla siebie samych. Znane mi są fakty, że niektóre z tych stron gorączkowo pracują nad systemem uniemożliwiającym umieszczanie fałszywych ocen, ale jest to bardzo trudne i skomplikowane aby wyeliminować nadużycia dwojakiego rodzaju: dobrych lub złych opinii.

Ale proszę mnie źle nie zrozumieć, sądzę, że internetowe turystyczne strony rankingowe są naturalną ewolucją stworzoną przez otwartość Internetu i jego anonimowość. W miarę wzrostu popularności stron rankingowych, stają się one naturalnym suplementem do porad udzielanych przez ‘profesjonalistów od turystyki’, wtedy gdy podróżni pragną zasięgnąć bardziej szczegółowych informacji o hotelu, zanim zdecydują się na rezerwację. Prawidłowemu funkcjonowaniu hotelu powinna pomagać możliwość umieszczania podziękowań gości w Internecie, pod warunkiem stworzenia systemu uniemożliwiającego powstawaniu nadużyć.

Niezadowolony klient, zorientowany w Internecie, może pogrzebać hotel stekiem niewybrednych komentarzy, nie pozostawiając hotelowi możliwości obrony. Jednym ze sposobów radzenia sobie z tego typu zdarzeniami mogłoby być powiadamianie przez stronę rankingową zainteresowanych hoteli o wpłynięciu komentarzy dotyczących ich usług, z podaniem danych kontaktowych klienta. W ten sposób hotel mógłby jakoś reagować i prywatnie odpowiedzieć klientowi na zgłoszone uwagi – pozytywne lub negatywne. Strony internetowe mogłyby w dalszym ciągu podawać publicznie ograniczone informacje dotyczące autorów komentarzy, jednakże z adnotacją, że dane kontaktowe autora i sama publikacja zostaną przekazane zainteresowanemu hotelowi.

Pozytywne komentarze na stronach rankingowych mogą w sposób oczywisty rozreklamować działalność hotelową przedsiębiorstwa, ale nie widziałem nigdzie informacji, jak takie komentarze wpływają na zachowania konsumentów. Czy są silną częścią procesu podejmowania decyzji? Jeżeli nawet w chwili obecnej nie są, to myślę, że będą w nieodległej przyszłości; jest to część rewolucji informacyjnej wykreowanej przez Internet.

Internetowe turystyczne strony rankingowe, zarządzane przez odpowiedzialnych ludzi, mogą stanowić korzyść zarówno dla turystów jak i dla hoteli. Ich podstawową powinnością musi być stworzenie systemów eliminujących anonimowe komentarze. Hotele zasługują na to, by mieć możliwość odnoszenia się do złych i dobrych publikacji. Anonimowe publikacje są zaproszeniem do popełniania nadużyć.

Wiem, że to nie będzie dobrze przyjęte przez strony internetowe, ponieważ anonimowe komentarze powodują, że tych ocen w Internecie pojawia się dużo więcej, i to stanowi również o atrakcyjności Internetu. Natomiast, jeżeli celem tych stron jest stworzenie większych możliwości informacyjnych zapewniając dostęp do godnych zaufania porad, to obowiązek zarejestrowania się osób wysyłających komentarze do publikacji, jest rzeczą podstawową.

To jest poważny biznes, dla poważnych ludzi interesu. Goście są uprawnieni do robienia i mówienia tego co czują; zręczni hotelarze uczą się prowadzenia biznesu ze skarg i pochwał wyrażanych przez gości. Ale upewnijmy się, że jest to robione odpowiedzialnie. Kiedy się potkniemy, tak jak wtedy gdy zbieramy pochwały, goście zasługują na coś więcej niż tylko na prosty sposób, za pomocą którego wyładują swój gniew, oni potrzebują uczciwego rozstrzygnięcia sporu.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Guest Service Scores Drive Anxiety Into the Hearts of Many Hotel Managers"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji