Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Jego hotel rozpala gwiazdy

Artykuły serwisu


Jego hotel rozpala gwiazdy


Dodano: 2012-10-11

Drukuj


Krótki opis zajęć podczas normalnego dnia pracy profesjonalnego menedżera hotelu.

Ceremonia wręczania Oscarów była również czasem bankietu w hotelu The Peninsula w Beverly Hills.

Zbudowany z kamienia, w stylu francuskiego renesansu, hotel w okolicach Rodeo Drive był ostatniego weekendu wyprzedany, przepełniony magnatami przemysłu filmowego i nominatami, przybyłymi do miasta na uroczystość ceremonii. Można tu było spotkać nominowanych: Felicity Huffman i Terrence Howard. Obok nich również: Uma Thurman, Joan Collins, Sean Penn. Chevy Chase urządził koncert jazzowy na pianinie w hotelowym lobby. Spóźnialscy, nie nawykli do słuchania słowa „nie”, błagali aby ich wpuszczono. Ale nie wszyscy weszli. O spełnieniu, bądź nie, takich próśb decydował długoletni dyrektor generalny Ali Kasikci.

Pięćdziesięcioletni, Turek z pochodzenia, Kasikci, znany jest jako czołowy przedsiębiorca, który wypromował profil The Peninsula w czasie czternastoletniego okresu piastowania stanowiska. Obłożenie hotelu w lutym wyniosło 85 % podczas gdy średnia w kraju (USA) wyniosła 62 %, według wstępnych szacunków przedstawionych przez Smith Travel Research. Dający gościnne wykłady na Cornell University – słynnej szkole hotelowej, Kasikci, jest człowiekiem, który wprowadził takie innowacje w przemyśle jak 24-godzinne przyjęcia do hoteli, co pozwala podróżnym przybywać i opuszczać hotel zgodnie z ich potrzebami.



Ostatniego poniedziałku pozwolił odwiedzającemu gościowi przyjrzeć się swojej 11-godzinnej dniówce w pracy. Okazało się, że można być zaskoczonym, dowiadując się naocznie, że chociaż luksusowy hotel jest pełen gracji, jak pływający na powierzchni wody łabędź, to pod spodem, jest ciągłe gorączkowe przebieranie nogami w wodzie.

8.05: Ubrany w wytworny włoski garnitur w stylu marynarskim i jeden ze swoich, bez mała 500 krawatów od Hermesa (prezencja jest wszystkim w Beverly Hills) – Kasikci kroczy poprzez lśniące marmurowe lobby hotelowe. Mija błyskawicznie grupy biznesmenów omawiających przy śniadaniu swoje interesy w restauracji The Belvedere i spotyka się z hotelowym prawnikiem przy stoliku w patio, pod kwitnącym hibiskusem, aby omówić odnowienie kontraktu na garaże i parkingi. Obok ustępstw, Kasikci również wymaga aby: firma parkingowa zapewniła takich pracowników, którzy nie będą zmieniali ustawień odbiorników radiowych w samochodach lub ustawień fotela kierowcy. Usługowe parkowanie samochodów wykonywane na odpowiednim poziomie wpisuje się w ogólny image hotelu - wyjaśnia Kasikci.

8:30: Kierownicy działów gromadzą się w jego biurze na codzienną krótką odprawę. Kasici - intensywnie energiczny, o włosach koloru soli z pieprzem, wydaje się być wielozadaniowy: sprawdza e-maile, rozmawia przez telefon komórkowy podczas gdy zapoznaje się z bieżącymi zadaniami każdego kierownika.

196-pokojowy hotel, gdzie najmniejsze lokum kosztuje 475$ za noc, odnosi sukcesy ‘przystosowując naszą obsługę do indywidualnych upodobań każdego gościa’ – wyjaśnia. Przed przybyciem, goście którzy przyjeżdżają tu po raz pierwszy, proszeni są o podanie swoich preferencji (lokalizacja pokoju, rodzaj poduszek, prasy, życzenia specjalne); dane o upodobaniach klienta są przechowywane i wykorzystywane w przypadku ponownych odwiedzin.

Nazwiska 80 zameldowań wraz z przydzielonym pokojem są odczytywane, wręcza się drobne prezenty powitalne (od małej patery owocowej do poszewki na poduszkę z monogramem lub szlafroka dla regularnych bywalców lub VIP-ów).

Jeden z przybywających życzy sobie pokoju spełniającego warunki feng shui. Aktorka, zdobywczyni Oscara, wprowadza się ukryta pod pseudonimem, życzy sobie aby rozmowy wyświetlały się na ekranie a do jej dyspozycji wyznaczono jej ulubionego kelnera.

Telewizyjna Sędzia Judy przylatuje prywatnym odrzutowcem. Ona jest regularnym gościem i właśnie ma umieścić swoją gwiazdę na hollywoodzkiej Alei Sław. Przyjeżdża z rodziną i przyjaciółmi, aby to uczcić.

„Czy przygotujemy coś dla niej?” wtrąca Kasikci, pochylając się do przodu w swym skórzanym fotelu. „Zróbmy to należycie. Dlaczego by nie zrobić dla niej tortu w kształcie ‘ hollywoodzkiej gwiazdy’ i umieścić go w jej pokoju. To ma być tort, nie ciasteczko.”

9.35: Asystent Kasikciego przynosi wiadomości i karty komentarzy gości. Czyta każdą.

Jest wiadomość od producenta filmowego, który obiecuje, że wykorzysta obiekt The Peninsula w swym filmie, w zamian za darmowy pobyt w hotelu. „Chcę obejrzeć scenariusz” mówi Kasikci „nie chciałbym aby obecność hotelu w filmie polegała na tym, że bohater powie ‘mieszkałem w The Peninsula’ i na tym koniec”

10.10: W hotelowym ogrodzie na dachu budynku, Kasikci sprawdza zaawansowanie prac renowacyjnych, które muszą być ukończone przed Oscarowym weekendem. Wycenione na $200 za dzień przebieralnie przy basenie są właśnie odświeżane i trzeba zainstalować kanapę przy kominku. Kanapa, nie tak jak prawie w każdym hotelu w Los Angeles. - ma mieć swój własny oryginalny styl, odmienny od fan klubu Paris Hilton, „Boże, nie” - mówi - „nasi goście muszą mieć coś wykwintnego”

Tony Bennett, Michael Caine i Nicole Kidman wymieniani są wśród najbardziej znanych gości w The Peninsula. Carly Simon nagrywała swoją płytę w Villa 139. Ale serdecznie witamy każdego, mówi Kasikci „Dla nas, każdy lojalny gość to ważna osobistość”

Jak większość hotelarzy obsługujących VIP-ów, Kasikci milczy jak grób w sprawie aktualnie przebywających w hotelu gości, nie powie także nic na temat złego zachowania niektórych klientów. Lecz również jak większość hotelarzy widział w swoim życiu bardzo dziwaczne zachowania.

Awanturnicza piosenkarka rockowa Courtney Love dostała się na czołówki gazet, kiedy w kwietniu 1994 roku do The Peninsula wkroczyła policja po podejrzeniu przedawkowania heroiny. Później okazało się, że było to niepożądane działanie przepisanych leków. Wszystko, co na ten temat mówi Kasikci, to, że cała sytuacja wydarzyła się w tym czasie kiedy jej mąż, Kurt Cobain, popełnił samobójstwo w Seattle.

10.43: Kasikci udaje się do pokoju 567, aby upewnić się, że jest przygotowany na przyjęcie gościa. Marszczy brwi. „Widzicie to?”. Nie, pokój wygląda idealnie.

Na jednym z abażurów lampki nocnej przy łóżku widać szew. Obraca abażurem, tak aby ukryć szew. „Jak wielu gości by to zauważyło, nie wiem. Ale ja, tak. W chwili, kiedy zauważy to gość, będzie już za późno.”

To szczegóły decydują o wielkości i klasie hotelu, mówi Kasikci. Wspina się przy szafie, sprawdzając czy nie ma kurzu. Maca ręką pod poduszką krzesła za pozostawionymi drobnymi – nawyk, który mu pozostał jeszcze od czasów studenckich w Monachium. W wykładanej marmurami łazience wchodzi pod szklaną obudowę prysznica i pociera o nią rękaw marynarki. Sprawdzam czy nie ma tam piany z mydła - wyjaśnia.

11.12 Kasikci dzwoni do szefa działu concierge ze sprawą dotyczącą Sędzi Judy. „Zdobądź piosenkę ‘Hooray for Hollywood’ i niech ją grają w jej pokoju przy torcie.” mówi.

11.18: Wykręca numer apartamentu Sędzi Judy. „Moja ulubiona telewizyjna pani sędzia..... gratulacje” Powiedział, że chciałby się z nią spotkać reporter, Judy Sheindlin schodzi na dół i wychwala hotel The Peninsula. „Troszczą się o ciebie” mówi. Mieszka na Florydzie i przebywała ponad 500 nocy poza domem nagrywając swój show. The Peninsula gromadzi nawet odzież, którą nosi pod szlafrokiem.

11.48: Kasikci, w biznesie hotelowym od szesnastego roku życia, wyjaśnia swoją filozofię. Hotel odnosi sukcesy poprzez budowanie lojalności, przewidywanie życzeń gości i szybkie ich spełnianie. Jeżeli wezwiesz obsługę pokoju na godzinę 7.00, najprawdopodobniej stawi się na miejscu punktualnie co do minuty. Lekarz hotelowy jest dostępny 24 godziny na dobę.

„Brak dyskomfortu” jest napisane na plakietce, umieszczonej na jego biurku, prezent od stałego gościa. Aby się upewnić, że goście przebywają w swoich strefach komfortu, członkowie personelu przysyłają pocztą elektroniczną „raporty o incydentach” wokół całego hotelu, nawet wtedy gdy poruszyło się piórko. Alarm określa stan emocjonalny gościa (od łagodnego do wściekłości) i co zostało zrobione aby zaradzić i naprawić zaistniały problem.

13.45: Po lunchu spożytym w zwykłej kafeterii w podziemiach obiektu, obsługującej 415 pracowników, Kasikci wykonuje swoje obchody. Zatrzymuje się w zaparowanej, brzęczącej kuchni, gdzie uwijają się kucharze i kelnerzy. Klepie w ramię zastępcę szefa wyrobów cukierniczych Miguela Franco, oferującego dopiero co upieczony rodzaj ciasta drożdżowego, który będzie serwowany do popołudniowej herbaty.

„Cześć bojowniku o wolność” mówi Kasikci, który nadał przydomki dla większości pracowników jego zespołu. Przydomek Franco odnosi się do jego korzeni z El Salvador.

14.25: Po krótkich żartach ze swoim zastępcą, wzywa rewidenta księgowego Jima Hizo aby sprawdzić jakieś rachunki. Przydomek Hizo: Jiminy Cricket „On jest moim sumieniem” mówi Kasikci ze śmiechem. Zadaniem Kasikciego jest zarabianie pieniędzy dla łańcucha The Peninsula (który zarządza hotelem i ma w nim 20 % akcji) i dla rodziny z Beverly Hills, która jest właścicielem większościowym. Żonglerką jest „określenie ile rynek jest skłonny płacić” i dostarczanie produktów najwyższej jakości, które podkręcają zysk.

14.35: Szef działu concierge James Little wpada, żeby powiedzieć że piosenkę „Hooray for Hollywood” udało się zlokalizować w sklepie muzycznym z CD i jest już w pokoju Sędzi Judy. To drobnostka, mówi Little. Kiedyś musiał polecieć odrzutowcem do Londynu, aby odebrać terriera należącego do stałego gościa - Jackie Russell. Tęskniła za Millie, ale nie chciała, żeby jej ulubiony piesek podróżował w luku bagażowym. Wynajęcie prywatnego odrzutowca kosztowało około 75.000$. Little znalazł linię lotniczą umożliwiającą pasażerom podróżowanie z towarzyszącymi zwierzętami, poleciał do Londynu i przywiózł tu psa. Kosztowało to gościa 15.000 $.

15.00: Ośmiu ostatnio zatrudnionych pracowników wchodzi nerwowo do biura Kasikciego. Prosi ich, aby wymienili najważniejsze części w samochodzie. Silnik, mówi jeden z nich. Kierowca rzuca drugi, inni ochotnicy?

Hotel jest jak samochód, mówi Kasikci, gdzie „każda część jest ważna. Z punktu widzenia gościa: Ten kto realizuje wymagania gościa w tej właśnie chwili jest najważniejszą osobą. Goście płacą wam pensje.”

Przerywa. „W dniu, w którym nie będziemy spełniać waszych potrzeb, odejdziecie z pracy. W dniu, w którym nie będziecie wykonywać pracy, tak jak my tego chcemy, także się pożegnamy.”

15.37: W rozmowie telefonicznej z centralą The Peninsula w Hongkongu, Kasikci przedstawia tygodniowe dane finansowe. Średni dochód na pokój wyniósł $600 – bardzo dobry wynik.

15.54: Kelner przynosi Ksikciemu jego trzecie mleczko. Z animuszem przegląda plan nowej kampanii PR dla odnowionego obiektu spa, sugerując promocję bezpłatnej parafinowej kuracji rąk i nóg w systemie rezerwacji. Aparat do wygładzania skóry jest wyceniony na 50$, natomiast koszty materiałowe wynoszą 4$ - mówi.

16.51: Wchodzi szef hotelowej służby ochrony i oświadcza, iż wkrótce do hotelu przybędzie anonimowy dygnitarz z Waszyngtonu, w asyście policyjnej eskorty. Bez syren, prosi Kasikci. Jego telefon brzęczy.

17.02: Kierownicy działów meldują o dochodach. Średnia stawka za pokój wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 65$, ale zbyt wysoka jest ilość godzin nadliczbowych w ekipie służby obsługi pokoi. („Dobry Boże, toż to dochód brutto Turcji”, parska Kasikci). Dochód z bankietów jest pod kreską.

„Mamy 70.000$ deficytu na gastronomii.” mówi Kasikci, oczekując na pomysły szybkiego wzrostu sprzedaży.

18.08: Kasikci i John Rucci, jego pierwszy zastępca, wizytują pokój nr 224 przed przybyciem stałego klienta. Stwierdzają brak egzemplarza czasopisma wydawanego przez gościa, choć wcześniej ustalono, że powinien tu być. Przynajmniej owoce przygotowane na powitanie gościa są świeże: W czasie udzielonego w połowie lat 90-tych wywiadu dla magazynu Buzz, Kasikci spostrzegł zepsutą gruszkę i rozbił ją o ścianę.

18.25: Obaj udają się do ulubionego narożnego stolika Kasikciego w patio The Belvedere, aby dopełnić codziennego rytuału pod nazwą „pół do wina”. Kiedy kelner nalewa czerwone wytrawne kalifornijskie pinot noir, omawiają wydarzenia dnia, podczas gdy Kasikci cały czas lustruje salę upewniając się, że wszystko jest w porządku.

Mimo tego, co ktoś mógłby pomyśleć, jego siłą nie są plotkujące gwiazdy, stwierdza. Tę robotę zostawia dla „ambasadora” hotelu – Franka Bowlinga, poprzedniego dyrektora konkurencyjnego hotelu Bel-Air, przyjaciela Nancy Reagan. „Ja jestem biznesmenem, strategiem”, mówi Kasikci. Moja praca odbywa się za kulisami.

Jego komórka dzwoni dziś po raz setny. Do pokoju nr 224 dostarczono żądane czasopismo.

„I wszystko gra”, mówi, wybierając się z żoną na kolację do The Belvedere. „Tak jakby ktoś wyciągnął mi kamyk z buta”

Źródło: USA Today


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji