Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Stosowanie zasady 80/20 w przemyśle hotelarskim

Artykuły serwisu


Stosowanie zasady 80/20 w przemyśle hotelarskim


Dodano: 2013-09-16

Drukuj


Zasada 80/20 głosi, iż niewielka ilość po stronie przyczyn jest odpowiedzialna za wielką ilość po stronie wyników. W biznesie znaczy to często, że 80 % twoich dochodów pochodzi od 20 % twoich klientów, a więc dbanie o tę część klienteli powinno stanowić centrum twojej troski.

Zasada 80/20, zwana również Regułą Pareto (włoskiego socjologa i ekonomisty), może być stosowana w wielu gałęziach przemysłu (i życia). Stanowi ona, że niewielka ilość znajdująca się po stronie przyczyn, odpowiada za większą ilość osiąganych z tego tytułu rezultatów. W biznesie często zdarza się tak, że 80% twoich dochodów, pochodzi od 20% twoich klientów, i na odwrót, większość twoich klientów (80%) składa się na 20% twojej sprzedaży. W dodatku, 20% klientów daje ci 80% twojego zysku, a więc troszczenie się o te 20% powinno być twoją obsesją i fundamentem inteligentnego planu lojalnościowego.



Inne przykłady stosowania zasady 80/20, które przychodzą na myśl:

* 20% pozycji z twojego menu przysporzy ci 80% sprzedaży, a z 80% pozycji w menu uzyskasz 20% sprzedaży. Nadszedł czas abyś przyjrzał się dokładnie pozycjom, które sprzedają się najlepiej i najgorzej i poczynił odpowiednie kroki..
* jeżeli 20% z listy twoich win i napojów przynosi ci 80% sprzedaży, to czy musisz dysponować tak dużą ilością marek, zwłaszcza gdy magazynowanie kosztownych trunków pociąga za sobą ponoszenie określonych wysokich kosztów.
* 80% kosztów artykułów żywnościowych pochodzi od niewielkiej liczby pozycji w menu – potrawy wegetariańskie, owoce morza i luksusowe składniki. Czy coś zwraca na siebie twoją uwagę?
* wielką redukcję kosztów można osiągnąć posługując się w pracy mniejszą ilością zakupywanych pozycji lub korzystanie z usług mniejszej ilości dostawców (nawet tylko z jednego lub dwóch)
* czy można zakładać, że 20% personelu generuje 80% napiwków? Jeżeli tak, to w jaki sposób powinieneś szkolić innych aby poprawić ich operatywność?
* Niewielka ilość osób z personelu może otrzymywać proporcjonalnie większą część wypłacanych wynagrodzeń – czy wytwarzają oni, w związku z tym korespondującą wartość?
* 20% twoich pracowników spowoduje powstanie 80% problemów wśród personelu,
* 20% spośród punktów porządku dziennego spotkania pracowniczego pochłania 80% czasu spotkania – jak racjonalnie wykorzystywać czas, i nic dziwnego, że ludzie są coraz bardziej sfrustrowani!

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą detaliczną:

* 20% produktów w sklepie generuje 80% sprzedaży – i odwrotnie, 80% produktów wytwarza sprzedaż na poziomie 20%. W przypadku supermarketu oferującego do sprzedaży 20,000 produktów, usunięcie 1,000 produktów ze sprzedaży nie wpłynie znacząco na jej poziom,
* 20% twojego personelu sprzedaży przyczynia się do wygenerowania 80% sprzedaży – zadbaj o nich i postaraj się ich wynagrodzić, czy potrzebujesz wszystkich innych?

W lżejszym tonie:

* 20 % twojej odzieży, będzie noszona przez 80 % czasu,
* 80% z tego, czego pragniesz się dowiedzieć z książki, jest zawarte na 20% zamieszczonych w niej stron.

Guru marketingu, Mal Emery ujmuje to w sposób jednoznacznie stanowczy, kiedy mówi: „Nawet ci, którzy z pietyzmem pielęgnują swoją cenną klientelę, często przegapiają nadarzające się inne okazje: „afiszowanie się” tą elitarną grupą klientów, w opozycji do klientów znajdujących się w hierarchii ważności, nieco niżej na ich liście, powoduje powstawanie wrażenia zakłopotania wśród tych osób i obawy, że czegoś im brakuje, że zostali w jakiś sposób wykluczeni ze swego rodzaju prestiżowego ‘klubu’.

Istnieje 6 podstawowych stopni, które możesz podjąć dla poprawy sytuacji, jeżeli naprawdę uznajesz, że jesteś winien powstania tego błędu w twoim biznesie.

Są one następujące:
1. Dokonaj stopniowania klientów na liście wg skali A. B. C. D. E. ...
2. Dokonaj identyfikacji klientów stanowiących 20% całości (grupy A i B)
3. Stwórz ‘arsenał’ wynagradzania, m.in. bezpłatne podarunki (wejściówki do kina etc.), grupowe wycieczki, imprezy za zamkniętymi drzwiami, specjalne zniżki i rabaty, biuletyny informacyjne etc.
4. Udzielaj tych form wynagradzania często i regularnie, powiedzmy co 3 lub 6 miesięcy
5. Dokonaj selekcji klientów w grupach C i D i wybierz tych, którzy przy szczególnej uwadze im poświęconej, awansują do grup A lub B
6. Rozpowszechniaj wiadomości dotyczące programu wynagrodzeń poprzez informacje w biuletynach, fotoreportaże, komercyjne plakaty i opracowania tematyczne.

Niewiele wysiłku wymaga uhonorowanie twoich najbardziej cennych klientów. Jednym z priorytetowych potrzeb, jakie charakteryzują ludzkie istoty, jest potrzeba bycia docenionym, uznanym; uznanym z powodu dokonanych osiągnięć, uznanym z uwagi na nasz wkład w jakieś przedsięwzięcie, uznanym z powodu dobrze wykonywanej pracy, uznanym za osobę wartościową itd. Jeżeli spełnisz tę potrzebę wśród swoich klientów, oni nie tylko będą stałymi orędownikami ciebie i twojego biznesu, a będą być może nawet dążyć do osiągnięcia wyższego poziomu wsparcia dla ciebie. Korzyści są niekwestionowane.

Powyższe przykłady mogą być znakomitą bazą do burzy mózgów wśród załogi – z mojego doświadczenia wynika, że większość pracowników zaakceptuje przedstawioną koncepcję i będzie nią zafascynowana. Postaw ich przed wyzwaniem wskazywania przykładów, jak taka idea wpływa na sprzedaż, lojalność konsumentów czy redukcję kosztów.

W polemicznych uwagach do przedstawionego wyżej poglądu, Michael Gerber, autor słynnego E-Myth, nazywa zasadę 80/20 ‘samozadawaniem sobie bólu’, kwestionując, że sprawy zależą od szczęścia i sprzyjających okoliczności (i od pecha), a raczej od właściwego, prawidłowego ustanowienia systemu sprzedaży, pozwalającego całemu twojemu personelowi na dobre wykonywanie swoich obowiązków. To ma sens – co o tym myślisz?

Profitablehospitality.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji