Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Czy uczymy naszych gości, że pracownikom recepcji...

Artykuły serwisu


Czy uczymy naszych gości, że pracownikom recepcji nie należy zawracać głowy?


Dodano: 2013-06-17

Drukuj


Jeden z najstarszych kanonów biznesu, mówi że trzeba znać swojego klienta. Przemysł hotelowy przyjął do siebie tę radę i stworzył z niej gałąź wiedzy. Niekończące się ekspertyzy i studia, mówią nam, że większość gości to mężczyźni, podróżujący w interesach, których podstawowymi oczekiwaniami są: szybkie zameldowanie w hotelu, czysty pokój i szybkie wymeldowanie. Te fakty tak długo wwiercano nam do głów, że te trzy aspekty pobytu gościa w hotelu stały się niemalże prawdą religijną.

Przeszkoliliśmy nawet naszych gości do oceniania wrażeń z hotelu według „krajowych” standardów przemysłu. To się sprawdza w przypadku, kiedy potrzeby i preferencje są identyczne z tymi reprezentowanymi przez większość gości. Jednakże, myślę, że koncentrując się jedynie na czystości i szybkości procedur zapominamy o spełnianiu wielu innych potrzeb naszych gości przebywających u nas służbowo bądź w celach wypoczynkowych.



Nacisk na zameldowanie, wymeldowanie i czystość to naprawdę podstawa do zadowolenia gościa, ale te trzy aspekty hotelowego doświadczenia nie są wyłączne w tym zakresie. Musimy wrócić do podstaw. Musimy pamiętać, że wszyscy i każdy z osobna gość jest wyjątkową osobą i ma różne potrzeby i oczekiwania, w trakcie swojego pobytu. Nasi goście są na pewno obcy na naszym terenie. Zamiast pozostawiania naszych gości w ich czystych pokojach, gdzie zastanawiają się jak zrealizować swoje cele przewidziane w trakcie swojego pobytu, powinniśmy sprawić aby odczuli, że przecież mają obok siebie przyjaciół, do których mogą się zwrócić z każdym problemem. Możemy być pomocnymi asystentami, przy załatwianiu i wskazywaniu alternatywnych środków transportu, udzielaniu wskazówek odnośnie orientacji w terenie, przekazywaniu informacji regionalnych lub pomagając im w tysiącu innych spraw. Hotele zdają sobie sprawę z tego, że goście potrzebują tych dodatkowych usług, ale sposób jaki wybierają aby zapewnić te usługi, może powodować dalszą izolację gości. Na przykład, wielu gości potrzebuje wskazówek, w jaki sposób ma się dostać na miejsce swoich spotkań, do sklepów, restauracji. Nasz przemysł zdecydował, że powinniśmy stworzyć sobie centra biznesowe, w których będziemy spełniać te oczekiwania: sposoby korzystania gości z komputera i używania programu do wyszukiwania MapQuest. Inny przykład: goście potrzebują skorzystać z usługi telefonicznego budzenia. Wyjściem proponowanym przez przemysł są automatyczne budzenia, które goście mogą sobie zaprogramować na swoim aparacie telefonicznym. Pouczamy naszych gości, że pracownicy recepcji nie powinni być niepokojeni w tej sprawie, że powinni rozwiązać swój problem przy pomocy maszyny. Dlaczego nie zajmiemy się tym i nie ustawimy im tej usługi na ich aparacie lub nie przekażemy im osobiście wskazówek dotyczących orientacji w terenie, na wydrukowanej mapie? Żeby nie było niejasności, zgadzam się, że goście powinni mieć opcję programowania usługi budzenia telefonicznego osobiście, ale chcę by goście mieli również możliwość wyboru, kiedy chcą usłyszeć przyjazny głos, życzący im dobrego ranka.

W przemyśle hotelowym staramy się przekonać gości, że rozumiemy ich potrzeby, że doceniamy ich biznes, do tego stopnia, że nieustannie dążymy do zapewniania rozwiązań dla wszystkich ich problemów. Prosimy tylko, aby nie przeszkadzali pracownikom recepcji, ponieważ recepcja musi koncentrować się na szybkości procedury meldunkowej. Dlaczego nie pomagamy naszym gościom tak jak naszym przyjaciołom? To jest sposób, w jaki moglibyśmy naprawdę pokazać gościom, że doceniamy ich lojalność.

Brzmi prosto, nieprawdaż? Ale pamiętaj, wyszkoliliśmy naszych gości do bycia indywidualistami. W jaki sposób możemy dać im odczuć, że naprawdę jesteśmy tam wyłącznie po to, żeby im pomagać? Musimy pokazać naszym gościom, że będziemy ich traktować jak przyjaciół. Najbardziej efektywnym momentem, kiedy możemy to robić i reedukować gości, to czas przy procedurze przyjęcia do hotelu. Opcja jak najszybszego zameldowania w hotelu powinna być stale dostępna. To prawda, że większość gości nie chce i nie życzy sobie niczego więcej, niż szybkiego udania się do pokoju. Ale nie oznacza to, że nie możemy zaoferować czegoś więcej w czasie meldunku. Nasi goście są zwykle bardzo zmęczeni, kiedy zjawiają się w naszym hotelu; podróżowali, oczekiwali w kolejkach na lotnisku i w wypożyczalniach samochodów, biegali aby dotrzymać terminów i czasów odlotu samolotów. Wielu z nich potrzebuje króciutkiego odpoczynku, nawet jeszcze przed zameldowaniem. Skąd mamy wiedzieć kim są nasi goście? Odpowiedź jest prosta – zapytaj ich! Zaproponuj im opcję szybkiego zameldowania lub posiedzenia przez kilka chwil na fotelach w recepcji, które im zaoferujecie, zanim udadzą się na górę. Goście, którzy życzą sobie szybkiego załatwienia po prostu odmówią na naszą ofertę. Nawet jeżeli nie skorzystają z naszej oferty, pokazujemy że naprawdę troszczymy się o ich komfort. Jeżeli ją zaakceptują, powinniśmy pokazać im, że są czymś więcej niż umową na miejsce w samolocie, wypożyczającym samochód czy tylko kartą kredytową. Mamy znakomitą okazję, aby udowodnić, że naprawdę nam na nich zależy i możemy być zasadniczo pomocni. Kiedy pytamy „Co słychać?” i „Czy jest jeszcze coś w czym mógłbym służyć pomocą?”, przypominamy im, że są naszymi gośćmi i będziemy im osobiście pomagać.

Jestem zdumiony oporem, na jaki się natknąłem w odpowiedzi na ten prosty pomysł. My, w naszym przemyśle hotelarskim, musimy stale pamiętać jaka jest definicja gościnności i gościa. Byłem wychowany w sposób, w którym uważałem za swój obowiązek jako gospodarza do zaoferowania miejsca do siedzenia mojemu gościowi i zadbania o to, by czuł się wygodnie. Dlaczego upieramy się przy tym, żeby nasi goście, którzy stali w kolejkach przez cały dzień, następnie również stali w kolejce i podchodzili do recepcji, którą wybudowano na takiej wysokości aby stanowiła skuteczną barierę oddzielającą naszych gości od personelu. Powodując, aby nasi goście odpoczęli trochę siedząc, stwarzamy niespieszną okazję aby zaprezentować jakimi udogodnieniami dysponuje hotel, co możemy zaoferować i dlaczego powinni tu powrócić, aby skorzystać ponownie z naszych usług.

Zwracanie uwagi na osobistą pomoc stanie się imperatywem w miarę rozwoju segmentu poszerzonego pobytu. Choice Hotels ogłosiły niedawno, że segment rozszerzonego pobytu jest najszybciej rozwijającym się segmentem w przemyśle hotelarskim. Ci goście są anomalią w stosunku do tego, co sądzą i w jaki sposób działają hotele. Oni po prostu nie tylko odwiedzają twój region, oni po prostu tam żyją i mieszkają, niezależnie od tego czy są to tygodnie czy miesiące. Goście na wydłużony pobyt potrzebują wskazówek odnośnie dotarcia do sklepu spożywczego, restauracji, stacji benzynowej itp. Potrzebują rady i sugestii w zakresie wizyty u fryzjera, dostaw artykułów biurowych, kontaktów społecznych i w niezliczonych innych sprawach. Przebywają z dala od swoich rodzin, przyjaciół, współpracowników a nawet od swoich ulubionych zwierzaków. Przyjazna twarz, która faktycznie się o nich troszczy jest zasadniczym aspektem zadowolenia w trakcie ich długiego pobytu. Naszym celem powinna być reedukacja naszych gości i uświadomienie im, że są ważniejsi od przemysłowych wytycznych. Najlepszym momentem do dania gościowi odczucia, że będzie traktowany wyjątkowo w naszym hotelu, jest przyjazne i gościnne traktowanie podczas meldowania się w hotelu. Jest wtedy znakomita okazja do zaskoczenia naszych gości i pokazania im, że się troszczymy o nich i ich powody, dla których zatrzymali się u nas. Usuwając bariery, które narzuciły sobie same hotele, powrócimy do podstaw naszego funkcjonowania w przemyśle hotelarskim.

Kent Sexton


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji