Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » ciekawostki » Rozmowa na lotnisku odchodzi do lamusa

Ciekawostki


Rozmowa na lotnisku odchodzi do lamusa


Dodano: 2017-04-27

Drukuj

Wyślij


Podróżni nie muszą dłużej stawiać się na lotnisku kilka godzin przed wylotem i spędzać dłużących się chwil w kolejkach do odprawy. Nie muszą nawet odprawić się osobiście. W dobie technologii usługi takie jak automatyczna odprawa, samoobsługowe kioski czy check-in poprzez aplikację mobilną powoli zastępują tradycyjną rozmowę z obsługą przewoźnika i pozwalają znacznie skrócić czas podróży. W najnowszej analizie Kayak.pl zebrał informacje o odprawie w różnych liniach lotniczych, aby poznać najlepsze udogodnienia czekające na podróżnych.

W pełni zautomatyzowana odprawa dostępna w liniach LOT, Lufthansa i Air France

Odprawa online to już standard – każdy z analizowanych przewoźników oferuje swoim pasażerom odprawę przez Internet, co pozwala zaoszczędzić czas bezpośrednio przed lotem. Podróżując z liniami easyJet i Wizz Air, pasażerowie mogą uzyskać kartę pokładową nawet 30 dni przed podróżą, a wybierając Ryanaira – 4 dni wcześniej. Tradycyjni przewoźnicy otwierają internetowy check-in najwcześniej 48 godzin przed planowanym startem w przypadku Emirates i 30 godzin w przypadku Air France. Jednak niektóre linie lotnicze są jeden krok do przodu i oferują swoim pasażerom automatyczną odprawę. Dzięki usłudze, pasażer automatycznie otrzymuje kartę pokładową w momencie otwarcia odprawy online. Może ona zostać przesłana na adres mailowy lub SMS-em bezpośrednio na telefon komórkowy pasażerów – bez potrzeby ich zaangażowania w cały proces. Serwis dostępny jest dla osób lecących liniami LOT, Lufthansa i Air France. Podróżni, którym zależy na czasie, powinni rozważyć także skorzystanie z samoobsługowych kiosków oferowanych przez Air France, Lufthansę i SAS na wybranych lotniskach. Pozwolą one szybko i bez kolejek odprawić się i wydrukować kartę pokładową.



Ciekawym udogodnieniem jest również usługa odprawy wieczorem w przeddzień wylotu dostępna w Lufthansie. Dzięki niej pasażerowie mogą nadać bagaż nawet 23 godziny przed lotem, co może być szczególnie użyteczne podczas podróży z dziećmi lub z licznym bagażem.

Co jeśli podróżny woli porozmawiać z obsługą lotu?

Wciąż jednak istnieje grupa pasażerów, którzy zdecydowanie preferują rozmowę przy stanowisku odpraw od zautomatyzowanych rozwiązań. Niektóre linie lotnicze nie będą dla nich odpowiednim wyborem. EasyJet oferuje jedynie internetową odprawę i ze swoją aplikacją mobilną i mobilnymi kartami pokładowymi będzie doskonałym przewoźnikiem dla pasażerów biegłych w nowych technologiach. Linie SAS z kolei tradycyjną odprawę oferują jedynie swoim pasażerom klasy biznes. Podobnie w Lufthansie pasażerowie klasy ekonomicznej na rozmowę z obsługą podczas odprawy mogą liczyć jedynie w „szczególnych sytuacjach”. Dodatkowe koszty związane z komfortem profesjonalnej obsługi pracowników linii lotniczej są dobrze znane z praktyk tanich przewoźników – Wizz Air i Ryanair pobierają dodatkowe opłaty za odprawę na lotnisku odpowiednio nawet do 131 i 240 złotych.  

Vera Pershina Dyrektor Regionalny Kayak na Europę Wschodnią i kraje nordyckie komentuje: „W naszej najnowszej analizie zebraliśmy dane dotyczące udogodnień dostępnych podczas odprawy w różnych liniach lotniczych. Bardzo dobrą wiadomością jest fakt, że przewoźnicy adaptują swoje oferty, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby współczesnych pasażerów – inwestują w takie rozwiązania, jak usługa automatycznej odprawy, samoobsługowe stanowiska odpraw czy możliwość nadania bagażu wieczorem w przeddzień wylotu, które znacznie przyspieszają odprawę i zwiększą komfort podróży”.

UWAGA

Dane zostały zebrane na podstawie informacji dostępnych na stronach linii lotniczych w dniach 11-12.04.2017.

O Kayak

Kayak jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Kayak przeszukuje inne strony turystyczne i umożliwia znalezienie ofert lotów, hoteli, wynajmu samochodów oraz wczasów. Strona internetowa i aplikacja mobilna firmy oferują również narzędzia do planowania i organizowania podróży - alerty cenowe, prognozy cen oraz darmową usługę planowania wyjazdu. Kayak przetwarza rocznie półtora miliarda wyszukiwań związanych z podróżami i obsługuje 40 międzynarodowych stron w 20 językach. Kayak jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do The Priceline Group.

www.kayak.pl   


Źródło: MSLGroup.pl – 26.04.2017


Komentarze:

Zabytkowe jachty na Warmii i Mazurach ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Serwis rezerwacji ClearCost otwiera ofertę pre-ITO ...więcej»

Śląskie: Szlak Zabytków Techniki można zwiedzać przez cały rok ...więcej»

Polska oczami youtuberów ...więcej»

Polska Organizacja Turystyczna i blogerzy promują najpiękniejsze regiony naszego kraju! ...więcej»

Podróże z dziećmi według Emirates ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji