Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak zapoczątkować program kampanii docelowej

Artykuły serwisu


Jak zapoczątkować program kampanii docelowej


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Proszę nie mylić program kampanii docelowej (TCP) z błyskawiczną kampanią marketingową. Podczas gdy właściwie przeprowadzona błyskawiczna kampania marketingowa może być ekscytującym i pożytecznym narzędziem sprzedaży, to jest to zasadniczo skoncentrowany wybuch wysiłków w limitowanym okresie czasu na ograniczonym obszarze rynku.

Ja, natomiast, dokonałem transformacji, staroświeckiej błyskawicznej kampanii reklamowej w bardziej wyrafinowaną i potężniejszą marketingową machinę. W celu odniesienia sukcesu, TCP wymaga odpowiedniego planowania, mocnego wewnętrznego poparcia, codziennego badania reakcji klienta i ścisłej troski o szczegóły. TCP może przynosić natychmiastowe jak i rozłożone w dłuższym okresie czasu rezultaty, w formie nowego biznesu, otwarcia rynkowego, uwydatnionego wizerunku, lepszych kontaktów komunikacyjnych i zwiększonego entuzjazmu personelu.

TCP może poprawić dostrzegalność hotelu, szczególnie przy zmianach pozycji, koniecznych po daleko idącej renowacji. Mój program kampanijny docelowej wymaga swojego własnego, kompletnego biznes planu, z określeniem misji i zbiorem celów. TCP wymaga od ciebie działania, w celu pozyskania nowego biznesu. Z mojego doświadczenia wynika, że większość biznesu, który jest ci potrzebny, znajduje się w promieniu piętnastu mil od twojego hotelu. Ale jeżeli będziesz czekał, aż ten biznes zawita do ciebie, to możesz sobie długo poczekać. Pamiętaj, że przepływ źródeł biznesu, jest ciągle płynny i nigdy nie stoi w miejscu. Niektóre biznesy zmieniają miejsce położenia, inne przychodzą na twój teren; ludzie zmieniają pracę i ich nawyki hotelowe również się zmieniają. Powstają nowe mieszkaniowe inwestycje budowlane, nowe centra handlowe obsługujące nowych rezydentów. Świat wokół twojego hotelu znajduje się w stanie permanentnego fermentu i zmian. Nic nie pozostaje tym, czym było jeszcze niedawno. Jak możesz sobie poradzić z tymi gwałtownymi zmianami? Skorzystaj z programu kampanii docelowej.

1. Zatrudnij uznanego „fachowca od zmian”. Może to być osoba zatrudniona w niepełnym wymiarze, która ma doświadczenie w dziale sprzedaży (niekoniecznie w hotelu). On/ona sprawdzi wszystkie kanały związane z działalnością hotelową: ogłoszenia w prasie, promocje biznesowe, śluby, pojawienie się nowych firm, lokalną działalność klubową, nowe inwestycje budowlane, lokalne zawody sportowe itp. Kanały te winny być zarejestrowane z możliwie jak największą ilością szczegółów i przekazane kierownikowi sprzedaży, do wykorzystania.

2. Niech twój hotel stanowi centrum wszechświata; stwórz klinowe sekcje wdzierające się w teren wokół niego w promieniu 15 mil, w każdym kierunku. Zdobądź szczegółową mapę terenu wokół twojego hotelu i dosłownie narysuj sześć klinów biegnących od twojego hotelu, będącego centrum działania. Kliny powinny mieć w rzeczywistości długość co najmniej 15 mil, w każdym kierunku (mniej lub więcej uwzględniających przeszkody fizyczne: góry, rzeki, oceany itp.)

3. Stwórz motywacyjny program wydajności pracy związany z wykonaną sprzedażą telefoniczną, wykorzystanymi kanałami dystrybucyjnymi, spodziewanymi pobytami w hotelu i rezerwacjami. Zawrzyj w tym programie elementy emocjonalne, związane z honorowaniem i nagradzaniem wyróżniających się pracowników, takie jak np. bezpłatna wycieczka na Hawaje, nowy laptop, itd. Program wynagradzania powinien zakładać wyróżnianie wielu osób, a nie tylko jednego zwycięzcy z obszaru sprzedaży. Nieosiągalne cele mogą zniszczyć każdy, najlepszy nawet, program.

4. Każdego roboczego dnia wysyłaj swojego kierownika od sprzedaży i pracowników tego działu aby dokonywali sprzedaży telefonicznych w terenie, zawartym w wykreślonym klinie. Niektóre z nich będą następstwem kanałów wygenerowanych przez specjalistę od zmian, niektóre będą sprzedażą telefoniczną. Przeszkol swoich pracowników sprzedaży w pozytywnym myśleniu i w zakresie efektywnej komunikacji.

● Zadzwoń do każdej firmy działającej w obszarze klina, każdej kręgielni, każdej szkoły publicznej, każdej fabryki, każdego sklepu detalicznego, każdego kościoła i synagogi, każdego budynku publicznego, każdego samodzielnego zakładu, każdego szpitala, każdego gabinetu lekarskiego, każdej szkoły wyższej, każdego biznesu!
● Kontynuuj działanie przy pomocy listów, rozmów telefonicznych, e-maili.
● Zaproś osobę, z którą się spotkałeś na pizzę lub lunch do restauracji obok hotelu; oprowadź tę osobę po hotelu,
● Zadbaj o to, by materiały dotyczące sprzedaży były nieskomplikowane. Pracownicy sprzedaży powinni pozostawiać u potencjalnych klientów, głównie dobre wrażenie i służbową wizytówką ze stale otwartym zaproszeniem do zwiedzenia hotelu i wspólnego drinka.

5. Kontynuacja: zauważ, że niektóre z największych korzyści wynikających z programu TCP, będą miały miejsce długo po wstępnym kontakcie. Dyrektor naczelny powinien przeprowadzać osobiście rozmowy z każdym z pracowników sprzedaży, po zakończeniu dnia pracy, odkrywając potencjalne szanse, ale co ważniejsze, tworzyć i podtrzymywać entuzjazm wśród pracowników.

● Oczywiście, pracownicy sprzedaży będą składali pisemne raporty na temat potencjalnych klientów ze wskazaniem kanałów, w których hotelowy dział sprzedaży powinien podjąć działania i arkusze działań opisujących niezbędną w tym zakresie kontynuacje.
● Wprowadź komputerowe listy odniesień, skierowań z kompletnymi nazwami, biznesami, tytułami, numerami telefonów, faksów, maili, adresów itp.
● Wynagradzaj najbardziej pilnych i efektywnych pracowników działu sprzedaży, premiami gotówkowymi. Te bodźce powinny pozwolić najbardziej produktywnym pracownikom na podwojenie swoich zarobków.

Znakomitym przewodnikiem dotyczącym zwiększania dochodów na pokój hotelowy poprzez ukierunkowaną celami sprzedaż, w obiektach z ograniczoną obsługą jest broszura Billa Flor`a, „Push and Soldout” (biuletyn sprzedaży). Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej www.no-vacancy.com.

Stanley Turkel 


© Copyright Stanley Turkel
Tytuł artykułu w oryginale “How to Initiate a Targeted Canvass Program"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Stanley Turkel - członek organizacji International Society of Hospitality Consultants z siedzibą w Nowym Jorku, specjalizującej się w doradztwie dla branży hotelarskiej.

Kontakt:
Stanley Turkel
MHS, ISHC
email:
stanturkel@aol.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji