Strona główna » Aktualności gastronomiczne » Polacy szukają nowych smaków w restauracjach | Aktualności gastronomiczne
Polacy szukają nowych smaków w restauracjach
|
|
*Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll
Weekendowy obiad z rodziną czy urodzinowa kolacja ze znajomymi – już nie tylko w domowym zaciszu. Polacy polubili jedzenie „na mieście”. Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, zdecydowanej większości z nas zdarza się jadać w lokalach gastronomicznych (89%). Najczęściej odwiedzamy tego typu miejsca przy okazji umówionych spotkań (53%) lub dla uczczenia ważnego wydarzenia (43%). Chętnie odwiedzamy też restauracje, gdy mamy ochotę zjeść coś nowego (36%), albo kiedy nie chce nam się gotować (32%).
Przeważająca część sympatyków lokali gastronomicznych jada poza domem przynajmniej raz w miesiącu (39%), a znaczna ich część odwiedza tego typu miejsca raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie (ex aequo 21%). Najdogodniejszym momentem na wizytę w restauracji dla większości ankietowanych jest weekend (55%). W tygodniu z usług lokali gastronomicznych korzysta w wolnym czasie 34% badanych, a w godzinach pracy już tylko 12%. Najchętniej wybierają przy tym restauracje (59%), pizzerie (43%), pasaże gastronomiczne w galeriach handlowych (30%) oraz sieci typu fast food, na które wskazał co czwarty badany. Największą popularnością cieszą się restauracje serwujące typowo polskie dania, ten rodzaj kuchni wybiera najczęściej ponad 70% ankietowanych. Do najchętniej wybieranych należą również kuchnia włoska (57%) oraz chińska (22%). Co drugi badany ceni sobie wizyty w restauracji ze względu na wygodę oraz możliwość poznawania nowych smaków. Dodatkowym atutem jest możliwość jedzenia potraw, których nie potrafi się przygotować samodzielnie. Ponadto 32% wskazuje na oszczędność czasu, a 28% gości ceni sobie atmosferę panującą w restauracjach.
Co gościom nie podoba się podczas wizyt w lokalach gastronomicznych? Przeszkadza im przede wszystkim niemiła obsługa (50%), problemy z czystością (49%), a w dalszej kolejności niesmaczne jedzenie (43%) oraz nieadekwatna cena do jakości potraw i wielkości porcji (27%).
Siła rekomendacji… i internetu
Ponad połowa ankietowanych (55%) przyznała, że odwiedzając lokal po raz pierwszy, sugeruje się poleceniem innej osoby. Przy wyborze nowego miejsca równie duże znaczenie ma dla nich rodzaj serwowanej kuchni (51%), jak też lokalizacja (37%) i ceny (37%). Wybierając lokal, badani najczęściej odwołują się do jakości serwowanych potraw (52%). Niewątpliwie jest to główny czynnik, który skłania nas do powrotu do danej restauracji, na co wskazało aż 87% badanych. Najbardziej przekonująca w kwestii wyboru konkretnego miejsca na posiłek jest rekomendacja znajomych (64%), a w drugiej kolejności do odwiedzenia danego lokalu zachęcają pozytywne opinie w internecie (16%). Wśród udogodnień istotnych podczas wybierania restauracji ważna jest także możliwość płatności kartą (76%). ¾ klientów przywiązują dużą wagę także do bezpłatnych miejsc parkingowych. Nie bez znaczenia jest również dostępność dużych stołów dla większej liczby gości (22%) oraz bezpłatny dostęp do internetu (15%).
Wiedzę na temat lokali gastronomicznych klienci czerpią najczęściej ze stron internetowych lokali (29%), social mediów (28%) i ulotek (28%). Ich uwagę przykuwają również bannery oraz szyldy (21%), a także reklamy w internecie (20%). Z platform i aplikacji do wyszukiwania lokali gastronomicznych korzysta 14% entuzjastów jedzenia na mieście. Rachunki w granicach rozsądku
Zwykle podczas jednej wizyty w restauracji średnie wydatki mieszczą się w przedziale od 30 do 50 zł w przeliczeniu na osobę, a co trzeci rachunek nie przekracza 30 zł/ os. Wyższe kwoty w przedziale 51-80 zł/ os deklaruje 16% osób zapytanych przez PAYBACK. Jedynie 2% wydaje jednorazowo powyżej 100 zł/ os. Blisko 40% badanych deklaruje, że zostawia napiwek, jeśli nie jest on wliczony w rachunek, a ponad połowa uzależnia to od obsługi i jakości dań. Zaledwie 8% nigdy nie nagradza obsługi napiwkiem.
PAYBACK Opinion Poll To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach od 30 października do 2 listopada 2017 r. metodą ankiety online na grupie 599 osób. Grupa badawcza w wieku 16-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
PAYBACK Polska PAYBACK to największa w Polsce multipartnerska platforma ułatwiająca angażowanie klientów. Umożliwia dostęp do bazy blisko 8 milionów aktywnych użytkowników zbierających punkty u wielu różnych partnerów. PAYBACK realizuje cele biznesowe partnerów, wykorzystując pogłębione dane konsumenckie pochodzące z wielu źródeł oraz nowoczesne narzędzia analityczne i marketingowe do przygotowania spersonalizowanych ofert i precyzyjnie targetowanej komunikacji. Uczestnicy programu PAYBACK mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK można wymienić na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More, bony zakupowe do zrealizowania u wybranych partnerów lub przekazać je na program dożywiania dzieci Pajacyk. Program PAYBACK jest częścią międzynarodowej grupy American Express.
Źródło: MultiPR.pl – 21.11.2017
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |