Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Hotel Delano w Miami: Wyróżnianie się jest...

Artykuły serwisu


Hotel Delano w Miami: Wyróżnianie się jest wszystkim w całym tym zamieszaniu


Dodano: 2006-10-24

Drukuj


Wyobraź sobie… Miesiąc marzec. Temperatura 78 st. F z lekkim wiaterkiem znad Atlantyku, który daje orzeźwienie po długiej podróży. Podążając za rekomendacją odwiedzenia tego, co magazyn Voque nazywa ”najspokojniejszym hotelem Ameryki”, wchodzisz na pierwszy stopień z białego marmuru Hotelu Delano.

Dostajesz się od ulicy 1685 Collin Avenue, gdzie wszystko jest nieskazitelnie białe: budynek, luksusowa leżanka na zewnątrz, kolumny z białego płótna o wysokości 40-50 stóp dmuchane na wietrze. Uginasz się... Stajesz się malutki…

.. kiedy wchodzisz. Potem uderza zafascynowanie. Żadne słowa nie przychodzą do głowy. Z prawej strony miejsce – coś typu galeria - gdzie jakaś para siedzi w gigantycznym siedzeniu. Jego tył wznosi się co najmniej 10 stóp w górę, tak jakby Dr. Seuss spotkał Ritza. Zasłony zwisające z sufitu służą jako przepierzenie od wiatru znad oceanu.

Nie łatwo jest zapomnieć ten hotel. Nie widzisz żadnych wind. Pełen respektu dla projektu architektonicznego zapomniałeś nawet o recepcji z lewej strony, kiedy wszedłeś. Bar sushi artystycznie wystaje zza lobby. Dobrze ubrani panowie i panie grają w bilarda zaraz na końcu korytarza. Czujesz się wabiony do stołu i krzeseł, częściowo zanurzonych w basenie. Istna nirwana.

Chcesz więcej tego doznania. Zatrzymaj się na chwilę i wznieś na szczyt rzeczywistości – wejdź na stronę Hotelu Delano.

Jak Delano zaskakuje i w jaki sposób imponuje? Jak możesz sprawić, aby elementy twojej firmy wyróżniały się z tłumu w ten sam sposób ? Pierwszym krokiem, aby otrząsnąć się z chandry jest zapewnienie, aby kierownictwo zgłębiało niekończące się sposoby na przyciąganie i utrzymywanie klientów. Potem tylko działać.

Działać wymyślając plan, który nie powstaje jako rezultat indywidualnej sesji twórczego myślenia, ale poprzez ciągłą pogoń za spełnianiem marzeń i pragnień obecnych i potencjalnych nabywców. To wymaga czasu, aby zaczęło kiełkować.

Teraz kiedy masz plan, są dwie strategie, które możesz zastosować. Pierwsza to zbudowanie szkieletu strukturalnego biznesu, a następnie wynajęcie innych, aby zapełnić tzw. „kierownictwo operacyjne”, upewniając się, że struktura pracuje. Drugą opcją jest przyciągnięcie najlepszego „kierownictwa strategicznego”, aby pomogło zaprojektować doznanie, a potem razem zbudować system, który urzeczywistni twoje cele.

Kierownictwo strategiczne można ściągnąć z innych firm. W przypadku Hotelu Delano, właściciel Ian Schrager zamówił u francuskiego projektanta Philippa Starca stworzenie żywotnego składnika struktury - wizualnego projektu hotelu.

Jeżeli nazwisko Schrager brzmi znajomo, możesz pamiętać go jako „napęd” sławnego nowojorskiego Studia 54. Teraz jako właściciel Morgans Hotel Group (włączając Hotel Delano) zachowuje właściwe proporcje pomiędzy strukturą a talentem… który jest czymś więcej niż tylko zatrudnieniem najlepszego talentu! Jak on to zrobił?

Skoncentrował się zarówno na systemach jak i na ludziach, a nie tylko na ludziach. Możesz wydać miliony zatrudniając pracowników i motywując ich, ale jeżeli wprowadzony system jest słaby, nic nie zdziałasz.

Czy zdajesz sobie z tego sprawę czy nie, prawdopodobnie sam już to przeszedłeś. Czy kiedykolwiek bywałeś w restauracji prowadzonej przez rodzinę, która prowadziła ją ciągle tak samo przez dekady lat, aż junior przejmuje kontrolę, zmienia wszystko od menu aż do założenia celów franchisingowych i powoli sprowadza ją na manowce? Kiedy kapitał pracy, w tym przypadku, kierownictwo lub struktura przestają ze sobą współgrać, wszystko się sypie.

Inny bystry schragerowski ruch to zatrudnienie nadzwyczajnego restauratora do prowadzenia działu gastronomii - Josepha Wakim. Dlaczego? Wakim ma błyskotliwe osiągnięcia na swoim koncie. Zarządzał z sukcesem w kilku najbardziej udanych hotelach w Stanach. 58-letni libański emigrant uosabia doskonałość… od sposobu, w jaki nosi kostium Zegna za 2 tyś $ do sposobu, w jaki jego kelnerzy dostarczają posiłki.

Samouk, charyzmatyczny i energiczny, Wakim rośnie w swoim profesjonaliizmie, ponieważ jest właściwym człowiekiem na właściwym stanowisku. Przedstawimy sześć cech jego silnego stylu zarządzania i dlaczego to działa.

- W chwili, kiedy go spotykasz, wiesz że on wyznacza biznes. Jego oczy ciągle gdzieś pędzą, aby upewnić się, że wszystko jest perfekcyjnie wykonane, a ty wciąż czujesz jakby rozmawiał tylko z tobą. Struktura jest ustanowiona tak, że Wakim widzi, kiedy coś nie jest na miejscu lub nie przebiega tak sprawnie, jak powinno.

- Wymaga perfekcji. Zawsze. I to widać. Kiedy zapytany, co zamierza osiągnąć w swojej organizacji, gestykuluje, jak artysta tworzący dzieło. W restauracji hotelowej najwyższej klasy oczekiwania gości odnośnie dobrego jedzenia, jak i specjalnego doznania przy spożywaniu posiłków są wysokie. Wakim nie byłby szczęśliwy w jakiejś przydrożnej restauracyjce i co najważniejsze, klienci i współpracownicy w takim otoczeniu również nie utożsamialiby się z nim.

- Zwraca uwagę i ciągle przypomina nazwiska wszystkich klientów hotelu. Co za sposób powiedzenia z klasą - „Jesteś dla nas ważny”. Czy kiedykolwiek byłeś wodzony wzrokiem przez znudzonego sprzedawcę w sklepie? Czy kiedykolwiek byłeś zignorowany przy stanowisku obsługi klienta, kiedy przedstawiciel firmy prowadził w tym czasie prywatną rozmowę przez telefon? W obu przypadkach pracownicy mówią „nie jesteś dla nas ważny”. Spróbuj wcisnąć ich w strukturę Hotelu Delano.

- Nawet chociaż Wakims fizycznie nie wykonuje pracy, on naprawdę pracuje: wita gości, serwuje wino. Ma nawet talent zapamiętania każdego dania i każdej butelki wina za 200$ serwowanej w całej restauracji, aby uniknąć strat wskutek nie zabonowania pozycji rachunku. Wymaga tego samego od kelnerów, którzy są ubrani na biało. W branży, gdzie mały błąd może spowodować dużą stratę, Walkim jest cennym nabytkiem dla swojego pracodawcy również od strony finansowej.

- Zawsze tworzy wartość dla klienta poprzez swoją załogę. Komfortowe otoczenie, łatwość zamawiania, elegancja w wyborze dań i win oraz wspomnienia zbudowane wokół doznania bycia rozpieszczanym. Kilka razy dostarczał zarządzającym komplety wysokiej klasy bielizny damskiej z butiku. Aby ukazać ich wdzięczność dla jego skrupulatnej obsługi, niejednokrotnie wręczano mu pokaźne torby z drogimi prezentami, włączając elementy damskiej bielizny dla jego żony, które warte są spokojnie 200$. W strukturze Hotelu Delano stosunki mogą wyznaczać jedynie różnicę pomiędzy tworzeniem ich i ich burzeniem.

- Jego styl nauczania skupia się na: jak robić na sposób Delano. Wcześniej w jego karierze, Wakim często znał rozwiązanie, kiedy inni nie mogli nawet dostrzec wizji. Zdał sobie sprawę, że nie każdy może dostrzec wizję lub większy obraz. Nie powstrzymywał się od prób nauczania świata jego wizji. Samemu angażował się w uczenie koncepcji, a potem nauczał innych, jakie składniki procesu należy znać, aby każda jednostka odniosła sukces. Tak jak Schrager, Wakim stworzył środowisko i system, wetknął odpowiednich ludzi i nauczył ich jak odnosić sukces zamiast pozostawić ich samych z tą nauką. Najpierw zrobił to na większą skalę całego hotelu, a potem w restauracji i dziale gastronomicznym. Upewnij się, że nie przeceniasz znaczenia strategii w tym równaniu, bo samo zatrudnienie nie wystarczy. Twoją rolą, tak jak Schragera i Wadima, jest bycie aktywnym, wyznaczanie kierunku, zbudowanie struktury i przeprowadzenie każdego przez ten proces. Potem w końcu możesz uwolnić się od wizerunku człowieka „o ograniczonym horyzoncie” i stworzyć wyjątkowe wrażenie na rynku.

David Goldsmith


© David Goldsmith - MetaMatrix Consulting Group LLC
Tytuł artykułu w oryginale „The Delano, Miami: standing out is all in the mix.”
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

David Goldsmith – współzałożyciel i zarządzający firmą MetaMatrix Consulting Group LLC, specjalizuje się w usługach doradczych oraz prowadzi seminaria dla kierownictwa wyższego szczebla (zarządzanie zmianami w firmie, planowanie strategiczne, komunikacja, przywództwo, marketing i obsługa klienta), zdobywca nagrody Przedsiębiorca Roku, autor wielu publikacji w międzynarodowych pismach, jak np. londyńskim Financial Times czy japońskiej wersji Entrepreneur Magazine, wykładowca zarządzania na uniwersytecie nowojorskim.

Kontakt:
David Goldsmith
MetaMatrix Consulting Group LLC
email:
david@davidgoldsmith.com
www.metamatrixconsulting.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji