Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Jak czytać z potencjalnego klienta jak z książki!

Artykuły serwisu


Jak czytać z potencjalnego klienta jak z książki!


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Czołowi sprzedawcy i odnoszący sukcesy menedżerowie, uznając znaczenie niewerbalnej komunikacji w procesie sprzedaży, nauczyli się słuchać oczami. Rozumieją, że jednym z najłatwiejszych i najbardziej efektywnych sposobów sfinalizowania sprzedaży, jest bycie świadomym, zawartych u potencjalnego nabywcy „sygnałów zakupowych”.

Czy jesteś świadomy i czy zdajesz sobie sprawę z tego, że twój język ciała odkrywa twoje najgłębsze uczucia i ukryte myśli, osobom całkowicie ci nieznanym?

Język ciała jest mieszanką ruchu, postawy i intonacji głosu. Możesz być zaskoczony, kiedy się dowiesz, że badania wskazują, iż 70 procent naszego procesu komunikacji jest dokonywana w sposób niewerbalny. Badania pokazują również, że w rzeczywistości, niewerbalna komunikacja ma dużo większy wpływ i wiarygodność, niż słowo mówione. Dlatego też, jeżeli słowa potencjalnego klienta nie są skojarzone z gestami jego lub jej języka ciała, mądrzej byłoby polegać na ich języku ciała, jako bardziej wiarygodnie oddającego ich prawdziwe odczucia.

Zdobądź przewagę konkurencyjną

Rozpocznij działania z prawidłowej pozycji. Badania wskazują, że decyzja czy kogoś lubimy, czy nie powstaje w pierwszych kilku chwilach kontaktu. Tak, książkę również oceniamy, na podstawie jej okładki. Nie ma absolutnie żadnego substytutu na pozytywne pierwsze wrażenie. Stwórz korzystne pierwsze wrażenie i zbuduj więź szybkiego, wzajemnego porozumienia, używając otwartego języka ciała.

Jako dodatek do uśmiechania się i dobrego kontaktu wzrokowego, powinieneś pokazywać dłonie, nie składać rąk i nie krzyżować nóg.

Stwórz harmonię przez dopasowywanie i odzwierciedlanie – gestów języka ciała twojego potencjalnego nabywcy. Dopasowywanie i odzwierciedlanie jest nieświadomą mimiką. Jest to sposób podświadomego mówienia komuś, że go lubisz i że się z nim zgadzasz.

Następnym razem gdy będziesz na jakiejś imprezie towarzyskiej, zwróć uwagę jak wiele osób podświadomie dopasowuje swój język gestów do innych osób. Podobnie dzieje się, gdy ludzie się nie zgadzają ze sobą, całkiem podświadomie nie dopasowują do siebie gestów swoich języków ciała.

Możesz zbudować zaufanie i nić wzajemnego porozumienia poprzez umyślne, ale subtelne, dopasowywanie do języka ciała twojego potencjalnego nabywcy, w czasie pierwszych dziesięciu do piętnastu minut spotkania. Na przykład, jeżeli zauważysz, że twój potencjalny klient, skrzyżował swoje ręce, subtelnie skrzyżuj również swoje aby dopasować się do ich języka ciała. Po tym, gdy ocenisz że rozwinąłeś zaufanie i więź wzajemnego porozumienia, zweryfikuj to, rozprostowując swoje ręce, obserwując czy twój potencjalny klient czyni to samo i odzwierciedla twoje zachowanie, w kierunku przyjmowania bardziej otwartej postawy. Jeżeli spostrzeżesz, że twój potencjalny nabywca, podświadomie dopasowuje swój język ciała do twojego – to składam ci gratulacje, ponieważ wskazuje to, że zdobyłeś zaufanie i zbudowałeś więź wzajemnego porozumienia. I na odwrót, jeżeli zauważysz, że twój potencjalny klient nie dopasowuje gestów swojego języka ciała do twojego, to wiesz że zaufanie i wzajemne porozumienie nie zostało ustanowione i musisz w dalszym ciągu nad tym popracować.

Podstawy języka ciała

Pamiętaj o konieczności oceniania raczej przepływu gestów niż wyizolowanych pojedynczych gestów, wyjętych z kontekstu. Poniżej przedstawiono listę najważniejszych gestów z języka ciała, które pomogą ci sfinalizować więcej umów sprzedaży w krótszym czasie.

Postawy ciała

Istnieją dwie podstawowe kategorie: otwarta/zamknięta i do przodu/do tyłu.

W otwartej i wrażliwej, receptywnej postawie ciała, ramiona nie są założone, nogi nie skrzyżowane, eksponuje się dłonie. W zamkniętej postawie ciała, ręce są złożone, nogi są skrzyżowane i całe ciało jest zwykle odwrócone.

• Przechylenie do tyłu i postawa zamknięta = Brak zainteresowania,
• Przechylenie do tyłu i postawa otwarta = Rozważanie, ostrożne zainteresowanie,
• Przechylenie do przodu i postawa zamknięta = Potencjalne agresywne zachowanie,
• Przechylenie do przodu i postawa otwarta = Zainteresowanie i zgoda.

Gesty głowy
• Głowa neutralna = Neutralne i otwarte podejście
• Przechylona do tyłu = Postawa z pozycji wyższości
• Spuszczona = Podejście negatywne i osądzające
• Przechylona w bok = Zainteresowanie

Gesty twarzy • Pocieranie oka = Podstęp, niechętne, podejrzliwe spojrzenie,
• Przewracanie oczami = Gest odpychający wskazujący na wyższość rozmówcy
• Patrzenie ponad oprawką okularów = Dokładne badanie i postawa krytyczna
• Pocieranie nosa = Niechęć do przedmiotu rozmowy
• Zakrywanie ust ręką lub palcami = Podstęp, podejrzliwość i niechęć do rozmowy
• Gładzenie brody = Podejmowanie decyzji
• Kciuk pod brodą, palec wskazujący ustawiony w poprzek policzka = Postawa negatywna i krytyczny osąd.

Czy nie zauważasz wyrażanych przez twojego potencjalnego nabywcę sygnałów zakupowych? Jako profesjonalista od sprzedaży musisz w sposób ciągły monitorować język ciała potencjalnego klienta i dostosowywać zgodnie z tym swoją prezentację produktu. Poprzez zdobytą wiedzę o gestach i języku ciała potencjalnego nabywcy, zminimalizujesz dostrzegalne naciski wywierane na sprzedaż i zorientujesz się w porę, kiedy można przystępować do finalizowania sprzedaży!

Plan działania

1. Zachowaj ten artykuł i przeczytaj ponownie, krótko przed twoim następnym spotkaniem z klientem.
2. Zanim zaczniesz dostosowywać i odzwierciedlać gesty języka ciała twojego potencjalnego nabywcy, wypróbuj wcześniej takie działania na członkach rodziny, przyjaciołach lub znajomych.
3. W trakcie spotkania z klientem, zapamiętaj trzy najczęściej używane przez klienta gesty jego języka ciała.
4. Zidentyfikuj trzy spośród swoich gestów i popracuj nad wyeliminowaniem jakichkolwiek negatywnych lub onieśmielających gestów

John Boe 


© Copyright John Boe International
Tytuł artykułu w oryginale "How to Read Your Prospect Like a Book!"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John Boe – zawodowy mówca, trener sprzedaży i konsultant zarządzania, jeden z autorytetów w dziedzinie body language i typów osobowości, członek National Speakers Association, zdobywca wielu prestiżowych nagród m.in. Trainer of the Year, uhonorowany za najwyższe osiągnięcia przez organizację Dala Carnegie, autor wielu publikacji

Kontakt:
John Boe
John Boe International
email:
john@johnboe.com
www.johnboe.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji