Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Klauzule anulacji chronią hotele, grupy hoteli

Artykuły serwisu


Klauzule anulacji chronią hotele, grupy hoteli


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Nie ma sensu zawieranie umów, które nie zwierają paragrafów, umożliwiających każdej ze stron na odstąpienie od kontraktu. Każdy prawnik wam to powie. Istnieje bardzo wiele grupowych kontraktów, pisanych obecnie, zawierających warunki odstąpienia od umowy, pozwalających kupującemu na wycofanie się z kontraktu, pod pewnymi warunkami, ale nie wspominają one o takich możliwościach zagwarantowanych dla hoteli. W umowie powinno być zawarte przejrzyste sformułowanie co dzieje się, wówczas gdy którakolwiek ze stron zdecyduje się na odstąpienie od umowy.

Terminologia używana w kontraktach winna być bardzo ścisła przy określaniu jakie będą konsekwencje, jeżeli jedna ze stron zrezygnuje ze współpracy w określonych terminach. Powinna być literalnie wymieniona wysokość kosztów związanych z odstąpieniem od umowy w stosunku do którejkolwiek ze stron. Warunki rezygnacji powinny zawierać możliwość rezygnacji z umowy w terminie ściśle określonym w umowie, bez ponoszenia karnych konsekwencji finansowych, a następnie winny być zastrzeżone stosownymi zapisami wysokości kar za odstąpienie od umowy w kolejnych okresach poprzedzających finalizację umowy.

W umowie powinny być również zawarte terminy jej zakończenia. Stosowane to jest dlatego, aby każda ze stron mogła zakończyć współpracę, gdy po jej stronie zajdą nieprzewidziane okoliczności, bez obowiązku uiszczania karnych opłat. Nazywa się to klauzulą o Sile Wyższej. Jakkolwiek, trzeba to podkreślić, że w umowie może być zawarta dowolna ilość przyczyn umożliwiająca wcześniejsze zakończenie umowy, jeżeli zgadzają się na nie wszystkie zainteresowane strony. Klauzula taka powinna w szczególności wskazywać, że każda z przyczyn umieszczonych na liście zawartej w umowie uniemożliwia dalszą skuteczną realizację umowy. Personel sprzedaży powinien być świadomy, że wielu potencjalnych nabywców z segmentu grup biznesowych, próbuje dodać do umowy załącznik z bardzo szerokim zakresem spraw, które mogą być niepraktyczne w realizacji umowy, co nie znaczy, że umowa nie będzie możliwa do wykonania.

Niektórzy potencjalni klienci wychodzą z założenia, że jeżeli wykreśli się z umowy klauzule regulujące odstąpienie od umowy i hotel się na to zgodzi, to będą już mieli samodzielnie możliwość rezygnacji z umowy w dowolnym momencie bez niebezpieczeństwa zapłaty kar. Oczywiście tak nie jest i personel sprzedaży w hotelach, kurortach i centrach konferencyjnych powinien doradzić takim klientom, że karne opłaty z wycofania się z umowy będą prawdopodobnie wyższe, jeżeli w umowie nie jest zawarta możliwość jej rozwiązania pod pewnymi warunkami. Technicznie rzecz biorąc, jeżeli mamy kontrakt prawny, który nie zawiera klauzul dopuszczających możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy lub jej zakończenia, pozwalających przedsiębiorstwu nabywcy na „wyjście” z niej, obiekt hotelowy znajduje się w bardzo korzystnej sytuacji. W takim przypadku, wycofująca się z umowy strona będzie zobowiązana do poniesienia wszelkich wydatków, w wysokości przewidywanego zysku. Hotel, w tym wypadku będzie miał obowiązek zmniejszenia kosztów (dołożyć wszelkich starań do ponownej sprzedaży pokoi i powierzchni hotelowej). Nawet jeżeli nie wygląda to najgorzej dla hotelu, to jednak stwarza to szereg problemów, jeżeli nie mamy w umowie zawartych klauzul dotyczących rozwiązania lub zakończenia kontraktu.

Ani klauzule dotyczące rozwiązania umowy, ani jej przedwczesnego zakończenia, nie mają nic wspólnego z potencjalnym nabywcą, który nie wypełnia wszystkich postanowień umowy, takich jak, nie wynajęcie całego bloku pokoi, do czego się zobowiązał lub nie wypełnia gwarancji obsługi żywieniowej, tak jak to wcześniej uzgodniono. Klauzula dotycząca kar załatwia wszystkie te detale, wyliczając szczegółowo wysokości kar, które muszą być zapłacone za pokoje, sale konferencyjne lub nie wywiązanie się z gwarantowanych usług gastronomicznych.

Howard Feiertag 


© Copyright Howard Feiertag
Tytuł artykułu w oryginale “Cancellation clauses protect hotels, groups”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Howard Feiertag - dobrze znany weteran w przemyśle hotelarskim z ponad 40-letnim doświadczeniem w różnych obszarach hotelarstwa: zarządzanie usługami konferencyjnymi, działalność operacyjna hotelu, gastronomia, sprzedaż i marketing, jak również w przemyśle turystycznym, certyfikowany konsultant marketingu i zarządzania, członek wielu organizacji turystycznych i hotelarskich (Institute of Certified Travel Agents, HSMAI, MPI), zdobywca wielu nagród za osiągnięcia w dziedzinie szkoleń m.in. Educator of the Year (Professional Convention Management Association), Excellence in Sales and Marketing Strategy, prawdzi zajęcia dla Educational Institute of AHLA, Hospitality Services of America, MPI, HSMAI, wielu hoteli, organizatorów spotkań oraz biur podróży, autor ksiażki “Lesson From the Field – A Common Sense Approach to Effective Hotel Sales” oraz wielu artykułów w magazynach branżowych m.in. Hotel & Motel Management.

Kontakt:
Howard Feiertag
email:
howardf@vt.edu
www.hsa.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji