Piątek 21 Wrzesień 2018

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Nowy użytkownik »

Przypomnij hasło »

Strona główna » Aktualności hotelarskie z kraju » Planujesz wakacje? Przedstawiamy 6 najczęstszych...

Aktualności hotelarskie z kraju


Planujesz wakacje? Przedstawiamy 6 najczęstszych oszustw, których możesz paść ofiarą


Dodano: 2018-06-14

Drukuj

Wyślij



Kraków Główny (fot. Muri; CC BY-SA 4.0; commons.wikimedia.org)


Podczas wakacji każdy chce zrelaksować się i odpocząć. Kiedy przestajemy być czujni, możemy jednak paść ofiarą oszustów, którzy zarabiają na życie wykorzystując nieuwagę turystów. Oto najczęściej spotykane oszustwa, do których dochodzi podczas podróży. Można ich uniknąć!
 
Zepsuty licznik w taksówce

To popularne oszustwo wśród taksówkarzy w pobliżu lotnisk i stacji kolejowych. Po tym, jak turysta wsiądzie do taksówki i rozpocznie podróż, kierowca informuje, że licznik taksówki jest zepsuty, a później pobiera skandaliczną cenę za przejazd. Unikaj tego, sprawdzając czy licznik naprawdę nie działa lub roztropniej wybierając trasy, a ostateczną cenę ustal przed odjazdem. Jeśli taksówkarz poinformuje cię, że bez licznika jest taniej lub odmówi jego włączenia, wysiądź z samochodu i wybierz innego kierowcę.

Darmowe bransoletki lub kwiaty
 
Do tego oszustwa dochodzi w pobliżu wielu atrakcji turystycznych w Europie. Sympatyczny mężczyzna lub kobieta podchodzi do turysty i oferuje bezpłatną bransoletkę, kwiatek lub inny piękny przedmiot. Gdy prezent zostanie przyjęty, ofiarujący zaczyna domagać się za to pieniędzy. Jeśli odmówisz, oszust z pewnością zacznie krzyczeć i wywoływać sensację. Możesz ustrzec się przed takimi sytuacjami, nie pozwalając, by cokolwiek trafiło w twoje ręce. Nie przyjmuj niczego za darmo, chyba że istnieją ku temu uzasadnione powody. Po prostu grzecznie odmawiaj i idź dalej.

Nadkomplet w samolocie

Większość linii lotniczych stosuje overbooking, aby zwiększać zyski. Niektórzy pasażerowie spóźniają się na swoje loty, dlatego firmy sprzedają około 10% biletów więcej niż jest miejsc. Zdarza się więc, że podróżni, którzy kupili bilety na długo przed lotem, nie mogą odbyć podróży, nawet jeśli byli na czas.

Nieistniejące bilety są wielkim oszustwem. Kolejnym oszustwem są propozycje składane podróżnym, którym odmówiono przyjęcia na pokład. Zazwyczaj linie lotnicze oferują im voucher na darmowe jedzenie, bilet na następny lot do miejsca docelowego, czasem nawet kupon lub zniżkę na następny. Jednak prawo UE zobowiązuje przewoźników lotniczych do wypłacania w tej sytuacji pasażerom odszkodowań za przelot w wysokości do 600 euro. Poznaj swoje prawa, by unikać problemów i żądać tego, co ci się należy”, mówi Marius Stonkus, prezes firmy Skycop specjalizującej się w odszkodowaniach lotniczych.

Pomocnik przy bankomacie

Niektórzy oszuści podchodzą do ciebie, gdy jesteś przy bankomacie i oferują pomoc. Czasami proponują przetłumaczenie tekstu na ekranie lub twierdzą, że znają sposób na obchodzenie opłat bankowych. Prawda jest taka, że próbują zeskanować twoją kartę za pomocą technologii RFID i obserwują, jak wprowadzasz numer PIN, aby później opróżnić twoje konto. Dlatego wypłacaj pieniądze wyłącznie mając pewność, że nie jesteś obserwowany przy bankomacie i zakrywaj klawiaturę podczas wprowadzania kodu PIN.

Zdjęcia grupowe

Miejscowy podchodzi do turystów i proponuje zrobienie zdjęcia. Kiedy próbujesz ustawić się i wybrać najlepszą pozę, nowopoznany „przyjaciel” znika z twoim drogim aparatem fotograficznym. Jak tego uniknąć? Trzeba być czujnym w takich sytuacjach. Zazwyczaj, gdy chcesz zrobić zdjęcie, to ty o nie prosisz. Zamiast więc przyjmować oferty od nieznajomych, spróbuj zapytać innych turystów.

Fałszywe sieć Wi-Fi

W dzisiejszych czasach niełatwo znaleźć publiczną, otwartą sieć Wi-Fi, by się z nią połączyć, więc jesteś zadowolony, gdy na taką natrafisz. Jednak w miejscach turystycznych hakerzy tworzą właśnie otwarte sieci, by przyciągnąć poszukiwaczy Internetu i wykraść ich dane. Zawsze pytaj personel hotelu, restauracji czy lotniska, które połączenie Wi-Fi jest oficjalne i unikaj korzystania z nieznanych otwartych sieci.

O SKYCOP:

SKYCOP jest firmą, walczącą na całym świecie o prawa pasażerów z liniami lotniczymi, które unikają wypłaty odszkodowania za zakłócenia w lotach. Skycop zarządza obecnie pulą europejskich odszkodowań lotniczych w wysokości ponad 3 mln euro.

Firma oferuje podróżnym, których zawiodły linie lotnicze, odzyskanie pieniędzy za opóźnienie, odwołanie lotu lub lot o zawyżonej liczbie rezerwacji za pośrednictwem międzynarodowej platformy www.skycop.pl

Profesjonaliści SKYCOP, posiadający ponad dziesięcioletnie doświadczenie w zakresie lotnictwa, prawa i zarządzania długami, są gotowi pomóc pasażerom w walce o ich prawa, w uzyskaniu maksymalnego odszkodowania za doznane niedogodności.
Warto odzyskać to, co się Państwu należy: www.skycop.pl


Źródło: MultiPR.pl – 08.06.2018
 


Komentarze:

Sun & Snow z nową nadmorską inwestycją w Jastrzębiej Górze ...więcej»

Novotel Poznań Centrum w nowej odsłonie ...więcej»

Ceny nad polskim Bałtykiem. Ile zapłacimy za wakacje? ...więcej»

Selina planuje otworzyć hotel w Warszawie. Jakich nieruchomości szuka? ...więcej»

CBRE: Polska najatrakcyjniejszym miejscem hotelowych inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej ...więcej»

Sposób na puste pokoje poza sezonem ...więcej»

Wielkie otwarcie niskich cen - nowa kampania taktyczna Focus Hotels ...więcej»

Le Regina – najdroższy hotel w Polsce ...więcej»

Poznań: Hotel Blow Up w Starym Browarze ...więcej»

Zielona Góra: Hotel Wellstreet zamknięty po zaledwie kilku tygodniach działalności od oficjalnego otwarcia ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright © 2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji