Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dobre pomysły – Tuzin za dziesiątkę, ale...

Artykuły serwisu


Dobre pomysły – Tuzin za dziesiątkę, ale sukces czy niepowodzenie zależy od ich realizacji


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Wiedząc, że biznes hotelowy jest często wrażliwy na pięcio- i dziesięciocentówki, a nie tylko na dolary, naprawdę boli mnie, jak widzę ludzi, wyrzucających pieniądze, gdy realizują nieprzemyślane pomysły. Tak wiele osób posiada niezbędny potencjał do generowania pomysłów, ale niestety, tak mało jest osób, które potrafią je dokładnie przemyśleć. Czy jest tak dlatego, że odpowiedzialność za sukces czy niepowodzenie, leży raczej w planowaniu, a nie w generowaniu pomysłu? Stephen Covey, w swojej książce „Siedem Nawyków Wysoce Efektywnych Osób”, wskazuje, aby „rozpoczynać coś, mając jednocześnie w myśli efekt końcowy”, jako jeden z tych wartościowych nawyków.

To nie wymaga dużo dodatkowego czasu czy talentu aby przeprowadzić stosowne badania i zaplanowanie pomysłu do finału, zanim podejmie się działania, jakkolwiek widzi się wielu hotelarzy, którzy uważają, że samo wyjście z pomysłem jest już doskonałym interesem. Nie wiem, co kieruje tymi ludźmi w podejmowaniu decyzji, które podejmują, ale zainwestowanie kilku minut, w to, aby „rozpocząć coś, mając w myśli efekt końcowy”, mogłoby zaoszczędzić dużo frustracji.

Tuzin pomysłów za dziesięć centów

Były czasy, kiedy wychwalaliśmy „pomysłowych ludzi”. Obecnie nie wystarczy tak po prostu wyjść z dobrym pomysłem; bez planu, jak go wprowadzić w życie i „zobaczyć” rezultaty, które wytworzy. Obecnie same pomysły nie są wystarczające. Słaby pomysł, z dobrze zaplanowanym procesem wprowadzenia go w życie, będzie funkcjonował dużo lepiej, niż fantastyczny pomysł bez odpowiednich danych i dostatecznego planowania, wspierającego go.

Zawsze będę pamiętał sytuację, która wydarzyła się wiele lat temu. W dawnych czasach, kiedy dużym powodzeniem cieszyły się bary i kiedy niemal wszyscy zatrudniali muzyków, aby podnieść dochody, pracowałem z dyrektorem pionu gastronomii, który powątpiewał w konwencjonalną mądrość, która nakazywała zatrudnianie zespołów muzycznych: „Jeżeli zatrudnimy muzyków, będziemy musieli ich wspierać reklamami w mediach, będziemy musieli się postarać o dodatkową ochronę, nasza inwestycja będzie się liczyła w tysiącach dolarów. Będziemy musieli sprzedawać bardzo duże ilości drinków, tylko po to, aby odzyskać zainwestowane środki finansowe, bez żadnych gwarancji, że to się uda.” „Jeżeli, zamiast tego, będziemy serwowali dwa drinki, w cenie jednego, nie poniesiemy ryzyka inwestycyjnego, a możemy rozkręcić i rozreklamować nasz interes.” Oczywiście, miał rację w swoim przeczuciu, i tamtego wieczoru narodził się slogan – dwa w jednym. Rozpoczął, mając końcowy efekt na uwadze.

Nie staraj się za wszelką cenę poszukiwać nowego pomysłu, który samoistnie wyprowadzi twoje przedsięwzięcie z zastoju. Ten pomysł na pewno już istnieje; ale dobry projekt, może go usprawnić, i spowodować, że będzie pracował na twoje konto. Istnieje też prawdopodobieństwo, że ktoś już wcześniej zainwestował w przeprowadzenie studium wykonalności tego projektu.

Dokonaj niezbędnych badań

Rozmawiałem ostatnio z właścicielem hotelu, który posiada niewielki obiekt w południowo-zachodniej Florydzie. Zakładając, że przejście z ruchu panującego w szczycie sezonu, do ruchu pozasezonowego może być całkiem dramatyczne; gdy popyt spada gwałtownie; może zjawisko to okazać się trochę wystraszające. Ponieważ ostatniego lata, przyjmował tylko bardzo niewielu gości z południowej Florydy, zdecydował się zainwestować 2.500$ aby umieścić kilkanaście reklam w prasie. Kwota, ta może nie wydawać się zbyt wielka, ale dla małego hotelu jest to znacząca inwestycja. Na nieszczęście, jedynymi danymi, którymi dysponował w zakresie swojego problemu, były jego własne spostrzeżenia.

W rezultacie przyjął trzy rezerwacje, na około 6 pokojonocy w hotelu na sumę 129$. Oczywiście potrzebował 20 pokojoncy, tylko po to, aby zwróciła się jego inwestycja w wysokości 2.500$. Sukces czy nie, nie jest to najlepszy sposób rozpoczęcia programu. Sprawdź najpierw jak duży jest rynek lub czy dostępne są bardziej lukratywne rynki, które będą bardziej sensownym rozwiązaniem.

Jeżeli by to przemyślał, okazałoby się, że istnieje kilkanaście innych możliwych do wykonania projektów, które zapewniłyby mu lepsze rezultaty. Jednym z takich projektów, mogłaby być propozycja bardzo istotnej zniżki dla rezydentów Florydy, opublikowana na jego stronie internetowej i stronach pośredników, związanych z jego przedsięwzięciem, co mogłoby przynieść korzystniejsze rezultaty, bez konieczności odzyskiwania żadnej wstępnej inwestycji. Pomysł ten był i jest realizowany, na Florydzie, z wielkim powodzeniem.

Na nieszczęście, w hotelowym marketingu nie ma sposobów pójścia na skróty, nie zdarzają się również żadne cuda; jeżeli twój hotel jest zlokalizowany w rejonie, gdzie występują sezonowe wahania, musisz sobie uświadomić, że stworzenie popytu, którego nie ma w danym okresie, jest bardzo trudne i kosztowne. Dużo lepiej jest poszukać istniejących rynków i starać się w nie włączyć. Unikaj naturalnego instynktu, aby włączać tylko własne spostrzeżenia do określania własnych celów i sposobów ich realizacji; przeczucia rzadko kiedy okazują się trafne. Eksperymentowanie nie jest ani konieczne, ani opłacalne.

Korzystaj z dostępnych ci środków

Twoje lokalne Biuro Turystyczne (CVB), może być doskonałym źródłem ustalenia rynków żywieniowych w twoim regionie i uzyskanie danych demograficznych o podróżujących, z nich korzystających. Znajdź najbardziej efektywne pod względem kosztowym, sposoby dotarcia do tych osób; i zdecyduj się na najlepszy program, aby ich przejąć. Większość biur CVB, gromadzie te dane, aby rozwijać własne kampanie reklamowe. Korzystaj z ich danych poprzez reklamowane programy kooperacyjne. Również większość z biur CVB, zatrudnia agencje reklamowe, które przeprowadzają badania, wyszukujące najbardziej lukratywne rynki popytowe dla twojego regionu.

Zdumiewającą rzeczą jest, że ci sami ludzie, tak chętni do wydawania pieniędzy w sposób całkowicie nieprzemyślany, są tymi samymi ludźmi, którzy skarżą się na płacenie zbyt wysokich opłat za wykonywane przez inne firmy, analizy danych. Oczywiście, wszelkie opłaty ogółem, mogą stanowić niebagatelne kwoty, ale jeżeli nie będzie żadnych rezerwacji, nie będzie żadnych opłat. Firmy gromadzące dane mogą być doskonałymi partnerami w rozwoju twojego własnego biznesu.

Opłaty i prowizje są inwestycją z natychmiastowym zwrotem

Wiele lat temu, spotkałem pewnego razu, dyrektora generalnego, który mi powiedział, że chciałby aby prowizje dla jego agenta turystycznego, były dziesięciokrotnie wyższe, niż wtedy były. Po pierwszym zdumieniu, bo brzmiało to dziwnie, wyjaśnił, że on sam otrzymywałby wtedy dziesięciokrotnie więcej interesów od dostawców usług turystycznych; interesów, których nie zdołałby załatwić we własnym zakresie.

A teraz, proszę, nie zrozumcie mnie źle, reklama może być pożyteczna; jeżeli jesteś świadomy efektów koniecznych do sprawienia, aby program zakończył się powodzeniem. To, o czym mówię, pomaga rozpoczynać coś, mając jednocześnie na uwadze efekt końcowy. Przed rozpoczęciem inwestowania w promocję, zaznajom się z wielkością rynku, na którym będziesz inwestował, miej świadomość, jakich będziesz potrzebował rezultatów aby odzyskać zainwestowane pieniądze... plus zysk. Następnie zastanów się, czy te rezultaty są prawdopodobne czy tylko możliwe do uzyskania.

Nie przeocz oczywistości; zniżki czy stawki specjalne nic cię nie kosztują, zanim ktoś z nich nie skorzysta. Błędnym posunięciem ludzi, beztrosko wydających pieniądze na reklamę, bez zaplanowania takich działań, jest zwykle, połączenie zniżek z reklamą, jako taką; powodując, że zyskowny zwrot z inwestycji jest jeszcze bardziej trudny do osiągnięcia.

Internet jest potężnym medium. Twoja strona internetowa i portale innych firm zajmujących się rezerwacją, posiadają potencjał zdolny do zintensyfikowania twojego biznesu. Zainicjuj i rozwijaj z nimi dialog; ich cele pokrywają się z twoimi. Jeżeli twoja lokalizacja rynkowa jest wrażliwa na zniżki stawek, możesz korzystać z nieprzejrzystej dystrybucji; np. poprzez pakiety sprzedaży łączonej itp. Tworzenie pakietów może ukrywać faktyczne stawki i dostarczać gościom atrakcyjnych ofert, bez naruszania twojej struktury stawek na innych rynkach.

Nie bój się odświeżania starych koncepcji

To może być stara koncepcja, ale promocje wynikające z częstotliwości pobytowej, takie jak np. trzecia czy czwarta noc bezpłatna, w dalszym ciągu mają duże wzięcie wśród klientów. Uroda tego rozwiązania polega na tym, że jest bezkosztowa, zanim klient zdecyduje się ją zakupić. Staraj się mieć otwarte spojrzenie na swój biznes; oferuj stawki grupowe ze specjalnymi udogodnieniami, w okresach niskiego popytu. Mogą one rozwinąć się w udogodnienia, które mogą się spłacić w okresach wzmożonego ruchu.

Obecnie jest pora roku, kiedy z hotelami kontaktują się portale obcych firm, zajmujących się rezerwacjami. Oczywiście, bezpłatne listy hoteli, na takich portalach, nie mają w sobie nic niekorzystnego, ale wystrzegaj się portali, które pobierają opłaty z góry za zamieszczenie twojego hotelu na takiej liście. Jeżeli pobierają opłatę, staraj się o umieszczenie hotelu na liście, bezpłatnie, przez kilka miesięcy, aby zorientować się jakie korzyści z takiego rozwiązania, możesz osiągnąć. Jeżeli będzie to niemożliwe, sprawdź jaka jest częstotliwość odwiedzania ich stron przez klientów i jakie rezultaty osiągają inne hotele umieszczone na ich listach. Rozpoczynaj, z myślą o końcowych efektach.

Jeżeli twój hotel jest niewielki i nie posiadasz środków na planowanie i wprowadzanie w życie promocji, na rynku występuje obfitość zewnętrznych źródeł, z którymi możesz się skonsultować. Sprawdź czy któreś z nich, zapewnia finansowe gwarancje za wykonane usługi. Często opłaty dla nich mogą być ukryte w wydatkach promocyjnych i ciągle jeszcze dostarczać dodatkowe zyski.

Bądź świadom, jakie rezultaty końcowe, uzasadniają inwestycję, której zamierzasz dokonać. Czasami, przygotowana i zaplanowana inwestycja przynosi najlepsze efekty; rozpoczynaj z myślą o końcowych efektach.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Good Ideas are a Dime a Dozen…But, Success or Failure is in the Execution"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji