Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Przystosuj swoją stronę www do szerszego...

Artykuły serwisu


Przystosuj swoją stronę www do szerszego przyciągania krótkotrwałego biznesu korporacyjnego


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Zaledwie parę lat temu, Internet postawił na głowie krótkookresowy rynek korporacyjny. Wydaje się, że to było nie dalej jak wczoraj, kiedy po prostu negocjowaliśmy wysokość stawek z klientami korporacyjnymi. Wysokość tych stawek ustalaliśmy na podstawie ich potencjalnej ilości noclegów i profilu podróżowania; i mieliśmy nadzieję, że będziemy mogli liczyć na ich biznes, chyba że inny hotel by nas przelicytował.

W tych czasach, wszystkie stawki były nieprzejrzyste, z wyjątkiem publikowanych przez nas rack rates. Firmy uwielbiały negocjowanie stawek, ponieważ miały możliwość zawarcia korzystnego, w porównaniu do rack rate, interesu; hotelom to odpowiadało, ponieważ mogliśmy wynegocjować dobry biznes bazowy.

Sprzedawaliśmy pokoje, poczynając od rack rate, a następnie je obniżając do poziomu specjalnych, promocyjnych stawek, w wysokości takiej, jaką wcześniej sobie założyliśmy; super specjalne ceny dla firm, które kupowały najwięcej. W większej części, firmy z najwyższym wolumenem kupna i najlepszym profilem, otrzymywały najniższe stawki; firmy dostawały te stawki, ze względu na wielkość zakupów. W zamian za to, zainteresowane firmy, zachęcały swoich podróżujących do korzystania z hoteli, które dla nich wybierały jako hotele partnerskie, Tak więc, dobrze się działo w tym hotellandzie.

Internet zmienił to wszystko

Naszą największą przewagą nad klientami w tamtych czasach były stawki, inne niż rack-rate, ukryte i trudne do rozeznania przez klientów. Proces „handlowania” stawkami był bardzo utrudniony w tamtym okresie. Wymagał przeszukiwania ksiąg adresowych i / lub wykonania szeregu rozmów telefonicznych. Rack rates jako jedyne stawki znane powszechnie, ustalały wartość naszych negocjowanych stawek poprzez ich porównywanie.

Kiedy eksplodowała popularność Internetu, hotele zdobyły możliwość działania na rynku na całym świecie, ale jednocześnie straciły elastyczność w kontrolowaniu własnej struktury stawek. Nagle, klienci korporacyjni posiedli możliwość sprawdzania stawek w Internecie i wyszukania najbardziej korzystnych; koniec z ukrytymi stawkami. To oczywiście, bardzo skomplikowało proces negocjacji stawek korporacyjnych.

Obiekty sieciowe wpłynęły na proces składania ofert cenowych w przemyśle

Jak na ironię, zdając sobie sprawę, że firmy-pośrednicy, gromadzące potencjalną klientelę, szybko przejmują kontrolę nad turystyką w Internecie, kilkanaście głównych sieci hotelowych podjęło z nimi walkę ogłaszając ‘najniższe gwarantowane stawki” na swoich stronach internetowych. To miało sens; w jaki inny sposób mogli odciągnąć potencjalnych klientów od pośredników?

To pojedyncze działanie uczyniło z Internetu fundament negocjacyjny dla klientów i zmusiło hotele do sprzedawania pokoi po najniższych stawkach. Tak, to zaczęło działać i powoduje stały dopływ klientów do stron internetowych będących własnością sieci, ale zmieniło to również sposób, w jaki rozpoczęliśmy sprzedaż pokoi. Niespodziewanie, obniżone stawki pokoi hotelowych nie tylko stały się dostępne publicznie, ale zyskały międzynarodową promocję. Dzięki Bogu, promocja najniższych stawek gwarantowanych złagodniała nieco w ubiegłym roku.

Ich decyzja, gwarantująca najniższe stawki publikowane na stronach internetowych, pomogła sieciom odzyskać udział w kanale dystrybucyjnym usytuowanym w Internecie, ale niewielki z tego pożytek odniosły poszczególne, indywidualne hotele, obiekty tych sieci, z wyjątkiem zmuszania ich do stosowania najniższych stawek, niezależnie od zalet tych hoteli. Pomogło to również nauczyć klientów kupować po korzystnych cenach przez Internet.

Szybki sukces portali pośredników zagroził samej egzystencji sieci hotelowych. Dlaczego, w końcu, trzeba płacić 5 lub 6% opłaty franczyzowej od całego biznesu z pokoi, niezależnie od tego czy jest on generowany przez centrale sieci czy nie, jeżeli hotele mogłyby pozyskać taką samą ilość klientów z portali pośredników i płacić tylko za noclegi. Teraz kiedy sieci są w stanie zerwać swoje umowy z pośrednikami, wojna wkroczyła w swoją zimną fazę, ale konkurencja między nimi jest bardzo ostra a hotele starają się stać pośrodku.

Najwięcej dobrego z tej wojny o dominację w świecie online, wynoszą klienci, a w szczególności podróżujący korporacyjni. Aby utrzymać swoje kontrakty z firmami, wiele hoteli zostało zmuszonych do zaoferowania jeszcze większych rabatów, ale bez obietnicy ze strony biznesu korporacyjnego generowania większego wolumenu pokoi w zamian. Nagle klienci korporacyjni zaczęli porównywać negocjowane przez siebie stawki z najniższymi cenami publikowanymi zamiast z najwyższymi stawkami rack rate.

Zanim sieci nauczą się, w jaki sposób rywalizować z portalami pośredników przy pomocy jakichkolwiek innych narzędzi, niż zwykłe promowanie najpierw najniższych stawek, to kontrowersje te będą ciągle istnieć. „Wojny łóżkowe” były dobrym krokiem w promocji zalet swoich hoteli, a nie tylko najniższych stawek; na nieszczęście, nie potrafię sobie wyobrazić, żeby wiele sieci było zachwyconych koniecznością uruchomienia znacznych inwestycji w tym zakresie.

Powinniśmy zwiększyć zakres proponowanych usług

Krótkookresowy biznes korporacyjny nigdy nie bazował jedynie na cenach. Hotele, które zyskały na negocjowaniu stawek, były uważane przez biznes korporacyjny za „niekonwencjonalne i kreatywne”. One stworzyły formalne umowy w sprawie cen korporacyjnych, zawierające specjalne korzyści i udogodnienia od wartości dodanej. Te korzyści stały się „specjalnymi” dla danej firmy i nie można ich było znaleźć na żadnej innej stronie internetowej. W wielu przypadkach to wystarczało, aby przyciągnąć biznes od strony tej firmy. Wartość dodana nigdy nie była bardziej ważna, niż obecnie.

Myśl kreatywnie. Stare zachęty w postaci bezpłatnych lokalnych rozmów telefonicznych i śniadań kontynentalnych już nie działają. Aby być efektywnym, wynegocjowane przywileje nie mogą być dostępne powszechnie; w innym przypadku nie są one już przecież ‘specjalne’. Wolny dostęp do szybkiego Internetu jest dzisiaj koniecznością, więc może trzeba się zastanowić nad bezpłatnymi rozmowami długodystansowymi dla tych, którzy pragną zaoszczędzić minuty na swoich telefonach komórkowych.; obecnie jest taka możliwość przy wykorzystaniu telefonii internetowej. Wyszukaj rzeczy, na których może zależeć zainteresowanej firmie i wykorzystaj je do przyciągnięcia ich biznesu; nie ma lepszego sposobu, niż spytanie ich o to.

A może stworzyć link do twojej strony i umieścić go na komputerach w biurze twojego klienta? Można byłoby również stworzyć program wynagradzający klienta w związku z ilością zakupów, zaprojektowany specjalnie dla podróżujących korporacyjnych; powinni być łatwi do wyśledzenia na twojej stronie internetowej. Bądź kreatywny.

Uczyń ze swojej strony internetowej lepsze narzędzie do sprzedaży korporacyjnej, oferując potencjalnym klientom ich własną specjalną stronę na twoim portalu internetowym. Strona ta może być powszechnie dostępna, a jeszcze lepiej gdyby była dostępna tylko dla zainteresowanej firmy, za pomocą kodu dostępu. Dostarcz link do twojej strony tej firmie, aby kierował bezpośrednio z ich strony na twoją stronę. Może to być dla ciebie wartościowy link i zachęcić firmę do umieszczenia linku z ich strony...do ich własnej podstrony na twojej stronie. Jest to proste zadanie dla twojego administratora sieci.

Stwórz na swojej stronie internetowej źródło informacyjne, z listą wszystkich głównych firm usytuowanych w twoim regionie, co zwiększy ruch do twojej strony i zwiększy dostępność do lokalnego środowiska biznesowego. Często zapominanym narzędziem jest załączenie nazw wiodących firm z lokalnego terenu wraz kluczowymi słowami i frazami (meta Tagi) na twojej stronie internetowej. Czy nie chciałbyś aby twoja strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania, jeżeli ktoś poszukuje jednej z takich firm?

Korzystaj z Internetu do zbadania potencjalnych klientów

Nie potrafiłbym nawet zliczyć ilości godzin jakie spędziłem w publicznej bibliotece, w czasach przed Internetem, przeprowadzając badanie biznesu potencjalnych klientów. Taka forma badań odeszła w przeszłość. Bardzo często można określić potrzeby i zamierzenia firmy, zapoznając się w sieci, z jej strukturą i założonymi celami korporacyjnymi. Nazwiska i informacje o jej przedstawicielach i decydentach można zwykle odszukać na ich stronach internetowych.

Sprzedawanie jest łatwe; znalezienie kogoś. komu można coś sprzedać jest tą trudną częścią procesu sprzedaży. Sprzedawcy, którzy opanują sztukę odszukiwania potencjalnego, obiecującego biznesu w Internecie, dużo częściej wygrywają. Naucz się korzystać z Internetu i twojej strony, aby odszukać i przyciągnąć biznes korporacyjny. Istnieje wiele innych dodatkowych sposobów, aby zaprząc Internet i twoją stronę, do pracy dla ciebie; usiądź wspólnie ze swoim zespołem i staraj się je odkryć.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Adapt Your Web Site To Lock-in More Corporate Transient Business"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji