Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Prawidłowa obsługa zleceń po godzinach może...

Artykuły serwisu


Prawidłowa obsługa zleceń po godzinach może wyróżnić cię spośród konkurencji


Dodano: 2012-10-09

Drukuj


W czasie, gdy byłem pracownikiem recepcji w Lexington Marriott Resort, we wczesnych latach 80-tych, odbieraliśmy bardzo wiele telefonów do działu sprzedaży, już po zakończeniu jego pracy. Chociaż mieliśmy w tym obiekcie znakomity personel recepcji, przypominam sobie, teraz z pewnym zażenowaniem, odpowiedzi, których udzielaliśmy, prawie z radością, kiedy dowiadywaliśmy się, że zlecenie powinno być załatwione przez dział sprzedaży.

Jestem pewien, że rozmowy przebiegały w następujący sposób:

Dzwoniący: „Witam, chciałbym się zorientować w sprawie dokonania rezerwacji grupowej dla pracowników mojej firmy.”
Ja: „Oczywiście. Z przyjemnością Panu pomogę. Czy mógłbym zapytać, ile pokoi chciałby Pan zarezerwować?”
Dzwoniący: „Nie jestem pewien, ale prawdopodobnie około 15 pokoi na trzy doby.”
Ja: „Rozumiem, ale ponieważ rezerwuje Pan więcej niż 10 pokoi, musi pan załatwić tą sprawę z działem sprzedaży. Na pewno Panu pomogą. Musi Pan tylko oddzwonić jutro między 9-tą, a 17-tą i poprosić o rozmowę z działem sprzedaży, OK?”



Patrząc z perspektywy kogoś, kto spędził 13 lat na szkoleniu pracowników hotelowych, a szczególnie pracowników recepcji i personelu rezerwacji w zakresie zwiększenia poziomu sprzedaży, jestem świadom swoich niewykorzystanych szans. Jednakże wtedy, nawet nie rozważałem konsekwencji i całkowicie byłem przekonany, że dzwoniący naprawdę będą się kontaktować następnego dnia.

Na nieszczęście dla naszego przemysłu, niewiele się zmieniło w tym obszarze w ostatnich latach. Ostatni przykład jest nieformalną oceną sprzedaży dokonaną przez HSA International, przeprowadzoną, aby przygotować się do prezentacji podczas konferencji, którą organizowaliśmy. Projekt ten wymagał zaangażowania jednego z naszych analityków ds. mystery shopping, do przeprowadzenia rozmów telefonicznych z recepcjami wyrywkowo wybranych, hoteli z pełną obsługą, po godzinie 19.00, udającego jednego z wielu, organizatorów spotkań korporacyjnych. Jak się zdarza wielokrotnie, „rzeczywista” praca takiej osoby, polega na spełnianiu funkcji pomocnika administracyjnego, menedżera sprzedaży lub dyrektora ds. zakupów, co prawdopodobnie spowoduje, że będą wykonywać takiego telefony, raczej pod koniec dnia, po wykonaniu swoich głównych zadań.

Podczas, gdy wiele osób na konferencji było zszokowanych rezultatami, my w HSA, nie byliśmy zbyt zaskoczeni, ponieważ ujawnione zachowania były typowe dla pracowników, którzy nie zostali z tego zakresu przeszkoleni.

• 47 % po prostu powiedziało dzwoniącemu, aby skontaktował się następnego dnia,
• 24 % przełączyło rozmowę na pocztę głosową działu sprzedaży, nie informując o tym dzwoniącego,
• 22 % również przełączyło rozmowę, chociaż poinformowało jednak dzwoniącego, że tak zrobią i że ktoś z działu sprzedaży później skontaktuje się z nim,
• 7 % szczegółowo wyjaśniło, że takimi sprawami zajmuje się dział sprzedaży, który jest już dzisiaj nieczynny i następnie zaoferowali, że przekażą im wiadomość, i / lub przełączą dzwoniącego na pocztę głosową.

Kadra kierownicza w naszym przemyśle nie powinna być zaskoczona, że organizatorzy spotkań kontaktują się z nami po godzinach. Oto, dlaczego:

• Jesteśmy postrzegani jako „przemysł 24/7/365” (24 godziny na dobę / siedem dni w tygodniu / 365 dni w roku),
• Kierownicy korporacji pracują ciężej niż kiedykolwiek, z uwagi na cięcia budżetowe, i łatwo przewidzieć, że odkładają wykonanie takich zadań, na sam koniec pracy,
• Planujący wydarzenia towarzyskie, takie jak wesela, obchody bar mitzvah, jubileusze, zgrupowania sportowe grup młodzieżowych, uważają że rezerwacji takich imprez dokonuje się tak samo, jak rezerwacji indywidualnych. Ponadto, dzwoniąc, wielu z nich, a szczególnie planiści wydarzeń towarzyskich, dopytują się w tych sprawach, osobiście, po godzinach pracy lub w soboty. Wielokrotnie obserwowaliśmy jak, przyszła panna młoda wraz z mamą, wstępowały do hotelu w sobotni poranek, aby dowiedzieć się czy jest możliwość zorganizowania przyjęcia weselnego.

A oto kilka wskazówek, aby upewnić się, że twój personel jest wyszkolony w udzielaniu właściwych odpowiedzi:

• Upewnij się, że twój personel rozumie znaczenie zleceń grupowych / imprez,
• Zlecenia wpływające drogą telefoniczną lub osobiście mają największy potencjał finalnej realizacji,
• Pierwsze wrażenie wywołane naszym sposobem załatwiania ich zapytania, tworzy długotrwałe odczucie i może potencjalnie zdystansować twój hotel spośród pozostałych, z którymi klienci kontaktują się w tym samym czasie,
• Wyjaśnij im dlaczego dział sprzedaży jest najlepiej wykwalifikowany, aby pomóc dzwoniącemu, bez obiecywania, że udzielą im rabatów na pokoje.

Na przykład:
„Oczywiście Pani Perez, naszemu działowi sprzedaży, będzie bardzo przyjemnie udzielić Panu pomocy. Oni są prawdziwymi ekspertami w załatwianiu rezerwacji grupowych, takich jak Pańska i mogą doradzić we wszystkich szczegółach, włącznie z miejscem zorganizowania spotkania oraz transportu, jeżeli będzie Pan sobie tego życzył.”

• Zaoferuj opcje pozostawienia wiadomości i przedstawienia osób, które zajmą się sprawą,
• Powiadamiaj dzwoniących, że będą przełączeni na pocztę głosową, lub jako alternatywę, zaproponuj, że przyjmiesz wiadomość osobiście.

Na przykład:
„To, co mogę zrobić, to przełączyć Pana na pocztę głosową działu sprzedaży, i jestem pewien, że pierwszą rzeczą, którą zrobią w poniedziałek, będzie odsłuchanie wiadomości i kontakt z Panem. Lub też jeżeli Pan woli mogę przyjąć wiadomość osobiście i przekazać ją do działu sprzedaży.”

• Zaoferuj wstępne, podstawowe informację.

Na przykład:
„Kiedy mam już Pana na linii, czy ma Pan jakieś podstawowe pytania, na które mógłbym odpowiedzieć lub zapewnić Panu informacje, które Pana interesują ?” lub:
„Jeżeli chciałby się Pan natychmiast dowiedzieć czegoś więcej o naszym hotelu, proszę, w międzyczasie, zajrzeć na naszą stronę internetową.”

Jest również kilka spraw, które należy wziąć pod uwagę przy zapytaniach walk-inów odnośnie rezerwacji grupowych/imprezowych:

• Zapewnij odpowiednie pakiety sprzedażowe (informacyjne) lub przynajmniej broszury i wizytówki do wzięcia przez gościa,
• Zaoferuj obchód po hotelu, w asyście kogoś z kierownictwa lub pracownika recepcji,
• Zanotuj nazwisko, numer telefonu i optymalny czas do kontaktu; upewnij się, że wiadomość zostanie prawidłowo przekazana do działu sprzedaży.

Przy odrobinie szkolenia i treningu możesz być pewien, że twój hotel będzie zbijał kapitał na każdej nadarzającej się okazji sprzedaży, niezależnie od tego kiedy, gdzie lub jak jest sformułowana.

Włączając te wskazówki do następnego spotkania ze swoją załogą będziesz przygotowany do sprzedania się lepiej i na lepszym poziomie niż konkurencja.

Douglas Kennedy



Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji