Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Obsługa poprzez pocztę: Zdefiniuj obietnicę i...

Artykuły serwisu


Obsługa poprzez pocztę: Zdefiniuj obietnicę i wywiąż się z niej!


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Obietnice. Prezydent George Washington, którego urodziny obchodziliśmy w lutym, powiedział „Nie podejmuj się tego, czego nie możesz wykonać, ale pieczołowicie dotrzymuj swoich obietnic.” Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Łatwiej nawet napisać i przekazać komuś innemu, aby się z nich wywiązał... albo i nie! Wiele hoteli i organizacji hotelarskich wydaje tysiące dolarów na materiały marketingowe, wysyłane pocztą do nowych i preferowanych gości. Wiele z tych materiałów robi obietnice i zobowiązania usługowe, jeżeli odbiorca poczty podejmie takie działania, jak:

1. Zadzwoni, aby uzyskać więcej informacji,
2. Odwiedzi stronę internetową
3. Dokona rezerwacji
4. Zdecyduje się na ofertę specjalną
5. Zobowiąże się wypróbować nową usługę/skorzystać z nowej działalności
6. Dokona jakiegoś zakupu.

Jednakże osoby, które przygotowywały te materiały, nie są zwykle osobami, które będą odpowiadały na pytania zainteresowanych klientów. Oni mogą nawet się o nich nie dowiedzieć! Jak pracownicy mogą i będą zapewniać dobra, obiecane w poczcie lub w jakiejś innej marketingowo-reklamowej wiadomości?

Wyobraź sobie jakąkolwiek piękną, kolorową widokówkę, która zjawia się w skrzynce pocztowej gościa, pokazując nowe kurorty i obiecując relaksacyjne, niezapomniane wrażenia. Przesyłka pocztowa wzmaga ciekawość u gościa, który dzwoni aby uzyskać więcej informacji. Pierwsza osoba, która odbiera telefon, nic nie wie na temat przesyłki pocztowej, ale wie wystarczająco dużo, aby przyjąć rezerwację. W miarę, jak gość zaczyna zadawać coraz więcej pytań dotyczących tego nowego obiektu, starają się grzecznie udzielać standardowych odpowiedzi, które zaspokajają typowe techniczne zapytania gościa (restauracje, profil pokoi, dane dotyczące obiektu, itp.). Jednakże goście nie otrzymują uczucia, atmosfery lub podniecenia, które mogła zainspirować przesyłka pocztowa poprzez fotografię i kilka prostych słów. Te niematerialne wartości, obietnica usług i możliwość przeżycia nowych, niezapomnianych doznań, są tymi rzeczami, które motywują gości. Teraz, gość jest skonfundowany. Któremu źródłu wierzyć bardziej... przesyłce pocztowej czy pracownikowi? Czy goście dostaną to, czego rzeczywiście pragną, kiedy tam pojadą? Nawet jeżeli większość spośród osób zajmujących się rezerwacją, nie pracuje w danym hotelu, to jednak są częścią tej samej organizacji i powinni być zdolni do przekazania najbardziej istotnych, esencjonalnych informacji o tym hotelu. Czy ludzie, którzy opracowują, wiadomości pocztowe, czerpią je wprost z obiektu, czy najpierw je piszą, a później przekazują do obiektu. Co powinno być zrobione w pierwszej kolejności? Kiedy poczyniono gościom obietnicę, z jednej strony, kto ma ponosić odpowiedzialność za realizowanie usług, z drugiej strony?

Jeden z zainteresowanych gości, przedstawił nam scenariusz z innego medium - Internetu. Po sprawdzeniu opcji hotelowych i stawek przed odwiedzinami u córki w college`u, klientka ta zjawiła się w wybranym hotelu i poprosiła o rezerwację. Tak się złożyło, że brała ona udział w programie dla często odwiedzających ten hotel gości i wybrała go na podstawie stawek obiecywanych w sieci oraz z powodu lojalności w stosunku do łańcucha hotelowego. Jednakże personel z recepcji nie mógł uhonorować stawek obiecywanych w Internecie, a różnica na niekorzyść gościa wyniosła 50$ za identyczne pokoje, nawet z pełną dostępnością. Rezerwacja nie została dokonana w sieci, ale informacja w sprawie stawek jednoznacznie wskazywała, jakich cen należy oczekiwać. Klientka poczuła się oszukana i zadała mi następujące pytanie „Dlaczego nie odwiedzający cię goście z cyberprzestrzeni traktowani są lepiej, niż żywe, rzeczywiste osoby, autentycznie stojące przed tobą, gotowe do uiszczenia zapłaty i powtórnego skorzystania z twoich usług?” Jej ostateczny komentarz nie pozostawiał żadnych wątpliwości, że chociaż będzie odwiedzała ten region, dopóki jej córka będzie kontynuowała studia, na pewno już nie zatrzyma się w tym hotelu i zawsze będzie dokonywała bezosobowych rezerwacji w Internecie za niższą cenę, ponieważ to jest chyba to, co preferują hotele.

I znowu, to co wydawało się zobowiązaniem w stosunku do gości, traktowanym w kategoriach obietnicy, szczególnie w stosunku do tych lojalnych, faktyczny zespół pracowniczy zajmujący się jej realizacją, nie mógł nawet zareagować na to, co przedstawiała obietnica internetowa. Nie byli skłonni połączyć tych dwu elementów, aby zadowolić lojalną klientkę. Żywi ludzie, po obu stronach, wydaje się, że stracili na marketingowym medium, ale w ostatecznym rozrachunku, przegranym będzie tylko jeden – hotel.

I jeszcze jeden, ostatni przykład – mały obiekt na Południowym Wschodzie, prezentujący bardzo osobiste podejście do swojego biznesu, zagościł ostatnio na moim radarze. Nawet jeżeli ma szczupły personel, jest dumny z radzenia sobie przy każdym kroku dostawy, a telefony odbierają ci sami ludzie, którzy zajmują się marketingiem. Jednak kiedy dokonywałam rezerwacji, to chociaż telefon odebrano natychmiast, usłyszałam w słuchawce „Teraz jestem zajęty, czy może Pani oddzwonić później?”. Innymi słowy, jeżeli naprawdę chcesz skorzystać z naszych usług, możesz zadzwonić w tej sprawie później. Co za niespodzianka, kiedy zrobiłam dokładnie to, czego chcieli. Oni po prostu nie zapewniają obsługi zorientowanej na natychmiastową odpowiedź, w momentach kiedy są bardziej zajęci. Jakże stłumione odczucia po takim przygotowaniu do rozmowy.

Dlaczego zdarzają się takie dylematy w realizacji usług i dlaczego trzeba tak ciężko pracować i ponosić koszty, aby podtrzymywać zainteresowanie klientów? Zdefiniowanie znaczenia obietnicy i w jaki sposób należy ją spełnić, jest elementem decydującym. Powinny zostać zainstalowane i monitorowane posterunki kontrolne usług, zanim przesyłka pocztowa dotrze kiedykolwiek do wartościowego gościa.

Pamiętaj o niżej wymienionych sprawach, kiedy przygotowujesz materiały marketingowe i pamiętaj Obsluga przez Pocztę... zawiedzie, chyba że każdy z poniższych etapów będzie wykonywany z know-how obsługi.

• Zdefiniuj jaka jest obietnica obsługi i co ona oznacza w każdym materiale przesłanym do klientów, pocztą
• Uczyń tak samo z przekazami reklamowymi, a w szczególności z tymi zamieszczonymi na twojej stronie internetowej
• Określ swoje wrażliwe punkty występujące na końcu każdego potencjalnego działania, które podejmie gość w związku z dostarczonym mu pocztą, materiałem. Upewnij się, że każda osoba działająca w obszarze wrażliwych punktów jest świadoma przekazu przesyłki pocztowej i jej treści oraz może udzielić wyczerpujących informacji. Upewnij się również, że są to takie osoby, które potrafią wywrzeć korzystne wrażenie na gościach, nawet podczas, krótkiego z nimi kontaktu telefonicznego.
• Uczyń tak samo z treścią informacji zawartej na stronie internetowej. Upewnij się, że technologia nie rozłącza, połączenia z gościem.
• Prześlij wiadomość do wszystkich pracowników, którzy są zaangażowani w zapewnienie powodzenia tej wiadomości. Opłaty pocztowe będą warte swej inwestycji, aby wzmocnić logiczne i zorientowane na usługę, oczekiwania.
• Upewnij się, że informacje i obietnice zamieszczone w przesyłce pocztowej lub na stronie internetowej polegają na prawdzie w całej swej rozciągłości. Przetestuj obietnicę zanim podejmiesz zobowiązanie i spróbuj znaleźć słabe punkty, zanim zrobią to goście.
• Przeszkol pracowników w zakresie udzielania odpowiedzi na jakiekolwiek zapytania gości dotyczące wiadomości, które otrzymali pocztą lub zobaczyli na stronie internetowej. Uczul ich na ważność obsługi, nawet w zakresie najbardziej podstawowych faktów i zadawanych pytań i pokaż im jak to się robi.

Nie uzyskiwanie obsługi na każdym etapie spełniania obietnicy, po tym jak stała się ona zobowiązaniem, może być drogie emocjonalnie dla gości i drogie finansowo dla twojego biznesu. Upewnij się, że każda przesyłka pocztowa skutkuje przyjemną obsługą, a nie staje się obsługowym dylematem. Do każdej wiadomości dodaj znaczek i oczekuj terminowego spełnienia wyobrażeń gości, a nawet czegoś więcej!

Roberta Nedry


© Copyright Roberta Nedry, Hospitality Excellence Inc.
Tytuł artykułu w oryginale “Service by Mail: Define the Promise and Deliver It!"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz hotelexecutive.com.

Roberta Nedry – Prezes Hospitality Excellence, Inc. – firmy specjalizujacej się doradztwie związanym z zapewnianiem najwyższych standarów obsługi, pracuje dla wielu liderów przemysłu hotelarskiego, ponad 20 lat doświadczenia w obszarze szkoleń, twórca wielu programów związanych z podniesieniem zyskowności poprzez zadowolenie klienta, wcześniej General Manager w International Concierge Institute oraz International School of Tourism, doskonale wyszkolona w dziedzinie Guest Relations przez Walt Disney Productions, aktywny członek Ft. Lauderdale Lodging and Hospitality Association, Southern Florida Concierge oraz Gold Coast Concierge Associations, zdobywczyni wielu nagród, autorka licznych publikacji

Kontakt:
Roberta Nedry
Hospitality Excellence Inc.
email:
roberta@hospitalityexcellence.com
www.hospitalityexcellence.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji