Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Zmaganie się z ograniczoną załogą

Artykuły serwisu


Zmaganie się z ograniczoną załogą


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Temat radzenia sobie z ograniczonymi zasobami, z których możesz dobierać sobie swój personel, wypłynął kilkanaście razy w ostatnich miesiącach. Przeprowadzałem szkolenia w kilku takich miejscach i czasami było zniechęcające, kiedy właściciel chciał otworzyć ekskluzywną restaurację w miejscu uważanym za „Jadłodajnię Eda”. Podczas gdy nie ma nic złego w restauracjach typu „Jadłodajnia Eda” to niektórzy właściciele chcieliby podnieść poziom klasy i wyszukania w obecnym miejscu i podwyższyć oczekiwania ludzi, którzy decydują się zjeść coś ‘na mieście’.

Personel musi być wyłoniony z osób, które pracują u Eda, Denny`ego lub w Karczmie Wiejskiej. Powiedzmy to jeszcze raz, nie ma nic złego w tego typu restauracjach, które serwują wspaniałe posiłki w niezobowiązującej atmosferze. Ale one po prostu nie potrafią serwować posiłków z wyszukaną etykietą, serwetkami na odzież i na srebrnej zastawie.

To, co zwykle się zdarza z ograniczonym personelem jest to, że znajdujesz parę osób, które naprawdę błyszczą na tle całej masy innych, zwyczajnych pracowników. Skargi, które bardzo często odbieram, są dość dziwne, a dotyczą tych samych osób, które błyszczą w pracy, na sali restauracyjnej, a jednocześnie są tymi samymi osobami, które notorycznie się spóźniają do pracy, mają problemy ze swoim nastawieniem do pracy i nigdy nie wykonują zadowalająco, swoich dodatkowych, ubocznych obowiązków. Jednakże, kiedy już są na sali, goście ich uwielbiają.

Jednocześnie, inni członkowie personelu zastanawiają się dlaczego „Terri” uchodzi zawsze na sucho częste spóźnianie się do pracy, a im nigdy. Mogą u nich pojawić się elementy zazdrości; i z drugiej strony mają rację. Dlaczego oni mieliby być karani za spóźnianie się i nie wykonywanie dodatkowych obowiązków, kiedy Terri wydaje się być dzieckiem szczęścia i nigdy nie słyszy ani słowa na temat swoich przewinień?

Masz dylemat. Z jednej strony, chciałbyś wykorzystać Terri jako wzorowy przykład, jak należy wykonywać swoje obowiązki na sali, obsługując gości; z drugiej strony chciałbyś, aby ułatwiała ci pracę i po prostu stawiała się do pracy na czas i nie opóźniała się w wykonywaniu swoich innych obowiązków.

Wiesz co? To nie jest jej interes, aby ułatwiać ci pracę. To jest twój interes, aby ustalić takie dyrektywy dla personelu, aby twoja praca stała się lżejsza. Natychmiast określ granice. W momencie zatrudniania pracowników daj im te zasady na piśmie. Zaoferuj okresowe spotkania orientacyjne, na których ty i twój personel moglibyście przedyskutować poszczególne zasady. Pytania i nieporozumienia mogłyby być załatwiane w trakcie tych spotkań.

Jeżeli jesteś przedmiotem wyżej opisanej sytuacji zmień i dostosuj do pożądanych rezultatów, swoje zasady. To ty jesteś właścicielem lub kierownikiem – i ty możesz zmieniać obowiązujące zasady, kiedy uznasz to za stosowne! Mam nadzieję, że nie nadużywasz tego przywileju; czasami zmiana przepisów jest konieczna, aby uratować swoje przedsięwzięcie. Staraj się włączyć podręczniki szkoleniowe do swoich spotkań szkoleniowych i orientacyjnych. Wprowadź bardzo przejrzyste zasady, z których wynikać będzie, że naruszenie przepisów może być dwukrotnie usprawiedliwione, a po trzecim razie, pracownik będzie, albo pouczony, albo zawieszony w swoich czynnościach lub też współpraca z nim się zakończy, w zależności od okoliczności powstania przewinienia lub wagi stwierdzonego uchybienia.

Ustal zasadę, że wprowadzone przepisy dotyczą każdej osoby bez wyjątku. Możesz również poprosić Terri na indywidualną rozmowę i poinformować ją, że te przepisy dotyczą również jej. Nikt spośród pracowników nie jest zwolniony od zastosowania się do ustalonych reguł i poniesie konsekwencje, jeżeli nie będzie się do nich stosował.

Jeżeli pracownica nie może dostosować się do obowiązujących reguł, a ty stworzyłeś jej wszelkie możliwości aby tak postępowała, może musiałbyś zdać sobie sprawę z tego, że tak naprawdę, to ona nie jest być może dobrym pracownikiem. Jeżeli nie przestrzega podstawowych zasad przez ciebie ustalonych, to być może są również inne rzeczy, które uważa za nieistotne lub wykonywanie których, jest poniżej jej możliwości i aspiracji.

Jeżeli rozstałeś się z mniej popularnym pracownikiem w związku z powtarzającymi się naruszeniami, natomiast Terri nie dotknęły tak ostre konsekwencje, możesz narazić się na niemiły osąd. Zademonstruj całemu personelowi, że działasz profesjonalnie i przestrzegasz ustalonych reguł. Może to okazać się bolesne dla znakomitego, zorientowanego na obsługę gości, pracownika. Zawsze możesz wyszkolić nowych pracowników, aby przejęli jego sprawność w wykonywaniu pracy.

Nie można wyszkolić pracowników, aby mieli wielkie osobowości. Możesz jedynie wpłynąć na to, aby perfekcyjnie stosowali techniki, które prowadzą do nienagannej obsługi klientów. Zatrudniaj wielkie osobowości i zapewnij im dobre przeszkolenie.

Tak, to jest mój sposób na przypomnienie ci, że jestem mobilna i mogę przeprowadzać szkolenia w miejscu pracy! To jest nieskromny wkład do mojego biznesu! Nic bardziej nie cenię od doskonałej obsługi klientów, być może z wyjątkiem, dzielenia się z innymi niektórymi sposobami dostarczania nadzwyczajnej obsługi.

Susie Ross


© Copyright Susie Ross, Waiter Training
Tytuł artykułu w oryginale "Struggling With a Limited Staff"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Susie Ross – założycielka firmy Waiter Training, 15-letnią karierę w branży restauratorskiej, rozpoczynała jako kelner, obecnie instruktor szkoleń z obsługi kelnerskiej łączących elementy zabawy, komunikacji i aktorstwa, autorka podręczników szkoleniowych. Podkreśla, że najważniejsza w tym zawodzie jest kreatywność oraz sugestywna sprzedaż.

Kontakt:
Susie Ross
Waiter Training
email:
susan@waiter-training.com
www.waiter-training.com


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji