Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Kamerdyner w każdym pokoju

Artykuły serwisu


Kamerdyner w każdym pokoju


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Przyjemnie jest zadzwonić, aby zjawił się kamerdyner, ale jeszcze przyjemniej jest wtedy, kiedy kamerdyner przynosi ci, to co chcesz, zanim jeszcze dowiesz się, że będziesz tego chciał.

To jest właśnie nowy, wspaniały świat ze wszechogarniającym luksusem, gdzie hotele i kurorty starają się przewidzieć twoje potrzeby, kaprysy i życzenia, zamiast zapewniania ci tylko sprzątania czy zabiegów leczniczych, które stały się podstawowym standardem w obsłudze gościa wyższego stopnia.

„Nacisk na troskę i komfort gościa jest obecnie sprawą kluczową” mówi Vanessa Bortnick, dyrektor PR w Kimpton Hotels, sieci hoteli boutique, które są połączone w pary z restauracjami w miejscu lokalizacji. „Goście z całą pewnością dostrzegają ten wysoki poziom obsługi w innych segmentach przemysłu hotelarskiego i nie wystarcza już proste spełnianie ich wymagań. Musimy je przewidywać” wyjaśnia. Hotele i ośrodki wyższej klasy jak Kimpton i będący własnością Starwooda St. Regis tak postępują, śledząc preferencje gości, aby stali klienci cieszyli się swoimi ulubionymi i najbardziej pożądanymi usługami, czekającymi na nich już w momencie przybycia.

A w wersji gwiazdorskiego traktowania przeciętnego Joe, hotele gromadzą informacje o wszelkich dziwactwach gości, przed ich zameldowaniem w hotelu, tak by obsługa mogła je zaspokoić, zanim jeszcze o nie poproszą.

To działa podobnie jak zakulisowy jeździec dopuszczony do znanych osobistości: Jeżeli Beyonce oczekuje świec o różanym aromacie w swojej garderobie czy Sting życzy sobie dyskretnego oświetlenia i hiszpańskiego wina Rioja, to je dostają.

Dlaczego wysokiej rangi biznesmen nie miałby mieć skrzynki Wody Witaminizowanej i manikiurzystki, czekającej na niego w jego pokoju?

„Nikt już nie życzy sobie typowego, szablonowego pokoju hotelowego.” mówi Meg Byrne, dyrektor PR hotelu St. Regis. Ludzie wracają i przebywają w swoich pokojach przez dłuższe okresy czasu, tak więc chcą, aby ich pokoje były urządzone w sposób, który im odpowiada i wyposażony był w rzeczy, których będą potrzebować.” Bortnick dodaje, że wymagania gości dotyczące osobistych, wewnątrz pokojowych udogodnień, to częścią większego trendu, którego korzyści odczuli ekskluzywni detaliści i miejsca długookresowych pobytów: ludzie płacą za styl życia.

Słyszymy komentarze, że ludzie uwielbiają Kimpton z powodu masażystów, faktu że mogą tam mieszkać ze swoimi ulubionymi zwierzakami lub brać lekcje yogi w swoich pokojach. Mogą mieszkać w warunkach, do jakich przywykli lub prowadzić styl życia, jaki im odpowiada, w czasie gdy przebywają w podróży.

Pomaganie w życiu

Jako jeden z pierwszych (i z nielicznych, które pozostały) hoteli w Nowym Jorku oferujących pełne usługi kamerdynerskie, St. Regis jest wiodącą siłą w segmencie hoteli wyższej klasy.

Byrne mówi, że jej firma utrzymuje się na czele rynku usług luksusowych, stwarzając szansę interaktywnych działań pomiędzy gośćmi a hotelem, nabierając w ten sposób cennych doświadczeń. Kimpton posiadł również wiedzę niezbędną w zakresie świadczenia usług dla gości, od nich samych, w czasie bezpłatnych spotkań przy winie. Przy lampce czerwonego wina menedżerowie dowiadują się, czego ludzie naprawdę oczekują oprócz bezpłatnego wyczyszczenia butów i luksusowej pościeli. Wszystkie te życzenia wypowiadane przy winie, doprowadziły do powstania w Kimptonie programu „Nie Martw się, My to Mamy”, który daje gościom odpowiednik osobistego asystenta, troszczącego się o wszystkie drobne szczegóły. Każdy pokój posiada wykaz pozycji zawierający łatwo zapominane drobiazgi, jak pilniczki do paznokci czy filtry do opalania, które hotel zapewnia przez całą dobę, niektóre również bezpłatnie.

Bortnick mówi, że oszczędza to gościom wędrówek do aptek i centrów handlowych, pozwalając im na zajęcie się biznesem lub wypoczynkiem, w zależności od charakteru pobytu. „Współpracujemy z różnymi firmami kosmetycznymi w celu rozszerzenia programu opartego o reakcje gości. Chcemy zacząć oferować naszym klientom komputery kieszonkowe i elektroniczne ładowarki” mówi. W ekskluzywnych W Hotels gościom funduje się wygodę posiadania osobistych asystentów, dzięki programowi „Cokolwiek/ Kiedykolwiek”. W Hotel dokona powtórnego rozplanowania twoich umówionych spotkań i rezerwacji na kolacje lub nawet zaoferuje ci okazję podróżowania bez bagażu. Hotel odbiera bagaże z twojego domu i dostarcza je do pokoju hotelowego, gdzie personel je rozpakowuje, odświeża i prasuje odzież, zanim przybędziesz do hotelu. W momencie wyjazdu, W Hotel zabierze ponownie twoje bagaże i dostarczy je do następnego miejsca przeznaczenia.

Rozpieszczeni ulubieńcy

Najbardziej ekskluzywne hotele i kurorty są również przyjazne dla ulubionych zwierzątek swoich gości, dopóty dopóki wyższe klasy będą podróżowały ze swoimi czworonożnymi ulubieńcami.

W Hotel posiada specjalny program dla ulubionych zwierząt, mający w swojej ofercie urodzinowe ciasteczka, usługi pielęgnacyjne i weterynaryjne; kurort Lake Placid Lodge zapewnia wszelkiego rodzaju dzienną i nocną opiekę nad psami. SoHo Grand Hotel na Manhattanie oferuje 24-godzinną usługę wyprowadzania psów i specjalne menu dla zwierząt.

Te furtki przewidują również potrzeby Rovera, w związku z czym ulubione pokarmy zwierzęce wraz z ich zabawkami, mogą na nich oczekiwać, po przyjeździe.

Czy twój pies je tylko hodowane na naturalnym pożywieniu, wiejskie kurczaki? Zgłoś to specjaliście od rezerwacji w Mandarin Oriental na Manhattanie, a pokarm ten znajdzie się w pokoju, zanim twój pies zamelduje się w hotelu. Hotele te mogą również zdobyć wszystko czego życzy sobie twój najlepszy przyjaciel w czasie waszego pobytu.

Nie ma się na co uskarżać

Mark Hodgdon, dyrektor w Villas Del Mar w Los Cabos w Meksyku mówi, że występuje oczekiwanie, aby przemysł turystyczny podejmował wcześniejsze działania zmierzające do zapewnienia gościom perfekcyjnych doznań. „Gość oczekuje, że przewyższysz jego oczekiwania. Aby być konkurencyjnym na stale wzrastającym rynku konkurencji, musisz poczynić kroki i zapewnić atrakcyjne niespodzianki i przyjemne oczekiwania” mówi Hodgdon. Jego kurort i luksusowy ośrodek obsługuje klientów wartych netto pomiędzy $5 milionów a $10 milionów, którzy jak mówi stanowią 1 procentowy szczyt społeczności turystycznej. Koordynatorzy turystyczni zatrudnieni u Hodgdona pracują z gośćmi nad dokładnym określeniem ich potrzeb w czasie wakacji. Następnie zaspokajają te potrzeby w taki sposób, żeby gość, nigdy nie musiał o nic prosić.

„Nasi goście z reguły, albo chcą się tylko relaksować i nic nie robić, albo korzystać ze wszystkiego, co może zaoferować Los Cabos” mówi. „Jesteśmy przygotowani do bezpośredniego i przystosowanego do specjalnych wymagań, zapewniania wrażeń i doznań, niezależnie od tego, gdzie w tym spektrum znajdują się ludzie. Znamy cele ich podróży i ich potrzeby tak dobrze, że możemy im dostarczyć unikalnych doświadczeń, ponieważ jest to dokładnie to, czego się spodziewają.” W Villas Del Mar około 70 % gości, niezależnie od pory roku, to stali goście. „Wiele osób dokonuje rezerwacji już wtedy, kiedy opuszczają nasz kurort.... co potwierdza, że odnieśliśmy sukces” mówi Hodgdon.

Źródło: TheStreet.com


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji