Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Do diabła z urządzeniami, pozwól mi się...

Artykuły serwisu


Do diabła z urządzeniami, pozwól mi się zrelaksować


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Czy jesteś za ciepłem i komfortem, czy wolisz odświeżenie i regenerację? Czy jesteś tylko bałamutem? Która marka najbardziej odpowiada twojej osobowości? Yeoh Siew Hoon zanurza się w nowym wachlarzu Starwooda poszerzonym do siedmiu „markowych doznań”.

Oliver Bonke: Typ człowieka z St. Regis
Oliver Bonke był w takim środowisku już parę razy – jest rzeczywiście maratończykiem. W tej firmie pracował już tak długo, że dokładnie nie pamięta, ile czasu już to trwa.
To jednakże, mówi, jest „jedną z kluczowych zmian, która sprawi fundamentalną różnicę w działalności naszej firmy, a także w przemyśle turystycznym.”

Wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu Starwood Hotels & Resorts na region Azji/Pacyfiku odnosząc się do rozpoczętej właśnie kampanii promującej nową strategię markową, powiedział „Nareszcie wydostajemy się ze gry kopiowania urządzeń i wkraczamy na nowy teren.”

„Pierwszy raz się zdarza, aby jedna z głównych, liczących się na rynku firm, takich jak Starwood, zamierzała wyjść poza sztywne urządzenia – na które składały się takie elementy jak: marmurowe lobby, łóżka, luksusowa pościel, globalna dystrybucja – i skoncentrować się na ludzkich doznaniach”

Główna idea nowej markowej strategii Starwooda polega na stworzeniu „markowych doznań” wokół każdej ze swoich marek.

Podczas gdy „markowe doznanie” nie jest na pewno nowym osiągnięciem w biznesie – tak uważają Starbucks, Nike czy Harley Davidson – to na pewno nie zostało w pełni zaadoptowane przez przemysł hotelarski, który miał tendencję do promocji poszczególnych aspektów i udogodnień we wrażeniu całościowym, a już na pewno nie przez głównego gracza, wielkości Starwooda, który postanowił zdefiniować i zróżnicować swoje siedem marek.

Każda marka jest obecnie zdefiniowana przez powiązane z nią słowa:

Sheraton: ciepły, komfortowy, powiązany
Westin: indywidualny, odświeżający, instynktowny
W: flirtowny, wtajemniczony, odlotowy
Four Points by Sheraton: uczciwy, nieskomplikowany, komfortowy
Le Meridien: elegancki, kulturalny, odkrywczy
Luxury Collection: wyjątkowy, rodzimy, unikalny, z doznaniem
St. Regis: bezkompromisowy, na miarę, kuszący, adresowany do wyższych warstw, impertynencki, odświeżający, relaksujący

Wyszukanie tych kluczowych słów zajęło prawie 18 miesięcy.

Bonke powiedział „Kiedy przymierzyliśmy się po raz pierwszy do tej podróży, myśleliśmy że będzie ciężko. Ku naszemu zdumieniu okazało się to jednak dość łatwe – istota naszej idei była już zakorzeniona we wszystkich markach i naszym zadaniem pozostało tylko jej odblokowanie.”

Dodał również „Ludzie są gotowi płacić więcej za wrażenia markowe jak można się było przekonać na przykładzie Starbucksa. W każdym przypadku, następuje interakcja z pracownikiem, która jest przewidywalna i daje się zidentyfikować. Ludzie nie przychodzą żeby napić się kawy, przychodzą żeby przeżyć coś, co jest wiarygodne i autentyczne.”

„To oddala nas od całego tego oprzyrządowania, i na miłość Boską czy twój hotel ma pięć czy sześć gwiazdek?”

Wprowadzając nową strategię, Starwood dokonuje przeglądu większości elementów komunikacji. „Wszystkie rzeczy są zaangażowane w proces komunikacji, tak więc wszystko znajduje się w każdej chwili, na falach komunikacyjnych,” powiedział Bonke, Obejmuje to wszystkie strony internetowe, jak i program lojalnościowy Starwood Preferred Guest ( SPG ) i sposób, w jaki są ze sobą skomunikowane, łącznie z SPG TV i jej stroną internetową, thelobby.com.

„Starwood ciągle jeszcze działa w środowisku B2B i jest naszym sklepem, w którym załatwiamy wszystkie sprawy. Piękno programu SPG polega na tym, że przecina on w poprzek wszystkie marki i jest jedynym depozytariuszem tego ‘jak gromadzę swoje punkty’. Nie można kupić doznania Starwooda, ale możesz kupić markowe wrażenia, jakich ci dostarcza.”

Nowe pozycjonowanie Sheratona – w Sheratonie nie przebywasz tak po prostu, ty do niego przynależysz – jest wprowadzane w życie na każdym etapie doznań gości, z nowych reklam telewizyjnych, nowych towarzyszących i nowego oznakowania „warm welcome”

Grupa zadebiutowała swoim linkiem w Yahoo ! Link @ Sheraton, centrum lobby, gdzie goście mogą wejść do Internetu, przeglądać zaprojektowaną przez Yahoo, dostosowaną do potrzeb lokalnych stronę internetową, przy kawie pracować, plotkować, czytać, oglądać telewizję lub pograć w gry komputerowe.

Sheraton wprowadził także nową stronę internetową, obejmującą media socjalne i zawierającą treści stworzone przez jej użytkowników. Zaprasza ona swoich klientów do dzielenia się opowieściami z odbytych podróży, fotografiami, poradami i oferuje możliwość wygrywania nagród.

W przypadku Four Points obiecującego „uczciwość, prostotę i komfort”, Bonk powiedział, że „Wszystko co tam robimy, musi reprezentować nasze obietnice – od strony internetowej bez zbędnych ozdobników do stosowania rzetelnych cen posiłków”

Zapytany czy woń jabłek wybranych dla Four Points, jest być może nadmiernie amerykańska, Bonke powiedział „Wybraliśmy ‘jabłko’, ponieważ jest to podstawowy artykuł w USA i nie znam nikogo, kto by nie lubił szarlotki. Ideą jest komfort w pożywieniu.”

Mimo tych nowych założeń, Bonke powiedział„dopuszczamy wolność wyboru we franczyzie” dla lokalnych aplikacji. Dla przykładu, w Westinie, gdzie podstawowym elementem jest odświeżenie, marka zaproponowała tzw. Godzinę Relaksu w każdym hotelu, „aby zapewnić płynne przejście od dnia do nocy”

W Westinie w Szanghaju godzina ta przybiera formę tradycyjnej chińskiej ceremonii picia herbaty, podczas gdy w hotelu na Fidżi będzie to fidżyjski taniec ognia. „Naszym zamysłem było stworzenie relaksacyjnego doznania dla naszych klientów.”

Wrażenie marki Westina koncentruje się również wokół działającego na zmysły powitania, z wykorzystaniem aromatu białej herbaty, stonowanej muzyki i oświetlenia.

Strategia ta, otwiera również cały nowy świat stosunków partnerskich, pozwalając im na odnalezienie markowych punktów wspólnych, dając im w ten sposób dostęp do nowych kanałów komunikacyjnych, nowych klientów i całkowicie nowych kanałów wypracowywania zysków.

Dokonując destylacji marek na słowa kluczowe, obecnym wyzwaniem stało się stworzenie wrażeń klientów, z którymi zaczną się oni identyfikować.

Bonke powiedział, „Wszystko wiąże się ze szkoleniem, szkoleniem i jeszcze raz szkoleniem. Zatrudniliśmy na pełne etaty pięciu szkoleniowców do szkolenia naszych 180.000 współpracowników, na całym świecie. I nie chodzi tu o uzyskanie perfekcyjnej obsługi, ale o konieczność przeszkolenia każdej osoby do dostarczania gościom wrażeń związanych z naszą marką.”

Słowa kluczowe będą również służyły nam jako nieoceniony przewodnik przy rekrutacji personelu. „To pomoże działom personalnym w identyfikacji właściwych osób przeznaczonych dla odpowiedniej marki. Pracownicy bezpośredniego kontaktu powinni, co najmniej, wypełniać założenia związane z marką.”

Poproszony o identyfikację z jedną z marek, Bonke wybrał St. Regis „ponieważ przywiązuję dużą wagę do szczegółów, lubię określony porządek rzeczy.”

„Jakkolwiek pewna doza formalności charakteryzująca St. Regis, nie odpowiada mojej osobowości i mogą tu występować pewne rozłączności, szczególnie gdy w grę wchodzi coś innego – osobowość turysty.

„Odkrywamy, że mamy różniące się od siebie, osobowości turystyczne, w zależności od tego, z kim i gdzie, podróżujemy. Tak więc osoba kojarzona z cechami przypisanymi do St. Regis w trakcie podróży biznesowej może zostać klientem W, jeżeli poszukuje odosobnienia.”

Dlatego też Bonke uważa samą ideę marketingu uzależnionego od demografii, za zupełnie nieprzydatną. „Powinniśmy prowadzić działania marketingowe według rodzaju biznesu i wartości” Jeżeli chodzi o interesy i wartości, a co za tym idzie, która marka najbardziej ci odpowiada w podróży, Bonke wybiera W. Teraz już wiecie, dlaczego.

Yeah Siew Hoon 


© Copyright Yeoh Siew Hoon
Tytuł oryginału: "To hell with the hardware, let me unwind"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Yeoh Siew Hoon – pochodzi z Singapuru, jest jedną z najbardziej szanowanych redaktorów i felietonistów z branży turystycznej w krajach Azji i Pacyfiku, ponad 20 lat w zawodzie, prowadzi firmę SHY Ventures Pte Ltd., wykładowca, trener, twórca eventów, autorka wielu książek (m.in. "Around Asia In 1 Hr: Tales of Condoms, Chillies & Curries”.

Kontakt:
Yeoh Siew Hoon
SHY Ventures Pte Ltd
email:
siewhoon.yeoh@gmail.com, yeoh.sh@pacific.net.sg


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji