Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Bądź marką

Artykuły serwisu


Bądź marką


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Plastikowe przybory w renomowanej restauracji? Co za nietakt! Jaskrawa czerwień, sztuka abstrakcyjna i Rolling Stonesi w tle twojego spa? Jakież niezrównoważenie! Niechlujne oznakowanie, nie przystrzyżona trawa, niedbale przycięte krzewy przy wjeździe do twojego ośrodka? Okropność! Stałe użytkowanie zwykłych papierowych serwetek, czterowarstwowe chusteczki higieniczne, 60-watowe żarówki w twoim ekologicznym obiekcie? A gdzie ochrona środowiska? Winylowe kabiny, stylizowane na skóry legendarnych zwierząt Nauga, w twoim bistro? Imponujące retro! Księga Gości w twojej przydrożnej jadłodajni? Naprawdę! Mówisz, że to niemożliwe, nigdy w życiu.. Pozwól nam więc zapoznać cię z markowym niewypałem, z obrazą wrażliwości, z utraconymi szansami. I co z tym zrobić!

Sedno istnienia marki, odnoszącej sukcesy w gospodarce doznań, sprowadza się do aranżacji „Markowych Momentów Prawdy”, nie tylko w zakresie wyjątkowości wrażeń w obsłudze, ale jako samoistna opowieść marki budowanej w postępie geometrycznym zainscenizowanych, autentycznych chwil. To znajduje się tutaj, kształtowane poprzez coraz bardziej pogłębiające się, idealne stosunki i związki, które zdolna wykuć jest markowa lojalność.

Jesteśmy w „biznesie odczuć”. Jeżeli to brzmi jak manipulacja, to jest to manipulacja, ponieważ klienci byli tak często okłamywani. Prawda jest taka, że jeżeli przedstawisz się takim, jakim jesteś naprawdę we wszystkich rzeczach, spełnisz wszystkie funkcjonalne, emocjonalne i ambicjonalne obietnice i spowodujesz zaangażowanie klientów w osobiste, bieżące związki, nagrodą będzie markowa lojalność. Biznesmenom, kierowanym przez liczby i procedury, trudno jest się przestawić, ale to jest to, co dzieli nieudaczników od zwycięzców w ekonomii doznań, a szczególnie w hotelarstwie i handlu detalicznym.

Na ile autentyczna i fascynująca jest twoja opowieść, pasja wokół której zbudowałeś swoją markę? Czy stworzyłeś bodźce dla pięciu zmysłów, które przyciągną twojego gościa? I co najważniejsze, czy posiadłeś umiejętność wykreowania doznania charakterystycznego dla twojego obiektu, gdzie dosłownie każdy aspekt twojej działalności, pozytywnie „dotyka” twojego gościa, w trakcie jego kontaktu z tobą. Być może takie stosowne podejście będzie określeniem marketingu „Wall-to-Wall”, poprzez które upewniasz się, że twoja marka jest wspierana w trakcie pobytu gościa, chwila po chwili.

Jak wskazano powyżej, większość biznesów marnuje szansę budowy marki poprzez wysyłanie sygnałów, które są wymieszane, zbyt słabe lub po prostu złe. Goście zawsze będą dysponować doznaniami związanymi z marką, niezależnie od tego, czy dany biznes na to wpływa, czy nie. Dlatego też musisz stawić temu czoło i przekazywać swoje wypracowane komunikaty na każdym etapie pobytu gościa w twoim obiekcie.

Twoje doświadczenie z marketingiem „Wall-to-Wall”, może być osiągnięte przy pomocy kadry kierowniczej lub nawet członków twojej społeczności biznesowej, ponieważ każdy będzie zorientowany jako finalny klient, pomagający ci w konkretyzowaniu doznania. Ocena zjawiska rozpoczyna się od pytań kluczowych, na które trzeba odpowiedzieć, kiedy starasz się o zdefiniowanie swoich „Momentów Markowej Prawdy”:

• Czy pytałeś klientów, co jest dla nich ważne? Co lubią, a czego nie lubią? W jaki sposób cię postrzegają?
• Czy zdefiniowałeś najważniejsze WOW w doznaniu, które sprzedajesz, w specyficzny i wyróżniający cię sposób?
• Czy spytałeś samego siebie, co jest twoją pojedynczą najsilniejszą stroną? Potrzebujesz przejrzystego wykazu swoich wartości.
• Czy dokonałeś opisu idealnego doznania zakupowego, od chwili pierwszego kontaktu do pożegnania?
• Czy starałeś się zrozumieć, co klient naprawdę od ciebie kupuje, w chwili dokonywania zakupu?
• Czy wyobrażałeś sobie, jakie uczucia chciałbyś wzbudzić u swoich gości na każdym etapie ich kontaktu z tobą?
• Czy masz dokładne rozeznanie, jakie przekonania żywią twoi pracownicy? Przecież są oni twoimi Ambasadorami.

Z tego ćwiczenia, dzielonego z ekipą „Wall-to-Wall”, które będzie pomocne w Audycie Marki, wyniesiesz wiedzę o tym, kim jesteś dzisiaj, a kim możesz być w przyszłości. Odkryjesz to, co naprawdę sprzedajesz poza produktem lub usługą, samymi w sobie. Twoja opowieść stanie się marką, dobrym doznaniem jako takim!

Wraz ze swoją tożsamością marki, dzieloną wraz z zespołem, rozpoczynasz „objazd” swojej firmy i przedstawicielstw biznesowych, od samego początku pobytu gościa, a szczególnie od pierwszego kontaktu, aż do wyciągnięcia wniosków końcowych. Objazd ten można rozpocząć od twojej strony internetowej, ale z pewnością musi on zawierać miejsca parkingowe i oznakowanie, recepcję/wejście, twoje lobby, restaurację, korytarze, pokoje gościnne, obszary publiczne, basen, tereny przy obiekcie – i wszystko inne, z czym „styka” się twój gość. W innych operacjach będziesz przestrzegał zaleceń i wskazówek, doglądał towaru, zachowania i prezentacji współpracowników od sprzedaży, aby wymienić kilka aspektów zagadnienia. Będziesz być może dokonywał oceny kolorów, atmosfery środowiskowej, dodatków, aromatów, hałasu, mebli i urządzeń, jako podstawowe minimum twoich czynności. W każdej sekcji, strefie czy pokoju będziesz pytał „Co ja sprzedaję? Co ja mówię? Czy wszystkie detale zgadzają się z tożsamością marki, z twoją opowieścią? Czego brakuje? Co nie jest zrozumiałe? Co jest zbagatelizowane? W jakim stopniu zaangażowanych jest pięć zmysłów?”

Oczywiście, ostateczna korzyść następuje na końcu objazdu, kiedy twój zespół oceny marketingu „Wall-to-Wall” wymienia się swoimi spostrzeżeniami i rekomendacjami, w trakcie odprawy służbowej. Jest to przyjazny raport, zachęcający właściciela/operatora do podjęcia następnego etapu, do zaprojektowania Markowych Planów Działania.

Niezależnie od tego, jak jest to zniechęcające, twoim zadaniem jest stworzenie najbardziej intensywnego, stymulującego Doznania Markowego, jakie możesz wypracować. Nie możesz być wystarczająco demonstracyjny, kiedy chodzi o prezentację twojej marki. Jakkolwiek, głośna wcale nie oznacza trywialnej, taniej lub mało atrakcyjnej. Głośna oznacza dumną, dynamiczną, prawdziwą, autentyczną i stałą. „Wall-to-Wall” zapewnia wehikuł dla intensywności Marki.

Ocena „Wall-to-Wall” ma szczególny sens dla średniego, niezależnego segmentu rynku, sprzedającego swoją unikalność, w przeciwieństwie do operacji łańcuchowych, reprezentujących konsekwencję i twardą, racjonalną logikę. Ale korzyść może również wpływać na sygnalizatory , ponieważ doświadczenie osiągnięte w wielu lokalizacjach może stanowić test konsekwencji marki i faktycznie uzewnętrznić jej dodatkowe ulepszenia. Niezależność często obfituje w cechy charakterystyczne, które często są również ze sobą sprzeczne. „Wall-to-Wall” pomaga w zdefiniowaniu bardziej prawdziwego określenia swego zróżnicowania. Znajduje to również zastosowanie w sektorze publicznym i dosłownie w każdym przedsięwzięciu, mającym punkty styczne z publicznością. Wyobraź sobie działania w Wydziałach Imigracji, Wydziale Celnym i Policji.

Konkludując, musimy ciągle przypominać, że przedsiębiorcy potrzebują danych, informacji do stworzenia profilu klientów, ich upodobań i awersji i ich reakcji na doznanie. Nie możesz po prostu sformułować żadnej strategii, zanim będziesz pewny, że rynek zaowocuje sukcesem. Nie możesz również działać w próżni; twoi pracownicy muszą być częścią integralną formuły, gdzie ich umiejętności i zachowania są kształtowane poprzez stałe i bieżące działania szkoleniowe i rozwojowe. „Wall-to-Wall” dynamizuje wszystkie strony, prowadząc do uznania marki i lojalności. Jest to potężna koncepcja, niezależnie od tego czy reprezentujesz niezależny biznes, stowarzyszenie, czy nawet amalgamat desynacji. Nie trać szansy na możliwość wpływania na swoje działanie!

John R. Hendrie, Richard Hendrie 


© Copyright John R. Hendrie, Richard Hendrie
Tytuł artykułu w oryginale "Be the brand"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Richard Hendrie – Prezes i CEO w Link Inc. Remarkable Branding, mówi o sobie że jest weteranem z ponad 30 letnim stażem w hotelarstwie i gastronomii, konsultant ds. strategii i marketingu wielu sieciowych restauracji, specjalista od sprzedaży, tworzenia przeżycia oraz lojalności klienta, twórca Method Marketing – kompleksowego podejścia łączącego mechanizm i sztukę komunikacji marketingowej, finezję przygotowania dań, tworzenie przeżycia oraz rzeczywistość prowadzenia zyskownej restauracji.


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji