|
|
W dzisiejszym, coraz bardziej konkurencyjnym przemyśle hotelarskim
właściciele i kierownictwo hoteli ciągle poszukują odpowiedzi na ważne pytanie
– W jaki sposób rekrutować, utrzymywać u siebie i motywować personel, który
jest odpowiedzialny za kreowanie „magicznych” wrażeń, przekraczających
oczekiwania gości? Niektóre odpowiedzi można znaleźć przyglądając się
odnoszącym sukcesy firmom, które konsekwentnie realizują te cele.
William Szekspir napisał: „Cały świat jest sceną, na której mężczyźni i kobiety
są zaledwie aktorami”. Jedną z firm, która wykorzystuje ten cytat, jest Walt
Disney World Co., z siedzibą w Orlando, na Florydzie.
Disney jest postrzegany jako firma, która kreuje takie „magiczne” wrażenia.
Wyzwaniem Disneya jest sprawienie, aby wszyscy spośród 36 tysięcznego
personelu, grali takie role w przedstawieniu, w którym przekraczają wszystkie
oczekiwania.
Podejście Disneya do kadry zarządzającej pomogło im uzyskać reputację firmy
ustanawiającej wiodące standardy jakości i obsługi w Ameryce.
Disney nie „zatrudnia” po prostu ludzi na odpowiednie stanowiska pracy, oni
organizują „castingi” do obsady „ról” w przedstawieniu. Stawiany jest nacisk na
wyszukiwanie osób „ukierunkowanych” i chętnych do adaptowania ustanowionych w
firmie wysokich standardów, a nie koniecznie na umiejętności, których aplikant
może nie mieć.
Proces „castingowy” zaznajamia każdego kandydata z kulturą firmy i ważną rolą,
którą będą musieli odegrać w przyszłym sukcesie przedsiębiorstwa. W ten sposób
unika się niespodzianek, a takie podejście pomaga utrzymywać płynność kadr na
poziomie około 20 %.
Sukces na „Scenie Restauracji” wymaga rozwoju i choreografii w wielu różnych
aspektach takich, jak bezbłędny dobór obsady, dobrego scenariusza, działań
wspierających i reżyserii.
Jakość „Castingu” czy rekrutacji jest decydujący dla całości produkcji.
Jako właściciel czy dyrektor bardziej jesteś reżyserem lub choreografem
przedstawienia. Personel recepcji i załoga mająca bezpośredni kontakt z gośćmi
to aktorzy, a twoi klienci są publicznością, dla której przygotowujesz
przedstawienia.
Personel pomocniczy jest odpowiedzialny za zapewnienie warunków do realizacji
przedstawienia zgodnie ze scenariuszem. Jako reżyser musisz przygotować obsadę
aktorską do rozpoznawania sygnałów płynących od publiczności, wypowiadania
swoich kwestii, a w razie potrzeby do improwizowania, co może zwiększyć
zadowolenie publiczności.
Wyobraź sobie typowe przedstawienie teatralne – publiczność wypełnia salę,
kurtyna idzie w górę, wychodzą aktorzy i wypowiadają swoje kwestie. Jeżeli
każdy członek obsady, nie wspominając o autorze, reżyserze, inspicjentach,
osobach zajmujących się kostiumami, makijażem, oświetleniowcach, dobrze się
przygotował i przygotował teatr do występu, publiczność jest zadowolona i
opowiada o nim, swoim znajomym.
Jednakże, niezależnie od niewątpliwego talentu indywidualnego członków obsady
aktorskiej, czy zatrudnienia nagradzanego i wyróżnianego reżysera lub
umiejętności załogi pomocniczej, całe przedstawienie może zakończyć się klapą,
jeżeli zawiedzie chociaż jedna osoba, od której zależą inni.
Wybranie z castingu osób, które mogą być gwiazdami w twoim zespole jest kluczem
do sukcesu. Casting do przedstawienia restauracyjnego jest dużo bardziej
skomplikowany i trudny, od prostego zatrudnienia kogokolwiek do odbierania
telefonów, przyjmowania zamówień i podawania posiłków.
|