Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wkrótce będziemy na twojej ulicy: Markowy hometel

Artykuły serwisu


Wkrótce będziemy na twojej ulicy: Markowy hometel


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Yeoh Siew Hoon nie może doczekać się wśliźnięcia się w wygodną bieliznę Sheraton Secrets, nalania sobie martini Marriotta i zadzwonienia do serwisu po kolację z Shangri-La.

W przyszłości będziemy mieszkali w domach przypominających hotele, a w hotelach będziemy się czuli jak w domu i sypiali w bieliźnie Sheraton Secrets.

Proszę to przemyśleć. Hotelowe marki użyczają swoich nazw rynkom nieruchomości. St. Regis Residences uruchamiając swoją działalność ubiegłego miesiąca w Singapurze, spowodowały odnotowanie nowego rekordu wysokości cen w sprzedaży nieruchomości w mieście.

Jeden z kupujących zapłacił prawdopodobnie więcej niż 3.000 $ za stopę kwadratową. Poprzedni rekord zarejestrowano 11 lat temu, kiedy ktoś zapłacił 2.882 $ za stopę kwadratową w apartamencie przy Orchard Road.

W trakcie konferencji mówi się nam, że markowa nieruchomość przynosi zazwyczaj o 30 % więcej zysku, od nieruchomości nie markowej. Przy tak agresywnej reklamie możemy spodziewać się, że coraz więcej hotelowych marek podąży tą rezydencyjną trasą, co oznacza, że w przyszłości będziemy mieszkać w domach prowadzonych przez grupy hotelowe.

W związku z tym, kiedy będziemy przebywać w ich hotelach podczas podróżowania, będą chcieli abyśmy się czuli jak w domu. Sheraton pragnie nawet jeszcze czegoś więcej, oni chcą abyś do nich „przynależał”. Ich nowy markowy slogan brzmi „W Sheratonie, nie przebywasz tak po prostu, ty do niego przynależysz.”

Dom czy Hotel? Jaka jest różnica?

Pamiętam jak parę lat temu powiedziałam na jednej z konferencji, że hotele muszą dawać swoim gościom poczucie przynależności i spostrzegłam, że niektóre brwi uniosły się z niedowierzaniem, ponieważ ich właściciele pomyśleli, że reprezentuję mętną i pokrętną kobiecą logikę. No cóż, obecną zindywidualizowaną markę Sheratona można skwitować trzema kluczowymi słowami – ciepłe, kojące stosunki. Czy można być bardziej pokrętnym?

Nowa strategia markowa Starwooda, która wystartowała uroczyście w tym miesiącu, zakładająca zróżnicowanie swoich rozmaitych marek jest jeszcze jednym przykładem firmy hotelarskiej nakręcającej markowe gry.

To, co robi Starwood, jest budowaniem osobowości marki w jej każdej odmianie, tak by przy użyczeniu swojej nazwy innym produktom, takim jak np. bielizna osobista, przynosiły taki sam efekt. Hasło „Nie nosisz bielizny Sheraton`s Secrets, tak po prostu ją posiadasz”, może równie dobrze spełniać swoje zadanie. A swoją drogą, wyrażona wyżej supozycja może być lekko przerażająca ponieważ sugeruje, że będziemy klientami hoteli od kołyski po grób i na każdym innym etapie naszego życia.

Spotkałam paru hotelarzy z mojego pokolenia, którzy urodzili się w pokojach hotelowych i dorastali, stając się dyrektorami tych hoteli, tak jak wcześniej ich ojcowie. „Jaka była pierwsza rzecz, którą zobaczyłeś, gdy pierwszy raz spojrzałeś na świat?” – spytałam pewnego razu dyrektora naczelnego. „Hotelowy żyrandol”- odpowiedział. Wygląda na to, że historia zatacza krąg.

Czy w takim razie Shangri-La może zakupić dla mnie jednostkę w apartamentowcu i zmienić jego markę na Shangri-La Tanjong Ria tak, bym mogła odsprzedać ją z zyskiem i przejść na emeryturę by wypoczywać w Alila Villa na Bali?

Yeah Siew Hoon 


© Copyright Yeoh Siew Hoon
Tytuł oryginału: "Coming soon to your street: The branded hometel"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Yeoh Siew Hoon – pochodzi z Singapuru, jest jedną z najbardziej szanowanych redaktorów i felietonistów z branży turystycznej w krajach Azji i Pacyfiku, ponad 20 lat w zawodzie, prowadzi firmę SHY Ventures Pte Ltd., wykładowca, trener, twórca eventów, autorka wielu książek (m.in. "Around Asia In 1 Hr: Tales of Condoms, Chillies & Curries”.

Kontakt:
Yeoh Siew Hoon
SHY Ventures Pte Ltd
email:
siewhoon.yeoh@gmail.com, yeoh.sh@pacific.net.sg


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji