Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Niektórzy witają je z zadowoleniem, niektórzy...

Artykuły serwisu


Niektórzy witają je z zadowoleniem, niektórzy obawiają się ich. Skuteczni hotelarze korzystają na wprowadzaniu zmian


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Pozostając z wielkim szacunkiem dla Stephena Coveya, muszę przyznać, że jego bestseller „Siedem Nawyków Wysoce Skutecznych Osób” był moją mantrą przez wiele lat. Jest to rzeczywiście zdumiewająca książka. Z całym szacunkiem poddaję pod rozwagę fakt, że hasło, „Witajcie Zmiany” to jeszcze jeden nawyk, który jak sądzę, podzielają skuteczni w swoim działaniu ludzie. Prawdziwie efektywne osoby konsekwentnie poszukują okazji, aby poprawić swoją sytuację w biznesie i w życiu osobistym, poprzez wprowadzanie zmian.

Będąc przez długie okresy czasu adwokatem zmian, zawsze zachęcałem ludzi do kwestionowania uznawanych za dobre, czasem mniej dobre, programów i procedur; następnie wprowadzania w nich zmian w celu poprawy rezultatów na przyszłość.

Bez gotowości, a jeszcze bardziej bez ochoty do wprowadzania zmian, nic nie ulega poprawie. „Jeżeli zawsze robisz, to co robiłeś zawsze, zawsze będziesz miał to, co zawsze miałeś.” Poprawa może się dokonać jedynie poprzez zmiany. Status quo nie powinno być nigdy wystarczająco dobre; niezależnie od tego jak jest wygodne.

Wielkie organizacje takie, jak: Google, Ebay i wiele innych, konsekwentnie się „przeorganizowują” ; wprowadzając nowe, fascynujące zmiany poprawiające jakość ich produktów. Wielkie, dalekowzroczne umysły wspólnie z tymi organizacjami poświęcili się dla usprawniania ich usług, nigdy nie zadowalając już osiągniętym poziomem.

W przemyśle hotelarskim zdarzyło się bardzo wiele radykalnych zmian.

Z powodu mnogości utalentowanych ludzi zatrudnionych w przemyśle hotelarskim, zmienił się on w zasadniczy sposób, w przeciągu ostatnich trzydziestu lat; biada tym, którzy się nie dostosowali do tych zmian.

Obecnie nasz przemysł jest dużo bardziej skomplikowany i wyrafinowany, niż był zaledwie parę lat temu. Wielu bystrych młodych ludzi podważa metody i sposoby wykonywania wielu rzeczy i wnoszą swoje świeże, nowe pomysły w zmienianie starych, zastałych procedur; zadaniem zarządzających jest ogarnięcie tych nowych pomysłów i wychodzenia im naprzeciw. Jeżeli poświęcimy im trochę uwagi, możemy na tym dużo skorzystać.

W przeciągu wielu lat nastąpiło wiele pozytywnych przemian w formie technik sprzedaży i technik marketingowych, ale uległ zmianie również sam wizerunek przemysłu.

W początkach mojej pracy zawodowej, nasz przemysł wyglądał raczej jak „klub dużych chłopców”. Prawdziwą rzadkością było zatrudnianie kobiet, zarówno w zarządzie jak i w pionie sprzedaży. Sytuacja ta diametralnie zmieniła się w przeciągu lat 70-tych i 80-tych. Na szczęście odkryto, że płeć nie ma nic wspólnego z talentem czy zdolnościami, a kobiety odkryły wiele okazji do zatrudnienia w naszym przemyśle, czego skutkiem był jego gwałtowny wzrost.

W okresie lat osiemdziesiątych wprowadzono w przemyśle koncepcję „brandingu – budowania świadomości marki” wraz z rozwojem hoteli oznakowanych i przeznaczonych do obsługi specyficznych segmentów rynku. Zmiana to pomogła w ożywieniu przeładowanego i nadmiernie eksploatowanego przemysłu z początku lat 80-tych. Polegało to na otwarciu wielu drugorzędnych i trzeciorzędnych rynków w całym kraju, jak i za granicą. Wielu utalentowanych ludzi, firmujących ten ruch, zmieniło wizerunek naszego przemysłu. Były to zmiany rewolucyjne.

Najbardziej ekscytujące zmiany nastąpiły w obszarach hotelowej sprzedaży i marketingu. Przeszliśmy długą drogę od czasu, kiedy możliwie największą część czasu pracy w dziale sprzedaży, każdego dnia, stanowiło wykonywanie sondażowych rozmów w poszukiwaniu potencjalnych klientów. W tamtych czasach nie znaliśmy żadnych innych metod zabiegania o zamówienia. Wyglądało to porządnie, kiedy pracownicy byli zajęci przez cały czas pracy, co zmuszało ich do ustanawiania nowych kontaktów, ale zawsze jednak czuliśmy, że musi być jakiś lepszy sposób pozyskiwania klientów; po prostu nie wiedzieliśmy, wtedy, jaki.

Dla wielu z was może to być trudne do zrozumienia, że zaledwie trzydzieści lat temu, wielu potencjalnych klientów nie miało pojęcia, dlaczego do nich dzwonimy. Oczywiście, że wielu z nas, ludzi sprzedaży, nie wiedziało tego również. Ostatecznie zdaliśmy sobie sprawę z tego, że takie sondażowe rozmowy, są zwykłą stratą naszego cennego czasu; nauczyliśmy się pozyskiwać potencjalnych klientów; korzystać z niezależnych firm do wyszukiwania dodatkowych kontaktów biznesowych oraz, że nasze istniejące już bazy danych są ogromnym źródłem dla przyszłego biznesu.

Przed znamiennym dniem wprowadzenia komputerów do biur (żadne dinozaury nie wędrowały już po ziemi), większość z nas pracowała na wysoce zautomatyzowanych maszynach do pisania typu IBM Selectric (choć wielu z was na pewno nie widziała żadnego egzemplarza takiej maszyny). Przed erą komputerów nie mieliśmy ogólnie akceptowanego sposobu przechowywania baz danych z bieżącymi i potencjalnymi klientami, ale mieliśmy pod dostatkiem papierków. Komputery, faksy, telefony komórkowe i Internet zmieniły nasze życie i sposób prowadzenia biznesu.

Nastąpiło w sposób oczywisty wiele zmian w metodach poszukiwania perspektywicznych możliwości i zabiegania o potencjalne zamówienia. Wiele z tych zmian nastąpiło z powodu postępu technologicznego; ludzi nie usatysfakcjonowanych zastanym status quo; ludzi poszukujących sposobów usprawniania prowadzenia biznesu; ludzi witających z zadowoleniem nadchodzące zmiany.

Skomunikuj się ze swoim zespołem hotelowym

Komunikacja z zespołem stymuluje wymianę pomysłów, a to z kolei kreuje powstawanie zmian. Uwielbiam szkolić nowych pracowników, ponieważ kwestionują prawie wszystko. Odrzuć swoją naturalną ludzką tendencję do zapamiętywania na pniu wszystkich obowiązujących procedur. Wyeliminuj komentarze w rodzaju „Zawsze to robiliśmy w ten sposób”. Pomagaj pracownikom akceptować zmiany w ich pracy zawodowej, zachęcając do wprowadzania nowych pomysłów i eksperymentowania. Stwórz atmosferę przyjazną dla zmian i zbieraj ich plony.

Stwarzanie przyjaznej atmosfery dla zmian, wymaga od liderów odrzucania, od czasu do czasu, swoich personalnych preferencji dla dobra nowych pomysłów i technik, które emanują z zespołu. Dla niektórych konserwatystów może to być bardzo trudne.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale "Some People Welcome It, Some Dread It - Many Effective Hotel People Thrive on Change"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji