Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jeżeli ją zbudujesz, oni przyjadą…...

Artykuły serwisu


Jeżeli ją zbudujesz, oni przyjadą… Nieprawda!


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Obecnie co najmniej dwa razy w tygodniu, kontaktują się ze mną Dyrektor Generalny lub Dyrektor ds. Marketingu, którzy zapoznali się z ostatnimi danymi dotyczącymi dochodów z hotelowego Internetu, które mówią coś takiego: „W 2005 roku dochody hotelu z Internetu, stanowiły 25% dochodów ze sprzedaży pokoi...”

Rozmowa bardzo szybko schodzi na „Właśnie sprawdziłem moje dochody on-line i w żaden sposób nie odpowiadają one tym danym. Co możemy w tej sprawie zrobić?”

Naturalnie, pierwszą rzeczą, którą robię, to wchodzę i oglądam ich stronę internetową. Niektóre z nich prezentują się wizualnie wspaniałe, szczególnie przy szybkim łączu.... cudowne ‘migające’ flesze (ładujące się, ładujące się, ładujące się), buttony nawigacyjne robiące szalone piruety, z muzyk.... i zazwyczaj dokonana mega inwestycja (proszę o nazwisko tego pracownika sprzedaży, mam trochę piasku na Bliskim Wschodzie i chciałbym go korzystnie upłynnić), a zaledwie jeden nocleg ekstra, to potwierdzający.

Dlaczego? Ponieważ strona znajduje się na 17 stronie rezultatów wyszukiwania na Google, Yahoo czy MSN, kiedy szukasz przy pomocy stosownego słowa kluczowego lub frazy (zwykle „miejsce + hotel” np. Hotel Sydney, jest najbardziej popularnym warunkiem wyszukiwania, w większości miast)

70-80 % aktywności w Internecie polega na poszukiwaniu przez użytkowników jakichś informacji... są to te wszystkie zagubione duszyczki pragnące nabyć twoje pokoje hotelowe, gdyby tylko mogły cię odszukać... a w rzeczywistości, w jednym z ostatnich przypadków, kiedy szukałam potencjalnego klienta hotelu wprowadzając jego nazwę własną, adres ich strony internetowej ukazał się na 8 stronie Google. I ja i ty, dobrze o tym wiemy, że kiedy szukamy czegoś, to jeżeli nie ma tego na stronie 1 lub 2 lub wyjątkowo jeszcze na stronie 3, to nie będziemy sprawdzać dalej.... i nikt inny nie będzie tego robił również.

Jeżeli nie wyniesiesz nic więcej z mojego artykułu, to proszę abyś zapamiętał choć tę jedną rzecz: wyszukiwarki nie reagują na piękne obrazki (i są głuche na muzykę zainstalowaną na stronach internetowych), a szczególnie nie mogą dojrzeć „migających” fleszy czy tekstu w tych dziwacznych buttonach nawigacyjnych (to są również obrazki)... wyszukiwarka działa na zasadzie kodów i teksu kierowanego systemem dwójkowym, czytająca zapisane instrukcje i słowa... tak więc bez właściwego kodu „na odwrocie” twojej strony oraz właściwego tekstu i zagęszczenia słów kluczowych „na stronie tytułowej”, po prostu nie znajdziesz się na pierwszych kilku stronach rezultatów wyszukiwania.

Proszę mnie źle nie zrozumieć... Jest miejsce na wspaniałe wizualizacje i dynamiczną, inspirującą zawartość, po tym jak już przyciągniesz klientów do swojej strony. Nadużywanie tych dynamicznych elementów jest w rzeczywistości przeszkodą do umieszczenia strony internetowej w rezultatach wyszukiwania, ale z chwilą kiedy klient dotrze już na twoją stronę, będziesz potrzebował trochę „dzwonków i gwizdków”, aby przekształcić je w rzeczywistą sprzedaż (trochę więcej informacji o takich przekształceniach, w jednym z moich następnych artykułów).

Niektóre strony internetowe, które oglądam, są po prostu martwe, bo były ostatnio aktualizowane w 2003 roku (ponieważ za każdym razem, kiedy wymagane są zmiany, projektant tych stron życzy sobie zbyt wysokich honorariów); a cała masa jest w stanie pośrednim, ale ponieważ strony te nie są aktywnie zarządzane, to nie ukazują się w rezultatach wyszukiwania na ich pierwszych pozycjach.

Uwierz w dane badawcze! Przy 25% dochodów osiąganych poprzez kanały internetowe i dalszych 25%, które zostały zainspirowane wrażeniami wyniesionymi ze stron w sieci, choć zarezerwowanymi w innych kanałach dystrybucyjnych, powinieneś zdecydowanie zająć się tą przestrzenią rynkową. Czy mógłbyś sobie wyobrazić, co by się stało gdybyś zignorował rynek organizacji konferencji lub zaprzestał utrzymywania kontaktów i robienia interesów z biurami podróży... w pierwszym etapie, zapisz się do mojej cotygodniowej bazy informacji mailowych, „best of the best – najlepsi z najlepszych (www.hotelmarketingworkshop.com/register/), abyś mógł wystartować ze swoją bazą danych w tym tak żywotnym dla twoich interesów obszarze.

Po następnych kilku artykułach przeanalizuję kilka innych pytań, które zwykle stawiam, np. w rodzaju: jaki stosujecie marketing mailowy i jak go wprowadzacie, w jaki sposób badaliście opcję pay-per-click (płać-za-kliknięcie) w Google Adwords, Yahoo! Search Marketing czy MSN (już wkrótce) lub jak łatwo dokonuje się rezerwacji na waszej stronie. Zajmę się również zagadnieniem konwersji, ale skoncentrujmy się na kierowaniu ruchu na twoją stronę internetową.

A więc, co możesz zrobić? Zainwestuj w Optymalizację Wyszukiwarek do twojej strony... sztukę i naukę maksymalizacji rankingu stron internetowych w naturalnie uzyskanych Rezultatach Wyszukiwania, dokonanych przy pomocy kluczowej frazy. Wiele trzeba się nauczyć, aby to zrozumieć, ale jeżeli odwiedzisz naszą stronę internetową, znajdziesz tam wiele pożytecznych rad i szczegółów, które możesz zastosować aby zoptymalizować swoją stronę hotelową lub oczywiście możesz do nas zadzwonić lub przysłać maila, a ja z przyjemnością wprowadzę cię w świat podstawowych zasad.

I wiesz co? Nigdy nie dzwonią do mnie z hoteli, które posiadają inteligentne, dobrze zaprojektowane i niezbyt ‘migające’ strony. Edytowane we własnym, wykorzystującym przyjazny dla użytkownika System Zarządzania Treścią Strony (CMS), na których możesz z łatwością się poruszać, bez potrzeby używania „lampki górniczej i kilofa”, które charakteryzują się świeżą i najnowszą zawartością i specjalne wartościowe pakiety; gdzie możesz dokonać rezerwacji w czasie rzeczywistym, poprzez bezpieczne połączenie i otrzymać natychmiastowe potwierdzenie dokonanej transakcji. A kiedy potrzebujesz zadać pytanie w sieci, jest to bardzo łatwe i nie wymagane są od ciebie informacje na temat rozmiaru twoich butów i innych dwudziestu obowiązkowych do wypełnienia pól, zanim łaskawie zostanie ci przekazana poszukiwana informacja, w terminie dwóch dni od zadania pytania...

Strony te ukazują się już na pierwszych stronach rezultatów wyszukiwania, oferują wspaniałe wrażenia, a hotele te aktywnie zarządzają swoją obecnością w Internecie... znajdują się na dobrej drodze do osiągnięci i przekroczenia tego poziomu 25% dochodów on-line, o których informują nas statystycy i proszę o wybaczenie osobistego wtyku, ale całkiem spora grupka spośród nich to nasi klienci!

Keith Paulin 


© Copyright Keith Paulin, Hotel Marketing Workshop
Tytuł artykułu w oryginale "If you build it, they will come...not!”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Keith Paulin - General Manager w firmie Hotel Marketing Workshop, piastował stanowiska kierownicze w zakresie marketingu zarówno w przemyśle hotelarskim (Hilton, Regent, Hyatt, Accor) jak i innych przemysłach (HP, Lion Nathan, Shell). Hotel Marketing Workshop współpracuje z łańcuchami oraz niezależnymi hotelami kreując praktyczne strategie hotelowego e-marketingu i je wprowadza. Keith szeroko interesuje się światem e-commerce, SEO i SEM.

Kontakt:
Keith Paulin
Hotel Marketing Workshop
email:
contact@hmworkshop.com
Hotel Marketing Workshop – Hotel Internet Marketing Specialists


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji