Środa 17 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Jak wygrać gwarancyjną grę – Przewodnik po...

Artykuły serwisu


Jak wygrać gwarancyjną grę – Przewodnik po Gastronomii dla Organizatorów Konferencji cz. 2


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Kiedy rozważysz ilość czynników zmiennych, które mogą wpływać na liczbę uczestników spotkania takich, jak urok miejsca, treść programu, różnorodność prelegentów i zakres rozrywek, w porównaniu z konkurencyjnymi imprezami – możesz skłaniać się ku wnioskowi, że zabezpieczenie gwarancji na usługi gastronomiczne jest formą zgadywanki.

W rzeczywistości jest to raczej sprawa analiz statystycznych – starannych i dokładnych, profesjonalnych analiz danych historycznych, jak również obecnych warunków.

„Historia odgrywa olbrzymią rolę przy ustalaniu gwarancji. Jest to numer 1 do wzięcia pod uwagę.” powiedziała Karen Watson, dyrektor ds. planowania księgowego w firmie Conferon.

Kiedy analizujesz historię twojego spotkania, zbadaj schematy wstępnej rejestracji; lokalną sprzedaż biletów; szablony przyjazdów/wyjazdów; ilość anulacji; ilość niedojazdów (no-shows), ilość uczestników (w rozbiciu na kategorie: członkowie, wystawcy, osoby towarzyszące itp.); udzielone gwarancje; naddatki do udzielonych gwarancji i udział procentowy uczestników, korzystających z poszczególnych usług gastronomicznych w porównaniu z ogólną ilością uczestników.

Nie ograniczaj swojej analizy do danych dotyczących tylko jednego roku. Dokonaj rewizji kilku lat. „Czasami dane historyczne obejmujące jeden rok nie są wystarczające.” zauważyła Watson. „Na przykład w ubiegłym roku zorganizowaliśmy spotkanie w San Diego i okazało się, że bardziej adekwatnymi informacjami były dane z 1996 r. a nie z roku 1997.”

Kiedy dokonujesz statystycznej analizy danych historycznych, zwróć uwagę na to, jak bieżące uwarunkowania mogą wpłynąć na funkcje gastronomii. Rozważ następujące zmienne:

Lokalizacja. Jeżeli obiekt jest zlokalizowany na uboczu, uczestnictwo w posiłkach będzie prawdopodobnie wysokie, ponieważ delegaci, siłą rzeczy, nie mają dużego wyboru. Ale jeżeli lokalizacja jest w centrum miasta lub innym ruchliwym miejscu, możesz stracić uczestników na rzecz lokalnych restauracji, sklepów, muzeów, teatrów, lokali rozrywkowych, imprez sportowych lub innych rozrywkowych opcji.

„Jeżeli twoje spotkanie ma miejsce, na przykład, w Bostonie, ludzie mogą wybrać się na zakupy do centrum handlowego i przekąsić coś na miejscu zamiast uczestniczyć w zorganizowanym lunchu... jeżeli mają 1,5 godzinną przerwę na posiłek.” zauważyła Watson. „Jeżeli jednak wyznaczysz tylko godzinną przerwę, mogą nie wybierać się „na miasto” z obawy o możliwość spóźnienia się na dalszą część spotkania.”

Osoby dodatkowe. Pamiętaj o uwzględnianiu „osób dodatkowych”, jak wystawcy, osoby towarzyszące, prelegenci, artyści i personel. „Osoby towarzyszące z reguły zaprasza się na niektóre posiłki, ale nie na wszystkie. Przykładowo, może się ich nie zapraszać na lunche, ale mogą być zapraszane na przyjęcia otwierające i kończące konferencje.” wskazała Watson. „Wystawców nie zaprasza się zwykle na wszystkie posiłki, a jeżeli są zaproszone, to i tak z reguły w nich nie uczestniczą, jeżeli posiłek jest w porze przygotowywania przez nich swoich stanowisk.”

Nie zakładaj również, że prelegenci pracujący w czasie lunchu, pozostaną na wieczornych przyjęciach. „Nie możesz nawet założyć, że osoby przemawiające po lunchu, będą jedli go wspólnie z grupą” powiedziała Arlene Sheff z CMP w Irvine, Kalifornia.

Uczestnictwo osób miejscowych. Jeżeli uczestnictwo osób miejscowych jest wysokie, możesz spodziewać się nieznacznego spadku w usługach gastronomicznych. „Osoby zamieszkujące w miejscu organizacji spotkania, mogą nie dołączać do was na śniadania i mogą nie uczestniczyć w posiłkach wieczornych, ponieważ wolą przebywać w tym czasie w domach, z rodziną,” zauważyła Sheff.

Zmiany w programie. Dokonaj przeglądu wszystkich znaczących zmian w programowaniu spotkań jakie zdarzały się, z roku na rok, aby zorientować się czy wpływały one na uczestnictwo w gastronomii. Jeżeli zaplanujesz nowe działania o charakterze współzawodnictwa w trakcie przerwy na lunch, na przykład, może to doprowadzić do spadku liczby uczestników obecnych na tymże lunchu. To samo może się zdarzyć, kiedy organizator zaplanuje prezentację ważnego, nowego produktu w trakcie lunchu.

Planowanie rozkładu dnia. Jeżeli uczestnicy będą kłaść się spać późno w nocy po przyjeździe, z powodu przyjęcia tematycznego czy wydarzenia sponsorowanego przez wystawcę mogą mieć problemy z dotarciem na śniadanie szczególnie wtedy, gdy jest ono zaplanowane na 7.30 rano. Podobnie, jeżeli zaplanujesz lunch na późne popołudnie, a spotkanie ma miejsce w ośrodku wypoczynkowym, delegaci mogą raczej wybrać zamiast niego, partyjkę golfa.

Kiedy będziesz przeprowadzał swoje kalkulacje, musisz sobie uświadomić, że gwarancje nie mogą być nigdy obniżane, ale zawsze mogą być rozszerzone. „Oznacza to więcej pieniędzy dla hotelu, a więc rzadko jest to niemożliwe,” powiedziała Watson. „Jednakże musicie podejmować działania w rozsądnym okresie czasu. Staramy się, aby nie robić tego z wyprzedzeniem krótszym niż 24 godziny.”

Kiedy musisz udzielić gwarancji na dłużej niż na jeden dzień, szczególnie wtedy, gdy w grę wchodzą weekendy, najskuteczniejszą taktyką jest obcięcie gwarancji dnia drugiego. Celem tego działania jest wygospodarowanie sobie trochę czasu, aby zorientować się, gdzie uczestnictwo w usługach gastronomicznych dnia poprzedniego kończy się, przed udzieleniem ostatecznych gwarancji na dzień następny.

Jakkolwiek istotne jest, abyś przedyskutował to z menedżerem ds. gastronomii, aby upewnić się, że dobrze się czuje w granicach tych miękkich gwarancji, a także określić, jaki będzie zakres elastyczności w rozszerzaniu gwarancji w tym 24-godzinnym okresie. Ulgi będą działały na twoją korzyść jeżeli będziesz otwarty i szczery w komunikacji.

Jeżeli potrzebujesz bardzo dużych rozszerzeń na ostatnią chwilę, a twoje menu zawiera specjalne pozycje, których hotel nie ma normalnie na stanie, nie będziesz mógł serwować tego samego posiłku dla wszystkich gości. Możesz, na przykład, zostać zmuszony do zmiany dania głównego i deseru.

Jeżeli taka sytuacja powstanie, poinstruuj kelnerów, aby podawali alternatywne posiłki dla całych stolików ustawionych w jednej części sali konsumpcyjnej – najlepiej dla członków personelu, siedzących przy stolikach, które nie są usytuowane w centrum sali. „Staraj się nie dopuścić do sytuacji, kiedy musiałbyś kilku osobom siedzącym przy stoliku podać łososia, a innym również z tego samego stolika, np. kurczaka.”

Rozważ również konieczność dodatkowej opłaty dla kelnerów, będących w pogotowiu, aby nie dopuścić do spowolnienia obsługi w związku z większą liczbą osób w ostatniej chwili - zasugerowała Sheff.

Aby zapewnić stosowne gwarancje dla bankietu zamykającego konferencję, który jest prawdopodobnie najdroższym wydarzeniem, ustanów wejście na bankiet za biletami. Ogłoś w swoich materiałach rejestracyjnych, że przewidywane są bilety i rezerwacja miejsc na wieczorne przyjęcie. Ustal godziny, w których uczestnicy będą mogli dokonać rezerwacji miejsc już na miejscu i podaj ostateczny termin dokonywania rezerwacji, który będzie obowiązywał, jeszcze w czasie trwania konwencji, ale będzie również spełniał ustalenia polityki gwarancyjnej hotelu. (Będziesz mógł potrzebować ponownie otworzyć na krótko stanowisko rejestracyjne w dniu organizacji imprezy, aby wprowadzić konieczne zmiany z ostatniej chwili).

Podczas gdy główna korzyść z emisji biletów jest czynnikiem kontrolnym kosztów dla sponsora spotkania, to również uczestnicy zazwyczaj preferują taki system, ponieważ pozwala im na wczesny dobór współtowarzyszy obiadu zamiast panicznego rezerwowania stolików natychmiast po otwarciu drzwi sali bankietowej.

Trochę matematyki

Analizowanie liczb przed rejestracyjnych jest jednym ze sposobów radzenia sobie z wstępnymi gwarancjami. Aby wykorzystać tę metodę potrzebujesz danych historycznych z okresu co najmniej jednego roku, włącznie z danymi dotyczącymi tego, co było gwarantowane i co faktycznie zostało zrealizowane, jak również dane przed rejestracyjne ogółem dla tego roku, według stanu na dzień, w którym zostały określone gwarancje.

Dla każdego rodzaju usługi gastronomicznej, wylicz wartość procentową osób wstępnie zgłoszonych, którzy zostali faktycznie obsłużeni, co uzyskasz przez podzielenie rzeczywistej ilości wykorzystanych nakryć, przez ogólną liczbę osób zgłoszonych. W poniższym przykładzie 2 tyś ludzi było wstępnie zgłoszonych na konferencję na dzień, kiedy gwarancja została określona.


Jak wykorzystać te informacje dla ustalenia gwarancji na aktualnie organizowane spotkanie:

• Określ ogółem ilość wstępnie zgłoszonych osób, według stanu na dzień, w którym wyliczane są wstępne gwarancje.
• Pomnóż ilość wstępnie zgłoszonych, przez wyżej wymienione wartości procentowe, aby ustalić prognozowane uczestnictwo dla każdego rodzaju obsługi w roku bieżącym.
• Bazując na hotelowej polityce w sprawie nadkompletów (zazwyczaj 5 %) zmniejsz ostrożnie uzyskane liczby (w granicach wartości procentowej nadkompletu), aby dopuścić większą elastyczność i wyeliminować straty. W przykładzie poniżej, liczba osób wstępnie zgłoszonych wynosi 2.200, a nadkomplet w hotelu jest określony na 5 procent.

Źródło: Conferon


© Copyright 2006
www.pcma.org
Przedruk i tłumaczenie za zgodą Convene - magazynu wydawanego przez Professional Convention Management Association.


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji