Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak zwiększać swoje ceny

Artykuły serwisu


Jak zwiększać swoje ceny


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Idea podwyżek cen powoduje podniecenie u wielu osób kierujących hotelami. Jednakże inteligentne ustalanie cen jest wielką okazją do przećwiczenia twoich umiejętności marketingowych, zbudowania własnej reputacji i powiększania zysków.

Kiedy inflacja była wysoka, podwyżki cen stały się niemalże sportem – a obecnie stały się wymierającą kwestią. Jedna rzecz jest pewna – żyjesz zgodnie z cennikiem i umierasz zgodnie z nim. Prowadzący hotele, którzy utrzymują ceny posiłków na poziomie ubiegłego roku, ponoszą ciężar masowych podwyżek kosztów paliwa i składników artykułów spożywczych. Cierpi na tym zyskowność interesu.

W jaki więc sposób podnosić ceny nie tracąc zaufania klientów?

Większość rabatów jest nie przekonywujących. Nikt nie przykłada wagi do interesów, na których z tego tytułu zyskuje się 10 % - takie oferty wskazują na to, że jesteś zdesperowany. Ale to, co może przynieść efekty, to oferty cenowe na spokojniejsze części dnia lub tygodnia, aby zwiększyć ilość klientów – koszty stałe są takie same, a dodatkowy dochód wpłynie na większą proporcję zysku. Jeżeli decydujesz się na rabat, uczyń je zauważalnym: 25 % we wtorki lub na późne posiłki, powiedzmy po 21.30. Jeden z nich właśnie zaobserwowałem, makaron jest po 5$ o godzinie 17.00 i po 6$ o godzinie 18.00, a następnie powraca do normalnej ceny o 19.00. Sprawdź internetowy Kalkulator Skuteczności Rabatów, aby zobaczyć efekt twojej hojności – może okazać się straszny.

Co z cenami Szczęśliwych Godzin (Happy Hours)? Podnoszenie konsumpcji alkoholu to ryzykowny biznes. Bardziej nęcące mogłyby być darmowe przekąski do każdego drinka w godzinach między 17.00 a 18.00. Sprawdź Kalkulator Dochodu na Dostępne Miejsce Siedzące na Godzinę (RevPASH), aby zobaczyć efekt zmiany cen w szczęśliwych godzinach i upewnij się, że rabat jest atrakcyjny dla klientów, na których ci zależy.

Klienci lubią zniżki w okresach niskiego popytu, ale nie lubią wzrostu cen w szczytach konsumpcji. Wyższa cena za specjalny pokój w sobotę może być usprawiedliwiona, ale oferuje wyjaśnienie np. wyższe płace.

Zrozumienie elastyczności cen. Ceny są elastyczne, jeżeli zmiana cen ma duży wpływ na sprzedawaną ilość. Ceny nie są elastyczne, kiedy sprzedawana wielkość niewiele zależy od wysokości cen. Przeprowadź eksperymenty cenowe z niektórymi pozycjami menu – wiele z nich jest mniej wrażliwych (mniej elastycznych) niż sądziłeś. Czy kiedykolwiek wstrzymałeś oddech, podniosłeś ceny – i odkryłeś, że nikt nawet tego nie zauważył? W miarę jak ludzi przyciąga do ciebie, twoja atmosfera i obsługa, twoje ceny stają się coraz mniej elastyczne.

Stosuj ulubioną przez każdego cenę – gratis. ‘Kup jedną rzecz, druga będzie za darmo’ jest wspaniałym sposobem oferowania interesu, sprzedawaniem rzeczy za 50 % wartości (utrzymując jednak założony dochód). Sposób ten może rozpropagować ważne sygnały o twojej hojności, ale tu także sprawdź Kalkulator Efektywności Rabatu.

Stosuj ceny w postaci „miękkiej gotówki” . Są to dobra lub usługi o wysokiej postrzeganej cenie, które cię mało kosztują. Oferuj korzystanie ze sprzętu Audio-Video za darmo (jeżeli sprzęt jest twój) w koszcie wynajęcia ośrodka konferencyjnego lub dorzuć do oferty specjalne dekoracje i zastawę stolików. Wynajęcie pokoju za darmo, jeżeli przyjęcie przekracza pewien poziom cenowy. Jeżeli dzięki temu można ubić interes telefonicznie, to jest to bardzo dobry biznes. Zawsze przedstawiaj cenę tych pozycji, aby uświadomić klientom jak są drogie, nawet jeżeli rzadko doliczasz je do rachunku.

Wysokie ceny nie muszą oznaczać braku wartości. Miseczka makaronu za 5$ w twojej lokalnej tajskiej restauracji to wspaniała cena, ale równie wspaniała jest specjalna okazja lunchu ze znakomitymi owocami morza, fantastycznym widokiem, doskonałym winem i sprawną obsługą – a rachunek wynosi 400$ dla 4 osób! Kiedy klienci doświadczają profesjonalnej obsługi, wspaniałego jedzenia i atmosfery, jest dużo mniej prawdopodobne, że będą przejmować się prawą stroną w karcie menu.

Dobre rozplanowanie cennika jest pożyteczne, ukazując cały zakres cen od najniższych do najwyższych z całym wachlarzem cen znajdujących się pośrodku. W ten sposób możesz dokonywać modyfikacji w tym środkowym zakresie i będzie to mniej zauważalne, kiedy dolne i górne ceny pozostaną na niezmienionym poziomie.

Przestrzegaj relacji cenowych. Każdy rodzaj biznesu ma ceny odpowiednie dla danego produktu, np. piwo za 3$ w pubie w stosunku do piwa za 10$ w klubie nocnym. Makaron za 5$ w pizzerii w porównaniu z makaronem za 22$ w markowej włoskiej restauracji. Kiedy oferujesz ceny spodziewane przez klientów, wiedzą że mogą na tobie polegać i jest to zjawisko zrozumiałe. A poza tym masz przecież także swój bestseller - makaron za 14$ z kurczakiem i grzybami.

Zrozum istotę i odpowiednio stosuj końcówki cenowe. Dla percepcji klientów sprawia to różnicę, ponieważ: ceny kończące się ‘9’ są postrzegane jako wskazujące na ich wartość (np. pizza za 9$), a ceny kończące się na ‘0’ znamionują ich jakość (np. danie z kurczaka za 20$). Unikaj tzw. ‘płaskich cen’ – klienci czytają 8,50$ raczej jakby to było 8,00$. Kiedy sprzedasz 1 000 tych pozycji, jest to dodatkowe 500$. Albo dodatkowe 800$ jeżeli ustalisz cenę na poziomie 8,80$, zamiast 8,00$. Interesujące jest, że napisanie ceny w postaci ‘8,00’ jest uważane jako mniej wystraszające od formy ‘8,00$’.

Ustal cenę nowej pozycji w nieznacznie wyższej wysokości. Zawsze możesz ją obniżyć, kiedy reakcja klientów jest negatywna, ale podnoszenie ceny nowej pozycji, która zdobyła popularność może spowodować negatywne komentarze.

Kiedy ludzie mają pieniądze, pomóż im je wydać. Kiedy nie potrafisz ustanowić właściwej ceny, po prostu zostawiasz pieniądze na stoliku. Michel Phillips, Menedżer Cateringu w Narooma Golf Club ma w okresie szkolnych wakacji, stały dopływ odwiedzających, pochodzących z dużych miast. Poszukują dobrych owoców morza i gotowi są za nie dobrze zapłacić, tak więc menu zawsze jest przystosowane i zawiera szeroki zakres lepszej jakości i wyżej wycenionych pozycji, które nie odpowiadałyby klientom lokalnym w innym okresie roku. Twoje pakiety Przyjęć Świątecznych Bożego Narodzenia są zupełnie podobne do tych, które oferujesz przez cały rok, ale przy pomocy odrobiny blichtru i dzwoneczków, z pewnością mógłbyś dostać dodatkowe 5$ od osoby.

Ustalanie cen jest ważną częścią twojej pozycji. Wpływa ono na wyobrażenie, jakie ludzie sobie o tobie wyrobili. W miarę jak pracujesz nad tym, aby poprawić każdy detal swojego biznesu, czy będzie to takie ważne kiedy ceny będą nieznacznie wyższe niż u sąsiada? Komunikatem mogłaby być również ‘lepsza jakość, bardziej profesjonalny personel i całkowicie bardziej korzystne wrażenia’. Przy opracowywaniu cennika obowiązuje jedna prosta zasada – „licz za pozycję w menu tyle, ile tylko możesz” i rób to inteligentnie. Już słyszę to pytanie zadawane ci przez zazdrosną konkurencję ‘Jak to się dzieje, że u ciebie jest bardziej drogo, a zawsze masz pełen komplet?!?’

Źródło: Profitable Hospitality


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji