Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » W podziemiach centrali Marriotta w pokojach...

Artykuły serwisu


W podziemiach centrali Marriotta w pokojach hotelowych Bethesda Sit Seven


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Tam projektanci i technicy wymyślają i testują przyszłe pokoje gościnne.

Szpanerska przyszłość hoteli jest skrywana w podziemiach na tym przedmieściu Waszyngtonu. Tu znajdziesz pluszowe łóżka, dywany w jaskrawe wzory, ekspresyjne drobne wyposażenie, wielkoformatowe odbiorniki telewizyjne wysokiej rozdzielczości HDTV i uzupełniające gratisowe przybory toaletowe Bath & Body Works – w łazienkach. Byłby to wspaniały pokój do zamieszkania, gdyby miał okna i nie znajdował się w podziemiu.

W rzeczywistości pokój taki nie znajduje się w ogóle w hotelu. Jest to jeden z siedmiu testowych pokoi gościnnych, który nie jest używany co noc, a znajduje się w głębinach centrali Marriott International Inc. Pokoje są częścią podejmowanych przez Marriott wysiłków, do wykorzystania z dekady badań i milionów dolarów wydanych na identyfikację potrzeb gości. Ilustrują one również, w jaki sposób prowadzący hotele troszczą się o nowe generacje podróżnych, których wyjazdy są powodowane zarówno pracą jak i wypoczynkiem, a którzy bardziej niż kiedykolwiek tęsknią do domowych wygód, nawet jeżeli znajdują się od niego w odległości tysięcy mil.

„Bardzo ważnym dla nich jest utrzymywanie wystroju zgodnego z oczekiwaniami gości,” powiedział Joe McInerney, prezydent Stowarzyszenia American Hotel & Lodging. „Klient pragnie tego, czym mógłby dysponować w domu, kiedy znajduje się poza domem.” Jeżeli dostawca usług hotelowych nie potrafi tego zapewnić, powiedział McInerney, „straci swój udział w rynku”.

Marriott odsłoni podobny pokój w Orlando na Florydzie, który jak mówią urzędnicy reprezentuje firmowe pokoje przyszłości. Ale to tutaj, w podziemiach, projektanci i technicy wymyślają i testuje nowe udogodnienia, zanim goście będą mogli rzucić na nie okiem. Kilka razy do roku, pokoje otrzymują nowe umeblowanie lub wyposażenie, a od czasu do czasu są przebudowywane od zera. Marriott prowadzi i obsługuje ogółem dziewięć hotelowych marek, , włącznie z pełnozakresowymi hotelami Marriott i Reneissance, dla których pokoje zostały zaprojektowane, jak również dla przeznaczonych do długookresowych pobytów korporacyjnych łańcuchów domowych, jak ExecuStay.

W ostatnich latach Marriott wykazywał rosnącą zyskowność na swojej działalności, z zyskiem netto w wysokości 596 milionów dolarów za ostatni rok, w porównaniu do 203 milionów dolarów w roku 2003. Firma ujawniła w swoim sprawozdaniu rocznym, że większe zyski są wynikiem popytu na udoskonalone pokoje.

Ostatnie przeobrażenie wizerunku pokoi Marriotta jest częścią większego planu zmiany marki na nowoczesny, modny łańcuch, przygotowujący się na zmianę w bazie swoich klientów.

Członkowie Generacji X, ci którzy mają obecnie od 26 do 40 lat, będą jak się oczekuje, dominować na rynku, w miarę jak zaczną osiągać swoje szczytowe możliwości zarobkowe i zaczną podróżować w interesach lub uczestniczyć w wyjazdach rodzinnych. Przedstawiciele wyżu demograficznego w dalszym ciągu zachowają swoją ważność, ale nawet ich nawyki podróżowania zmieniły się, w miarę powstawania mieszanek biznesowych, a ich upodobania w trakcie podróży, powiedział Michael Jannini, wiceprezydent zarządu marki.

„Ludzie ci siedzą na swoich łóżkach, z laptopami na kolanach, ze szklanką wina w ręce i telewizją w tle,” powiedział Jannini. „Jeżeli obserwujesz ich podczas pracy, to wygląda to jak połączenie pracy z wypoczynkiem. Nie wygląda to na ciężką harówę i wylewanie potu nad biurkiem.”

Poszukując świeżego spojrzenia, które mogłoby wnieść nowe pomysły do pokoi, Jannini dokonał rekrutacji kadry młodych specjalistów od marketingu, którzy pracowali dla firm zajmujących się produktami konsumenckimi, takimi jak Nike czy Procter & Gamble, ale nigdy dla łańcucha hotelowego. Następnie wykorzystał firmy konsultingowe specjalizujące się w obserwacji ludzkich zachowań. „Oni mają w swoim personelu pracowników, którzy są antropologami, archeologami, socjologami,” mówi Jannini. „To, co robią, to podążanie za ludźmi, nawet wkraczanie w ich życie w niewielkim zakresie, w celu obserwacji subtelnych zachowań, a następnie przekazywania nam interesujących nas danych.”

To, co odkryli to fakt, że goście hotelowi pragną pokoi, które łączą prywatność, funkcjonalność i domowe otoczenie – i pokoi, które niekoniecznie wyglądają, tak jak każdy inny pokój hotelowy. „Szablony i wzory do powielania są martwe,” powiedział Jannini, dodając, że nowe pokoje są tak projektowane, aby hotelowi menedżerowie mogli wybrać, które elementy chcieliby zachować, bez konieczności dokonywania kompletnej renowacji. W podziemiach Marriotta drzwi pokoju hotelowego otwierają się na marmurowe foyer. Room service może pozostawić swoje zamówienia na miejscu, gdzie pracownik nie będzie miał możliwości dostępu wzrokowego do łóżka gościa, dodając w ten sposób jeszcze jedną sferę prywatności w pokoju hotelowym. Stolik, na którym umieszczony jest telewizor, jest obrotowy, tak by goście mogli oglądać telewizję w dużym odbiorniku, podczas gdy pracują i zastępuje stary, niewygodny mebel, który zawsze blokował dostęp do gniazdek elektrycznych, używanych do podłączenia komputera. Stara szafka telewizyjna ustąpiła miejsca zgrabnemu, płaskiemu panelowi HDTV, na obrotowej platformie na blacie komódki.

Lou Paladeau, wiceprezydent rozwoju technologicznego u Marriotta powiedział, że w przyszłości telewizory będą stanowiły centralny punkt szerszego cyfrowego centrum rozrywki, pozwalające wielu urządzeniom na swobodne przyłączanie się, poprzez szybki dostęp do Internetu, które Marriott zainstalował w większości swoich pokoi hotelowych.

Naprzeciw komódki, przy oparciu na głowę w łóżku, wystają przenośne lampki, z obu jego stron, co wygląda bardziej na prysznice, niż na punkty świetlne. Marriott wprowadził to udogodnienie, aby oszczędzić gościom konieczności sięgania poprzez łóżko i szperania na stoliku nocnym w poszukiwaniu lampki.

Łańcuch wydał już w tym roku 190 milionów dolarów, aby wymienić 628 tys. łóżek i zaopatrzyć je w większą ilość poduszek, materacy piankowych i białych poszew na kołdrę. Hotele używają ciemnej lub kolorowej pościeli, aby zaoszczędzić na kosztach prania, ale białe poszwy przydają pokojom jaśniejszego wyglądu.

W łazience ręczniki kąpielowe zawieszone są na drewnianych stołkach i ukrywają suszarkę do włosów, która dotychczas wisiała na ścianie. Tam, gdzie z reguły umieszczano typowe, standardowe mydło i szampon, na półce łazienkowej, obecnie można znaleźć zapachowe świeczki oraz mydło pomarańczowo – imbirowe i przybory toaletowe do kąpieli Bath & Body Works, ukłon w kierunku idei, że podróżni chcą używać znanych im lub podobnych produktów, w czasie swoich wędrówek turystycznych.

Jannini powiedział, że wiele spośród tych zmian to tylko raczej subtelne smaczki, niż gruntowne usprawnienia. Mimo to sam proces wprowadzania zmian spowodował rewolucyjne zmiany w samej firmie. „Jest to bardzo kosztowne, zabiera wiele miesięcy czasu i kosztuje miliony dolarów. Firmy hotelowe zazwyczaj tego nie robią,” powiedział Jannini. „Nasi klienci powiedzieli nam ‘Wasz przemysł musi się do tego przyzwyczaić’”.

Źródło: Knight Righter / Tribune Business News


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji