Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Pobyt w hotelu nie jest już tylko pokojem ale...

Artykuły serwisu


Pobyt w hotelu nie jest już tylko pokojem ale markowym doznaniem


Dodano: 2013-07-10

Drukuj


Dzięki rozwojowi hoteli boutique – i modnym przewodnikom hotelowym – obecne wakacje, oznaczają takie same możliwości sprawdzenia hotelu, jak i miejsca pobytu turystycznego.

Jednakże, tak jak myślałeś, przemysł hotelowy został prawie przejęty przez stylowe hotele, takie jak Jia w Hong Kongu, New Majestic Hotel i Hotel 1929 w Singapurze czy obiekty Iana Shragera w Londynie i Nowym Jorku, większe łańcuchy hotelowe włączyły się również w tę markową grę.

Wraz ze zwiększającą się ilością wyrafinowanych i niezależnych w świadomości, podróżnych, duże łańcuchy hotelowe musiały zmienić swoje identyfikatory, oferując swoim gościom ‘doznania’ zamiast zwykłych pokoi hotelowych czy sali balowych.

Pojęcia terminologiczne w rodzaju ‘unikalnych wrażeń’ zakradły się do języka marketingowego łańcuchów hotelowych, takich jak Starwood Hotels & Resorts i Millenium & Copthorne, które wydają duże pieniądze na ‘łagodne’ elementy, takie jak aromaty czy sole kąpielowe, aby zwabiać do siebie gości, z nadzieją na zwiększenie lojalności w stosunku do swojej marki.



‘Liczą się oczywiście rzeczy fundamentalne, ale nie są one obecnie w centrum zainteresowania, obecnie liczą się wrażenia i doznania,” mówi Oliver Bonke, wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu u Starwooda, na region Azji i Pacyfiku.

Rynek się zmienia, wyjaśnia Paul Hicks, dyrektor usytuowanej w Hong-Kongu, firmy PR, Grebstad Hicks Communications (GHC), która w swojej bazie klientów posiada 15 hoteli i grup hotelowych.

‘W dzisiejszych czasach, hotele starają się o wyróżnianie się spośród siebie. Dorównują w tym zakresie innym markom, w tej potrzebie wywierania szczególnego nacisku na rzeczy, które będą je wyróżniały spośród konkurencji,’ zauważa. Dzieje się tak w związku z życzeniami klientów, powiedział p. Hicks. ‘Dziesięć do piętnastu lat wstecz, każdy klient życzył sobie podobnych łańcuchów hotelowych wiedząc, że znajdzie tam godny zaufania produkt.’

‘Obecnie, klienci poszukują miejsc, które się czymś wyróżniają, które oferują bardziej autentyczne doznania; hotelu, który zapewnia im doznania bardziej ‘trendy’, od przeciętnego hotelu,” dodaje.

Kluczowa zmiana

To globalizacja. ‘Ludzie podróżują coraz więcej, znają się więc coraz lepiej na rzeczy,’ mówi p. Hicks. ‘Zakłada się, że warunki reprezentowane przez standardy Hyatta i Sheratona, można spotkać we wszystkich częściach świata. Mogą istnieć tam takie hotele, które niekoniecznie należą do łańcuchów hotelowych.’

Na zmianę w gustach klientów wpłynął również rozwój Internetu, zauważa, dając ludziom więcej okazji do poznawania czegoś unikalnego i interesującego z powodu łatwego dostępu do hotelowej informacji. Przedtem osobą, na której opierałeś interesujące cię informacje, był agent biura podróży i on rekomendował ci miejsca godne zwiedzenia – bazowane na stawkach. Teraz możesz samodzielnie przeprowadzać badania rynku, sprawdzać zakres cen i wybierać miejsca, na które masz ochotę.

Pan Hicks wskazuje również na ‘odrodzenie się’ niezależnych hoteli. ‘Nazywam to odrodzeniem’, ponieważ w przeszłości była era niezależnych hoteli, takich jak The Peninsula czy The Raffles. Ustąpiły one miejsca łańcuchom hotelowym, a teraz znowu powracają,’ mówi.

‘Doświadczenie’ niezależności – gdy nie masz odczucia, że jesteś częścią dużego łańcucha – było również przydawane im przez hotele Aman, One&Only i Como, które zostały ‘markami’ w swoim własnym rodzaju. Kurorty One&Only, których jest tylko siedem w świecie, od Malediwów po Meksyk, należą do Kertzner International, firmy która zaprezentowała światu Atlantis na Wyspach Bahama i jest w trakcie procesu rozbudowywania Atlantisa w kształcie palmy, w Dubaju. Jest również jednym z oferentów projektu zintegrowanego kurortu Sentosa.

‘Marka One&Only została poczęta trzy lata temu’ mówi Michael Luible, General Manager One&Only na Malediwach na wyspie Reethi Rah, który przebywał ostatnio w Singapurze w celach handlowych związanych ze swoim kurortem.

Ze swoimi markowymi wyróżnikami, włącznie ze szczytowym pięciogwiazdkowym luksusem, bezpieczeństwem i prywatnością oraz rodzinno-przyjacielską atmosferą – Kerzner International, z pewnością postrzega One&Only jako markę windującą profil grupy wśród właścicieli, partnerów, inwestorów i klientów.

Niektóre z hoteli przykładają wagę do wizualnego podejścia do postrzegania marki. Dla hoteli Millenium & Copthorne (M&C), ostatnia przeróbka pokoi Signature Club – zmieniająca je na Królewską czerwień, błękit dynastii Ming i porcelanową barwę morskiej zieleni i seledynu – stanie się wiodącym nowym wyglądem grupy i oferowanych przez nią usług, które mają na celu dokonanie fuzji Wschodniej gościnności z Zachodnim stylem zarządzania hotelami, a jednocześnie z myślą o przyszłych klientach z Chin.

Aby wesprzeć swoje działania, M&C zainicjowała trzyletni plan wprowadzania swojej koncepcji w życie, angażując w tym celu ponad 7.000 osób z personelu na całym świecie, zaczynając od swoich pięciu hoteli w Singapurze.

Dla dużej grupy hotelowej takiej jak Starwood, dobrze widziane jest wprowadzanie zmian w bardziej subtelnych dawkach – co jest całkiem interesującym przypadkiem studium tego, jak hotele podchodzą do swojej marki.

Hotelowe grupy, które posiadają i zarządzają największą ilością ekskluzywnych hoteli – St. Regis, Westin, Sheraton, Four Points przy Sheratonie, The Luxury Collection, to niektóre z nich – rozpoczęły ogólnoświatową akcję zmiany pozycji swoich hoteli, co ma odpowiadać dokonującemu się skokowi z pozycji oferowania łóżek hotelowych, aż do ‘markowych doznań’. ‘Jest to związane z uwolnieniem potencjału różnorodności marek, wewnątrz naszej grupy’ mówi p. Bonke.

Starwood jest obecnie bardzo aktywny w tworzeniu ‘prawdziwych więzi’ pomiędzy klientami a marką. Realizując ten cel, pracownicy stali się bardziej ‘inżynierami doznań’ niż zwykłymi pracownikami – ‘ponieważ to, co wykonuje każdy personel, odzwierciedla pozycję marki,’ dodaje.

Westin, na przykład, postrzega siebie jako dostarczającego ‘personalną odnowę’ dla swoich gości – stąd te wszystkie niewielkie zmiany, jak zapewnianie chłodnych, świeżych ręczników dla gości, w chwili ich przybycia, aromatyzowania lobby zapachem białej herbaty, i tak dalej. Jak różne jest to od zapewniania dobrej obsługi lub dostarczania niektórych unikalnych pozycji w obsłudze?

Komfortowe otoczenie

Pan Bonke wskazuje: ‘Dobrą obsługę zapewniają przecież wszyscy, ale my obecnie dostarczamy naszym klientom markowych doznań, które pozwalają im na skonstatowanie, że czują się wygodnie w tym otoczeniu, ponieważ odzwierciedlają one ich samych. Jest to kwestia dostarczenia gościom czegoś, z czym mogą odjechać i powiedzieć ‘uwielbiam to doznanie,’ dodaje.

Westin w Szanghaju i na Wyspach Fidżi wprowadziły również wieczorami, ‘Godzinę Odprężenia’ – gdzie praktykuje się procedury zgodne z tradycyjną chińską ceremonią picia herbaty lub tańcem ognia z Fidżi. ‘Pozwala to naszym gościom biznesowym doświadczyć lokalnej kultury, nawiązać stosunki towarzyskie pomiędzy ludźmi o jednakowych upodobaniach, w nieformalnym otoczeniu. Przy powiązaniu tego z dobrym jedzeniem i drinkami, aromatem i muzyką – nagle otoczenie hotelowe zmienia się w niezapomniane doznanie.

‘Poszukujemy sposobów na ożywienie naszej marki, ale nie poprzez wyszczególnianie jakiej jakości jest nasza pościel, czy jak dużo marmuru mamy w lobby. Wszystko to jest oczywiście ważne, ale to nie wystarcza do stworzenia markowego doznania’ mówi p. Bonke.

Gdybyś myślał, że jest tylko sprawa wprowadzenia w życie jakichś programów – to jest to jednak niestety ogromna praca wykonana przez personel Starwooda, mówi. Aby pokazać, że jest to poważny biznes markowy, Starwood rozpoczął pracę nad nim półtora roku temu, zatrudniając w swoich zespołach konsultantów ds. marki. ‘Jeden z naszych konsultantów pracował poprzednio jako szef marketingu w firmach Starbucks i Nike. To kawa i buty, ale to są potężne marki. To doznania, których doświadczasz u Starbucka, pozwalają im na liczenie sobie najwyższych cen za filiżankę kawy.’ mówi p. Bonke. Nowy szef marketingu u Starwooda, ma również praktykę, udokumentowaną pracą w firmie Coca Cola. Pan Bonke podaje dalsze szczegóły: ‘Przyjrzeliśmy się sobie i stwierdziliśmy, że jak dotąd byliśmy firmą rozporządzającą nieruchomościami, trzymającą się swojej marki. W rzeczywistości chcielibyśmy być jednak markową firmą, zapewniającą swoim klientom doznania, firmą stylową. Nie jest to trudne, ale wymaga zmiany myślenia w biznesie hotelowym.’

Inne myślenie oznacza odejście od systemu stawkowego, który w zasadzie daje ci pojęcie o urządzeniach hotelu – jego fundamentalnej bazie, jego ‘hardware’. ‘Wszyscy nawykliśmy do myślenia o hotelach jak o zbiorze urządzeń, udogodnień i budynków, ale ludzie którzy opuszczają hotel, zwykle zapamiętują obsługę – w większości,’ dodaje.

W jaki więc sposób możesz przenieść to do następnego poziomu i przenieść to, co gość naprawdę ceni – a co jest ludzkim wzajemnym oddziaływaniem – i stworzyć z tego niezapomniane, ale wyróżniające się doświadczenie markowe?’

Jest to związane z budowaniem ‘kultury marki’, zauważa. Dla firmy St. Regis, na przykład, bezkompromisowy jest poziom usług wykonywanych jak na zamówienie, podczas gdy hotel Four Points zwraca szczególną uwagę na uczciwość, brak skomplikowania i komfort. Hotele ‘W’ firmy Starwood również zapisały się w historii przemysłu hotelarskiego swoją pozycją lekkości i ucieczki od nużących spraw doczesnego świata.

Jedną z najnowszych marek tworzonych przez Starwooda są obiekty Alofta, które przemawiają także do bogatych gości, którzy życzą sobie odrobiny sex appealu i pikanterii. ‘Spotkaliśmy się z największym zainteresowaniem inwestorów, jakie mieliśmy kiedykolwiek w przeszłości, w jakiejkolwiek marce,’ odkrywa pan Bonke. Otwarcie pierwszego Alofta planowane jest w USA.

Nowe szanse

Jaki jest cel tworzenia nowej marki hotelowej?

‘Powodem, dla którego uważamy, że jest to rzecz właściwa i że jest po temu właściwy czas, jest to, że podróżni zaczęli poszukiwać unikalnych doświadczeń. Klienci zapragnęli się z czymś identyfikować – zakup samego produktu nie jest już wystarczający.’ mówi pan Bonke. Ponadto, otwiera to nowe szanse dla grup hotelowych, pod względem rzeczywistego rozwoju ich marek. ‘Możemy wprowadzić partnerów, którzy pasują do typu pozycji marki w portfelu. Na przykład wprowadziliśmy firmę Yahoo jako partnera dla Sheratona. Marka pragnie być kojarzona z inną marką.’

Budowanie świadomości marki jest konieczne, ponieważ daje to firmie Starwood znaczący bodziec do wysiłku różnicowania swoich marek, ‘Z silną świadomością marki, stylem, partnerami i produktami prezentowanymi gościom, będzie miało dla nich sens.’ zauważa.

Bezpiecznym stwierdzeniem jest powiedzenie, że tam gdzie jeden przeciera szlaki, inni go naśladują. Tak więc, czy Starwood jest przygotowany na odpieranie ataków konkurencji? ‘Jesteśmy przemysłem naśladowców. Kiedy wystąpiliśmy z Niebiańskim Łożem Westina, każdy musiał mieć coś do powiedzenia o swoich łóżkach. Wielka rzecz. Mamy już coś nowego,’ odpowiada pan Bonke.

Jeżeli istnieje jakaś rzecz, którą trudno jest skopiować, to jest to autentyczność marki, zauważa. ‘Nie można skopiować iPoda-a, Coca Coli, Starbucksa lub Singapore Airlines. Można próbować stworzyć podobny produkt, ale to już całkiem inna historia. ‘Dlatego też, podchodzimy do tego problemu ze spokojem. Upewniliśmy się, że jesteśmy daleko z przodu, ponieważ proces dotarcia na obecne pozycje – który zajął nam więcej niż rok – był skomplikowany. Dostarczanie produktu samo w sobie, nie jest skomplikowane,’ dodaje, jako że Starwood wynajął pięciu pełnoetatowych szkoleniowców do treningu ‘inżynierów doznań’ w ich nowej markowej kulturze.

Jak zauważa pan Hicks z GHC, dobrą rzeczą w procesie budowania marki jest to, że wiesz co otrzymujesz. ‘Obecnie ważnym pytaniem jest, w jaki sposób wyrazić esencję hotelu i spowodować by ludzie tego zapragnęli.’

‘Konsumenci chcą niezależności, ale pragną również wiarygodności,’ mówi. ‘Obecnie hotele muszą odwoływać się do klientów na bardzo wielu poziomach – ale z całą pewnością, nie jest to już tylko poziom pokoju hotelowego.’ Dobrą rzeczą jest, że przemysł hotelowy zaczyna się dywersyfikować, dodaje. Nie każdy przecież chce przebywać w modnym, stylowym hotelu. „Niektórzy, życzą sobie tradycyjnych łańcuchów hotelowych, inni wolą hotele oparte na bazie korporacyjnej, i tak dalej. ‘W pewnym sensie jest to tak, jak z modą. Można mieć koszulę od Armaniego, a jednocześnie parę dżinsów Giordano.’

Biorąc pod uwagę powyższą analogię, podróżni mogą czasami chcieć przebywać w stylowych hotelach, a czasami mogą życzyć sobie hotelu, znanego sobie i bliskiego im. W dzisiejszych czasach istnieje duży wybór, a przy rozbudowanej profesjonalnie świadomości marki, hotele upewniają się, że ty o tym też wiesz.

Źródło: The Business Times Singapore.


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji