Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. podaje do wiadomości,
że Dyrektor Generalny Steven J. Heyer i pozostali członkowie zespołu wyższego
kierownictwa firmy, zaprezentowali strategię biznesową i pozycjonowania marki
podczas pierwszego Szczytu Medialnego i w Dniu Inwestora w Nowym Jorku.
Pan Heyer powiedział: „Przez ostatnie osiemnaście miesięcy pracowaliśmy nad
odblokowaniem istotnego potencjału istniejącego w naszych markach,
infrastrukturze i zespołach ludzkich. Wprowadzamy w życie jasną i ekscytującą
strategię, która już zaczęła generować znaczące korzyści.”
Dodał również: „Jesteśmy zdeterminowani do emocjonalnego związania się z
naszymi gośćmi poprzez nasze marki wraz z innowacjami specyficznymi dla każdej
z marek, kreację niezapomnianych wrażeń i doświadczeń, skutkujących
kultywowaniem wielkich preferencji i lojalnością w stosunku do marki Starwooda.
Nasza strategia spowoduje wygenerowanie wiodącego w przemyśle wskaźnika RevPar,
rozwój obszarowy i poprawę wskaźnika Zwrotu z Zainwestowanego Kapitału, zarówno
dla nas jak i dla naszych właścicieli.”
Podczas dwu dni obrad, Starwood naszkicował kluczowe komponenty swojej
strategii biznesowej włącznie z:
• Tworzenie wyróżniających się marek „klasy światowej” wzmocnionych innowacjami.
Odchodząc od konkurencji na bazie cenowej i wojen łóżkowych a koncentrując się
zamiast tego na emocjonalnie ważnym budowaniu świadomości marki, firma w sposób
jasny i klarowny zdefiniowała każdą z posiadanych marek, z wyrazistym i silnym
zaznaczeniem ich pozycji, przygotowując ścieżkę dla bieżących innowacji.
• Prowadzenie doskonałości operacyjnej i inspirującej obsługi. W miarę
jak Starwood wprowadza innowacje w głosie każdej z marek, firma podejmuje
wyzwanie intensywnego programu szkoleniowego, aby każdy pracownik firmy,
gdziekolwiek na świecie się znajduje, brał udział w pozycjonowaniu marki,
równocześnie z monitorowaniem poziomu zadowolenia gości i wydajności
operacyjnej, zapewniając firmie wiodącą pozycję w przemyśle w zakresie wzrostu
dochodów z marży, udowadniając, że produktywność i satysfakcja gości wcale nie
muszą wzajemnie się wykluczać.
• Rozwijanie solidnych hotelowych sieci dystrybucji i wzrostu opłat.
Wnikliwie skoncentrowani na rozwoju własnych sieci dystrybucji i współpracy ze
związkami partnerskimi w rozwijających się społecznościach, Starwood spodziewa
się podpisania w 2006 r. nowych kontraktów ze 150 hotelami i przewiduje
jednostkowy wzrost rocznego dochodu netto w wysokości od 5 do 7 procent do roku
2009 r.
• Szanse działania dźwigni w systemie własności wakacyjnych. Firma
kontynuuje rozwój swojego przywództwa w zakresie biznesu własności wakacyjnych
poprzez podnoszenie aktywów własnych hoteli w kluczowych obszarach
turystycznych takich, jak Maui, Kauai, Scottsdale, Orlando, Nowy Jork, Aspen i
Cancun.
• Gromadzenie kapitału na wzroście posiadanych nieruchomości. Firma
wprowadza w życie strategię „właściwych aktywów”, tak jak zademonstrowano to
przez sprzedaż wartych ponad 5 miliardów dolarów własności w obszarach nie strategicznych,
w czasie ostatnich 18 miesięcy. W tym samym czasie firma podtrzymała własność
swoich najbardziej atrakcyjnych aktywów, które mogą być ponownie rozwijane lub
uzyskać nowe pozycje w strategii firmy albo skorzystać z formy własności
wakacyjnych. Starwood będzie kontynuował upychanie swojego portfelu
nieruchomości, a kiedy ich wartość zacznie spadać zostaną sprzedane, a w ich
miejsce nabyte zostaną inne strategiczne nieruchomości.
Strategia marek
Starwood odkrył obecne pozycjonowanie swoich marek i przedstawił szereg nowych
sztandarowych elementów obsługi w każdej marce. Główne punkty prezentacji marek
przedstawiają się następująco:
Sheraton: W Sheratonie tak po prostu nie przebywa się, w Sheratonie się
do niego należy, jak mówi nowa globalna kampania reklamowa. Nowa pozycja marki
koncentruje się na cieple, komforcie, powiązaniach, a wszystko zaczyna się w
„samym sercu obiektu”, którego miejsce do pracy nie da się z niczym porównać,
inwestycjach w szkolenia i środowisko pozwalające pracownikom Sheratona na
poufałe związki ze swoim gośćmi. Ponieważ wszystko polega na komunikacji,
pozycjonowanie Sheratona wprowadza się w życie na każdym możliwym etapie doznań
gości, od nowej telewizyjnej kampanii reklamowej i nowego zabezpieczenia do
nowego kluczowego „Ciepłego Powitania” (WarmWelcome). Największa marka
Starwooda zadebiutowała swoim Yahoo! Link @ Sheraton, lobby, gdzie goście mogą
wejść do Internetu i odkrywać zaprojektowaną przez Yahoo! oraz dostosowaną do
warunków lokalnych stroną internetową, napić się kawy, popracować, poplotkować,
poczytać, pooglądać telewizję lub w coś zagrać.
Four Points by Sheraton: Dla samowystarczalnego podróżnego, celem Four
Points by Sheraton jest zapewnienie prawdziwego, niezakłóconego komfortu. Cała
marka zasadza się na zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu i zaspokajaniu
niektórych słabostek, kiedy przebywa się z dala od domu, od wielkiego łoża i
perfekcyjnie przygotowanej filiżanki kawy, do bezpłatnego dostępu do szybkiego
Internetu i bezpłatnej butelkowanej wody – Four Points by Sheraton zapewnia
dobrą, solidną wartość. Celebrując „drobne przyjemnostki” marka rozwija
międzynarodowy program piwny „Best Brews”; serwując w swoich hotlach nagrodzone
ciasto; zapewniając drobne porady, by sprawić, żeby życie stało się mniej
skomplikowane i startując z serią pakietów, nowo zaprojektowanych wnętrz.
Szybki rozwój na całym świecie powoduje, że marka zamierza otworzyć ponad 30
nowych hoteli, tylko w przyszłym roku.
Le Meridien: Kluczowe wartości szyku, kultury i odkrycia, najnowszej
marki Starwooda, pochodzą z europejskiego dziedzictwa. Marka poszukuje
możliwości angażowania swoich gości w bardziej wyrazisty sposób – przywołując
ich pasje związane z muzyką, filmem, sztuką, fotografią, kuchnią,
projektowaniem, architekturą i modą. To nowe doświadczenie dla gości będzie
stymulowało i wzbogacało ich pobyt – odkrywając ciekawość w każdym z nas. Plany
rozwojowe są agresywne, z silną siecią dystrybucyjną na miejscu i ze
szczególnym naciskiem na Amerykę Północną, gdzie obecnie marka jest w trakcie
penetracji rynku.
Luxury Collection: Trzecia na świecie pod względem wielkości marka
hoteli luksusowych, Luxury Collection ewaluowała z marki pierwotnie nastawionej
na handel do pozycji marki konsumenckiej. Koncentracja marki na wyjątkowości,
lokalności, unikalności i doznaniu pozwoli na jej przekształcenie i podyktuje
jej rozwój z nastawieniem na najbardziej celebrowane niezależne hotele na
świecie, formując kolekcję sławnych, magicznych hoteli, takich jak Gritti
Palace, Hotel Imperial i Cala di Volpe.
St. Regis: Pewność funkcjonowania na najlepszych rynkach jest sprawą
pierwszoplanową dla pozycji St. Regis skumulowanej wokół bezkompromisowości,
działania na zamówienie, kuszenia klientów i zwracania się bezpośrednio do
gości. W miarę, jak firma otwiera niektóre z najbardziej spektakularnych hoteli
na świecie i kontynuuje rozwój rezydencji z dwunastoma w trakcie budowy,
kluczowe sztandarowe usługi będą zawierać program miłośników wina, restauracje
zatrudniające sławnych szefów kuchni, ekspansję słynnej obsługi kamerdynerskiej
i rozwój nowych spa.
W: Od San Diego do Seulu... a wkrótce od Hoboken do Hong Kongu, hotele W
ze swoim bałamutnym nastawieniem oferują gościom unikalne doznania wokół tzw.
ciepłego chłodu. Ekskluzywne związki partnerskie z Diane von Furstenberg, Alvin
Valley i Sirius Satellite Radio, dostęp do wydarzeń takich Fashion Week,
Jazzfest czy Tribecca Film Festival i klucze do świata, gdzie marzenia się
spełniają poprzez ich sztandarowy program noszący nazwę Cokolwiek/Gdziekolwiek
(Whatever/Whenever).
Aloft: Wystartowała niecały rok temu, Aloft – wizja hoteli W – oferuje
pikantne, odprężające oazy w nudnych pustyniach hoteli z wybranymi usługami. Ze
swoją obietnicą Cokolwiek/ Kiedykolwiek (Anything/Anytime); RE:FUEL, koncepcją
konsumpcji Grab n Go (Chwyć i Idź) i programem RELAX w miejscach publicznych,
zaprojektowanych do spotkań społecznych zebrań, podobnych do ‘Living Rooms’ w
hotelach W, Aloft udowadnia, że jest skarbem społeczności rozwoju z ponad 500
obiektami planowanymi do 2012 roku.
Westin: Podstawowe wartości Westina funkcjonujące wokół osobistej,
instynktownej odnowy, doprowadziły do podjęcia przez markę najnowszej decyzji o
zakazie palenia w swoich obiektach – którą podjęli jako pierwsi w przemyśle
hotelarskim. Tworząc na bazie Niebiańskiego Łoża, WORKOUT Westina wspierany
przez Reebok oraz Niebiańskie Spa (Heavenly Spa), Westin przedstawi nowe
‘zmysłowe powitanie’ zawierające aromaty białej herbaty, sztandarową muzykę i
oświetlenie, plus odświeżające ręczniki i eliksir, wszystko to zaprojektowane
dla odnowy. Relaksacyjne i wieczorne rytuały są pilotowane na całym globie, a
marka ogłosiła rozpoczęcie współpracy z Kliniką Mayo, aby zrozumieć efekt
wędrówki umysłów, ciała i ducha. Jako pionier w sprzedaży artykułów hotelowych,
Westin będzie kontynuował swoje wysiłki w tym zakresie poprzez Internet, w
hotelach i sklepach Nordstrom, koncentrując się na nowej ‘sensorycznej’
sprzedaży detalicznej. Wkrótce pojawi się „Project ESW” – nowa marka obiektów
na wydłużony pobyt (extended stay) wywodząca się z Westina.
Źródło: www.starwoodhotels.com
|