Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Poprawianie i chwalenie – Podstawa uczenia...

Artykuły serwisu


Poprawianie i chwalenie – Podstawa uczenia się – Detonator szkolenia w sprzedaży


Dodano: 2013-01-31

Drukuj


Wiele osób, włączając niektórych szkolących, uważa że szkolenie następuje w sali klasowej. Nie wierzcie w to.

Ta ważna część, która ma miejsce w klasie, jest wprowadzeniem nowych idei, kreujących zainteresowanie i wzmagających ciekawość dla poprawiania wydajności sprzedaży. Jednakże prawdziwa nauka rozpoczyna się w momencie opuszczenia klasy i przekładania nowych idei w rzeczywistą praktykę.

Z tego powodu większość z tych wspaniałych pomysłów sprzedażowych, przedstawionych w trakcie szkolenia, nigdy nie zostaje zrealizowanych w praktyce; nigdy nie stają się codziennymi nawykami w pracy. Faktem jest, że ponad 90 % materiału ‘przerobionego’ w trakcie kursów szkoleniowych, jest zapominanych, i / lub odkładanych, w ciągu 48 godzin po zakończeniu wykładów. Klasa szkoleniowa jest doskonałym medium do omawiania nowych pomysłów, ale nauka ma miejsce tylko po zakończeniu szkolenia.



Myślę, że ta prosta zasada jest jednym z największych nieporozumień w szkoleniu sprzedażowym. Zwykłe uczestniczenie w programie szkoleniowym nie poprawia, samo w sobie, indywidualnej wydajności; pragnęlibyśmy, aby tak było. Proces rzeczywistego nauczania rozpoczyna się wraz z faktycznym wprowadzaniem nowego materiału; jednakże jest to obszar, gdzie wiele programów szkoleniowych nie sprawdza się. Wypełnianie luki pomiędzy klasą szkoleniową, a kształtowaniem nowych nawyków w sprzedaży jest celem dobrych, uzupełniających programów szkoleniowych.

Większość szkolących, na równi z osobami, które ich zaangażowały, cierpi z powodu frustracji powodowanej oglądaniem ludzi powracających stopniowo do starych nawyków, po emocjach związanych z zakończeniem nowego cyklu szkoleniowego. Chociaż wiele osób w trakcie szkolenia zrozumiało istotę nowego pomysłu i zdecydowało się wprowadzać go w życie tylko po to, aby go odrzucić po powrocie do codziennej rutynowej pracy. U niewielu osób pozostaje wystarczająco długo taki pokład samo–motywacji, aby przełamać stare nawyki i nauczyć się nowego materiału.

Istnieje wiele znakomitych programów szkoleniowych dla pracowników recepcji i sprzedaży. Niektóre z nich mają nawet jakąś formę uzupełnień i kontynuacji. Przed zaplanowaniem nowego programu, staraj się o wprowadzenie wcześniej jakiegoś programu uzupełniającego, do uprzednio opanowanego materiału. Spowoduj, aby szkolenie było efektywne przez wprowadzanie dobrych programów nauczania.

Ludzie uczą się poprzez błędy i próby lub, jak mówi się w kategoriach szkoleniowych, przez poprawkę i pochwałę. Trening szkoleniowy może zagwarantować bodziec do zaangażowania ludzi do wprowadzania w życie nowych technik. Trening zapewnia związek pomiędzy klasą, w której się odbywa, a codziennym ćwiczeniem nowego materiału i pomysłów. Służy to poprawianiu, kiedy ktoś zbacza z kursu, po którym następuje pochwała, kiedy ktoś powraca do prawidłowego zachowania. Jest to sposób uczenia się najlepszy z możliwych.

Jeżeli ta zasada wydaje się wam znajoma, to każdy, kto układał psa, zna ten proces bardzo dobrze. Niektórzy mogą się poczuć urażeni, takim porównaniem, ale faktem jest, że ludzie i psy, uczą się w bardzo podobny sposób; poprawianie, po którym następuje pochwała. Psy i większość ludzi, żyje i rozkwita dzięki pochwałom czynionym w związku z ich postępowaniem. Nie ma lepszego wzmocnienia dla nauczonego materiału niż pochwała, kiedy „prawidłowo” wykonuje się wpojone czynności. Jak wielu z was stało w przejmującym zimnie lub w ulewnym deszczu, powtarzając „dobry piesek”, zanim twój pies ostatecznie zrozumiał, że oczekuje się od niego, gdzie może załatwić swoje potrzeby fizjologiczne.

Wiele środowisk hotelowych jest dosłownie zapchanych formalnymi procedurami poprawkowymi; ustne lub pisemne ostrzeżenia itd.; jednakże niewiele z nich jest przygotowanych lub chętnych do wzmocnienia pochwałą poprawkowych działań; szczególnie, pochwałą za wykonywanie specyficznych czynności sprzedażowych. Nie potrafię zliczyć, jak wiele razy słyszałem pracowników działów sprzedaży, skarżących się, że często się ich poprawia, ale nie mogą sobie przypomnieć ostatniego razu, kiedy usłyszeli na swój temat, pochwałę za cokolwiek.

Jeżeli nie wzmacnia się pochwałami, poprawianie powoduje po prostu dezorientację i zniechęca do pozytywnego działania z obawy narażenia się na jeszcze większy krytycyzm; normalną reakcją jest mniejsze zaangażowanie, w celu uniknięcia dalszej negacji.

Osoba szkoląca zapewnia zarówno niezbędny bodziec do odkrywania i ćwiczenia nowego materiału sprzedażowego, jak i stałe poprawianie ze wsparciem powiązanym z pochwałami, do czasu, aż nowy materiał stanie się codziennym nawykiem w pracy. Nawyki raz wyuczone i zastosowane w praktyce będą trwały przez całe życie.

Dobrze, kto więc przyjmie na siebie krytyczną rolę szkoleniowca wdrożeniowego? Idealnie byłoby, aby była to ta sama osoba, która prowadziła program szkoleniowy, ale jeżeli twój szkoleniowiec nie zapewnia treningu, jest możliwość zatrudnienia jednego z wielu oferujących swe usługi, trenerów marketingowych. Jeżeli nie jest to możliwe, spróbuj stworzyć wewnętrzne środowisko treningowe.

Dyrektor hotelu lub dyrektor ds. sprzedaży może zostać trenerem szkoleniowym. Jednakże, co najbardziej ważne, trener musi znać materiał i techniki wprowadzane w materiale szkoleniowym. Jako szkoleniowiec uważam, że jedną z większych frustracji, których doświadczamy, jest rozpoczynanie sesji szkoleniowej, a dyrektora naczelnego i/lub dyrektora ds. sprzedaży nie można nigdzie znaleźć. Słyszałem wszelkie możliwe wytłumaczenia tego faktu, od „jestem zbyt zajęty”, do „nie zdawałem sobie sprawy z tego, że będę tam potrzebny”. Ponieważ program uzupełniający jest tak ważnym elementem uczenia się, wiedza o materiale szkoleniowym jest decydującą częścią zdolności wspierania ‘prawidłowych działań’ w momencie kiedy się zdarzają.

Po drugie, szkoleniowiec musi rozwinąć u siebie wysoki poziom cierpliwości i współczucia; szkolenie wymaga osobistego zaangażowania. Szkolenie następujące po treningu jest procesem bezpośredniego rozwijania celów nauczania, harmonogramów praktykowania nowego materiału, ustalania punktów odniesienia do mierzenia postępów w procesie szkolenia i planowania spotkań do przedyskutowania następnych etapów.

Trener/mentor ułatwia proces uczenia się, budowania atmosfery i procedur, maksymalizujących rezultaty szkolenia. W trakcie treningu pracownicy są stymulowani i zachęcani do uczenia się używania materiału, opanowanego w trakcie szkolenia.

Jakiekolwiek firmy lub indywidualne hotele angażujące środki finansowe w programy szkoleń sprzedażowych, zasługują na polecenie. Przez wiele lat błagaliśmy hotelarzy, aby zaplanowali w swoich budżetach, szkolenia jako integralną część ich programów sprzedażowych. Przedyskutuj swój uzupełniający program treningowy przy planowaniu następnych zajęć szkoleniowych. Skompletuj proces szkoleniowy z efektywną nauką programu, przy pomocy procedur treningowych.

Neil Salerno


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji