Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Studia przypadku udowadniają, że optymalizacja...

Artykuły serwisu


Studia przypadku udowadniają, że optymalizacja wyszukiwarek przynosi efekty


Dodano: 2006-11-12

Drukuj


Mam swoją ulubioną analogię dotyczącą hoteli i tego, w jaki sposób powinny patrzeć na swoje strony internetowe i inicjatywę hotelowego marketingu elektronicznego, zazwyczaj działają nam na nerwy, kiedy jesteśmy w pobliżu domu...

Wyobraź sobie sytuację, kiedy wydrukowałeś 1.000 pięknych, czterokolorowych, dziesięciostronicowych folderów, które fantastycznie uwypukliły unikalną naturę twojego hotelu, po dziesięć dolarów za sztukę, a następnie zamknąłeś je w szafie... jak efektywne mogą się w ten sposób stać?

A co, na przykład, ze stworzeniem mistrzowskiego dzieła w formie bezpośredniego maila, pasjonującego, stymulującego, wartego Nagrody Pulitzera... który nigdzie nie został wysłany? W tym momencie powinieneś poczuć się bardzo, bardzo winny... nie w związku z tymi 500 folderami, w dalszym ciągu spoczywającymi w twojej szafie, ale w związku ze stroną internetową, która nie pracuje wystarczająco ciężko...

Budowanie wspaniałej strony internetowej bez optymalizacji wyszukiwarek jest tym samym, co te foldery lub to dzieło mailowe; bez względu na to, jak chwytliwy jest tekst lub jak zapierająca dech w piersiach, dynamiczna wizualizacja, to jeżeli nikt nie może odnaleźć twojej strony, kiedy szuka w sieci hasła „luksusowy hotel w San Diego” lub „romantyczny pensjonat w okolicach Paryża” czy „wakacje z nurkowaniem na Malediwach”, to najprawdopodobniej straciłeś swoje pieniądze. Ale nie tylko to, bo inteligentna konkurencja, zdążyła już zoptymalizować swoje strony i korzysta z dojrzałych owoców tej formy działalności, a ty nie.

Jakie to są owoce, zapytasz? Mój ostatni artykuł spotkał się z nadzwyczajną reakcją ze strony przemysłu (no w każdym razie ponad 100 maili... właśnie skończyłem dzisiaj odpowiadać na ostatnie z nich... niektóre autentycznie, z prośbą o pomoc, którą z przyjemnością staram się udzielać, ale więcej niż w jednym znalazłem żądanie „Pokaż mi, jakie będę miał z tego pieniądze!”)

I jest to uczciwe postawienie sprawy! Tak więc w tym tygodniu przedstawiliśmy parę Studiów Przypadku dotyczących projektów optymalizacji wyszukiwarek, które ostatnio skompletowaliśmy i umieściliśmy na naszych stronach internetowych, aby były dostępne dla wszystkich.

Aby być całkowicie szczerym, musimy przyznać, że dla celów naszych studiów przypadku, wybraliśmy te najlepsze, bowiem kiedy rozejrzeliśmy się po wachlarzu stron, z którymi współpracowaliśmy w ciągu ostatniego roku, rezultaty okazały się ogólnie zadowalające... a hotele są w dalszym ciągu naszymi klientami, co jest potwierdzane comiesięcznie sporządzanymi fakturami za usługi, ostatecznym testem lojalności klienta.

W studium przypadku numer jeden, wybraliśmy doświadczony czterogwiazdkowy miejski hotel, dysponujący pomad 400 pokojami, rozległymi możliwościami organizowania konferencji i innych imprez i wielorakimi rynkami zbytu dla gastronomii. Posiadają „dojrzałą” stronę internetową, która została dostosowana pięć miesięcy wcześniej dla potrzeb systemu Zarządzania Zawartością, ale nie korzystali z niego w zadowalający sposób. Poprzez zastosowanie rozsądnego modelu, techniki Optymalizacji Wyszukiwarek, bezpośrednie dochody uzyskiwane przez Internet, zwiększyły się ponad trzykrotnie w ciągu trzech miesięcy... zapytania dotyczące organizacji konferencji i innych imprez zwiększyły się czterokrotnie, przy konwersji na sprzedaż ustabilizowanej na oszałamiającym poziomie 75%... najwyraźniej, kiedy organizatorzy konferencji dokonują zapytań w sieci, są zdecydowani na dokonanie rezerwacji!

Hotel zainwestował 9000$ w okresie ponad trzech miesięcy i od tego czasu zwiększył roczne dochody z sieci o skromne 420.000$ a dochody ciągle rosną... czy chciałeś wiedzieć, jaki jest zwrot na inwestycjach (ROI)? Przy skromnym wzroście dochodów o 3,8 %, jest to nadzwyczajny rezultat.

Dla studium przypadku numer dwa zwróciliśmy uwagę na ostatnio odnowiony, pięciogwiazdkowy hotel-kurort na wybrzeżu, dysponujący w przybliżeniu 90 pokojami i apartamentami z obsługą; oferują również miejsca dla organizacji mityngów i sal dla celów małych lub średnich ekskluzywnych konferencji i szkoleń korporacyjnych. Budżet tego obiektu był nieco szczuplejszy dlatego skoncentrowaliśmy się na rozszerzeniu ich podstawowego rynku – „wypadu na romantyczny weekend”.

Poprzez nasze wstępne badania dowiedzieliśmy się także, że wprowadzili i przywitali z zadowoleniem, niektórych istotnych klientów korporacyjnych w zeszłym roku, którzy mieli również pakiety imprez motywacyjnych typu team building od lokalnych dostawców. (Co powoduje, że cała grupa kierownicza firmy pragnie wyskoczyć z dobrego samolotu, tylko na skrawku materiału, zapakowanego w torbę?) Pragnęliśmy dokonać kapitalizacji naszej wiedzy, tworząc poświęcone tym sprawom strony internetowe, aby zareklamować lokalnych dostawców, w związku z podejmowanymi przez nich działaniami typu team building i umieszczaliśmy te informacje również na głównej stronie hotelowej.

Potrzebujesz wskaźników do pomiaru swoich działań marketingowych? Każdego dnia, kiedy właściciel hotelu loguje się do Internetu, może zapoznać się z danymi statystycznymi i jest w stanie porównać liczbę unikalnych odwiedzin na stronie i złożonych za jej pośrednictwem zapytań, co do przyszłych trendów w sprzedaży. Unikalne odwiedziny na ich stronie wzrosły z poziomu 1.000 do 4.000 w miesiącu, związki konferencyjne potroiły się, a „dodana wartość” zespołowej sprzedaży wzrosła czterokrotnie... a podstawowe pakiety „wypadu na weekend” podwoiły się nawet po 30 % podwyżce cen! Co za cuda zarządzania wpływami i dynamicznego ustalania cen!

Tak więc, czy optymalizacja wyszukiwarek (SEO) naprawdę się sprawdza w praktyce? I tak, i nie. SEO zapewnia ci zwiększony ruch na stronie, kierunki i potencjalną sprzedaż... ale to i tak wymaga ze strony hotelu wrażliwości, atrakcyjności i konkurencyjności cenowej na rynku. Jeżeli ty wspólnie ze swoim zespołem będziesz w stanie udzielić odpowiedzi na zapytanie jeszcze tego samego dnia, zapewnić niezapomniane wrażenia w rzeczywistości, która odpowiada wrażeniom odnoszonym przez klienta w sieci i za cenę, która faktycznie odpowiada oferowanym atrakcjom, to wtedy optymalizacja wyszukiwarek jest przeznaczona dla ciebie.

I proszę zrozumieć... ten kanał dystrybucyjny nie może być dłużej miejscem upychania tanich ofert last minute, powinien on być miejscem rozważnego inwestowania, ograniczonych środków finansowych w celu uzyskania maksymalnego zwrotu z inwestycji. W obu wyżej przedstawionych studiach przypadku, kanał internetowy jest obecnie najwydajniejszym źródłem biznesu.

Keith Paulin 


© Copyright Keith Paulin, Hotel Marketing Workshop
Tytuł artykułu w oryginale "Case Studies Prove Hotel Search Engine Optimisation Delivers Results”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Keith Paulin - General Manager w firmie Hotel Marketing Workshop, piastował stanowiska kierownicze w zakresie marketingu zarówno w przemyśle hotelarskim (Hilton, Regent, Hyatt, Accor) jak i innych przemysłach (HP, Lion Nathan, Shell). Hotel Marketing Workshop współpracuje z łańcuchami oraz niezależnymi hotelami kreując praktyczne strategie hotelowego e-marketingu i je wprowadza. Keith szeroko interesuje się światem e-commerce, SEO i SEM.

Kontakt:
Keith Paulin
Hotel Marketing Workshop
email:
contact@hmworkshop.com
Hotel Marketing Workshop – Hotel Internet Marketing Specialists


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji