Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Najlepsze praktyki w marketingu internetowym...

Artykuły serwisu


Najlepsze praktyki w marketingu internetowym ośrodków wypoczynkowych


Dodano: 2013-10-15

Drukuj


Po raz pierwszy na większą skalę zostało wydane całościowe badanie „Najlepsze praktyki w marketingu internetowym i dystrybucji dla ośrodków wypoczynkowych” zainicjowane przez Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI).

Raport pokazuje najlepsze praktyki ośrodków uczestniczących w badaniu biorąc pod uwagę takie kluczowe mierniki marketingu internetowego jak: wydatki na marketing jako procent ogólnego dochodu, efektywność marketingowa, procent dochodu z kanałów elektronicznych jako procent z ogólnego dochodu, procent wydatków na emarketing do ogólnego dochodu oraz bezpośredni dochód ze strony na każdy dolar wydany na marketing internetowy. Wykorzystując te wskaźniki uczestnicy zostali podzieleni na kategorie oparte na ich efektywności mierzonej w dolarach wydanych na marketing i dochody z Internetu ogółem. W rezultacie powstały następujące kategorie: eksperymentatorzy, mistrzowie, nowicjusze oraz ci, którzy„powinni wyjść ze skorupy”.



“Przejście na marketing online w sektorze ośrodków przebiega bardziej stopniowo w porównaniu do innych sektorów przemysłu turystycznego, ponieważ wiele niezależnych ośrodków nie ma zasobów na zbadanie wszystkich możliwych dla nich opcji, aby w pełni wdrożyć program marketingu online” – mówi Cindy Estis Green – dyrektor badania oraz partner The Estis Group. „Ośrodki przykładają szczególną uwagę na konsekwentną obsługę klienta i zrozumienie, że zakup w ich przypadku ma charakter kompleksowy. Unikalne potrzeby wymagają od nich poświęcania mnóstwa czasu na mieszanie procedur rezerwacji online i offline. Raport ‘Najlepsze praktyki…’ pomógł zilustrować każdy krok w tym procesie.”

Według Franka Fredericksa, vice prezesa ds sprzedaży i marketingu w Wild Dunek Resort „Wraz ze wsparciem Destination Hotels & Resorts nastawiliśmy się na postępujące działania w marketingu internetowym, ale ten raport dał nam niektóre pomysły, których nie moglibyśmy wymyślić samemu. Jest bardzo przydatne zobaczenie, co inne ośrodki robią i określenie, jak te pomysły mogłyby pracować u nas w Wild Dunek… osiągnęliśmy ogromny sukces z inicjatywami, jakie podjęliśmy po tym, jak raport został udostępniony”.

John Washko dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w The Broadmoor oświadcza “Ten raport był pobudką dla całościowego zreformowania naszego podejścia do marketingu internetowego. Wiedzieliśmy, że jest on ważny, ale ten raport wyznacza nam realne przykłady i case studies. Wykorzystaliśmy te informacje jako katalizator do wdrożenia pełnej strategii handlu w Internecie.”

Z badania wyłoniona została seria ośmiu bloków, które stanowią zdrową strategię. A pełny raport uszczegóławia każde z następujących zagadnień.

1. Zaplanowanie strony internetowej: ustalenie celów, zaplanowanie i zaprojektowanie strony.
2. Ustanowienie infrastruktury:  zbudowanie systemów do wsparcia celów strony
3. Stworzenie ruchu na stronie: optymalizacja wyszukiwarek, reklama płać-za-kliknięcie (pay-per-click), strategia linków, kampania emailowa i stymulowanie możliwości grupowych.
4. Zazębienie z marketingiem offline: strony internetowe (wewnętrzne i zewnętrzne) oraz jak one funkcjonują bez współdziałania z załogą od sprzedaży i działalności operacyjnej jak centra rezerwacyjne, obsługa klienta, zarządzanie dochodem oraz marketing offline.
5. Wpływ pośredników: touroperatorów, wyszukiwarki, GDSy czy afiliowane strony.
6. Zawiązanie pętli z klientami: włączenie reakcji zwrotnej od strony klientów odnośnie obsługi, profilów gości oraz preferencji odnośnie produktów, w planie marketingowm dotyczącym internetu
7. Notowanie wyników: seria wzorów do mierzenia sukcesu lub porażki, analizy kosztów i korzyści, analizy wpływu kampanii reklamowych itp.
8. Czuwanie nad nowościami: poznawanie, co może nadawać się do zastosowania w horyzoncie czasowym za 2-5 lat w obszarze nowej technologii, nowych metod komunikacji i nowych kanałów dystrybucji.

Z raportu wynikają dalsze wnioski:

- Internet jest medium o wysokiej intensywności, inaczej niż tradycyjna reklama, z której korzysta większość ośrodków. Klient otrzymuje wiadomość od ośrodka ponieważ sam wybrał taką opcję. Fundamentalną odmianą jest przejście w przestrzeni online z techniki PUSH, gdzie wiadomości są pchane do klientów, na technikę PULL, w których wiadomości są wybierane przez klientów. Ta zmiana jest przełomowa w zrozumieniu jak korzystać z nowych możliwości na rynku, który jest rynkiem klienta a nie dostawcy. Przy wielu mobilnych urządzeniach jak odtwarzacze MP3, PDA czy telefonach komórkowych, ten przekaz jest nawet bardziej przejrzysty.

- Przy wprowadzeniu strony internetowej, każdy ośrodek efektywnie wchodzi na globalną arenę. Niektóre z globalnych konsekwencji włączają kierowanie się w stronę kwestii międzynarodowych jak język, związki z międzynarodowymi przewoźnikami, rola pośredników, aby penetrować wyłaniające się rynki oraz środki efektywne kosztowo, by podnieść świadomość istnienia ośrodka na rynku z wysokim poziomem badań online oraz zwiększyć liczbę rezerwacji. Dywersyfikacja portfela ma zastosowanie do bazy klientów i daje możliwość łagodzenia sezonowości, wypełniania dziur w grupach oraz kompensować ich innymi rynkami podczas okresów gospodarczych zawirowań.

- Wyrównywanie poziomu gry między łańcuchami a obiektami niezależnymi. Występuje baza klientów ośrodka a potem jest wszechświat potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie odkryli nazwy ośrodka, niezależnie od tego, jak dobrze ośrodek znany jest w regionie czy kraju. Przed wykorzystaniem Internetu przez klienta, nie był praktycznie brany pod uwagę marketing do tak szerokiej audiencji nieświadomych nazwy marki ośrodka. Teraz jest to nie tylko praktyczne, ale byłoby również lekkomyślne pomijanie przez załogę marketingu możliwości kierowania się do szerszego rynku.

- Ta gra jest wygrana poprzez zgromadzenie większej liczby rezerwacji przez twoją stronę, ale tylko, gdy rzeczywiście zgromadzisz ich więcej. Dystrybucja online tworzy niezwykle ekscytujące możliwości, aby zwiększyć dochód. Jak ten dochód przyjdzie, będzie zależało od samego ośrodka. Każdy ośrodek może wykorzystywać użyteczność Internetu, aby wspierać swoje plany biznesowe na różne sposoby. Niektóre zgromadzą więcej poprzez zatrzymanie klientów, niektóre poprzez poprawienie rozproszonych informacji, niektóre stworzą machinę, gdzie rezerwacje będą spływać poprzez istniejące już call center, a niektóre będą polegały na pośrednikach dla zwiększenia liczby klientów podczas okresów, kiedy ich potrzebujemy. Możliwości i kombinacje sukcesu są obszerne.

Raport wygenerował również sporą liczbę kwestii i nieporozumień oraz daje bliższe szczegóły na tematy:

- Jak często optymalizować stronę i słowa kluczowe oraz zrozumieć różnicę miedzy zaprojektowaniem strony a wprowadzeniem efektywnego marketingu wyszukiwarek

- Poleganie na “rozpoznaniu nazwy” dla znalezienia obiektu w Internecie przeciw wykorzystaniu wyszukiwarek do budowania ruchu

- W temacie zarządzania kanałami dystrybucji, wiele ośrodków nie zdaje sobie sprawy, że może kontrolować wiele kanałów, które napędzają im biznes. Pomijanie biur turystycznych działających online czy internetowych touroperatorów z powodu postrzeganej ceny nie jest naprawdę tym, co może wydawać się rozsądne.

Źródło: Hospitality Sales & Marketing Association International


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji