Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dlaczego ważny jest projekt strony: to coś więcej...

Artykuły serwisu


Dlaczego ważny jest projekt strony: to coś więcej niż tylko indywidualny gust


Dodano: 2007-01-22

Drukuj


Przy tak dużej liczbie hoteli polegających na pomocy Internetu w zapełnianiu ich pokoi, zdumiewa mnie fakt, że w dalszym ciągu istnieje tak dużo stron internetowych hoteli, które nie są zaprojektowane po to, by generować dokonywanie rezerwacji. Bądź co bądź, czyż nie jest to podstawowa przyczyna zamieszczania stron internetowych? Szokować również może to, że tak dużo projektantów stron internetowych nie ma pojęcia o wyszukiwarkach, w jaki sposób funkcjonują, ani w jaki sposób i dlaczego ludzie dokonują wyboru hotelu, w którym zamierzają przebywać.

Tak wiele w procesie planowania i projektowania wydajnej strony internetowej zależy od zamiaru i intencji projektanta, w trakcie wykonywania tego przedsięwzięcia. czy projektant zdaje sobie sprawę z celów jakie powinna spełniać strona internetowa hotelu? Stephen Covey w swoim bestsellerze „Siedem Nawyków Wysoko Wydajnych Ludzi – Seven Habits of Highly Effective People”, uczy nas, aby zaczynać pracę, mając na myśli określony efekt końcowy.

Jeżeli chodzi o strony internetowe hoteli, ten określony efekt końcowy, to konieczność takiego ich zaprojektowania, aby zapewniały sprzedaż rezerwacji, a nie były po prostu jeszcze jednym folderem reklamowym, tyle że internetowym. Wiele osób zadaje mi pytanie dlaczego mam tak silne przekonanie, że aby zaprojektować wysoko wydajną stronę internetową trzeba mieć wiedzę na temat hotelowego marketingu. Dzieje się tak z tego powodu, że efektywna  strona internetowa hotelu musi łączyć w sobie podstawowe zasady hotelowego marketingu – lokalizacji, udogodnień i atrakcji (zarówno dla podróżujących służbowo jak i w celach wypoczynkowych); a co najważniejsze, strona musi zawierać głównie, dominujący, dobrze napisany tekst sprzedażowy.

Podczas gdy reklamowy folder hotelowy jest zaprojektowany do opisania oferowanych udogodnień i usług, nie jest on przeznaczony do finalizacji procesu sprzedaży. Cel strony internetowej jest dużo bardziej kompleksowy. Musi ona być zaprojektowana tak, by zdobyć sobie popularność wśród wyszukiwarek, aby mogła być odnaleziona przy użyciu wielu różnych warunków wyszukiwania; musi wzbudzić zainteresowanie lokalizacją hotelu, udogodnieniami i oferowanymi usługami; i co najważniejsze tekst zamieszczony na stronie musi zapewnić konwersję oglądających na zamawiających.

Lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja

Z paroma wyjątkami, ludzie odwiedzają określony region kraju, ale zatrzymują się w hotelu z powodu jego usytuowania, okolicznych atrakcji i udogodnień. Wiedząc o tym, potrzeba tylko czystego zdrowego rozsądku w podkreśleniu i uwypukleniu lokalizacji hotelu. Zawsze mnie zdumiewa fakt, kiedy widzę jak dużo stron internetowych hoteli nie daje wyobrażenia osobom ją odwiedzającym o lokalizacji; niektóre nawet zapominają o podaniu adresu.

Twoja lokalizacja to bardzo szczególne miejsce. Twoja lokalizacja posiada swoje specjalne atrybuty, które przyciągają odwiedzających z całego świata. Twoja strona internetowa powinna w sposób wyjątkowo celny podkreślać specjalne atrybuty lokalizacji hotelu i podać powody, dla których odwiedzający powinien właśnie tu się zatrzymać. Proste zamieszczenie adresu hotelu jest niewystarczające; zdobywanie nowych gości dla twojego hotelu jest celem najważniejszym; najpierw sprzedaj miejsce celu podróży turystycznych, a następnie swój hotel.

Obecność w sieci

W początkach popularności Internetu, zaledwie dziesięć lub coś koło tego, lat temu, wiele hoteli było na tyle dalekowzrocznych, aby skorzystać z okazji zaakcentowania swojej obecności na rynku, w tym całkowicie nowym marketingowym medium. Jednakże Internet zmienił się w sposób zasadniczy od tamtego czasu. Nauczyliśmy się, że sama obecność w Internecie niekoniecznie powoduje dokonywanie rezerwacji.

Wiele z tych pierwszych stron internetowych zostało zaprojektowanych wyłącznie przez techników, a w kilku przypadkach przez członków rodziny właściciela hotelu, ze smykałką do projektowania i odrobiną wiedzy w zakresie publikacji stron w Internecie. Niektóre strony były dobre; wiele było strasznych, ale w tamtych czasach, bardzo mało hotelarzy zdawało sobie sprawę z tego, jak wielki wpływ będzie miał Internet na nasz przemysł, a na temat projektowania stron w celu dokonywania rezerwacji w sieci, ich wiedza była więcej niż znikoma.

W okresie dojrzewania procesu, ilość stron w Internecie wzrosła niewspółmiernie, a wyszukiwarki (serce Internetu) zostały uszlachetnione i udoskonalone; i w dalszym ciągu, nieustannie podlegają tym procesom. Jeżeli strona nie może być łatwo odnaleziona, jest bezużyteczna. Eksplodujący rozwój Internetu jest procesem bez precedensu w naszych czasach. Google, jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Internecie ma zaindeksowanych ponad 6,8 mld stron internetowych. Światowa populacja oscyluje w granicach 6,6 mld ludzi, co oznacza, że na każdego człowieka przypada więcej niż jedna strona internetowa. Bez wyszukiwarek, sprawne nawigowanie w sieci byłoby prawie zupełnie niemożliwe.

W tym momencie możesz się zastanawiać, co wspólnego ma projekt strony internetowej z wyszukiwarką; odpowiedź brzmi – wszystko. Wymagania stawiane przez wyszukiwarkę muszą być wbudowane w projekt strony. Pamiętaj, że obecnie wyszukiwarki czytają jedynie tekst; obrazy i grafika są w większości dla nich niewidoczne. Wyszukiwarki odszukują strony, które zawierają słowa umieszczone w warunkach wyszukiwania.

Wielu projektantów stron internetowych wykonuje doskonałą pracę, aby strony wyglądały atrakcyjnie, ale niestety zawodzą na polu dostosowania ich do wymagań wyszukiwarek oraz potrzeb sprzedażowych i marketingowych hoteli. To, o czym mówi twoja strona i w jaki sposób o tym mówi, stanowi o jej popularności wśród wyszukiwarek i decyduje o konwersji odwiedzających stroną na rzeczywiste rezerwacje.

Trochę zdrowego rozsądku w temacie stron internetowych

Projektanci stron hotelowych, nawet ci z doświadczeniem w zakresie hotelowego marketingu, mają tendencję do dominacji używania prawej półkuli mózgowej, co decyduje o ich kreatywności. Nie zakładaj, że oni zawsze wiedzą o wszystkich kluczowych czynnikach, które powodują, że lokalizacja twojego hotelu jest unikalna i popularna. Kiedy dokonujesz wyboru projektanta dla swojej strony, albo nowej, albo modyfikowanej, sporządź listę funkcji sprzedażowych z zachowaniem ich priorytetów. Dobry projektant wie, że zasadnicze szczegóły dotyczące obiektu związane z lokalizacją i hotelem powinny zajmować zasadnicze miejsce na stronie internetowej. Pamiętaj, mniej ważne jest to, co mówisz, od tego w jaki sposób to mówisz. Rozpocznij mając w głowie rezultat końcowy; tym końcowym efektem jest generowanie rezerwacji, a nie liczba osób odwiedzających twoją stronę internetową.

Wiem, że istnieje silna pokusa, aby pozwolić projektantowi na stworzenie dzieła sztuki; no bo przecież masz te wszystkie piękne zdjęcia twojego hotelu, ale bardzo często ich brak wiedzy na temat sprzedaży hotelowej sprawia, iż strona przynosi bardzo mierne efekty.

Dobra i prosta nawigacja jest również jednym z podstawowych zagadnień. Podstawowa reguła; nie pozwól, aby użytkownicy musieli się uczyć sposobu nawigacji na twojej stronie. Zrozumienie, w jaki sposób i dlaczego ludzie wybierają hotel jest pierwszym składnikiem konstruowania projektu hotelowej strony internetowej. To nie jest kwestia prostego opisania atrybutów twojego hotelu; natomiast, to w jaki sposób są one zaprezentowane, to jest coś, co się liczy.

Przyjrzyj się obiektywnie swojej stronie

Jeżeli twoja strona internetowa nie przynosi spodziewanego wolumenu rezerwacji, to prawdopodobnie nadszedł już czas na sporządzenie marketingowej analizy swojej strony. Analiza strony może ujawnić dlaczego efekty funkcjonowania strony są mizerne; często niewielkie przystosowania mogą spowodować diametralną zmianę w rezultatach sprzedaży. Może również często ujawnić, że strona wymaga całkowitej renowacji, na korzyść nowej, prawidłowo zaprojektowanej strony. Czy dokonujesz pomiaru współczynnika konwersji generowanego przez twoją stronę? Jeżeli nie, to dlaczego? Nie daj się nabrać na proste zliczanie liczby osób odwiedzających stronę. Większość hotelowych stron internetowych dokonuje konwersji odwiedzających na rezerwacje, na poziomie niższym od 4%; poprawienie tego wskaźnika powinno być twoim najważniejszym celem. Prawidłowo napisany i umiejscowiony tekst sprzedażowy może stanowić o wielkiej różnicy w funkcjonowaniu strony.

Strona internetowa jest żywym, oddychającym narzędziem wymagającym stałego i ciągłego dostosowywania, aby dotrzymywać kroku następującym zmianom rynkowym, zmianom w twoim hotelu i ciągłym zmianom w parametrach wyszukiwania.

Twoja strona internetowa generuje szereg danych i informacji statystycznych, których możesz użyć do poprawy jej funkcjonowania. Poproś swojego webmastera o przedstawienie i dokonanie oceny tych danych. Czasami może się z tym wiązać niewielka dodatkowa opłata, ale naprawdę warto ją ponieść.

Twoja strona może ci przynieść od 30% do 70% rezerwacji ogółem. Spraw, by zaczęła pracować na twoje konto.

Neil Salerno


© Copyright Neil Salerno
Tytuł artykułu w oryginale: „Why the Design of Your Hotel Web Site Matters;  It’s more than just Personal Taste”.

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji