Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Hotelowe innowacje? Oceń je sam

Artykuły serwisu


Hotelowe innowacje? Oceń je sam


Dodano: 2007-01-25

Drukuj


Będąc w ubiegłym tygodniu jednym z sędziów nagród przyznawanych przez DEPA (organizację zajmującą się wyposażeniem wnętrz hotelowych) w konkursie Nagród dla Hoteli z Bliskiego Wschodu (Middle East Hotel Awards), było nowym, otwierającym oczy na niektóre sprawy, doświadczeniem dla Yeoh Siew Hoon.

Otworzyło ono moje oczy, na kilka rzeczy, które dzieją się obecnie w przemyśle hotelarskim.

1. W przemyśle nie dzieje się dużo nowego.

Każdemu wydaje się, że robi się te same rzeczy. Większość pięciogwiazdkowych hoteli wygląda podobnie: telewizor z płaskim ekranem, duże stanowiska prysznicowe, królewskie łoża z białą pościelą, pełnowymiarowe biurko robocze, ergonomiczne krzesło. Nie można nawet odróżnić jednego hotelu od drugiego, jeżeli należą do tej samej grupy.

2. Nie dzieje się również dużo nowego w gastronomii.

W hotelach otwarte są interaktywne restauracje, z podglądem kuchni i procesu przygotowywania posiłków. Serwuje się dania przyrządzone według przepisów pochodzących z wielu kuchni narodowych. Myślę, że mezza (pizza śródziemnomorska) podawana w Great Hyatt Singapore, była jednym z pierwszych posiłków zapoczątkowujących ten trend w 1994 r. i wszyscy adaptowali go do własnych potrzeb i stylu. Hotel, który został nagrodzony w konkursie gastronomicznym, Hotel Inter-Continental Mzaar w Libanie, postarał się przynajmniej zrobić coś innego. Restauracja usytuowana jest w namiocie i oferuje lokalne libańskie jadło w górach. Jej wybudowanie kosztowało 10 tys. $, a po zaledwie kilku miesiącach zaczęła przynosić zyski.

Z drugiej strony tego spektrum, znajduje się „Spectrum on One” - najmodniejsza nowa restauracja, którą odwiedziłam w Dubaju w hotelu Fairmont. Jej oferta tzw. późnych śniadań z elementami lunchu zawiera pozycje najwyższej jakości i wartości, dostępne w mieście, chociaż jej koncepcje są podobne do pomysłu mezzy, z wyjątkiem tego, że są większe i nowsze.

3. Niektóre firmy hotelarskie nastawione są przede wszystkim na zdobywanie nagród.

Zatrudniają personel, który jest przeszkolony w przedstawianiu propozycji pod konkretne konkursy, ponieważ zdobywanie nagród jest częścią kultury tych hoteli. Jest to część procesu zdobywania uznania dla swojej marki i wpajania dumy w zatrudnionych w hotelu pracowników. Niektóre firmy, które zgłosiły swój akces do konkursu, lepiej by zrobiły, gdyby tego nie uczyniły, z powodu braku jakiegokolwiek zainteresowania dla zasad ogłaszanych przez organizatorów. DEPA Middle East Hotel Awards, jest organizowany już od pięciu lat i jest konkursem z nagrodami, ocenianym przez równoprawnych sędziów. Każdego roku wybierany jest niezależny panel sędziów, którego dokonuje niezależny przewodniczący i następnie nadzoruje przeprowadzanie konkursu, niezależnie od organizatora. Przyjmowane są zgłoszenia, artykułowane zasady uczestnictwa, a sędziowanie jest oparte na jakości zgłoszeń, które muszą spełniać ustanowione kryteria. W moim odczuciu, jeżeli sądzisz, że nagroda jest warta zdobycia, powinieneś poświęcić wystarczającą ilość czasu na właściwe przygotowanie się do konkursu.

4.Organizuje się zbyt wiele programów z nagrodami, wybierz więc te, w których naprawdę chciałbyś startować i staraj się zdobyć nagrody.

Gdyby płacono mi dolara od każdego zgłoszenia o organizowanym konkursie z nagrodami, jakie otrzymuję, byłabym już zapewne milionerką. Niektóre hotele czynią sobie niedźwiedzią przysługę oznajmiając wszem i wobec, i każdemu z osobna, jaką nagrodę właśnie zdobyły, natomiast udział w konkursie i zdobycie tej nagrody powinny być w zasadzie przemilczane. Twoi klienci cierpią z powodu twojej Choroby Nagrodowej. Nie mogą już odróżnić jednej nagrody od drugiej. Pomóż im w tym.

5. Hotele poświęcają więcej czasu na chwalenie się swoimi pokojami i urządzeniami, niż na chwalenie się swoim personelem.

Jestem nieprzerwanie zdumiona ogromnymi ilościami pieniędzy, jakie właściciele, deweloperzy i hotelarze wydają na wymyślne żyrandole, drogie marmury i zaawansowane technologicznie gadżety, natomiast tak mało na swoich pracowników. Mimo tego, zawsze powtarzają, że przemysł hotelarski jest oparty na ludziach. Liczba zgłoszeń w konkursie na Młodego Hotelarza Roku, była rozczarowująca. Większość hoteli poświęca swój czas na zdobywanie innych nagród, niż na tę kategorię konkursów, które zapewniają bezpieczną przyszłość dla naszego przemysłu.

Myślę, że nadszedł już najwyższy czas, żeby znalazł się ktoś, kto wyłoży odpowiednią kwotę pieniędzy i zorganizuje Nagrodę za Talent, wyróżniającą ludzi pracujących w hotelach, którzy stanowiliby punkty odniesienia dla swoich odpowiedników w różnych regionach krajów i na całym świecie.

Ogółem, siedmioosobowemu panelowi sędziów zajęło pełne dwa dni przejrzenie wszystkich zgłoszeń w 14 kategoriach. Mógłbyś to nazwać pracą społeczną kilku wolontariuszy, którzy dobrowolnie zaangażowali się w organizację tego konkursu.

Yeoh Siew Hoon 


© Copyright Yeoh Siew Hoon
Tytuł oryginału: "Hotel innovation?
You be the judge"

Yeoh Siew Hoon – pochodzi z Singapuru, jest jedną z najbardziej szanowanych redaktorów i felietonistów z branży turystycznej w krajach Azji i Pacyfiku, ponad 20 lat w zawodzie, prowadzi firmę SHY Ventures Pte Ltd., wykładowca, trener, twórca eventów, autorka wielu książek (m.in. "Around Asia In 1 Hr: Tales of Condoms, Chillies & Curries”.

Kontakt:
Yeoh Siew Hoon
SHY Ventures Pte Ltd
email:
siewhoon.yeoh@gmail.com, yeoh.sh@pacific.net.sg


Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji