Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Wskazówki dotyczące menu i budowania zysku:...

Artykuły serwisu


Wskazówki dotyczące menu i budowania zysku: Sprzedawanie deserów


Dodano: 2013-02-21

Drukuj


1. Poświęć tyle samo czasu na opracowanie i ulepszanie menu deserowego, ile poświęciłeś na przygotowanie menu dań głównych i innych pozycji tam umieszczonych. Ostateczne wrażenie związane z doznaniem odbieranym w trakcie spożywania posiłków – z „tworzeniem doznania”, wyrażeniem używanym przez pracowników operacyjnych na określenie tego, co stanowi istotę biznesu restauracyjnego – jest równie ważne, jeżeli nie ważniejsze, od pierwszego wrażenia odnoszonego po wejściu do restauracji.

2. Unikaj „zwyczajnych” deserów, starając się o przygotowanie czegoś nadzwyczajnego, tworząc coś unikalnego, rozkoszne dodatki, które uzupełniają twoje menu, które podbudowują w ten sposób identyfikację twojej marki.

3. Korzystaj z wózków deserowych lub tac. Zdjęcie jest warte tysiąca słów zawartych w opisach potraw umieszczonych w menu.

4. Jeżeli jesteś zmuszony do kupowania gotowych deserów, staraj się oferować jeden lub dwa oryginalne desery, stworzone i przygotowane w bliskim sąsiedztwie restauracji, włącznie z rozważeniem możliwości zatrudnienia zewnętrznego szefa wyrobów cukierniczych, asystującego w przygotowaniu „firmowych” receptur, w miarę zaistnienia takich potrzeb.

5. Podczas gdy niektóre osoby prowadzące restauracje wynagradzają dodatkowo kelnerów za ilość sprzedanych deserów (a ja, naprawdę sądzę, że finansowe zachęty powinny być stosowane za sprawność i wydajność pracy w restauracji ogółem), to generalnie, nie piszę się na stosowanie praktyk bonusowych przy sprzedaży specyficznych lub indywidualnie określonych rodzajów posiłków, ponieważ uważam, że praktyki takie mają tendencje do zatracania osobowości i wrażeń odbieranych przy konsumpcji potraw. No i ostatecznie, przy prawidłowym rozplanowaniu deserów – koncentrując się na aktualnych trendach, na które składają się obecnie lżejsze, domowego wypieku, ciasta owocowe i kruszonki, sorbety i lody włoskie, oraz tradycyjnie ulubione wyroby z nastawieniem na bardziej przyciągającą prezentację – dobre desery same będą sprzedawać się, przy pomocy zorientowanego i przeszkolonego w tym zakresie personelu.

Podczas gdy niektórzy kelnerzy uważają za rzecz nużącą, wyjaśnianie, informowanie i podawanie jeszcze jednego dania, upewnij się, aby im przypominać, że danie deserowe – z uśmiechniętymi twarzami i 'ochami' i 'achami'  - zapewnia dodatkowe pozytywne okazje do umocnienia związków z klientem spożywającym deser. „Wytworzenie związku z klientem” zawsze wzbogaca jego postrzeganie ogólnej wartości i jakości restauracji, przy pomocy tej niewielkiej dodatkowej obsługi i poświęcenia temu staranniejszej uwagi.

Maren L. Hickton


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji