Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Poprowadź trend, aby stać się skoncentrowanym na...

Artykuły serwisu


Poprowadź trend, aby stać się skoncentrowanym na gościu


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


W sztuce gościnności zawarte są dwa aspekty określane jako: przyjęcie i umilenie pobytu gościa w szczodry i uprzejmy sposób.

Agresywnie wprowadzamy na rynek nasze składniki rozrywki, tworząc doznania, które wierzymy, że nasi goście wymagają, ale nieszczęśliwie zawodzimy w innym aspekcie - jak one zostają odebrane – to kluczowe pierwsze wrażenie, które wpływa na atmosferę.

Małe obiekty, jak Bed &Breakfast czy różnego typu zajazdy, korzystają w pełni z tego przyjęcia. Właściciele wodzą wzrokiem za naszymi samochodami, witają nas w drzwiach i rozmawiają z nami, jak z dawno nie widzianym kuzynostwem oraz towarzyszą nam aż do samego pokoju. Dodatkowo dostajemy ciasteczka. Czujemy się serdecznie, rodzinnie i specjalnie, ponieważ nasi gospodarze naprawdę traktują gościa jako centrum swojego biznesu.

Kiedy hotele stają się większe i droższe, od moteli poprzez znaczące obiekty jak hotele-ośrodki czy hotele kongresowe, my, kierownictwo, coraz bardziej odizolowujemy się, oddając tą „gościnność” w ręce naszych posłańców, którzy mogą być lub nie dobrymi kurierami, a goście odchodzą na drugi plan i niestety stają się drugorzędni. Musimy ponownie nawiązać stosunki i znowu stać się gospodarzem. Pamiętaj kto płaci rachunki!

Wyobraź sobie, jaka jest najważniejsza różnica, kiedy przesuwasz się od niewielkiego obiektu do większego hotelu. To Dział Recepcji, stanowisko wymagane dla twojego przedsiębiorstwa i jednocześnie twoja największa bariera. Jeżeli nasza racja bytu dotyczy związków i przeżycia, rozpoczynamy proces z tym „stanowiskiem ochrony” i naszym „ograniczającym nas” personelem, gdzie większy nacisk kładzie się na stanie w kolejce, wypełnienie formularza zameldowania i przywiązywanie większej wagi do danych w komputerze, niż do samego gościa. Apropo jeszcze tylko zwrot „Życzę miłego pobytu”.

Recepcja udziela nam „zezwolenia” na nasze zajęcia. A my nie zważamy na to, że zostaliśmy zamknięci w naszych biurach do wykonywania rozmów telefonicznych, odpowiadania na emaile, przeprowadzania spotkań i planowania zabezpieczenia załogi – zbyt dobrze wiesz o tym wszystkim. Porozmawiaj o rozłączeniu! Niestety nasz biedny gość - istota naszego biznesu - jest pozostawiony samemu sobie na bezcelowe błądzenie po korytarzach szukając kierunków do swojego schronienia na noc.

Może chciałbyś zmienić ten wizerunek i poprowadzić przemysł w kierunku większego skupienia się na gościu. To jest łatwe do wykonania bez wydatków kapitałowych czy zwiększonych kosztów, a możesz objąć przewagą twojego małego obiektu i zadziwić twoich gości w tym samym czasie, tworząc dla nich w hotelu cudowne przyjęcie i pierwsze z wielu nadzwyczajnych doznań, których tu doświadczą. Koncepcja jest całkiem prosta.

Raz w tygodniu, ty i osoby z kierownictwa wystawcie „posterunki” w recepcji podczas normalnych godzin meldowania gości. Wybierz gościa na chybił trafił, przedstaw się, powitaj go osobiście i zaoferuj towarzyszenie do jego pokoju. Po drodze, przedstaw mu pokrótce twój cudowny obiekt, zajęcia i udogodnienia, jakie oferujesz, restauracje, jakie tu występują oraz region, który reprezentujesz. Już w pokoju uwydatnij jego wielkość, jak działa telewizor, kontrolka klimatyzacji, jak zamówić room service lub bilety na ważne wydarzenia – pełną gamę potencjalnego doznania. Zostaw swoją wizytówkę i pod żadnym pozorem nie przyjmuj napiwków. Jeżeli masz również informacje z recepcji, napisz do niego po wyjeździe, zamiast emailować, dziękując mu za pobyt.

Co osiągnąłeś? Najpierw wykorzystajmy prosty rachunek. W danym tygodniu obsłużyłeś sześciu gości, a w miesiącu 24 gości. Jeżeli osoby z kierownictwa również w tym uczestniczyły (powiedzmy czterech z głównego kierownictwa), zatknęliście się osobiście z 96 osobami w ciągu 30 dni. Teraz pomnóż to razy 12. Możesz zobaczyć mechanizmy, które powinny być odpowiednio zdynamizowane. Kontakt z gościem gwałtownie skacze w górę!

Teraz masz powiązanie, tworzysz związek i demonstrujesz postawę, która nie jest zwyczajnie doświadczana przez gościa. Czy pozostaje to w pamięci? Uwierz w to! Również pomyśl o wpływie na twoich pracowników. Czy warto? Absolutnie, ponieważ ci goście, twoi nowi ambasadorowie powiedzą o tym przeżyciu i spojrzą przychylnie na powrót do twojego hotelu, szczególnie jeżeli utrzymasz stosunki świeże i głębokie. Jest o wiele łatwiej zatrzymać istniejącego gościa, niż zabiegać o nowego. Teraz również stworzyłeś lojalność i styl ponieważ niewielu hotelarzy tak robi. Pomyśl tylko: osobiste powiązanie z twoim gościem, stworzenie przyjaznego stosunku, uczynienie rzemiosła z doznania, bycie innowacyjnym i przetarcie szlaku.

To nie jest jakaś szczególna nauka. Jest to powrót do podstaw, nacisk na obsługę gościa, gdzie jest on znowu królem, a nie kłopotem. Wypróbuj tego i daj mi znać.

John R. Hendrie


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "Lead the Trend to Becoming Guest-Centric"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji