Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Obsługa klienta: rzeczywistość czy mit?

Artykuły serwisu


Obsługa klienta: rzeczywistość czy mit?


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Każdy mówi o obsłudze klienta, jakby rozumiał ją. Mówimy bez zająknięcia o tym, jaka ona jest ważna i wiemy dokładnie, jak powinna być dostarczona. Czy zauważyłeś, jak szybko skarżymy się na słabą obsługę, mimo że żadna z naszych skarg nie wydaje się kiedykolwiek docierać? Czy może jest tak, że żalimy się do niewłaściwych uszu? Ile razy rzeczywiście poprosiłeś o rozmowę z menadżerem, aby spokojnie i rzeczowo powiedzieć mu dlaczego nie jesteś zadowolony z obsługi, jaką otrzymałeś?

Jeżeli naprawdę o tym pomyśleć, naszym celem nie jest zwolnienie kogokolwiek. Chcemy po prostu wskazać na to, co poprawiłoby obsługę, abyśmy w dalszym ciągu korzystali z tej restauracji. W końcu jeżeli nigdy nie powiemy im, co jest niewłaściwe według nas, skąd oni kiedykolwiek się o tym dowiedzą? Może są oni całkowicie nieświadomi i potrzebują usłyszeć to od klienta, który wciąż chce być gościem obiektu.

Ludzie powrócą do twojej restauracji jeżeli dania są tylko “ok” lub tylko “dobre”, ale obsługa zawsze ucieszy ich, że wybrali twoją restaurację i poczują, że otrzymali najlepszą wartość za swoje dolary. Ich powtórny biznes jest najlepszym uszanowaniem dla jakości twojej obsługi. Z drugiej strony, jeżeli potrawy są tylko „dobre” lub nawet lepsze od twojego konkurenta, ale doskonała obsługa nie idzie w parze, nie zobaczysz zbyt wielu powtórnych odwiedzin gości. Wiesz co? Obsługa ma tą zaletę, że zatrzymuje ich u nas! Wszyscy wiemy, że możemy przyrządzić własną potrawę w domu na sposób, jaki lubimy. Wszyscy wiemy, że możemy po prostu pójść do lokalnego sklepu z trunkami i zakupić napoje według własnego życzenia, o wiele taniej niż mielibyśmy kiedykolwiek mieć nadzieję dostać w restauracji. Więc dlaczego wychodzimy stołować się poza domem? Chcemy być obsługiwani i chcemy za to płacić! Bardziej prawdopodobne jest, że pójdziemy tam, gdzie wiemy, że obsługa jest troskliwa i stała a posiłki, jak zawsze można przewidzieć, dobre. Zazwyczaj unikamy miejsc, gdzie nikogo nie interesuje, jakie zrobi wrażenie na swoich gościach.

Małe rzeczy, które wydają się być przyziemne lub marnotrawią czas, są ważnymi detalami, które twoi goście zauważają i doceniają. Otwórz drzwi, podsuń krzesło, weź płaszcz, otwórz menu, poleć koktajl lub przystawkę… widzisz do czego to prowadzi. Torujesz sobie drogę do sugestywnych technik sprzedaży, które przedstawię w następnym artykule.

Jest wiele małych i wydaje się nie znaczących rzeczy, które kelner może zrobić, aby poprawić doznanie twoich gości, nie wspominając o poprawieniu zysków restauracji i większych napiwkach po zakończeniu konsumowania posiłku. W rzeczywistości to jest ważne dla twojej drużyny kelnerskiej… twojej dolnej linii. Sztuką jest spowodowanie, aby oni to zrozumieli. Poprawianie technik obsługi oznacza wzrost dla twojej linii dolnej i ciebie samego.

Susie Ross

© Copyright Susie Ross, Waiter Training
Tytuł artykułu w oryginale "Customer Service: Fact or Myth?
"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Susie Ross – założycielka firmy Waiter Training, 15-letnią karierę w branży restauratorskiej, rozpoczynała jako kelner, obecnie instruktor szkoleń z obsługi kelnerskiej łączących elementy zabawy, komunikacji i aktorstwa, autorka podręczników szkoleniowych. Podkreśla, że najważniejsza w tym zawodzie jest kreatywność oraz sugestywna sprzedaż.

Kontakt:
Susie Ross
Waiter Training
email:
susan@waiter-training.com
www.waiter-training.com


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji