Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Formalne szkolenie hotelowego housekeepingu: Ile...

Artykuły serwisu


Formalne szkolenie hotelowego housekeepingu: Ile wiedzy mogą udostępnić hotele swoim ekipom sprzątającym ? - Część II


Dodano: 2007-03-06

Drukuj


Ciągle jeszcze nawet obecnie wydaje się, że menedżerowie hoteli mają raczej niskie oczekiwania względem zespołu housekeepingu, reprezentującego wizerunek całego przedsiębiorstwa...

1. Okazywany jest bardzo interesujący gust pod względem widocznego wyglądu pokojówek - w pełnym oglądzie gości:

Dlaczego od personelu recepcji nie wymaga się noszenia różowych sukienek, w drobniutkie paseczki, używanych przy sprzątaniu i sandałów, jeżeli taki uniform - noszony przez personel housekeepingu - najwidoczniej reprezentuje wizerunek hotelu, tak samo jak drogi strój biznesowy noszony przez pracowników recepcji?

2.      ...bardzo interesujące podejście do zarządzania czasem w zespole housekeepingu:

Przeładowane wózki pokojówek, przeładowane kontenery z rzeczami do prania, oblepione brudem narzędzia do sprzątania, nieporządek w magazynkach środków czystości: chaos najwyraźniej wydaje się być zasadniczą podstawą dobrych, higienicznych standardów hotelowego housekeepingu - co można powiedzieć oceniając sam wygląd interesujących nas zagadnień.

3.      ...raczej ograniczona wiedza na temat samego biznesu hotelowego, co zdecydowanie jest jednym z powodów dla wątpliwej jakości wyglądu optycznego ludzi, ubranych w pasiaste, workowate kombinezony robocze i obsługiwane ręcznie „narzędzia” takie jak ścierki do sprzątania, narzędzia techniczne takie jak odkurzacze lub miejsca magazynowe takie jak Magazynek Housekeepingu.

W końcu i tak ostateczna decyzja odnośnie tego, czy zechce się wyeliminować wymienione wyżej niedociągnięcia, należy do dyrektora hotelu lub pozostać przy nich, ryzykując dobrą reputacją hotelu.

Może również zdecydować się na wprowadzenie w życie zmian, w krótkim okresie czasu, wykorzystując do tego celu trzydniowe seminarium szkoleniowe. Na co można sobie pozwolić, ale to nie zapewni nam długotrwałych, zamierzonych rezultatów, oczekiwanych przez zarządzających hotelem.

Tak więc: Jak dużo czasu i pieniędzy jesteśmy w stanie poświęcić na szkolenie hotelowego Housekeepingu i jak dużo z naszego pozytywnego wizerunku możemy zaryzykować, decydując się na krótkookresowe, tanie rozwiązanie?

Zastąpmy określenie szkolenie, określeniem edukacja.

Pozwólmy sobie na wizualizację obrazu takiej idealnej sytuacji, jaką chcielibyśmy mieć zrealizowaną w naszym Hotelu w zakresie sprzątania i utrzymania. Co w końcu, jest zawsze rezultatem tego, w jaki sposób biznes hotelowy jest postrzegany przez każdego pojedynczego członka zespołu housekeepingu.

Ta metoda uzyskiwania 'pełnego obrazu' jest oparta na trzech prostych składnikach:

1. Pierwotny Stan obszaru do sprzątania i utrzymania w czystości, tak jak wyglądał on przedtem.

2. Obecny Stan obszaru do sprzątania i utrzymania - jest obecnie 'rezultatem poprzednich i obecnie stosowanych metod w sprzątaniu i utrzymaniu powierzonego obszaru'

3. I
dealny Stan obszaru do sprzątania i utrzymania, jaki spodziewamy się uzyskać, jako uwieńczenie naszych starań w zmianie zastanych nawyków...

... wszystkie te trzy punkty powinny być omówione szczegółowo:

        Lokalizacja (np. lobby),
        Zawartość lokalizacji (= ściany, podłogi, sufity, meble itd.)
        Szczegóły tego dotyczące.

Lokalizacja może obejmować dowolną część hotelu, każdego pokoju hotelowego, każdej sekcji hotelu, za którą odpowiedzialny jest hotelowy housekeeping, nawet jeżeli tylko częściowo.

Zawartość lokalizacji może obejmować praktycznie jakąkolwiek część lokalizacji lub jej całość, która jest integralną częścią wewnętrznego wystroju: umeblowania, oświetlenia, roślin itp.

Same szczegóły są jednak uważane za wizytówkę całego zespołu housekeepingu. Nie odnoszą się po prostu do danego stolika w pokoju hotelowym, ale również do śrub, które z niego wystają (zgodnie z projektem technicznym stolika) pod blatem, a które również winny być czyszczone. Szczegóły nie odnoszą się tylko do skórzanej tapicerki, skórzanej sofy, ale również do metalowych uchwytów, widocznych po uniesieniu tapicerki sofy z jej podstawy.

Szczegóły nie odnoszą się po prostu do standardowych lamp; ale również do miejsc, w które wkręca się żarówki, a które również powinny być czyszczone.

Bieżący stan obszaru do sprzątania i utrzymania w czystości zajmuje się zarówno zawartością lokalizacji jak i wymienionymi szczegółami, dotyczącymi każdej pozycji w tym obszarze:

Teraz zadaj sobie pytanie: Jaka jest różnica pomiędzy stanem pierwotnym obszaru do sprzątania, a jego stanem obecnym? Co trzeba zrobić w celu ponownego przejścia do stanu pierwotnego, na tyle, na ile się da... lub na tyle, na ile można sobie pozwolić...?

Wykrycie tych różnic stanowi zasadniczą podstawę szkolenia, którego mogą zażyczyć sobie hotele dla swojego personelu housekeepingu, a które doprowadzi do stanu, jakiego byś sobie życzył, po podjęciu określonych działań.

Wnioskując: To menedżerowie hotelu oraz kierownicy obsługi pięter są osobami, które jako pierwsze otrzymują pełny obraz wg punktów 1-2-3 w swoim hotelu.

Aby przekazać swoje odkrycia podległym im pracownikom kontroli, pokojówkom i sprzątaczkom, niezbędne jest zaprezentowanie załodze Nowego Obrazu aby zrozumiała go.

Jak powinien wyglądać pożądany rezultat, jak go osiągnąć i w jakim terminie. Zwróć uwagę na obecny stan przedmiotu np. stare i nowe meble. Zdecyduj, co chciałbyś zmienić i poprawić. Zdecyduj, w jaki sposób chciałbyś osiągnąć swój Idealny Obraz lub co trzeba byłoby zrobić, aby się do niego maksymalnie zbliżyć.

Diabeł tkwi w Szczegółach. Ustal, co składa się na te szczegóły. Zdecyduj, w jaki sposób te szczegóły powinny być czyszczone i utrzymywane. Spowoduj, aby twój personel zapoznał się z twoim punktem widzenia; twoim Nowym Obrazem.

Zarówno przy pomocy oczu, jak i rąk. Tylko Szczegół, który był zarówno widziany, jak i dotknięty, będzie Szczegółem rozpoznawalnym jako coś, co wymaga szczególnej troski.

Upewnij się, że twój personel rozumie twoje Nowe Oczekiwania w trosce o Szczegóły: Upewnij się również, że rozumieją, tak jak ty powinieneś rozumieć siebie, czyje oczekiwania naprawdę się liczą. Będą to oczekiwania Gościa, a nie po prostu Hotelu.

W tym roku zostanie opublikowana broszura dla podróżnych, pouczająca ich, jak mogą korzystać ze swoich praw, kiedy zetkną się z uchybieniami w higienie, opiece i utrzymaniu czystości w hotelu. Broszura ta będzie się opierała na materiale pochodzącym z zakończonych juz procesów sądowych, wygranych przez gości hotelowych, którym zwrócono gotówkę jako zadośćuczynienie za zastany w hotelu brud; i nie przystającym do przedstawianego wizerunku poziomu obsługi serwowanemu przez hotel.

Broszura może być porównywana do tzw. „Tabeli frankfurckiej”, ale wyraźnie jest dużo lepszym i bardziej poręcznym narzędziem do wykorzystania przez niezadowolonych gości, ponieważ mogą oni odnieść się do innych przypadków, niż te, z których korzystali niemieccy Goście hotelowi i których reklamacje okazały się skuteczne.

Nawiasem mówiąc, broszura ta nie została napisana przez Brigitte Verba. Ma ona tylko, po pierwsze, świadomość tego, dlaczego taka pożyteczna broszura musiała zostać napisana. Kontekstem powstania tej broszury jest po prostu pytanie, które muszą sobie zadać hotele w przyszłości, kiedy dojdzie do rozpatrywania zagadnień związanych z hotelowym housekeepingiem: W jak wysoki stopień profesjonalizmu powinniśmy wyposażyć pokojówki z housekeepingu i sprzątaczki.

To, co niniejszy raport zaoferował wam do tego momentu, były wskazówki i rady w zakresie najbardziej efektywnego wykorzystania szkolenia housekeepingu, gdy nie musicie zatrudniać zewnętrznego konsultanta lub szkoleniowca – ponieważ nikt nie zna lepiej wewnętrznych potrzeb hotelowych odnośnie sprzątania i utrzymania wnętrz, od dyrektora hotelu (sprzedającego produkt) i kierownika housekeepingu (przygotowującego jego sprzedaż).

Etage Exclusive przenosi szkolenie z housekeepingu na poziom edukacji housekeepingu: na  zarządzanie hotelem na poziomie pokojówek i sprzątaczek oraz zarządzanie hotelem, które nie tylko składa się ze sprzątania i utrzymania czystości; nawet nie tylko wewnątrz samego obszaru housekeepingu.

Tak, jak każda inna szkoła hotelarsko-turystyczna, Etage Exclusive oferuje dobrze dobraną, podstawową wiedzę w całym zakresie biznesu hotelowego, uznając fakt, że ktoś, niezależnie od tego, w jakim rodzaju biznesie jest zatrudniony, jest zdolny do podniesienia swojej wydajności jeżeli rozumie istotę tego biznesu, w którym aktualnie działa; nie tylko usytuowanie miejsca pracy i rola, jaką pracownik wykonuje uprawnia do posiadania zastrzeżonych zasobów wiedzy.

Hotel może być zainteresowany w podtrzymywaniu swojego nieskazitelnego wizerunku w przemyśle, jednak hotel jako produkt, nie składa się tylko z hotelu jako budynku, ludzi tam pracujących i jakości obsługi zapewnianych przez te osoby; głównym elementem jest tutaj gość.

Najwyraźniej jesteś świadomy tego, że na twój hotel mają wpływ wszystkie wyżej wymienione elementy. Ale czy wiedzą o tym twoje pokojówki i sprzątaczki z housekeepingu?

Pokojówki i sprzątaczki przenoszą samą istotę wizerunku luksusowego hotelu; zarówno w jakości obsługi, którą dostarczają, jak i w sposobie, w jaki prezentują samych siebie swoim gościom.

Oblepione brudem narzędzia pracy, przekazują wszystko, z wyjątkiem higienicznego wrażenia na gościach hotelowych.

W jaki sposób poziom ich wiedzy o tym, jak dalece wizerunek i obsługa wpływają na ocenę twojego hotelu, wykorzystywany jest w codziennym podejściu do obowiązków?


Brigitte Verba


Brigitte Verba

 

 

 

– Austriaczka, była Kierownik Obsługi Pięter ze stopniem w Maritime Hotel Management, dyrektor Etage Exclusive – zdobywczyni World's First Awards in Hotel Housekeeping. Specjalizuje się w zarządzaniu housekeepingiem. Jako Executive Housekeeper pracowała zarówno w hotelach Anglii, Francji i Włoch, jak i na luksusowych statkach wycieczkowych. Jej firma Etage Exclusive zajmuje się specjalistycznymi szkoleniami dla personelu obsługi pięter prowadząc pierwszą mobilną szkołę housekeepingu.

Kontakt:
Brigitte Verba
Etage Exclusive
email: Concept@etageexclusive.com
www.etageexclusive.com


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji