Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Formalne szkolenie hotelowego housekeepingu: Ile...

Artykuły serwisu


Formalne szkolenie hotelowego housekeepingu: Ile wiedzy mogą udostępnić hotele swoim ekipom sprzątającym? - Część III


Dodano: 2007-03-14

Drukuj


Dzisiejszych gości nie docenia się, kiedy chodzi o ich potrzeby i oczekiwania związane z hotelowym housekeepingiem. W rzeczywistości można by powiedzieć, że dzisiejsi goście są ciągle bardzo łatwo oszukiwani w wielu najlepszych hotelach na całym świecie; zaufaj nam w tej sprawie:

Niektórzy goście są tak mili, że zdają się nie zauważać pierwszych oznak grzyba w kabinach prysznicowych, plam na dywanach pod stołami, materaców wymagających natychmiastowej wymiany, konieczności naprawy zatkanej wentylacji w łazienkach i usunięcia osadów środków chemicznych odkładających się w umywalkach. Bądźmy wdzięczni za tak wyrozumiałych Gości.

Mimo wszystko, wiele spośród działających obecnie hoteli, płaci Tajemniczym Kontrolerom (Mystery Checker), których zadaniem jest wyszukiwanie wspomnianych wyżej (i ewentualnie innych) usterek, zanim zrobią to goście. Ale stawmy czoła temu problemowi:

Tajemniczy Kontroler złoży ci sprawozdanie dotyczące tylko jednego momentu z jego pobytu w twoim hotelu, nawet jeżeli poproszono go pobyt całotygodniowy, co jest zasadą w niektórych większych hotelowych korporacjach. W takim przypadku, odkrycia dokonane przez Tajemniczego Kontrolera bazują na wielu różnych momentach z jego pobytu w hotelu. Momentach, które mogą być częściowo pozytywne, ale czasami zupełnie nie. Tajemniczego Kontrolera nie obchodzi to, czy pokojowa wie, jak szybko rozwija się pleśń w silikonie, że są goście, którzy mogą być na pleśń uczuleni i że konieczne w związku z tym, jest natychmiastowe zgłaszanie najdrobniejszej nawet plamki pleśni swojemu kierownictwu, które miejmy nadzieję podejmie błyskawiczne kroki zaradcze, kroki które zadowolą twoje wysokie oczekiwania względem higieny w środowisku hotelowym.

Tajemniczy Kontroler będzie działał jak wymagający gość, a nie jak zawodowiec. A ty będziesz zawsze miał dwie możliwości zareagowania na mniej pozytywne relacje związane z jego pobytem. Albo zareagujesz, kiedy będzie już za późno. Co spowoduje, że staniesz się zawodowcem z raczej niewielkimi oczekiwaniami związanymi z  jakością obsługi gościa. Albo będziesz reagował zanim coś negatywnego się wydarzy, co spowoduje, że staniesz się profesjonalistą charakteryzującym się wysokimi wymaganiami w obsłudze hotelowej, wybierającym reakcje, które są w prosty sposób określane jako Edukacja.

Edukowanie personelu oznacza pomaganie im w przyswojeniu sobie właściwego wizerunku tego, czego się od nich oczekuje w codziennej pracy w hotelu. Jeżeli chodzi o housekeeping, wizerunek ten będzie znacznie wykraczał poza ramy typowej szmatki do wycierania kurzu wielkości 30 na 30 cm.

Przypominasz sobie zasadę „Podstawy 3 plus jeden” w jakimkolwiek planie szkoleniowym?

Oto jest najważniejsza dla ciebie czwarta Wielka Podstawa, wykraczająca poza typowe szkolenie housekeepingowe. Jest to najbardziej istotna podstawa Edukacyjnego Programu Housekeepingowego w Etage Exclusive, która jest zaprojektowana w celu zapewnienia dogłębnego zrozumienia przez członków zespołu Housekeepingu, pojęcia turystyki, biznesu hotelowego, twojego własnego hotelu i działów w hotelu, jak również komórek w Dziale Housekeepingu, itp. pralni, biura administracyjnego, sekcji pokoi i miejsc ogólnodostępnych, a także współpracę pomiędzy poszczególnymi działami, pracowników swojego własnego działu, no i oczywiście gości.

Ten rodzaj wiedzy jest również możliwy do przyswojenia przez osoby legitymujące się podstawowym wykształceniem i jest dostępny dla pracowników housekeepingu, aby chronili wizerunek twojego hotelu i twój własny. Tak więc: Ile wiedzy możesz udostępnić swoim pokojowym i sprzątaczkom z housekeepingu?

Czy możesz wystawić na ryzyko optyczny i techniczny wygląd wnętrz swojego hotelu stosując się do zaleceń prewencyjnych, sugerowanych w trakcie drobiazgowej edukacji, zamiast szybkiego, krótkotrwałego szkolenia?

Ile pieniędzy dotychczas zainwestowałeś we wnętrze swojego hotelu w pokojach i miejscach publicznych, od stolików restauracyjnych do uchwytów papieru toaletowego. Zanim konieczne było zainwestowanie w pierwsze naprawy, to czy miało to miejsce przed, czy po objęciu przez ciebie twojego aktualnego stanowiska? Powinieneś mieć dostęp do tych danych w twoim hotelu.

Jeżeli nie masz więc dostępu do najbardziej żywotnych danych związanych z twoim hotelem, to zachęcamy cię abyś je zdobył. Inwestycje konieczne dla zapewnienia właściwej edukacji housekeepingowej kształtują się na poziomie poniżej 1 % inwestycji, których będziesz musiał dokonywać w związku z nienaturalnym zużyciem twoich hotelowych wnętrz: nienaturalnym powstałym na skutek braku kontroli.

Oczywiście, to głównie twoich gości dotknie to zużycie hotelu, a szczególnie jego wnętrz, ponieważ to oni je użytkują. Jest to całkowicie naturalny proces. Co w takim razie nazwałbyś procesem nienaturalnym zużycia, dokonanym przez użytkowanie pracowników?

Nie powinieneś, żadną miarą, podejmować jakichkolwiek wysiłków, aby próbować odpowiedzieć na to pytanie. Po prostu dlatego, że to pytanie nie powinno nigdy zaistnieć w żadnym dobrze zarządzanym hotelu, gdziekolwiek na świecie. Twoje pokojowe i sprzątaczki zostały przez ciebie zatrudnione, aby chronić gości przed użytkowaniem wnętrz twojego hotelu w nienaturalny sposób i aby nie wspierać nienaturalnego użytkowania hotelowego wystroju przez siebie samych!

Takie są przynajmniej fakty. Rzeczywistość jest jednakże odmienna. Odkurzacze nie są przemieszczane w korytarzach hotelowych przez przytrzymywanie za ich uchwyty, ale są wleczone za sobą używając w tym celu ich przewodów elektrycznych. Niszczy się więc w ten sposób narzędzia i techniczne oprzyrządowanie zapewniane i zabezpieczane przez hotel. Wózki pokojowych są pchane 'na siłę' na zakrętach, nie używając w pełni ich kół, które są zazwyczaj zablokowane i zapchane przez brud i zanieczyszczenia, niszcząc w ten sposób nie tylko same wózki, ale również ściany, jeżeli wózek obija się o rogi na zakrętach. W tym przypadku niszczeniu ulega również sam budynek hotelu. Plamy na tapicerkach meblowych są po prostu ignorowane, gdyż do ich usunięcia zostali kiedyś wynajęci specjaliści, sugerując że jeżeli specjaliści nie mogli sobie z nimi poradzić, to jak może dać sobie z tym radę pokojowa czy sprzątaczka?

W ten sposób uszczerbku doznaje luksusowy wizerunek hotelu. No i oczywiście, od czasu do czasu, będziemy trafiali na jasne kolorowe pierścienie na dywanach spowodowanych przez butelki ze środkami czyszczącymi, które postawiono na dywan po zdjęciu ich z tacy mokrej od pozostałości ze środków chemicznych na niej ustawionych. To oczywiście niszczy profesjonalny wizerunek osoby odpowiedzialnej za sprzątanie, ale również wizerunek twojego hotelu.

Stosowane są środki sanitarne do czyszczenia umywalek, które nie są później dokładnie usuwane zgodnie z proceduralnymi instrukcjami. To sam gość usunie pozostałości mydła poprzez napełnienie umywalki gorącą wodą i spłucze nią i pozostałościami mydła swoją twarz...

Może w ten sposób narazić swoją skórę na podrażnienie poprzez środki chemiczne.

Każdego dnia hotele inwestują czas i pieniądze w pracowników housekeepingu, którzy powodują szkody w...

- technicznym oprzyrządowaniu hotelu,
- samym budynku hotelu,
- wizerunku hotelu, ponieważ żaden gość, o zdrowych zmysłach, nie będzie chciał wydawać swoich pieniędzy na zniszczone wnętrza hotelowe, których nie szanują nawet hotelowe sprzątaczki.

Każdego dnia hotele inwestują czas i pieniądze w pracowników housekeepingu, którzy powodują szkody w...

- swoim własnym dziale housekeepingu i szkodzą gościom hotelowym, jeżeli nie na wspomnianym wyżej poziomie fizjologicznym, to co najmniej na poziomie psychologicznym.

Jaki gość, przy zdrowych zmysłach, chciałby być obsługiwany przez pracownika hotelu, który ciągnie za sobą zniszczony odkurzacz na poplamionym i brudnym dywanie? Jaki gość, przy zdrowych zmysłach, chciałby myć twarz w łazience wypełnionej specyficznym odorem środków chemicznych używanych do jej dezynfekcji?

Tak więc: Nie inwestuj w ignorancję.
Inwestuj w wiedzę.

Oczywiście nie stykamy się wyłącznie z pracownikami housekeepingu, którzy są po prostu ignorantami, ale niestety brakuje im tej wiedzy, której powinien wymagać hotel ich zatrudniający.

Etage Exclusive ma swoje racje, kiedy twierdzi, że każdy kto...

Wie, czego się od niego wymaga
Dlaczego, tego się od niego wymaga
I dlaczego się od niego wymaga, aby wykonywał niektóre prace właśnie w ten, a nie w inny sposób
I kto wie, jakie mogą być konsekwencje zaniechania działań wymaganych od niego
...będzie pracownikiem housekeepingu, zdolnym do...

- chronienia twojego wyposażenia (inwestycja nr 1),
- twoich wnętrz hotelowych (inwestycja nr 2),
- budynku hotelowego (inwestycja nr 3),
- wizerunku twojego hotelu (inwestycja nr 4)
- i (- możesz to nazwać inwestycją nr 5 i uważać ją za bardzo osobistą inwestycję!) w twoim pozytywnym wizerunku jako profesjonalnego menedżera!

Z Etage Exclusive będziesz w stanie nie tylko zatroszczyć się o pięć wspominanych wyżej inwestycji i utrzymywać ich wartość, ale również zwiększać ich wartość poprzez wykorzystywanie projektu marketingowego, który nie może być po prostu realizowany według indywidualnego wyczucia, a prowadzony być winien zgodnie z zasadami, których każdy zaangażowany i wyedukowany pracownik housekeepingu będzie przestrzegał.

Dlaczego twój personel housekeepingu miałby być wyjątkiem?

Brigitte Verba


Brigitte Verba

– Austriaczka, była Kierownik Obsługi Pięter ze stopniem w Maritime Hotel Management, dyrektor Etage Exclusive – zdobywczyni World's First Awards in Hotel Housekeeping. Specjalizuje się w zarządzaniu housekeepingiem. Jako Executive Housekeeper pracowała zarówno w hotelach Anglii, Francji i Włoch, jak i na luksusowych statkach wycieczkowych. Jej firma Etage Exclusive zajmuje się specjalistycznymi szkoleniami dla personelu obsługi pięter prowadząc pierwszą mobilną szkołę housekeepingu.

Kontakt:
Brigitte Verba
Etage Exclusive
email: Concept@etageexclusive.com
www.etageexclusive.com


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji