Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dwanaście sposobów na promocję twojego profilu...

Artykuły serwisu


Dwanaście sposobów na promocję twojego profilu osobistego


Dodano: 2013-08-06

Drukuj


Jeżeli jesteś właścicielem biznesu lub menedżerem w przemyśle hotelarskim, to nie możesz umknąć publicznemu zainteresowaniu, dlatego też nie wolno ci popełniać błędów lub być nie przygotowanym. Bądź gotowy na posługiwanie się narzędziami marketingowymi najbardziej elastycznymi i godnymi zaufania. Oto 12 zasadniczych elementów maksymalizujących szanse wykorzystania przydarzających się ci okazji.

1. Przygotuj swoją promocyjną wypowiedź - szybkie wyjaśnieni trwające mniej niż 30 sekund – kim jesteś i kim są twoi klienci. To, co powiedziałbyś komuś w windzie pomiędzy pierwszym, a dwudziestym piętrem. Przećwicz tekst i postaraj się, by brzmiał autentycznie.



2.
Biznes jest wspaniały. Czasami. Nie ma nic bardziej nudnego od właścicieli small-biznesu skarżących się na trudy codziennego życia. Nikogo to nie obchodzi. Nawet jeżeli jest 'cienko' opowiedz nam o jakimś swoim inteligentnym i sprytnym pracowniku, o interesujących klientach lub zmianach w menu, które cię ostatnio ekscytują. Być może będziesz musiał coś zmyślić, ale czyż to będzie po raz pierwszy?

3. Nie stawaj po niczyjej stronie. Mądre porzekadło mówi: „W biznesie nie ma wrogów”. Cokolwiek byś nie myślał o politycznych przywódcach, władzach lokalnych lub czymkolwiek innym związanym z polityką, zachowaj to dla siebie. Nigdy nie wiadomo, kto może się z tobą nie zgodzić, a być może pragnie zostać twoim klientem, jeżeli będzie cię lubił.

4. Wspieraj jakieś przedsięwzięcia, w sposób przemyślany i konsekwentny. Może to być lokalna drużyna piłki nożnej, ale inne grupy mogą być bardziej inspirujące i angażować ludzi bardziej efektywnie; sponsorowanie dziecka poprzez organizacje charytatywne, pomoc dla zagranicy lub praca na rzecz ochrony środowiska. Coś, co ty i twój personel możecie obserwować w trakcie jego rozwoju i z czego możecie być dumni. Postaraj się aby fakt twojego wsparcia był znany, ale bez przesady.

5. Rozpocznij redagowanie swojego internetowego pamiętnika. Blogu. Możesz skorzystać z nieskomplikowanych bezpłatnych usług umożliwiających stworzenie blogu. Eksperymentalnie wprowadzaj nowe zapisy raz w tygodniu, a następnie upublicznij je, kiedy będziesz pewny swoich umiejętności; wprowadź do nich linki, ze swojej strony internetowej lub poczty elektronicznej.

6. Przygotuj dobry materiał fotograficzny: zdjęcia osobiste, zdjęcia przy pracy i zdjęcia przedsiębiorstwa. Proste urządzenia edycyjne mogą naprawić nieodpowiednie naświetlenie i usunięcie 'czerwonych' oczu. Niektóre czasopisma i dzienniki mogą życzyć sobie zdjęć o wysokiej rozdzielczości, to znaczy 300 dpi. Cyfrowy aparat o rozdzielczości 4 megapikseli będzie się tego celu, najlepiej nadawał, a są one już powszechnie dostępne. Pliki zdjęciowe mogą mieć zbyt dużą pojemność, w związku z tym przygotuj sobie wybór swoich zdjęć na płytach CD.

7. Zawsze bądź gotowy na kontakty z prasą, buduj swoje związki z mediami. Twój personel zawsze powinien wiedzieć, jak cię można znaleźć, w przypadku okazji do publicznego wystąpienia. Dziennikarz nie oczekuje, że zawsze cię zastanie w momencie kontaktu telefonicznego, ale spodziewa się reakcji z twojej strony, przynajmniej w przeciągu godziny. Dobrą praktyką jest prośba o możliwość oddzwonienia w ciągu  minut, abyś mógł zebrać myśli i sprawdzić fakty, które mogą być przydatne w rozmowie. Trzeba się również spodziewać, że mogą sobie życzyć usłyszenia twojej opinii na inne tematy, nie tylko związane z twoim wspaniałym biznesem.

8. Miej coś na papierze do rozdania np. stronę poświęconą przepisom kulinarnym, dziesięć rad związanych z wydawaniem przyjęć, stronę ze zdjęciami z twojej ostatniej wizyty zagranicznej, no i oczywiście ładną wizytówkę. Marilyn Domench ze słynnej Baguette Restaurant z Brisbane przygotowała dla klientów arkusze informacyjne na temat potraw i win,  którzy życzą sobie porad w dziedzinach, w których ona wraz ze swoim mężem zaczęli specjalizować się w wyniku licznych podróży po Australii i Europie. Jest to wspaniały sposób na nadanie specyficznych cech osobowościowych do swojego biznesu.

9. Ubieraj się elegancko. Rzecz nie tkwi w markowych ubiorach, ale ludzie zakładają, że odniosłeś sukces, tak więc zakładaj nowoczesną odzież i buty, z pewnością powyżej standardu praktykowanego przez twój personel. Przyzwoite okulary, dobra fryzura, no i panowie golcie się każdego dnia, jeżeli nie nosicie brody. Markowe produkty takie jak kolczyki czy krawaty mogą stwarzać niezapomniane wrażenie. Wybiel sobie zęby, jeżeli nie są nieskazitelnie białe. Uśmiechaj się częściej.

10. Troszcz się o swój samochód. Śmieszna rzecz jeżeli chodzi o klientów, podziwiają twój ubiór, ale mogą mieć poczucie, że nabycie twojego nowego luksusowego samochodu pochodzi z ich kieszeni. Możesz pałać żądzą posiadania nowego modelu Range Rovera lub BMW z pełnym wyposażeniem, ale twój personel i twoi fani mogą mieć w tej sprawie ambiwalentne odczucia. Nowa Toyota może wystarczyć.

11. Sprawdzaj stopień przyjazności i jakości twoich wiadomości telefonicznych i odpowiedzi mailowych. Nieprzyjazna poczta głosowa lub postawa personelu mogą stanowić sabotaż dla twojego wizerunku, a maile z błędami ortograficznymi mogą sugerować, że masz braki edukacyjne. Członkowie rodziny, odbierający twoje telefony, bez odpowiedniej intonacji, mogą sprawić, że nie będziesz traktowany jak profesjonalista.

12. Zamieść swoją nieskomplikowaną biografię na stronie internetowej. Wiele stron internetowych posiada specjalną zakładkę „O Nas”, w której niestety nie ma żadnych zdjęć, ani nazwisk właścicieli. Powiedz nam, co cię bawi, czym zajmowałeś się wcześniej, coś o swojej rodzinie i przyjaciołach. Klienci i przypadkowe osoby mogą się z tobą silniej związać.


Źródło: Profitable Hospitality


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji