Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Cyrk – Przywództwo – Hotelarstwo

Artykuły serwisu


Cyrk – Przywództwo – Hotelarstwo


Dodano: 2007-03-22

Drukuj


Kocham cyrk. Jest on przepełniony energią i kreatywnością. Wydaje się, że każdy uwielbia swoją pracę, od ulicznych sprzedawców rozprowadzających bilety do woltyżerek popisujących się jazdą na słoniach. I jakoś tak się dzieje, że chociaż artyści cyrkowi są ci sami, i zwierzęta są te same, i pracownicy są ci sami, to jednak każdego roku cyrk jest inny i lepszy od tego sprzed roku. Czy biznes nie powinien działać w ten sam sposób i czy nie powinniśmy brać lekcji od przedsiębiorstw cyrkowych?

Aranżer programu cyrkowego wydaje się osobą, na której skupia się sprawny przebieg widowiska cyrkowego. Wszystko kręci się wokół niego. Aranżer zapowiada kolejne numery programu, przedstawia historię specyficznych pokazów, naprowadza widzów na to, co za chwilę zobaczą bez zdradzania najistotniejszych punktów programu. Jest on również tą osobą, która jest odpowiedzialna za aranżację całego widowiska. Zapewnia pojawianie się poszczególnych numerów w ściśle określonym czasie. Odpowiada za zabezpieczenie sprzętu bezpieczeństwa, zmniejsza poziom ryzyka, dogląda tego, czego nie widać i planuje rzeczy niemożliwe. Przy całym niebezpieczeństwie związanym z występowaniem i tresurą dzikich zwierząt, bardzo rzadko słyszy się o jakichś nieszczęśliwych przypadkach zdarzających się w cyrku, a w tych niewielu, które się jednak wydarzyły, ryzyko zostało w znacznym stopniu złagodzone, a straty były niewielkie.

Ludzie go słuchają. Przemawia z powagą, a jego autorytet udziela się publiczności,  przy czym nie sprawia jednocześnie wrażenia osoby autorytarnej. Wymusza okazywanie mu respektu bez domagania się go. Napawa spokojem w obliczu sytuacji kryzysowych, a jednocześnie jest rezerwuarem energii. Kiedy przemawia, słuchają go wszyscy.

Oto, czym powinien być prezes firmy. Powinien ustanowić i wprowadzić swój model biznesu, a następnie odpowiednio go przystosowywać, w celu jak najsprawniejszego funkcjonowania. Następnie kieruje procesem obudowywania modelu nowymi elementami. W miarę wprowadzania w życie nowych przedsięwzięć, rozpoczyna od sprawdzonego systemu, a następnie dodaje coś nowego, aby pozostawać konkurencyjnym na rynku. Poszukuje nowych i innowacyjnych pomysłów.

Jeżeli biznes jest hotelem, poszukuje czegoś, co pozwoli mu się odróżniać od innych. Kiedy cel ten zostanie osiągnięty, kontynuuje swoją pracę, aby móc oferować swoim gościom nowe i innowacyjne usługi. Przystosowuje się do upodobań gości i zwraca uwagę na to, co im się nie podoba i co chcieliby w hotelu zmienić. Następnie stara się im to w miarę możliwości, zapewnić. Kiedy to osiągnie, to zdobędzie lojalność gości, którzy będą wielokrotnie korzystali z jego usług i rekomendowali jego hotel wśród swoich znajomych. Będzie miał klientów, którzy będą opowiadali innym o jego łańcuchu hotelowym, który jest nieporównywalny z innymi w zakresie jakości usług, zatrudnia życzliwy personel i dysponuje znakomitą wizją tego, co jest dla gości ważne i co spełnia ich oczekiwania.

Jednakże, aranżer nie może tego wszystkiego dokonać, działając w pojedynkę. Aranżer stanowi oś koła. Ale to, co wprawia koło w ruch, to jest personel. Posługując się jeszcze raz przykładem cyrku, posiadanie personelu takiego, jak w ekipie linoskoczków, powinno być celem każdego biznesmena.

Numer wykonywany przez linoskoczków jest zwykle clou przedstawienia cyrkowego. Pełni wdzięku artyści cyrkowi dokonują wyczynów zapierających dech w piersiach. W pewnych momentach wykonują swoje numery pojedynczo, podczas gdy ich partnerzy oklaskują ich każde posunięcie, dopingują ich i wychwalają, są dumni gdy szczęśliwie kończą swój numer, nie są zazdrośni i są usatysfakcjonowani, kiedy słyszą aplauz publiczności, a w przypadku hotelowego menedżera są to pochwały i wdzięczność jego gości.

Artyści cyrkowi działają przede wszystkim zespołowo, gdzie każdy zna na pamięć swoją rolę i wykonuje ją na miarę swoich najlepszych możliwości, gdzie każdy członek zespołu działa jak jedna całość, z pełnym zaufaniem do wiedzy i umiejętności pozostałych członków zespołu, na których mogą się bez obaw wesprzeć.

To jest to, o co powinien walczyć menedżer, aby wyegzekwować od swojego zespołu; członkowie zespołu pracujący jak jedna całość. Obowiązki, które są wykonywane bezusterkowo i przyświecający im ostateczny cel pracowania zgodnie ze swoimi najlepszymi umiejętnościami i co najważniejsze, pracowania dla zadowolenia innych osób. Personel, który pracuje zespołowo, który wie, co ma być wykonane, kiedy to ma być zrobione i wspólnie stara się aby to zapewnić. Ponieważ, bądź co bądź, czyż nie jest to tym wszystkim, o co chodzi w obsłudze światowej klasy?
 

Jerzy Cedicci & Robin Trehan

 


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji